Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
Wilders is nu echt gek geworden.

Bea is ons staatshoofd en geen Dolle Mina.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:yette schreef op 09 januari 2012 @ 10:38:

Je kledingkeuze aanpassen aan het moment, zegt niks over je politieke of religieuze principes en alles over je sociale vaardigheden. Je gaat toch ook niet solliciteren in je joggingbroek omdat dat is wie je bent?!

juist.

De koningin is politiek neutraal (ze doet in ieder geval geen politieke uitspraken, wat ze denkt is privé), dus doet ze een hoofddoek om omdat ze respect toont voor het gastland, niks meer, niks minder.

Begrijp niet dat de PVV zijn dikke neus er weer in moet steken.

Lekker signaal weer: vooral respectloos overal doorheen banjeren en vooral geen rekening houden met anderen.

Pfff. Voorbeeld hoe het ook kan: mijn zoon is binnenkort jarig en ik had vanmorgen een gesprekje met hem over wat hij uit wilde delen. Op een gegeven moment opperde ik iets van een spiesje met een stukje kaas en een stukje worst. 'Dat is goed zei hij, maar voor *marokkaanse naam* dan geen knakworst, want hij eet geen varkensvlees.' Ontroerend dat een 7-jarige als rekening houdt met zijn klasgenoot.

De PVV zal er ongetwijfeld anders over denken, maar ik vind het top, dat de jongere generatie gewoon leert dat je anderen ook gewoon terwille kan zijn ipv altijd maar ageren tegen alles wat anders is.
quote:tartufone schreef op 09 januari 2012 @ 10:38:

Ik vraag me af waarom mensen altijd melden dat ze geen fan van Wilders zijn maar......

Ik begrijp waarom ze hun haren bedekten. Persoonlijk vond ik Beatrix en Maxima er belachelijk uitzien. Maxima wordt ook steeds lelijker, of ben ik de enige die dat is opgevallen?

Ik begrijp ook waarom de PVV er een punt van maakt.Maxima lelijk?? Nee, valt me niet op!
Is dit de eerste keer dat de koninklijke familie een moskee bezoekt dan? Of toonden ze hiervoor geen respect voor de islam? Het lijkt in ieder geval wel de eerste keer dat onze links christelijke koningin zich hult in hoofddoeken, lange zwarte gewaden en op kousenvoetjes. Een nieuwe links christelijke trend, zullen we maar zeggen:

Hier Juliana, Bernhard en Bé op staatsbezoek in een Iraanse moskee:

quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 09 januari 2012 @ 10:56:

Ik vraag me ook af waar mensen moeilijk over doen.

Overal gelden andere regels voor het bezoeken van een religieus gebouw. In Italië bedek je je knieën en je schouders voor je een kerk in gaat. Dat vindt iedereen normaal. In de VAE bedek je je haar en lichaam als je een moskee ingaat. Maar dan ineens vinden mensen het verschrikkelijk. Raar.Ze had toch al 'n hoed op? Waarom dan nog 'n hoofddoek?
quote:Twinkle1001 schreef op 09 januari 2012 @ 11:11:

Is dit de eerste keer dat de koninklijke familie een moskee bezoekt dan? Het lijkt in ieder geval wel de eerste keer dat onze links christelijke koningin zich hult in hoofddoeken, lange zwarte gewaden en op kousenvoetjes. Een nieuwe links christelijke trend, zullen we maar zeggen:

[afbeelding]

[afbeelding]ja boeien? Beatrix vond het nodig om zich wel meer te bedekken. Ik zie nog steeds het pijnpunt niet.
Omdat dat nou eenmaal zo hoort daar.
quote:Twinkle1001 schreef op 09 januari 2012 @ 11:11:

[afbeelding]

[afbeelding]

In die tijd had Iran nog een seculier regime, onder leiding van de Sjah, die overigens de bevolking minstens zo hard onderdrukte als de Ayatollahs die vanaf 1978 de scepter zijn gaan zwaaien.

Ik denk niet dat het huidige Iran in aanmerking komt voor een staatsbezoek, maar als het wel gebeurt zullen de vrouwen in het gezelschap (dus ook het staatshoofd) zich ongetwijfeld aanpassen aan de heersende kledingcodes.
quote:yasuko schreef op 09 januari 2012 @ 10:50:

[...]

Ze gaat niet zo ver dat ze haar eigen outfit wil veranderen.Maar een hoed met daar overheen een hoofddoek????
Heeft de PVV niets anders te doen dan zeuren over pietluttigheden? De economische problemen oplossen of zo?

Beatrix heeft keurig, welopgevoed gehandeld. Zo hoort het als je ergens te gast bent.

Als je op vakantie een kerk binnengaat, zorg je ook dat je schouders bedekt zijn. En je gaat evenzo niet rollerskaten in een museum, schreeuwen in een bibliotheek of een meegebrachte vette hap opeten in een chique restaurant.
Precies zoals het hoort. In het land waar men te gast is pas je je aan!
quote:sito1970 schreef op 09 januari 2012 @ 12:31:

[...]

Maar een hoed met daar overheen een hoofddoek????Te weinig tijd om de hoed uit te beitelen?
quote:jo12345 schreef op 08 januari 2012 @ 21:18:

Ik vind Beatrix trouwens op die foto op één of ander tekenfilmfiguur lijken, van Disney ofzo.

Kan er niet op komen welke het was.

Jullie?

Ja! Ze lijkt hier op eén van de feeën uit Doornroosje.

quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:03:

Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html

Ach we verwachten van nieuwkomers in Nederland ook dat ze zich aanpassen aan onze waarden & normen een volledig subjectief begrip overigens.

Dat de koningin een hoofdoek draagt in een land waar ze te gast

is getuigd mijns inziens van fatsoen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Twinkle1001 schreef op 09 januari 2012 @ 09:52:

[afbeelding]

.

Van welke site heb je dat geplukt? Stormfront?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2012 16:52
Reden: belediging/provocatie
% gewijzigd
quote:47084 schreef op 09 januari 2012 @ 10:43:

Overigens zijn mensenrechten ook geen issue in de keuze van de gemiddelde Nederlander. Die gaan rustig op vakantie in Egypte, Tunesie, Turkije, China etc.Israel, Zuid-Amerika, Rusland, etc.
Ik ben trots op bea... !!!! Zij durft tenminste!! Stel dat ze op bali een sarog zou aantrekken om een tempel te bezoeken, zouden mensen dan ook zulke ophef maken. Tssss sommige moeten echt eens dringend de echte wereld gaan ontdekken ipv hun geest te laten voeden met rtl programma's. Get a life !!!
quote:lammy schreef op 09 januari 2012 @ 12:39:

Precies zoals het hoort. In het land waar men te gast is pas je je aan!Dat vind ik ook.................................nu onze allochtone medemens nog
Schilderspalet De allochtonen die ik ken zijn hier geboren en getogen en helemaal niet te gast. Tokkieniveau van wilders is ernstig besmettelijk ...dat merk ik meteen aan uw reactie.
quote:faracha schreef op 09 januari 2012 @ 15:47:

Ik ben trots op bea... !!!! Zij durft tenminste!! Stel dat ze op bali een sarog zou aantrekken om een tempel te bezoeken, zouden mensen dan ook zulke ophef maken. Tssss sommige moeten echt eens dringend de echte wereld gaan ontdekken ipv hun geest te laten voeden met rtl programma's. Get a life !!!Ik denk dat ik het anders zou vinden als bij moskeebezoek het bedekken van het hoofd/haar voor zowel mannen als vrouwen zou gelden. Heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn mening over een hoofddoek. Ik vind op zich dat vrouwen zelf moeten weten of ze een hoofddoek dragen al weet ik dat een aantal vrouwen een hoofddoek draagt door druk van de omgeving. Ken bijvoorbeeld Marokkaanse vrouwen die als ze in Marokko zijn geen hoofddoek dragen maar in Nederland wel, puur omdat er anders over hen geroddeld wordt. De achterliggende reden waarom een hoofddoek meestal gedragen wordt, vind ik wel absurd en overigens ook beledigend naar mannen.
quote:zonnetje59 schreef op 09 januari 2012 @ 16:14:

[...]

Ik denk dat ik het anders zou vinden als bij moskeebezoek het bedekken van het hoofd/haar voor zowel mannen als vrouwen zou gelden. Heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn mening over een hoofddoek. Ik vind op zich dat vrouwen zelf moeten weten of ze een hoofddoek dragen al weet ik dat een aantal vrouwen een hoofddoek draagt door druk van de omgeving. Ken bijvoorbeeld Marokkaanse vrouwen die als ze in Marokko zijn geen hoofddoek dragen maar in Nederland wel, puur omdat er anders over hen geroddeld wordt. De achterliggende reden waarom een hoofddoek meestal gedragen wordt, vind ik wel absurd en overigens ook beledigend naar mannen.Tja jij mag dat allemaal natuurlijk vinden. Maar ik vind dat niet zo. En Beatrix misschien ook niet.
quote:Bezzzz schreef op 09 januari 2012 @ 12:39:

[...]

Te weinig tijd om de hoed uit te beitelen?
quote:Schilderspalet schreef op 09 januari 2012 @ 16:05:

[...]

Dat vind ik ook.................................nu onze allochtone medemens nogJe moet je schamen! Wat voor last heb jij er van als iemand een hoofddoek draagt?!
quote:Schilderspalet schreef op 09 januari 2012 @ 16:05:

[...]

Dat vind ik ook.................................nu onze allochtone medemens nogPrecies!

Geert Wilders loopt ook gewoon met een keppeltje door Israel. Het belachelijk vinden dat Beatrix gesluierd door een islamitisch land loopt maar zelf wel een keppeltje dragen in Israel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven