Geld & Recht alle pijlers

Vriend net aanrijding....

10-01-2012 08:23 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aahh ben net ontzetten geschrokken. Mn vriend belde net dat ie in de buurt van zn werk een aanrijding heeft gehad! Ik schrok me kapot, maar gelukkig heeft ie niks!

Ben tegelijkertijd ook ontzettend boos. Was vriend zn schuld. Remde te laat en klapte op zn voorganger.

Nu vertelde hij dat de man waar hij op reed beweerde een politie agent te zijn. Die man was boos (logisch) maar wilde perse rijbewijs van mn vriend innemen en heeft de papieren van aanrijding ook mee genomen. Hij had haast ivm school zoontje ofzo.

Vriend was zo geschrokken dat ie alles over zich heen heeft laten komen maar zelf nu dus niks heeft! Die man geeft zich niet gelegitimeerd als agent, hij heeft geen foto gemaakt de ander wel, die man heeft de papieren, vriend niks!!

Ik kon door de telefoon niet kwaad op em worden, maar moet het ff kwijt!
Ik zou NU aangifte doen van het gestolen/afgegeven/vermiste rijbewijs!
Lijkt mij dat die "agent" ,als hij er echt een is, hier ook nog gedoe mee kan krijgen, als hij zich niet als agent heeft geïdentificeerd dan heeft hij niet netjes gehandeld met het innemen van een rijbewijs, bovendien ook nog onder druk.

vreemde actie van die agent eigenlijk.

inderdaad politie bellen en vragen of zij het uitzoeken hoe het zit en of een van hun er met rijbewijs en papieren vandoor is.
quote:liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 10:02:

Vriend vertelde dat man zomaar uit het niets remde terwijl er niks voor hem was! Dus wat jullie nu zeggen over express remmen etc scenario ben ik nu wel erg bang voor. :(

En die man remde niet "zomaar" omdat hij zich ergerde aan het feit dat jouw vriend te dicht op hem reed.

Sommige mensen doen dat, om de klever te laten schrikken.

En als de klever niet oplet kan dat dus mis gaan...
quote:camry schreef op 10 januari 2012 @ 10:03:

Ik zou NU aangifte doen van het gestolen/afgegeven/vermiste rijbewijs!Ja, dat kan zeker geen kwaad, lijkt me een goed plan.
Agent dus niet bekend bij de politie?
Sjemig, ik zou als de donder aangifte doen van diefstal, niet afwachten!
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 10:02:

Nou vriend heeft met politie gebeld maar die geven aan op dit moment niks te kunnen doen. Als hij niks van man hoort moet ie aangifte doen van diefstal van zn rijbewijs.

:(Ik zou nu al aangifte doen van diefstal! Wie weet wat die ander met zijn rijbwijs doet, Vraag of ie zo snel mogelijk vrij kan nemen en ga mee naar het politiebureau voor aangifte!
Kijk ook of er evt getuige zijn.
Ik ben trouwens ook niet boos geworden op vriend hoor toen ik em sprak. Heeft ook geen zin, heeft ie nu niks aan. Ik was eerder rustig en kalm maar wel bezord natuurlijk. Vroe em hoe het met hem was, alles in orde etc. En verder ook heel praktisch over alle eerder genoemde dingen en vragen waar jullie ook gelijk mee kwamen.

Ik was eerder boos op de situatie en heg feit dag je dan ineens zo machteloos staat. Gaan gelijk allerlei dingen door je hoofd heen!

Ga nu maar ff langs mn ouders, ff kijken of ik een beetje kan kalmeren.
Van sommigen wel makkelijk, om te nu vanachter het toetsenbord te zeggen, wat ze zouden doen/gedaan zouden hebben. Pas als je onverwacht echt in die situatie komt, weet je wat je doet. Al is er gelukkig lichamelijk geen schade, schrik zal er vast zijn.

Het lijkt mij dat ik het rijbewijs en die papieren zo niet af zou geven. Inderdaad je mag niet zonder rijbewijs rijden. Agent in burger, zou ook beter moeten weten, dat ik heb mijn ??? Die man had ook even de gegevens van je vriend kunnen noteren, met een blik op z'n rijbewijs als ID.

Ik zie het nu ook wat als doorrijden na een aanrijding.

Zoveel tijd kost het invullen van zo'n schade formulier niet, dan komt het kind maar wat later op school.

Het formulier moet door beide partijen ingevult en ondertekend worden dat, als vriend al wel z'n handtekening heeft gezet kan die man vanalles aan het formulier veranderen, daarbij moet vriend een blad voor zijn eigen verzekering hebben.

Zelf gebruik ik mijn rijbewijs wel als idenditeitskaart, waar dat kan.

Oa. naam, geboortedatum, BSN nr, woonplaats en handtekening staan erop. Er kan dus zeker misbruik mee gemaakt worden.

TO, zou nu toch echt al contact opnemen met het politiebureau. Lijkt mij wel zo verstandig vor als de situatie niet klopt en voor de verzekering.

Heeft die man nog gezegt wanneer hij contact met je vriend zou opnemen?

Hoeveel kan en mag een agent in burger eigenlijk? Helemaal als je (ik) niet weet of hij echt agent is en zich daartoe niet legitimeren kan. (ik zou trouwens niet eens weten hoe zo'n legitimatiepas eruit ziet)
Heb ook gezegd dat ie beter nu gelijk aangifte moet doen!
quote:liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 10:10:

Ga nu maar ff langs mn ouders, ff kijken of ik een beetje kan kalmeren.Doe rustig aan
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
volgens mij is een agent in burger altijd verplicht om zich te legitimeren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
http://www.politie.nl/Vra ... urteralsiktehardrijd.aspx

Heeft je vriend ook ontvangstbewijs gekregen?
Ik zou ook even gelijk mijn eigen verzekering bellen, zodat ze weten dat ze een eventuele schadeaangifte niet in behandeling moeten nemen zonder met je vriend in overleg te gaan.

Overigens mag een agent in burger net zo veel als een agent in uniform, mits hij/zij zich duidelijk legitimeert...
Waarom wil jij het voor hem oplossen? Of wil je alleen voor hem stressen?

Hij is oud genoeg om die dingen zelf op te pakken. Klinkt wat onaardig maar vooral geen dingen oppakken die hij zelf kan doen.
Nee echt?
quote:suus0105 schreef op 10 januari 2012 @ 10:33:

Hij is oud genoeg om die dingen zelf op te pakken. Klinkt wat onaardig maar vooral geen dingen oppakken die hij zelf kan doen.

Is het zo gek, om iets voor een ander (in dit geval partner) te doen.

Zoals ik het begrijp, is TO vrij en heeft dus even meer tijd, om evt. een eerste* aangifte te doen en naar info te googlen. Heb namelijk geen idee wat voor werk vriend van TO doet en of hij daar op het moment tijd voor vrij maken kan.

*Mocht er misbruik van het rijbewijs gemaakt worden, dan staat er in iedergeval zwart op wit een tijdstip bij de gegevens.
Dank je wel mylene

Vriend heeft contact opgenomen met verzekering maar die zeggen het is jouw woord tegen dat van hem. En als je achterop iemand rijdt is het bijna altijd jouw schuld dus die kunnen niks.

Vriend heeft geen bewijs van inname rijbewijs!

Vriend is trouwens alles zelf aant regelen nu. Ik regel niets en stress, ja zou niemand dat hebben in deze situatie? Verhaal klopt van geen kanten natuurlijk! Man zou allang gebeld moeten hebben natuurlijk he! Probeer vriend zo goed mogelijk bij te staan nu. Zodat dongen hopelijk opgelost kunnen worden!

Hij is oud genoeg om die dingen zelf op te pakken. Klinkt wat onaardig maar vooral geen dingen oppakken die hij zelf kan doen.Tjonge jonge, ze vraagt alleen om advies, niets mis mee.

Hij is oud genoeg om die dingen zelf op te pakken. Klinkt wat onaardig maar vooral geen dingen oppakken die hij zelf kan doen. ja joh, je zou eens iets voor een ander doen he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Roos, je kan hem in deze situatie hooguit helpen. Hij is namelijk juridisch de partij, TO niet. Dus al zou je alles willen overnemen, kan niet. Tenzij hij wils- en handelingsonbekwaam wordt verklaard...
Aan stressen heb je niks Limoentje. Inmiddels heeft je vriend gedaan wat op dit moment nodig is. Meer kan je niet doen. In het ergste geval moet hij aangifte doen van diefstal en een nieuw rijbewijs aanvragen. Je hebt vooral jezelf ermee als je je nu blijft opwinden.
quote:liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 10:48:

Vriend is trouwens alles zelf aant regelen nu. Ik regel niets en stress, ja zou niemand dat hebben in deze situatie?
Ik zou zeker een paar ochtenden op die locatie gaan staan, mocht je niets meer horen van die man. Het kan een vaste route zijn van die man in verband met dat zoontje naar school brengen. Dan heb je al een kenteken om door te geven. Ben vast mosterd, heb het hele topic nog niet gelezen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:camry schreef op 10 januari 2012 @ 10:04:

[...]

En die man remde niet "zomaar" omdat hij zich ergerde aan het feit dat jouw vriend te dicht op hem reed.

Sommige mensen doen dat, om de klever te laten schrikken.

En als de klever niet oplet kan dat dus mis gaan...en het is ook gewoon gevaarlijk gedrag van de voorganger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven