echt oud nu geloof ik
dinsdag 10 januari 2012 om 11:27
Vol goede moed gingen wij (vriend en ik) op pad voor ons dagelijks portie beweging. Even mijn zoon gebeld of we welkom waren voor koffie, onderwijl konden we bij hem in de buurt de boodschappen doen. Drie vliegen in 1 klap: bezoekje aan mij zoon, boodschappen en een gezonde wandeling.
Eerst de boodschappen en met een vol boodschappenwagentje bellen we aan. Mijn zoon doet open en laat blijken niet gecharmeerd te zijn van die mensen die een volle boodschappenkar in zijn hal schuiven.
"Ik hoop dat niemand jullie gezien heeft. Het maakt je oud als je met zo'n kar loopt ma".
Ik voel me niet echt beledigd maar ik denk aan al die keren dat mijn trouwe kar me dienstbaar is geweest voor de boodschappen en de bibliotheekboeken. Hij heeft zich rot gesjouwd voor mij.
Een beter alternatief zou de fiets zijn volgens de jongelui. Dan kan je alles in je fietstassen doen.
En ondanks het feit dat ik me niet beledigd voel heb ik wel het idee dat ik door deze opmerking in een flits afgeschoten wordt naar het universum van de ouderen onder ons.
Wij worden oud!.
Ja zeker, over twee jaar horen we ook bij de 50+.
Wat een besef.
Eerst de boodschappen en met een vol boodschappenwagentje bellen we aan. Mijn zoon doet open en laat blijken niet gecharmeerd te zijn van die mensen die een volle boodschappenkar in zijn hal schuiven.
"Ik hoop dat niemand jullie gezien heeft. Het maakt je oud als je met zo'n kar loopt ma".
Ik voel me niet echt beledigd maar ik denk aan al die keren dat mijn trouwe kar me dienstbaar is geweest voor de boodschappen en de bibliotheekboeken. Hij heeft zich rot gesjouwd voor mij.
Een beter alternatief zou de fiets zijn volgens de jongelui. Dan kan je alles in je fietstassen doen.
En ondanks het feit dat ik me niet beledigd voel heb ik wel het idee dat ik door deze opmerking in een flits afgeschoten wordt naar het universum van de ouderen onder ons.
Wij worden oud!.
Ja zeker, over twee jaar horen we ook bij de 50+.
Wat een besef.
odi et amo
dinsdag 10 januari 2012 om 11:29
Klinkt eigenlijk alsof hij zich schaamt voor jullie omdat jullie met een karretje lopen. wat kan hem het in vredesnaam schelen 'of iemand jullie gezien heeft'??
Fietstassen zijn overigens heel leuk (ik heb hele mooie) maar daar gaat minder in dan je zou denken en fietsen met bagage is toch een kunst op zich.
Ik zou er niet wakker van liggen als ik jou was. Straks is die kar weer hip, want 'retro';-)
Fietstassen zijn overigens heel leuk (ik heb hele mooie) maar daar gaat minder in dan je zou denken en fietsen met bagage is toch een kunst op zich.
Ik zou er niet wakker van liggen als ik jou was. Straks is die kar weer hip, want 'retro';-)
dinsdag 10 januari 2012 om 11:34
Lieve schat, je zoon zal een aardige vent zijn, maar wat dit betreft best een botte l#l. Ik heb een karretje vanaf mijn 20e ofzo. Ik woon in de stad, supermarkten en winkels allemaal op 5 min. loopafstand. Ik deed het eerst ook met fietstassen. Maar een karretje bleek heel handig te zijn. Dus ik heb een knalturquoise met witte stippen, goede wegligging, achterwielaandrijving, de kap bovenop kan makkelijk open en dicht en de stevige bodem zorgt voor heel veel handige bagageruimte. Ik ben inmiddels 10 jaar verder, misschien dichter bij de 50 dan toen, maar nog lang geen 50.
En ik ben echt niet de enige 'jongere' die ik met een karretje zie lopen. Trouwens, hij is ook handig voor als je ooit gaat golfen als je straks met pensioen gaat Je zoon moet nog veel leren!
En ik ben echt niet de enige 'jongere' die ik met een karretje zie lopen. Trouwens, hij is ook handig voor als je ooit gaat golfen als je straks met pensioen gaat Je zoon moet nog veel leren!
dinsdag 10 januari 2012 om 11:35
dinsdag 10 januari 2012 om 11:41
quote:dolfje schreef op 10 januari 2012 @ 11:33:
En toch zie ik in de bieb regelmatig jongeren(zeg maar onder de 35) met zo'n kar lopen tegenwoordig... dus misschien is het al wel hardstikke hip en weten we het gewoon nog niet Hier is het hip . Centrum met weinig parkeergelegenheid en heel veel woningen op loopafstand. Je ziet hier ook kratten op wielen of twee kratten op een karretje.
En toch zie ik in de bieb regelmatig jongeren(zeg maar onder de 35) met zo'n kar lopen tegenwoordig... dus misschien is het al wel hardstikke hip en weten we het gewoon nog niet Hier is het hip . Centrum met weinig parkeergelegenheid en heel veel woningen op loopafstand. Je ziet hier ook kratten op wielen of twee kratten op een karretje.
dinsdag 10 januari 2012 om 11:42
quote:Stromboli schreef op 10 januari 2012 @ 11:41:
Ik ging dus van een boodschappenwagentje als hierboven uit. Is het dat of zo'n oma-ding met wieltjes eronder?Die heb je ook in hippe variaties hoor. Ik heb zelf bij een forumster een hele leuke gezien met een gave print erop.
Ik ging dus van een boodschappenwagentje als hierboven uit. Is het dat of zo'n oma-ding met wieltjes eronder?Die heb je ook in hippe variaties hoor. Ik heb zelf bij een forumster een hele leuke gezien met een gave print erop.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 10 januari 2012 om 11:48
dinsdag 10 januari 2012 om 11:50
Ik ben jonger dan jij en heb ook zo'n oma-ding op wieltjes. Lach me elke keer weer rot als ik op m'n gemakkie alle boodschappen in mijn karretje laad en vrolijk de winkel uit wandel terwijl de hipperikken lopen te klootviolen en schelden met hun tasje, fietstasje, doosje of vouwkratje. Ik zie ze jaloers naar me kijken. Oh enne veel plezier met jullie trendy hernia! *evil laugh*