echt oud nu geloof ik

10-01-2012 11:27 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vol goede moed gingen wij (vriend en ik) op pad voor ons dagelijks portie beweging. Even mijn zoon gebeld of we welkom waren voor koffie, onderwijl konden we bij hem in de buurt de boodschappen doen. Drie vliegen in 1 klap: bezoekje aan mij zoon, boodschappen en een gezonde wandeling.

Eerst de boodschappen en met een vol boodschappenwagentje bellen we aan. Mijn zoon doet open en laat blijken niet gecharmeerd te zijn van die mensen die een volle boodschappenkar in zijn hal schuiven.

"Ik hoop dat niemand jullie gezien heeft. Het maakt je oud als je met zo'n kar loopt ma".

Ik voel me niet echt beledigd maar ik denk aan al die keren dat mijn trouwe kar me dienstbaar is geweest voor de boodschappen en de bibliotheekboeken. Hij heeft zich rot gesjouwd voor mij.

Een beter alternatief zou de fiets zijn volgens de jongelui. Dan kan je alles in je fietstassen doen.

En ondanks het feit dat ik me niet beledigd voel heb ik wel het idee dat ik door deze opmerking in een flits afgeschoten wordt naar het universum van de ouderen onder ons.

Wij worden oud!.

Ja zeker, over twee jaar horen we ook bij de 50+.

Wat een besef.
odi et amo
Ik vind het ook niet hip staan met zo'n koffertje over straat te lopen zeulen. Maar ik kom uit 'n dorp, hier doet iedereen boodschappen met de auto.
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2012 @ 12:04:

[...]

Yep en dat voor een tweede handsje. Maar ze zijn wel waanzinnig mooi.Yes idd
quote:lamaatje schreef op 10 januari 2012 @ 12:10:

[...]

Kinderen ?

Kinderen natuurlijk. Het gaat toch over je zoon?
quote:nouschi schreef op 10 januari 2012 @ 12:04:

[...]

Omdat er veel meer in die trolley past dan in het kratje.

Zo'n groen mandje op wieltjes van de emte past er helemaal in.

Een paar flessen cola, sap wegen al gauw door. Ik heb hem al een paar jaar en hij is nog steeds heel.

In tegenstelling tot wat anderen misschien denken, schaam ik me er niet voor. Ik zou ook niet meer zonder kunnen.

Als mijn zoon nog thuis zou wonen ging hij eerder de duur uit dan de kar
odi et amo
Een beetje laptoptas heeft tegenwoordig ook al wielen. Da's best wel algemeen geaccepteerd. Toch?
Dan neem je toch een kinderwagen. Kan ook een heleboel in en dan lijk je een prof Antiniori mama.
it's a big club and you ain't in it
Een steekwagen, is dat niks? Lichtgewicht steekwagen, en dan drie kratten erop, problem solved.
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2012 @ 12:10:

[...]

Sinds wanneer is 50 oud? Ze zeggen dat het leven begint bij 40, moet ik dat na 10 jaar dan zomaar weer afgeven?

Ik ben niet gerimpeld en loop ook niet achter een rollator.

Spreek me er over 25 jaar nog maar eens over aan.Wat een onzin, je bent gewoon niet jong meer, klaar. En het leven begint bij 40?! Nou, dat is helemaal zo'n uitspraak waar mijn tenen krom van gaan staan. Wat is de rest van de mensheid dan aan het doen? Zijn die dood ofzo?
Je bent zo oud als je je voelt!

(ik dacht ik gooi er ook nog even een cliche tegenaan)
Bij Lidl hadden ze ooit van die grote plastic sleurmanden. Als die vol was, kon het nét in vier tasjes.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:19:

[...]

Wat een onzin, je bent gewoon niet jong meer, klaar. En het leven begint bij 40?! Nou, dat is helemaal zo'n uitspraak waar mijn tenen krom van gaan staan. Wat is de rest van de mensheid dan aan het doen? Zijn die dood ofzo?Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben er van overtuigd dat je er in de loop van de jaren een iets andere kijk op zult krijgen.
quote:StabiloBoss schreef op 10 januari 2012 @ 12:16:

[...]

Kinderen natuurlijk. Het gaat toch over je zoon? Dat zou ook wel hebben gekund, maar ik wil het accent meer op het idee gelegd hebben dan op het feit dat het mijn zoon was die het zei. En aan de reacties te zien, is het niet echt alleen voor kinderen om zo te reageren.
odi et amo
quote:rionyriony schreef op 10 januari 2012 @ 12:18:

Een steekwagen, is dat niks? Lichtgewicht steekwagen, en dan drie kratten erop, problem solved.

Heb je een steekwagen? Ik heb er eentje gehad toen ik een bedrijf had en het daarvoor nodig had, hoevaak die kratten er wel niet vanaf vallen, nee dat is helemaal niets.

En waarom een vervanging zoeken? Zeker die kinderwagen zou ik raar vinden wat je net opperde. En waarom? De forummers die ze gebruiken schamen zich toch niet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben 53 en voel me nog jong, maar ik ben het inderdaad niet meer, vergeleken met een 20-jarige.

Wat een gezeur zeg, om zo'n boodschappenkarretje.

Het kan me namelijk geen ene mallemoer schelen of iemand iets stom, achterlijk, ouderwets, lelijk of niet hip aan me vindt. Die onverschilligheid krijg je vanzelf als je wat ouder wordt. En het voelt heel bevrijdend!

Ik zou de volgende keer als je naar je zoon gaat een rollator lenen en die naast je boodschappenwagentje bij hem in de hal parkeren. Met een naamlabeltje er aan en van die felgekleurde bloemen aan het stuur. Dat zal hem leren, de hork!
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2012 @ 12:24:

[...]

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben er van overtuigd dat je er in de loop van de jaren een iets andere kijk op zult krijgen.Mwa, ik zou het leven dat ik nu heb in elk geval nooit gaan verloochenen met een dergelijke uitspraak... Het is wel heel sneu als je pas begint met leven op je 40e, zonde ook...
Ben trouwens 25. Dus nog 15 jaar te gaan, dan kan ik eindelijk beginnen met leven. Zucht.
quote:rionyriony schreef op 10 januari 2012 @ 12:18:

Ik geloof dat je de kern hier een beetje mist.

Ik ben niet op zoek naar een andere manier om mijn boodschappen te vervoeren.
odi et amo
quote:amarna schreef op 10 januari 2012 @ 12:26:

Ik ben 53 en voel me nog jong, maar ik ben het inderdaad niet meer, vergeleken met een 20-jarige.

Wat een gezeur zeg, om zo'n boodschappenkarretje.

Het kan me namelijk geen ene mallemoer schelen of iemand iets stom, achterlijk, ouderwets, lelijk of niet hip aan me vindt. Die onverschilligheid krijg je vanzelf als je wat ouder wordt. En het voelt heel bevrijdend!

Ik zou de volgende keer als je naar je zoon gaat een rollator lenen en die naast je boodschappenwagentje bij hem in de hal parkeren. Met een naamlabeltje er aan en van die felgekleurde bloemen aan het stuur. Dat zal hem leren, de hork!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:27:

[...]

Mwa, ik zou het leven dat ik nu heb in elk geval nooit gaan verloochenen met een dergelijke uitspraak... Het is wel heel sneu als je pas begint met leven op je 40e, zonde ook...

Ik snap dat soort uitspraken ook nooit Ailien. Zo zonde als je zo in het leven staat.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:28:

Ben trouwens 25. Dus nog 15 jaar te gaan, dan kan ik eindelijk beginnen met leven. Zucht.I rest my case

[...]

Mwa, ik zou het leven dat ik nu heb in elk geval nooit gaan verloochenen met een dergelijke uitspraak... Het is wel heel sneu als je pas begint met leven op je 40e, zonde ook...Ik vrees dat je dan de uitspraak niet helemaal snapt.
quote:loulouise schreef op 10 januari 2012 @ 12:29:

[...]

Ik snap dat soort uitspraken ook nooit Ailien. Zo zonde als je zo in het leven staat.Je snapt het ook pas als je zelf de 40 voorbij bent Geloof me, ik vond het ook een rare uitspraak toen ik 25 was
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2012 @ 12:31:

[...]

Ik vrees dat je dan de uitspraak niet helemaal snapt.Leg het eens uit dan. Wat betekent het volgens jou?

[...]

Mwa, ik zou het leven dat ik nu heb in elk geval nooit gaan verloochenen met een dergelijke uitspraak... Het is wel heel sneu als je pas begint met leven op je 40e, zonde ook...

Niemand verloochend hier iets. Maar goed ik zal je er even op wijzen dat Madonna 53 is, misschien dat je daarmee een wat realistischer beeld krijgt van een 50er.

Ik zou overigens nooit met je willen ruilen, ik heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten als nu.
quote:loulouise schreef op 10 januari 2012 @ 12:29:

[...]

Ik snap dat soort uitspraken ook nooit Ailien. Zo zonde als je zo in het leven staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven