echt oud nu geloof ik

10-01-2012 11:27 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vol goede moed gingen wij (vriend en ik) op pad voor ons dagelijks portie beweging. Even mijn zoon gebeld of we welkom waren voor koffie, onderwijl konden we bij hem in de buurt de boodschappen doen. Drie vliegen in 1 klap: bezoekje aan mij zoon, boodschappen en een gezonde wandeling.

Eerst de boodschappen en met een vol boodschappenwagentje bellen we aan. Mijn zoon doet open en laat blijken niet gecharmeerd te zijn van die mensen die een volle boodschappenkar in zijn hal schuiven.

"Ik hoop dat niemand jullie gezien heeft. Het maakt je oud als je met zo'n kar loopt ma".

Ik voel me niet echt beledigd maar ik denk aan al die keren dat mijn trouwe kar me dienstbaar is geweest voor de boodschappen en de bibliotheekboeken. Hij heeft zich rot gesjouwd voor mij.

Een beter alternatief zou de fiets zijn volgens de jongelui. Dan kan je alles in je fietstassen doen.

En ondanks het feit dat ik me niet beledigd voel heb ik wel het idee dat ik door deze opmerking in een flits afgeschoten wordt naar het universum van de ouderen onder ons.

Wij worden oud!.

Ja zeker, over twee jaar horen we ook bij de 50+.

Wat een besef.
odi et amo
Lieve Lama.

Ik ben in december 50 geworden en gebruik al sinds mijn 17de een boodschappenkar. Ik weet nog wel dat ik uitgelachen werd door een jonge vrouw die puffend en hijgend met 3 zeer zware tassen liep te zeulen. Ik lachte vriendelijk terug, ze heeft het nooit door gehad.

Lang leve de boodschappenkar.

Je hebt ze tegenwoordig trouwens in zeer trendy uitvoeringen, dus voor gek lopen hoeft zowieso nooit.
Ik heb ook zo'n kar, anders sjouw ik me de @#%$&.

En ik ben 30+.
Ik heb de ruitjesversie en kan en wil niet meer zonder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lamaatje schreef op 10 januari 2012 @ 11:49:

Juist ja, de mijne lijkt het meest op de ruitjesversie.

(beste koop volgens de consumentengids)

Dan kan ik me de opmerking van je zoon heel goed voorstellen! Waarom niet een wat "hipper" geval, voor zover dat mogelijk is? Duurt nog lang hoor, voordat je naar het bejaardenhuis mag.
Ik zou er wel eentje willen van riet, maar die dingen zijn zo gruwelijk duur.
Ik vind het wel echt oma hoor... Zou er zelf niet mee gaan lopen in elk geval. Heb zelf een zo'n krat op mijn fiets, ook supermakkelijk! Neem ik een grote tas mee en die mik ik zo in die krat ;)
Ik zag gisteren een vrouw van mijn leeftijd met zo'n volgeladen ding lopen. Ze haalde me in op d'r hoge hakken. Ik had ook net een lading boodschappen ingeslagen en bleeft nog even stoer in haar tempo doorlopen. Je wilt je natuurlijk niet laten kennen hè? Op je veertigste kan je best nog wel tillen èn er tegelijkertijd fit uitzien. Maar eigenlijk wilde ik niets liever dan even stoppen en mijn tassen omwisselen omdat ze in mijn vingers sneden. Geen slecht plan zo'n kar.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 11:58:

Ik vind het wel echt oma hoor... Zou er zelf niet mee gaan lopen in elk geval. Heb zelf een zo'n krat op mijn fiets, ook supermakkelijk! Neem ik een grote tas mee en die mik ik zo in die krat ;)Ik heb ook een krat op de fiets maar daar heb je niet zoveel aan als je lopend boodschappen gaat doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 11:58:

Ik vind het wel echt oma hoor... Zou er zelf niet mee gaan lopen in elk geval. Heb zelf een zo'n krat op mijn fiets, ook supermakkelijk! Neem ik een grote tas mee en die mik ik zo in die krat ;)Ik bind mijn boodschappenkar achter aan de fiets met een band, zo rijd ik dus met een aanhangwagen. Velen doen mij na, hier in de buurt.
quote:loulouise schreef op 10 januari 2012 @ 11:56:

[...]

Dan kan ik me de opmerking van je zoon heel goed voorstellen! Waarom niet een wat "hipper" geval, voor zover dat mogelijk is? Duurt nog lang hoor, voordat je naar het bejaardenhuis mag.Die ruitjesdingen zijn veel steviger en kan veel meer in.
Waarom zou je lópend boodschappen willen gaan doen...
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:00:

Waarom zou je lópend boodschappen willen gaan doen...Ik heb niet altijd zin om te fietsen, ben een verwoed wandelaar.
Waarom is het trouwens zo moeilijk tegenwoordig voor ouderen om te accepteren dat ze idd ouder worden... Dat is toch gewoon natuurlijk? Waarom wil iedereen zo graag jong zijn? Volgens mij is dat echt te wijten aan de reclame industrie die (vooral vrouwen) wijsmaken dat je rimpel creme moet gebruiken en vooral niet oud mag zijn...
Waarom staat dit bij psyche?

Ik heb zo'n kar, ben ik nu mentaal instabiel?
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2012 @ 11:56:

Ik zou er wel eentje willen van riet, maar die dingen zijn zo gruwelijk duur.Ik ging aan het googlen en vond er eentje op MP. 159 euro

Waarom zou je lópend boodschappen willen gaan doen...Omdat ik naast de supermarkt woon.

Waarom zou je lópend boodschappen willen gaan doen...Omdat er veel meer in die trolley past dan in het kratje.
quote:mika65 schreef op 10 januari 2012 @ 12:02:

[...]

Ik ging aan het googlen en vond er eentje op MP. 159 euro Yep en dat voor een tweede handsje. Maar ze zijn wel waanzinnig mooi.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:02:

Waarom is het trouwens zo moeilijk tegenwoordig voor ouderen om te accepteren dat ze idd ouder worden... Dat is toch gewoon natuurlijk? Waarom wil iedereen zo graag jong zijn? Volgens mij is dat echt te wijten aan de reclame industrie die (vooral vrouwen) wijsmaken dat je rimpel creme moet gebruiken en vooral niet oud mag zijn...

Je kan je toch ook jong bij geest voelen. Dan is het toch niet raar om een leuke hippe te kiezen ipv eentje die iets oudbolliger is.

Ik heb er geen een omdat ik hem niet nodig heb, maar ik zou me er niet voor schamen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Waarom zou je lópend boodschappen willen gaan doen...Waarom niet? Voordat je in de stad een parkeerplek hebt gevonden, waar je tig euro's in de meter mag gooien, om vervolgens in het stadsverkeer weer naar huis te gaan ben je vele irritaties verder. Terwijl je lopend er een stuk sneller bent, want je hoeft je niet te houden aan het eenrichtingsverkeer op de grachten, dat geldt voor de auto.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:02:

Sinds wanneer is 50 oud? Ze zeggen dat het leven begint bij 40, moet ik dat na 10 jaar dan zomaar weer afgeven?

Ik ben niet gerimpeld en loop ook niet achter een rollator.

Spreek me er over 25 jaar nog maar eens over aan.
quote:StabiloBoss schreef op 10 januari 2012 @ 12:02:

Ik heb zo'n kar, ben ik nu mentaal instabiel?

Waar zou jij het willen hebben dan?

Mode en beauty misschien

Kinderen ?

Ik had nog mijn twijfels over overig, maar ik heb toch voor psych gekozen.
odi et amo
quote:StabiloBoss schreef op 10 januari 2012 @ 12:02:

Ik heb zo'n kar, ben ik nu mentaal instabiel?Er is nog plek in de praatgroep, waar ik bij zit. We komen wekelijks bijeen en er is (gratis) parkeerplek voor je karretje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven