echt oud nu geloof ik

10-01-2012 11:27 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vol goede moed gingen wij (vriend en ik) op pad voor ons dagelijks portie beweging. Even mijn zoon gebeld of we welkom waren voor koffie, onderwijl konden we bij hem in de buurt de boodschappen doen. Drie vliegen in 1 klap: bezoekje aan mij zoon, boodschappen en een gezonde wandeling.

Eerst de boodschappen en met een vol boodschappenwagentje bellen we aan. Mijn zoon doet open en laat blijken niet gecharmeerd te zijn van die mensen die een volle boodschappenkar in zijn hal schuiven.

"Ik hoop dat niemand jullie gezien heeft. Het maakt je oud als je met zo'n kar loopt ma".

Ik voel me niet echt beledigd maar ik denk aan al die keren dat mijn trouwe kar me dienstbaar is geweest voor de boodschappen en de bibliotheekboeken. Hij heeft zich rot gesjouwd voor mij.

Een beter alternatief zou de fiets zijn volgens de jongelui. Dan kan je alles in je fietstassen doen.

En ondanks het feit dat ik me niet beledigd voel heb ik wel het idee dat ik door deze opmerking in een flits afgeschoten wordt naar het universum van de ouderen onder ons.

Wij worden oud!.

Ja zeker, over twee jaar horen we ook bij de 50+.

Wat een besef.
odi et amo
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2012 @ 12:32:

[...]

Niemand verloochend hier iets. Maar goed ik zal je er even op wijzen dat Madonna 53 is, misschien dat je daarmee een wat realistischer beeld krijgt van een 50er.

Ik zou overigens nooit met je willen ruilen, ik heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten als nu.Maar nu doe je een aanname over hoe ik in mijn vel zou zitten! Op basis waarvan? Alleen mijn leeftijd? Dat vind ik zo generaliserend...
Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie dergelijke uitspraken uitleggen. Vaak berust het op generaliserende ideeën over leeftijd namelijk...
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:33:

[...]

Maar nu doe je een aanname over hoe ik in mijn vel zou zitten! Op basis waarvan? Alleen mijn leeftijd? Dat vind ik zo generaliserend... Ja aan aannames doe jij niet.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:33:

[...]

Maar nu doe je een aanname over hoe ik in mijn vel zou zitten! Op basis waarvan? Alleen mijn leeftijd? Dat vind ik zo generaliserend...Precies. Elke levensfase heeft toch zijn eigen charme. Of ben ik nou gek?
Ik kijk trouwens liever naar mijn moeder als ik denk aan een 50er, schept een wat realistischer beeld dan Madonna...
Nou nee, ik geloof meer in individuele levenspaden. Niet zozeer in stereotyperingen als: op je 25 ben je onzeker, weet je niet wat je wilt en op je 40e ben je een soort krachtige Madonna waarbij alles op z'n plek is gevallen...
Nee, het leven begint niet met je 40e, gelukkig niet!

Maar het houdt ook niet op boven de 50. Die indruk krijg je weleens uit media en marketing. Of we boven de 50 allemaal met incontinentieluiers aan in een relaxfauteuil achter de geraniums voor het raam in onze seniorenflat zitten.

Soms handig, want ik word nu steevast overgeslagen door die frisse jongens en meisjes á la Veronica Promotieteam die je in winkelstraten aanklampen met allerlei produkten, acties e.d. waar ik toch nooit gebruik van zal maken.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:35:

Ik kijk trouwens liever naar mijn moeder als ik denk aan een 50er, schept een wat realistischer beeld dan Madonna...Ja, het is inderdaad een stuk realistischer om je vast te houden aan je voorland.
Hoppaaa!!! enig idee hoe hip jij bent? Die dingen zijn hartstikke in! (for the record, ik ben 25 haha)

Een vriendin van mij heeft ook zo'n ding. Laten ontwerpen en al. Superhip stofje, felle kleurtjes.

Enne... heb jij dr ff lekker schijt aan zeg, hoe je je boodschappen meeneemt. Dat gezeul met die tassen, veel praktischer om zo'n super oldskool karretje te gebruiken!!

Laat je zoon maar praten, ik vind je hip! En anders koopt ie toch een nieuwe voor je, als ie dr zo'n last van heeft?
Ik heb er 1 gehad (hij is vrij snel overleden, want ik had natuurlijk een cheap ass versie gekocht).

Ideaal voor naar de markt. En de bieb is vlakbij de markt, dus ook de zware boeken gingen erin op zaterdag. Ik heb ook fietstassen, maar die zijn klein en daar past lang niet zoveel in.

Voor de super gebruikte ik hem niet. Daarvoor ga ik of met de auto buiten de stad of naar mijn

super op 2 min loopafstand voor kleine dingen.

En ik ben een eind twintiger. Maar ik hoef me nergens voor te schamen, want mijn leven is toch nog niet begonnen
Ik ben nog geen vijftig maar mijn leven is al wel begonnen (hum...). Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met zo'n boodschappenkar te gaan lopen. Ik sjouw me nog liever een dubbele hernia en tien afgestorven vingers dan dat ik met zo'n bejaardentrolley op stap ga. Niet omdat ik bang ben voor wat anderen denken maar omdat ik het stomme, suffe en oerlelijke dingen vind (ook de 'hippe').

Het slaat objectief gezien natuurlijk nergens op maar zo voel ik het.

Ik ben me er overigens bewust van dat ik voor de buitenwereld lang niet meer zo jong ben als ik me voel.
quote:amarna schreef op 10 januari 2012 @ 12:26:

Ik ben 53 en voel me nog jong, maar ik ben het inderdaad niet meer, vergeleken met een 20-jarige.

Wat een gezeur zeg, om zo'n boodschappenkarretje.

Het kan me namelijk geen ene mallemoer schelen of iemand iets stom, achterlijk, ouderwets, lelijk of niet hip aan me vindt. Die onverschilligheid krijg je vanzelf als je wat ouder wordt. En het voelt heel bevrijdend!

Ik zou de volgende keer als je naar je zoon gaat een rollator lenen en die naast je boodschappenwagentje bij hem in de hal parkeren. Met een naamlabeltje er aan en van die felgekleurde bloemen aan het stuur. Dat zal hem leren, de hork!Van de zomer gaat hij trouwen. Dus een mooie gelegenheid om de hork eens onder handen te nemen.
odi et amo
.
it's a big club and you ain't in it
quote:amarna schreef op 10 januari 2012 @ 12:36:

Maar het houdt ook niet op boven de 50. Die indruk krijg je weleens uit media en marketing. Of we boven de 50 allemaal met incontinentieluiers aan in een relaxfauteuil achter de geraniums voor het raam in onze seniorenflat zitten.

Soms handig, want ik word nu steevast overgeslagen door die frisse jongens en meisjes á la Veronica Promotieteam die je in winkelstraten aanklampen met allerlei produkten, acties e.d. waar ik toch nooit gebruik van zal maken.Als ik mezelf zou gaan identificeren met het beeld van een 20'er geschetst door media en marketing, dan zat ik nu waarschijnlijk bij de manicure met een cocktail, terwijl mijn bikini lijn geharst werd. En was ik de helft van de tijd in paniek omdat mijn tanden te geel zijn en maakte ik me druk over mijn menstruatie en darmflora.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:35:

Ik kijk trouwens liever naar mijn moeder als ik denk aan een 50er, schept een wat realistischer beeld dan Madonna...

Weet niet wat jij realistisch vindt, maar Nigella is ook al over de 50...

quote:amarna schreef op 10 januari 2012 @ 12:36:

Soms handig, want ik word nu steevast overgeslagen door die frisse jongens en meisjes á la Veronica Promotieteam die je in winkelstraten aanklampen met allerlei produkten, acties e.d. waar ik toch nooit gebruik van zal maken. Dussss...
Nee Alien over je darmflora hoef je je pas druk te maken als je de dertig gepasseerd bent.

Als ik de Activia reclame mag geloven verander je na je dertigste in een zuur wijf met obstipatie als je niet elke dag zo'n yoghurt met linksdraaiend melkzuur wegwerkt.
quote:ailien schreef op 10 januari 2012 @ 12:41:

[...]

Als ik mezelf zou gaan identificeren met het beeld van een 20'er geschetst door media en marketing, dan zat ik nu waarschijnlijk bij de manicure met een cocktail, terwijl mijn bikini lijn geharst werd. En was ik de helft van de tijd in paniek omdat mijn tanden te geel zijn en maakte ik me druk over mijn menstruatie en darmflora.Dat zal de reden zij dat je zo aangevallen reageert en dat terwijl het helemaal niet over jou gaat. Prachtig.
quote:twangel schreef op 10 januari 2012 @ 12:37:

Hoppaaa!!! enig idee hoe hip jij bent? Die dingen zijn hartstikke in! (for the record, ik ben 25 haha)

Een vriendin van mij heeft ook zo'n ding. Laten ontwerpen en al. Superhip stofje, felle kleurtjes.

Enne... heb jij dr ff lekker schijt aan zeg, hoe je je boodschappen meeneemt. Dat gezeul met die tassen, veel praktischer om zo'n super oldskool karretje te gebruiken!!

Laat je zoon maar praten, ik vind je hip! En anders koopt ie toch een nieuwe voor je, als ie dr zo'n last van heeft?Dat vind ik nog eens een hartstikke gaaf idee, maar weet je, het ligt nog niet eens aan het model, ze vinden alle trolleys suf. Jammer voor mij he.
odi et amo
quote:Kastanjez schreef op 10 januari 2012 @ 12:44:

[...]

Weet niet wat jij realistisch vindt, maar Nigella is ook al over de 50...

[afbeelding]Dat is nou werkelijk de meest onflatteuze foto die ik ooit van Nigella heb gezien.
Ik vind die trolleys trouwens überonhip, maar mèn, wat zijn ze goed voor je rug als je midden in de stad woont en altijd nét meer boodschappen doet dan je van plan was. En ook nog even langs de bieb gaat.
quote:Pompadoer schreef op 10 januari 2012 @ 12:44:

[...]

Dussss...Ik bedoel dat ik het niet erg vind dat ik niet meer tot de jonge doelgroep behoor. Heb er altijd een hekel aan gehad dat je aangeklampt wordt door iemand die iets wil verkopen.
quote:lamaatje schreef op 10 januari 2012 @ 12:39:

[...]

Van de zomer gaat hij trouwen. Dus een mooie gelegenheid om de hork eens onder handen te nemen., een boodschappenkarretjesballet ofzo. IIk zie het wel voor me.
Een trolley is ook überonhip, maar dat zijn wel meer dingen die super praktisch zijn.

Bergschoenen vind ik ook het meest lelijke schoeisel dat er bestaat (op crocs na), maar no way dat ik de bergen in ga op stilettohakken.
Ik weet niet wat jullie voor cadeau geven met het trouwen, maar ik zou het verpakken in een (tweedehands) trolley voor haar een een voor hem.

De lelijkste geruite die er zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven