Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@ Nicole: Met alle aandacht fijn vinden zeg ik dus letterlijk "Een sv hebben waarmee je lekkere seks hebt en verder niet en de aandacht die daarbij hoort". Als je verliefd word zal de aandacht voor uitsluitend seks wellicht "botter" over komen en het aanvoelen alsof hij je alleen maar als sekspartner ziet. Ik begrijp dat jullie minaars op elkaar lijken maar de situatie dus compleet anders is.

Overigens dat met gevoelens spelen kan gemakkelijk wel zo voelen voor nr. 2 (als die met jou verder zou willen), je geeft wellicht (onbewust) aan als jullie bij elkaar zijn dat je hem als relatiemateriaal ziet. Dit is een aanname van mij hè ik ken jou situatie natuurlijk helemaal niet en dit is geen vingerwijzing.

80% van alle communicatie is trouwens lichaamstaal misschien dat dat verklaard waarom electronische en digitale signalen niet aankomen zoals ze bedoeld zijn...
Ik herken de worsteling van Jolanda en Nicole wel hoor, heb het zelf allemaal ook gehad en nu nog bij vlagen.

Hier ging het vooral de mist in toen ik mezelf wel bij nr1 zag weggaan vanwege al het gedonder. Toen wilde ik toch wel heel graag de bevestiging van nr2 dat het écht goed zat. Ik zei dan wel dat ik niets van hem verwachtte, maar ondertussen deed ik dat natuurlijk wel. Wat heel oneerlijk was, want ik rekende hem er wel op af als hij niet aan mijn verwachting voldeed.

Nu is die balans beter, maar ook omdat we héél duidelijk hebben dat we beiden niet bij nr 1 weg willen en dat het dus een duidelijk kader heeft. Dat zorgt ervoor dat ik minder uit balans raak en van het ene uiterste in het andere schiet. Als ik namelijk uit balans raak ga ik claimen, en dat werkt niet.

En het heeft een jaar geduurd voordat ik mezelf beter in balans kon houden en de omstandigheden beter in balans waren.

En nog kan ik soms wel uit balans raken. Want Nr2 is heel bijzonder voor mij en ik wil toch op z'n minst net zo bijzonder voor hem zijn (zonder dat daar consequenties als scheiden aan vast zitten), en als ik het gevoel krijg dat dat niet zo is dan raak ik weer uit balans. En dat gevoel krijg ik sneller als we elkaar even niet zien. Hij weet dat (ik heb dat ook gewoon zo aan hem uitgelegd ) en hij heeft vanaf het begin af aan al heel wat buien van me doorstaan, zich er nooit in mee laten slepen en altijd duidelijk geweest. En dat is heel prettig. Dat de man nog niet gillend is weggerend is een wonder En voor mij toch ook wel een bevestiging dat het wel goed zit tussen ons, als hij ook mijn wat mindere kanten kan handelen. En daar worden die buien ook weer minder van

Overigens was dat een compleet nieuw fenomeen voor me, zitten wachten op een smsje, onzeker worden, hysterisch reageren. Ik ben normaal de rust en nuchterheid zelve Het doet gekke dingen met een mens, dat minnaargebeuren.

Ben er wel over uit dat ik puur het minnaarschap, dus alleen seks en verder niets, niets voor mij vind. Ik wil toch wel graag een band aangaan met iemand, betrokken zijn bij elkaar, met al het gevoel wat daar bij hoort.
Goh Onrustig, een beetje humor zou je sieren. Er staat niet voor niets een smiley bij. Die kotssmiley van jou, vind ik not done. Enniewee, veel plezier!
@JJ Dat is inderdaad de grote vraag. En om te voorkomen dat we elkaar verkeerd begrijpen wil ik hem die vraag persoonlijk stellen. Daar is in de afgelopen weken geen goede gelegenheid voor geweest en ik heb het een beetje voor me uitgeschoven.

Ik vind het heel moeilijk om in te schatten hoe hij er in zit. Het ene moment hoop ik dat je gelijk hebt en dat hij de druk niet bij mij neer wil leggen en een beetje afstand houdt, het andere moment denk ik he is just not that into me (soort zelfbescherming). Hoe dan ook tijd voor duidelijkheid en daar moet ik dan maar mee beginnen, maar niet via de mail/sms en zelfs niet via de telefoon!
Hoelang zijn jij en nr2 bij elkaar Jolanda?
Laat gaan Stew, dat was duidelijk een grap van je En best een leuke grap ook
JJ, hoe is het contact nu bij jou? De situatie waar jij in zit lijkt me zó moeilijk. En de start van een eventuele relatie met een nr2 (of dat nu bij jou of bij Jolanda of wie dan ook is) lijkt me vreselijk moeilijk. Je hebt nogal wat waar te maken, als je alles voor die ander hebt opgegeven, dat legt er zoveel druk op lijkt me. :(
Dankje Herfstig!
@ Jolanda: Dat je dat liever persoonlijk doet is natuurlijk super, ik hou ook niet van die afstanden en bespreek dit soort dingen ook heel direct.

Wat jejezelf wel heel goed moet realiseren is dat als hij straks tegen jou zegt "Meissie, ik zie het helemaal zitten met jou en ik zie ons een toekomst hebben". Ben jij klaar voor een antwoord op zo`n mededeling, kan jij op dat moment aangeven dat jij dat ook bent en keuzes kan maken? Dat is namelijk wel heel belangrijk als je iemand vraagt zich te verbinden aan uitspraken en dat zelf door welke reden dan ook niet kan. Ik begrijp ook dat er in dat kader bezien heel veel twijfels zijn en dat 1 van die twijfels is hoe nr 2 erin staat, in een relatie met jou.

@ Herfstig, ik ken de situatie ook en ook de aanloop ernaartoe, ik vind het heel moedig en knap dat jij het gedaan hebt op deze manier. Ik denk dat iedereen zijn waardeoordeel aan zijn nr 1 relatie anders kan zijn en helemaal als er kinderen in het spel betrokken zijn. Oud worden zonder elke dag vechtend met nr 1 door het huis te rollen blijft nog steeds een belangrijke overweging als kids zijn. Knap ook hoe je dat zelf steeds relativeert.

Ik wil je daarover wel een hele gemene vraag stellen, "Hoe breed is je basis en ben je niet bang alsnog een keer terug te vallen?" Kan je daarnaast leven in onzekerheid dat een van de mannen een keer zegt "Ik trek dit niet en je alsnog vraagt een keuze te maken?" Geen antwoorden verplicht trouwens, ik ben alleen heel nieuwsgierig.

Ik ben trouwens wel weg bij nr 1 en heb nog steeds een relatie met nr 2 die nog bij haar nr 1 leeft, ik meld dit omdat niet iedereen mijn situatie kent.
Ik kende je situatie wel en ik ben erg benieuwd hoe dat afloopt. Dat was altijd mijn schrikbeeld Vind het knap hoe je ermee omgaat, hoe je naar jezelf en je relaties kijkt.

Als antwoord op je vragen: Ik heb jarenlang geroepen dat mijn relatie met nr1 een ontzettend goede relatie is, en dat is het ook. We kunnen met elkaar praten, lachen, seksen, zijn graag samen en we kennen elkaar door en door. Dat dat opeens op losse schroeven stond heeft me wel geleerd dat ik hem absoluut nooit kwijt wil, wat er verder ook gebeurd. Zo'n man als hem, waar ik zo'n band mee heb vind ik nooit meer, al was het maar omdat we samen zijn vanaf onze puberteit en een gezin hebben. Hij is mijn basis. Ik kan heus zonder hem en hij zonder mij maar het is stukken leuker als hij er is

Dus in het geval dat er iemand vraagt om een keuze dan zal ik zeker weten voor hem kiezen. Nr2 is er de man niet naar om me te vragen om een keuze te maken, die is allang blij dat hij alleen de lusten en niet de lasten heeft (al heeft hij dus best wat lasten ook met me ) Als nr1 het niet meer trekt houdt het op, zo simpel is het. Nr2 is het niet waard om mijn huwelijk voor op te geven, het is en blijft niet het soort man waar ik een langdurige relatie mee op wil bouwen.

Op dit moment voel ik die onzekerheid dus helemaal niet, voor mijn gevoel is er niet iets om een keuze over te maken, en zowel nr1 als nr2 voelen zich prettig in deze situatie. Dat kan natuurlijk veranderen en dat heb ik niet in de hand. Ik blijf er nog steeds wel bij dat monogamie niet helemaal mijn ding is, in ieder geval niet op dit punt in mijn leven, wie weet denk ik daar later anders over. Nu zou ik het dus wel vervelend vinden als nr1 dat van me zou vragen, maar ik zou het doen, want mijn huwelijk is me heel wat waard.

Ik zeg alleen nooit meer ergens nooit over dat heb ik wel geleerd in het afgelopen jaar. dus ik kijk nergens meer van op.
@ Herfstig, bij mij is de situatie ongewijzigd. Ik merk zelf wel dat ik na een aantal maanden op en bij mijzelf te zijn dat ondanks de start van de situatie waarin ik nu zit ik voor mijzelf op de juiste plaats zit. Het was geen letterlijke opgave voor nr 2 (al voelt dat misschien soms wel zo), het was geen letterlijke keuze voor mijzelf (al voelt ook dat soms wel zo). Ik kan niet op details ingaan vanwege herkenbaarheid maar ben zoals sommige van jullie in vergelijkbare situaties ook verdomde eenzaam geweest (voor mijn gevoel). Niets meer hebben als een koffer en een paar weekendtassen en een kleine kamer met een bed tegenover een mooi huis en elke avond met je kids om tafel is een groot contrast. Dat was even wat beknopte info en ik ben absoluut niet zielig (wilde ik toch even zeggen)

Wat betreft een start met nr 2 ben ik zelf heel expliciet en duidelijk ook naar nr 2. Dat het moeilijk zal zijn is ook waar maar welke relatie is nou wel makkelijk en geen werk (mits de basis goed is)? Daarnaast moet ik nog maar zien hoe nr 2 dit allemaal gaat oppikken en kan het ook aan die kant nog alle kanten op. Ergens druk op leggen is niet mijn stijl trouwens, letterlijk "graag of niet" maar wel in de context dat ze weet wat ik voor haar voel en duidelijk communiceer en geen "gaten" laat vallen.
Ik vind het een heel dappere keuze, zeker omdat je niet wist hoe het uit zou pakken en niet zeker was van nr2 en dat nog niet bent. Dat is wel de meest zuivere manier, besluiten dat je je relatie niet meer wilt en dan vertrekken, zonder 'nieuw paar schoenen'. Maar ik kan me je eenzaamheid en verdriet heel goed voorstellen. Want scheidingen zijn altijd heftig en veroorzaken altijd wonden, en als je dan ook nog veel opgeeft (huis, tijd met kinderen) dan wordt een goede beslissing heel erg zwaar. Zielig ben je zeker niet zielig zijn mensen die geen kracht en inzicht hebben en die van alles overkomt, en voor jouw beslissing is een hoop kracht nodig en je geeft nog blijk van inzicht ook

Druk leggen zou ook niet werken denk ik, want uiteindelijk legt dat druk op de relatie en dat werkt niet. Maar ik vind het knap dat je het kan, het zou niet meer dan menselijk zijn als je een andere houding aannam
quote:JanJurk schreef op 24 januari 2012 @ 13:13:

@ Nicole: Met alle aandacht fijn vinden zeg ik dus letterlijk "Een sv hebben waarmee je lekkere seks hebt en verder niet en de aandacht die daarbij hoort". Als je verliefd word zal de aandacht voor uitsluitend seks wellicht "botter" over komen en het aanvoelen alsof hij je alleen maar als sekspartner ziet. Ik begrijp dat jullie minaars op elkaar lijken maar de situatie dus compleet anders is.

Overigens dat met gevoelens spelen kan gemakkelijk wel zo voelen voor nr. 2 (als die met jou verder zou willen), je geeft wellicht (onbewust) aan als jullie bij elkaar zijn dat je hem als relatiemateriaal ziet. Dit is een aanname van mij hè ik ken jou situatie natuurlijk helemaal niet en dit is geen vingerwijzing.

80% van alle communicatie is trouwens lichaamstaal misschien dat dat verklaard waarom electronische en digitale signalen niet aankomen zoals ze bedoeld zijn...

JJ Ik zie het zeker niet als vingerwijzing. Het is heel goed om me hierop te wijzen. Weet je dat ik me dit soort dingen voor deze discussie gewoon helemaal niet realiseerde. En misschien is dat ook wel niet het geval, de mogelijkheid kwam niet eens in me op. En hoewel ik merk dat ik vandaag wel steeds redelijk in de verdediging schiet en duidelijk probeer te maken dat ik het allemaal al een stuk beter onder controle heb en me dingen goed realiseer, heb ik vandaag ook veel nagedacht over wat hier tegen me gezegd is en tjee. Ik weet niet hoor. Geloof dat ik hem wellicht toch wel redelijk aan het claimen ben geweest de laatste tijd en dat ik inderdaad van hem reacties verwacht als van iemand waarmee je een relatie hebt. Beetje verwarrende conclusie voor mezelf. Ik ga hier eens goed over nadenken. Ga later op de rest van de mensen in hier, maar moet nu weg.

In ieder geval bedankt voor die spiegel. Niet altijd leuk maar wel erg goed!
quote:herfstig schreef op 24 januari 2012 @ 13:53:

Hoelang zijn jij en nr2 bij elkaar Jolanda?

Iets meer dan een jaar!
Nicole heeft het net over dat in de "verdediging schieten", wat mij opvalt (zowel bij anderen als mijzelf) dat we steeds in de verdediging schieten. Meestal naar nr. 2 in de verdediging als je het over je relatie met nr 1 hebt: "Het is zo slecht nog niet, ik ben niet doodongelukkig en mijn partner is geen boeman/vrouw, dus echt ongelukkig ben ik niet als ik blijf waar ik ben". Daarnaast tegen mensen die je in vertrouwen over je nr. 2 relatie verteld als ze zeggen dat je gek bent en niet weet wat je doet reageren de meeste van ons met: "Je moest eens weten hoe lief die voor me is, wat een aandacht dat ik krijg en hoe goed ik me voel, waarom veroordeel je me daarop?".
[quote]JanJurk schreef op 24 januari 2012 @ 13:59:

@ Jolanda: Dat je dat liever persoonlijk doet is natuurlijk super, ik hou ook niet van die afstanden en bespreek dit soort dingen ook heel direct.

Wat jejezelf wel heel goed moet realiseren is dat als hij straks tegen jou zegt "Meissie, ik zie het helemaal zitten met jou en ik zie ons een toekomst hebben". Ben jij klaar voor een antwoord op zo`n mededeling, kan jij op dat moment aangeven dat jij dat ook bent en keuzes kan maken? Dat is namelijk wel heel belangrijk als je iemand vraagt zich te verbinden aan uitspraken en dat zelf door welke reden dan ook niet kan. Ik begrijp ook dat er in dat kader bezien heel veel twijfels zijn en dat 1 van die twijfels is hoe nr 2 erin staat, in een relatie met jou.

Dat realiseer ik me maar al te goed en stiekem hoop ik ook op zo'n antwoord ondanks alle gevolgen die dat zal hebben.
quote:JanJurk schreef op 24 januari 2012 @ 15:52:

Nicole heeft het net over dat in de "verdediging schieten", wat mij opvalt (zowel bij anderen als mijzelf) dat we steeds in de verdediging schieten. Meestal naar nr. 2 in de verdediging als je het over je relatie met nr 1 hebt: "Het is zo slecht nog niet, ik ben niet doodongelukkig en mijn partner is geen boeman/vrouw, dus echt ongelukkig ben ik niet als ik blijf waar ik ben". Daarnaast tegen mensen die je in vertrouwen over je nr. 2 relatie verteld als ze zeggen dat je gek bent en niet weet wat je doet reageren de meeste van ons met: "Je moest eens weten hoe lief die voor me is, wat een aandacht dat ik krijg en hoe goed ik me voel, waarom veroordeel je me daarop?".Maar meestal is het toch ook gewoon allemaal waar?
quote:herfstig schreef op 24 januari 2012 @ 16:10:

[...]

Maar meestal is het toch ook gewoon allemaal waar?Ja, het is allemaal waar maar het blijft verdedigen. Het blijft de behoefte hebben/voelen om mensen te laten weten hoe het is, proberen te overtuigen van de juistheid van onze keuzes. Ik heb dit soort gesprekken ook regelmatig, vooral het "ik zou het niet kunnen, ik zou niet kunnen rommelen met een ander als ik getrouwd ben" raakte me. Of: "ik zou het niet kunnen met vreemdgangers, voel je je niet schuldig". Het is me nooit gelukt daar mijn schouders echt over op te trekken. En dat dat is wat JJ bedoelt (denk ik) dat we onszelf steeds aan het verdedigen zijn...
quote:Rooss4 schreef op 23 januari 2012 @ 19:49:

Weet je ook waarom je man geen seks met je wil en geen leuke dingen met je wil doen? Hebben jullie nog wel eens een echt, goed gesprek? Is het een optie om je verlangens bespreekbaar te maken?

Weet je.. als 82 je geboortejaar is, ben je 30 of nog niet eens. Ik vind dat zo schrijnend. Je "moet" misschien nog 40 jaar met je man door, moet dat op deze manier dan?

Nicole, ik zeg doen!

En geen dank

Hoi allemaal, lees hier al een tijdje mee zonder account.

Mooie verhalen en ik herken er heel veel in...

Toch werd de nood om hier eens mee te kletsen groter en groter...vandaar...

@Roosje: wat je daar zegt over die leeftijd kan ik heel goed begrijpen vanuit het standpunt van iemand van pakweg +40 maar ben er helemaal niet mee akkoord...Heb dezelfde leeftijd, een héél goeie relatie met m'n nr1, wil hem voor geen geld van de wereld verliezen maar plots was die andere man er en de behoefte om verder te gaan was groot, héél groot. Ik heb er maanden en maanden over nagedacht, juist omdat ik misschien zo jong ben. Maar ik werd gedreven vooral vanuit een heel grote nieuwsgierigheid. Hij is een stukje ouder dan ik ben en vooral de seks is een volledig andere ervaring dan met iemand van m'n eigen leeftijd...

Wou dit even kwijt, vraag me af hoe jullie dit beoordelen...
Hoi Ella, ook welkom hier!

Ik ga even geen oordeel geven, want ik werd hiernaartoe geschopt door Nicole omdat ik verslag moest doen van mijn date van vanmiddag

Date was leuk! t Was puberaal, t was veel te kort, en t was heel fijn en goed. De klik die we voelden blijkt er ook irl te zijn, en de date smaakte dus naar meer. We hebben elkaar ook heel veel aangekeken, gezoend, in elkaars armen gelegen tijdens het kletsen, we konden gewoon niet van elkaar afblijven. Enige jammere is dat we echt ver uit elkaar wonen, dat we niet heel vaak tijd vrij kunnen maken en dat ik over een paar weekjes op vakantie ga. Volgende date zal dus helaas weer lang op zich laten wachten. Afscheid nemen was dan ook moeilijk, we hebben ellenlang tijd gerekt, maar ja, we moesten toch echt weg op een gegeven moment...
ow, spannend Vaintje.....

Hoe voel je je nu? En naar nr1 toe?
Och ik ben nog jonger dan dat en al 13 jaar samen. Die onrust heb ik al vanaf mijn puberteit.

leeftijd zegt niet alles. Mijn relatie duurt al langer dan die van de meeste dertigers.
Spannend Vaintje. heel herkenbaar die date zo ging dat bij ons ook. Fijn dat die klik er blijkt te zijn. Of misschien ook niet, want dat maakt het ingewikkelder.
Vain: als eerste wat goed dat je hier spontaan verslag komt doen

Maar wat heerlijk dat die klik er irl ook zat. Dus je loopt even helemaal met je hoofd in de wolken of valt het mee? En kan je je nu nog beetje normaal tegen je nr 1 gedragen zodat je niet direct door de mand valt of valt dat mee? Wel balen dat hij zover weg woont en jullie elkaar dus de komende tijd niet meer zien. Dit smaakt natuurlijk naar meer. Kan je nou nog wel settelen voor cam contact en msn contact? Nou lekker nagenieten en niet teveel in een gat vallen straks omdat je hem lang niet meer ziet.
Tirza, ik voel me heerlijk, hoofd in de wolken en zo. En gek genoeg niet zo schuldig naar nr 1 toe als zou horen...

t Geeft je echt zo'n goed gevoel he, te weten dat een leuke man jou leuk vindt, jou vaker wil zien, etc.

Ja herfstig, fijn en niet fijn tegelijk. We zeiden ook tegen elkaar, wat we vreesden is de waarheid, elkaar zien is zo fijn, maar maakt t toch lastiger, omdat we meer willen, elkaar vaker willen zien. We gaan wel zien hoe het loopt, geduld is een hele schone zaak in deze...

Haha, Nicole, ja he

Ik kan me blijkbaar behoorlijk normaal gedragen tegenover nr 1, die heeft niets door. Hij was jammergenoeg net eerder thuis dan ik, dus ik heb mijn spullen nog in de auto liggen, nog niet kunnen opruimen. Lastig gedoe ook allemaal

Dat gat, daar ben ik niet zo bang voor. We weten waar we aan beginnen, we zullen genoegen moeten nemen met af en toe een date, niet te vaak. En aan de andere kant is dat misschien ook wel zo veilig, want iedere week zoveel uur vrijmaken, dat zou toch wel opvallen denk ik.

Leuk dat jullie zo meeleven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven