Werk & Studie alle pijlers

Rookpauzes

01-02-2012 18:17 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tnx
quote:nikki_28 schreef op 01 februari 2012 @ 18:56:

[...]

Ja ik zou het zo ook niet aangepakt hebben.

Nee daar moet je inderdaad over praten bij bijv. een vergadering.

Ik maak me er niet druk over op mijn werk maar kan wel begrijpen dat sommige zich er wel druk om maken.

Ik denk dat het het bedrijfsleven erg veel geld kost.Ik denk het niet hoor. In het bedrijfsleven werk je vaak met doelen. Zo lang als jij je doelen maar behaalt kost het geen extra geld.
tevreden rokers zijn geen onruststokers

[...]

Ik maak me er niet druk over op mijn werk maar kan wel begrijpen dat sommige zich er wel druk om maken.

Ik denk dat het het bedrijfsleven erg veel geld kost.

Weet je, dat waag ik te betwijfelen

En dat is niet omdat ik nou zo pro roken ben hoor.

Maar ik merk bijvoorbeeld dat sinds ik niet meer rook ik ongemerkt vaak te lang achter mijn beeldscherm blijf zitten waardoor ik na een tijdje merk dat ik gewoon niet meer zo scherp ben.

Terwijl toen ik nog rookte en dus wel die break had van even weg van je werkplek, en naar buiten er voor zorgde dat ik fris in mijn hoofd bleef...

Ik vraag me af, zou er veel misbruik gemaakt worden van het roken dan?

Dat ze roken om het roken en maar niet hoeven werken gebeuren?

Ik ken dat vanuit mijn eigen werkkring namelijk helemaal niet

We gunnen de rokers hun peukie en zolang het werk gedaan is aan het einde van de dag..more power to them hoor...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:_origami_ schreef op 01 februari 2012 @ 18:55:

Tuurlijk.. openingspost weer weg.

Ik werk ook bij een overheidsinstantie en merk dat er juist bij dat soort werkgevers veel meer geklaagd wordt over dit soort dingetjes. Om de haverklap gaat er weer een collega zoals TO naar de leidinggevende om even gal te spuwen over al die rokers/krantlezers/ I-phoners.

In het bedrijfsleven heb ik dat stukken minder ervaren. Het lijkt wel of er bij overheidsinstanties een bepaald slag mensen werkt, wat dus inderdaad gemáákt is om een zeikende ambtenaar te zijn.

Oriane, heb je daar ook feitjes over? Het verschil in zeikcultuur tussen overheid en bedrijfsleven? Ben benieuwd!Een keer daar gewerkt, maar heel snel die opdracht opgezegd. Wat wordt daar een tijd verkloot met lullen en Vergaderingen waar ook nog eens niks besloten wordt! Gillend gek werd ik van de bureaucratie en het onvermogen om te vernieuwen of het eens verder te kijken dan de neus lang was. Op die afdeling waar ik zat had zo 75% weggesaneerd kunnen worden zonder dat er efficiency verloren had gegaan. Bezigheidstherapie noemden ze het zelf ook!

[...]

Ik denk dat het het bedrijfsleven erg veel geld kost.

Ok, maar waar is het einde? Hoeveel mensen vertrekken er niet regelmatig eerder om op tijd de trein te halen? Om de kinderen te halen? Hoeveel mensen bellen niet de godgansedag over privézaken? Hoeveel mensen pikken er regelmatig 10 minuutjes bij, bij hun pauze?

Maar de rokers zijn een doorn in het oog.........

Als het werk maar gedaan wordt, daar gaat het toch om?

En hoe vaak lees je niet, dat mensen vinden dat je moet werken voor je sociale contacten? Als je alleen maar doorramt op je werk, gaat die vlieger ook niet op.
[quote]Oriane schreef op 01 februari 2012 @ 19:03:

[...]

Een keer daar gewerkt, maar heel snel die opdracht opgezegd. Wat wordt daar een tijd verkloot met lullen en Vergaderingen waar ook nog eens niks besloten wordt! Gillend gek werd ik van de bureaucratie en het onvermogen om te vernieuwen of het eens verder te kijken dan de neus lang was. Op die afdeling waar ik zat had zo 75% weggesaneerd kunnen worden zonder dat er efficiency verloren had gegaan. Bezigheidstherapie noemden ze het zelf ook![/quote]

tja herkenbaar...
@Oriane,hahaha.. ik heb zelfs een hoop collega's die van zichzelf zeggen dat ze geen salaris ontvangen, maar aanwezigheidspremie. Je beeld klopt dus met hetgeen ik heb ervaren. Er worden waar ik werk zelfs vergaderingen belegd om te vergaderen over of we minder moeten vergaderen (ja.. dat staat er echt!).

Ik werk nu bij rijksoverheid, maar heb ook gewerkt bij een gemeente. Daar is het precies hetzelfde.
Dan heb je natuurlijk ook wel alle tijd om te roken of bij te houden wie er rookt.
Inderdaad, dat vergader. Waar ik nu zit vergaderen we staand. Heel efficient en je komt heel snel to the point.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 01 februari 2012 @ 19:09:

Dan heb je natuurlijk ook wel alle tijd om te roken of bij te houden wie er rookt.En dan vooral dat laatste..
hallo iedereen :-)

Ik werk bij een overheidsinstantie en wij hebben recht op een half uur pauze per dag. + de koffiepauze van 2 x 15 min

Nu werken er ook veel rokers bij ons. Het viel mij op dat zij erg vaak weg waren waarop ik besloot om eens bij te houden hoe lang men gemiddeld weg van zijn werkplek is. Lekker dat je het zo rustig hebt dat je de tijd hebt om dit te doen in plaats van werken

Dit kwam op 75 minuten (1 uur en een kwartier)!!! Dit is dus bovenop de reguliere pauze van 30 minuten. - 30 min koffiepauze=45 min en dat is ruim geschat

Ik ben hier flink klaar mee en heb besloten er wat mee te doen. Gisteren ben ik daarom drie kwartier eerder weg gegaan, en ja hoor, vanochtend mocht ik gaan uitleggen waarom ik eerder weg was. En terecht Ik heb het uitgelegd en het enige wat mij verteld werd is dat zolang roken ook niet toegestaan is en dat ik die tijd maar van mijn verlofuren moet afhalen.Ook terecht Ik heb uiteraard gezegd dat ik dit weiger.Waarom, jij bent ongeoorloofd weggebleven, wees blij dat ze het alleen van je verofuren afhalen Het gesprek liep vervolgens een beetje vast en er zou met de chef overlegd worden. Gezien je reacties hoop ik dat dit behoorlijke consequenties voor je heeft

Verder heb ik er nog niks over gehoord. Wees niet bevreesd, dat komt nog wel XD

Wat kan ik hier aan doen? Hoe gaat het bij jullie op het werk? Nogmaals, ik heb er helemaal geen bezwaar tegen als mensen roken, maar ik vind wel dat de niet-rokers dan ook recht moeten hebben op evenveel pauze.

Ik had zelf de volgende punten in gedachte: Jij hebt punten in gedachten? Wie ben jij helemaal om te überhaupt naar voren te brengen

- Rokers werken elke dag langer door;

- Rokers nemen elke dag 1 uur en een kwartier van hun verlof op;

- De niet rokers mogen 1 uur en een kwartier eerder naar huis;

- De rookpauzes worden afgeschaft of flink verkort;

- De niet rokers nemen evenveel pauze als de rokers tijdens werktijd;

Ik wil dit morgen ook gaan voorleggen. Weet iemand anders nog stappen die ik zou kunnen ondernemen? Of andere oplossingen? Heel erg hopen dat dit geen consequenties voor je oplevert en als dat zo is dan heel erg blij zijn

groetjes,

Marleen
Hee de OP is weer terug
TO moet gewoon gaan roken! Probleem opgelost
quote:Bella1 schreef op 01 februari 2012 @ 19:24:

TO moet gewoon gaan roken! Probleem opgelost

Spuit 11

Jij bent zeker net terug van een peukie roken???
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:feeks schreef op 01 februari 2012 @ 18:23:

je zal maar een collega hebben die de hele dag bezig is met bijhouden wie wanneer gaat roken. Ik zou als ik jou was je excuses maken want dit kan nog wel eens een naar staartje voor je krijgen.Inderdaad. Gewoon lekker met je werk bezig zijn, dan heb je ook geen tijd voor zulke onzin.
quote:feeks schreef op 01 februari 2012 @ 18:25:

[...]

Ze is 3 kwartier eerder weggegaan en dat zal in mindering gebracht worden op haar verlofuren

Hahahaha, de OP was al weg maar dit is een goeie samenvatting.

Ik weet niet wat je anders verwacht had TO, wat een onvolwassen en onhandig besluit.
quote:feeks schreef op 01 februari 2012 @ 19:15:

hallo iedereen :-)

Ik werk bij een overheidsinstantie en wij hebben recht op een half uur pauze per dag. + de koffiepauze van 2 x 15 min

Nu werken er ook veel rokers bij ons. Het viel mij op dat zij erg vaak weg waren waarop ik besloot om eens bij te houden hoe lang men gemiddeld weg van zijn werkplek is. Lekker dat je het zo rustig hebt dat je de tijd hebt om dit te doen in plaats van werken

Dit kwam op 75 minuten (1 uur en een kwartier)!!! Dit is dus bovenop de reguliere pauze van 30 minuten. - 30 min koffiepauze=45 min en dat is ruim geschat

Ik ben hier flink klaar mee en heb besloten er wat mee te doen. Gisteren ben ik daarom drie kwartier eerder weg gegaan, en ja hoor, vanochtend mocht ik gaan uitleggen waarom ik eerder weg was. En terecht Ik heb het uitgelegd en het enige wat mij verteld werd is dat zolang roken ook niet toegestaan is en dat ik die tijd maar van mijn verlofuren moet afhalen.Ook terecht Ik heb uiteraard gezegd dat ik dit weiger.Waarom, jij bent ongeoorloofd weggebleven, wees blij dat ze het alleen van je verofuren afhalen Het gesprek liep vervolgens een beetje vast en er zou met de chef overlegd worden. Gezien je reacties hoop ik dat dit behoorlijke consequenties voor je heeft

Verder heb ik er nog niks over gehoord. Wees niet bevreesd, dat komt nog wel XD

Wat kan ik hier aan doen? Hoe gaat het bij jullie op het werk? Nogmaals, ik heb er helemaal geen bezwaar tegen als mensen roken, maar ik vind wel dat de niet-rokers dan ook recht moeten hebben op evenveel pauze.

Ik had zelf de volgende punten in gedachte: Jij hebt punten in gedachten? Wie ben jij helemaal om te überhaupt naar voren te brengen

- Rokers werken elke dag langer door;

- Rokers nemen elke dag 1 uur en een kwartier van hun verlof op;

- De niet rokers mogen 1 uur en een kwartier eerder naar huis;

- De rookpauzes worden afgeschaft of flink verkort;

- De niet rokers nemen evenveel pauze als de rokers tijdens werktijd;

Ik wil dit morgen ook gaan voorleggen. Weet iemand anders nog stappen die ik zou kunnen ondernemen? Of andere oplossingen? Heel erg hopen dat dit geen consequenties voor je oplevert en als dat zo is dan heel erg blij zijn

groetjes,

Marleen

TO heeft bovenstaande serieus gepost??? Tsjeezzz, wat een enorm gemiereneuk en wat een verongelijkt persoon is TO...

Ik ben zelf een roker en bij ons is het voor rokers en niet rokers gelijk: 2x 15 minuten koffiepauze naast je normale lunchpauze.

Die word door de rokers verdeeld in 2x een vlug sigaretje. Ja soms is het gezellig en loopt het wat uit, maar niet rokers staan hier net zo goed bij en hebben vaak nog minder haast om weer aan 't werk te gaan.

Ik hoop dat je in gaat zien hoe onredelijk je bezig bent en hoe onredelijk jouw gedachtengang is. Dit is zo kleuterklas niveau...

Juf! Zij heeft meer kleurtjes dan ik (zij houd meer pauze dan ik...)

Bah!!!
Als er meer op output zou worden gestuurd dan op aanwezigheidsplicht zouden dit soort onzin problemen ook niet aan de orde zijn.

Ik werk bij de rijksoverheid en er wordt op ons afdeling heel erg gecontroleerd door het management of we niet eerder weggaan, of we dat uurtje tandarts wel van ons verlof af hebben gehaald etc. Hierdoor letten collega's weer heel veel op elkaar om er maar voor te zorgen dat het eerlijk gaat. Dit gaat gepaard met een hoop geroddel en gespeculeer. Komt de sfeer en het werkplezier nier ten goede kan ik je zeggen.
Feeks! die OP
Bij ons roken de rokers tegenwoordig tijdens hun eigen pauzes. Eerst werd er (erg) veel gerookt, maar dat is nu gelukkig minder. (Wij moeten elkaars werk overnemen als er iemand van zijn plek is. Jammer dan voor de niet-rokers). En toen ik zelf gebruik ging maken van de kolfruimte was het het vreemdgenoeg een van de rokers die daar problemen mee had. Dus toen ben ik voortaan als ik ging kolven gaan aankondigen dat ik even ging roken. Boodschap was snel duidelijk.
Hoe lang en hoe vaak je rookt kan ook flink vertekenen: ik heb op verschillende plekken gewerkt waar flink wat mensen rookten, en waar bijvoorbeeld het "zullen we even gaan roken" gebruikt werd om ook gezamenlijk overleg te plegen ofzo. Voordeel van gaan roken is namelijk, zeker als je in een kantoortuin zit, dat je even privacy hebt en niet je hele afdeling mee zit te genieten.

Om diezelfde reden gebruik ik bijvoorbeeld rookpauzes om allerlei lastige telefoontjes waarbij ik liever stilte om me heen heb te plegen, bovendien bel ik prettiger als ik er ook bij rook. Collega's die niet roken doen hetzelfde, maar gaan dan bijvoorbeeld op een lege gang staan of in een lege kamer zitten als ze belangrijke telefoontjes moeten plegen. Ook werd op veel van mijn werkplekken de rookplek gebruikt voor brainstorms in petit comite. Dus dan kon het makkelijk gebeuren dat we met een man of 3 a 4 zo een half uur of langer aan het "roken" waren, terwijl we in werkelijkheid gewoon aan het werk waren. In het bedrijf waar we binnen rookruimtes hadden gebruikte ik de rookruimte ook vaak om even rustig stukken te kunnen schrijven, we hadden er meerdere en dan zocht ik een lege ruimte uit en ging daar dan in alle stilte zitten schrijven, mét een sigaretje erbij.
Am Yisrael Chai!
Bij mij op school mag er niet worden gerookt, op één kleine ruimte na. Die ruimte heet 't Pafhoes, een door mij bedachte, en door de directie goedgekeurde naam. Omdat de rokers daar gaan hokken, is dat kamertje, waar ongeveer 6 personen kunnen zitten, veranderd in een dampend stinkhok.

De naam 't Pafhoes is gebaseerd op "Tied veur 'n pafke", een uitspraak van Dirkje als ze in de stal tussen de koeien staat te paffen, d.w.z. te roken, dit in de serie De Boerderie als onderdeel van programma Verona, gepresenteerd door Henk Spaan en Harry Vermeegen.
World of Warcraft: Legion
Ho.. er zijn ook nog ambtenaren die wel werken en hard ook. Dungezaaid of niet, op de 3 verschillende afdelingen bij 2 overheidsinstanties waar ik heb gewerkt zijn de standaard 'ambtenaren-grapjes' geenszins van toepassing.

Op mijn afdeling zijn er rokers die geen lunchpauze nemen of standaard een half uur langer werken, omdat ze regelmatig gaan roken.

Ik zou niet weten hoe vaak ze gaan roken en hoe lang ze weg zijn, realiseer ik me nu door dit topic... ik werk gewoon.
Wat een domme actie van TO, er zijn toch wel betere manieren om zoiets aan te kaarten op je werk. Zo graaf je je eigen graf. Mijn collega rookt en gaat regelmatig naar buiten voor een sigaretje. Dat is haar rustmoment zegt ze. Geen probleem, ik zit tussendoor als ik me niet meer kan comcentreren even te internetten of neem een kop koffie. Als het werk maar af is aan het eind van de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven