Mode & Beauty alle pijlers

pro bont

04-02-2012 12:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een andere anti bont topic nu deze pro bont topic!

Wie draagt graag bont?

Zelf draag ik heel graag bont heb 2 bont jassen en ben er erg content mee,vooral bij deze tempraturen!
quote:maryni83 schreef op 04 februari 2012 @ 12:40:

[...]

Maar leer is een bijproduct van de vleesindustrie en bont niet...

En dieren doden voor hun vlees, daar ben ik dan wel weer voor, dus mag ik ook leer dragen.Konijnen, die eet ik niet want ik vind een konijn een knuffeldiertje, worden ook gegeten, hun bont is ook een bijproduct, daar kan ik nog een beetje mee leven ook al zal ik het zelf niet dragen. Lammycoats zijn gevoerd met schapenvacht, schapen worden ook massaal gegeten, ik heb ook moeite met donzen dekbedden.
verba volant, scripta manent.
Er zijn sommige dingen die je als inwoner van de moderne westere maatschappij niet meer doet. Bv. leeuwen gaan schieten in Afrika, walvisvlees eten in Japan, berenjacht in Alaska.

Bont dragen valt daar ook onder, er zijn al zoveel alternatieven.
quote:kettle schreef op 04 februari 2012 @ 12:53:

Er zijn sommige dingen die je als inwoner van de moderne westere maatschappij niet meer doet. Bv. leeuwen gaan schieten in Afrika, walvisvlees eten in Japan, berenjacht in Alaska.

Bont dragen valt daar ook onder, er zijn al zoveel alternatieven.Die zijn er ook voor vleeseten. Dus vandaar mijn punt: allemaal andere dingen worden min of meer geaccepteerd maar bij bont wordt meteen moord en brand geschreeuwd.
quote:kettle schreef op 04 februari 2012 @ 12:53:

Bont dragen valt daar ook onder, er zijn al zoveel alternatieven.Zet naar het circus met dieren ook maar in het rijtje, daar is ook altijd een eeuwige discussie over gaande.
Bont is zo verschrikkelijk decadent. Daarom heb ik er negatieve gevoelens bij. Het is echt zoooo onnodig. Maar dat heb ik ook bij de rest van de walgelijke manier waarop het westen aan het consumeren is.

Ik ben niet tegen vleeseten en ook niet tegen het dragen van dier gerelateerde producten. Maar de schaal waarop het gebeurd ( in zijn algemeenheid) en het overdreven onnodige (bont) daar ben ik zeker wel op tegen en dat pas ik ook toe in mijn leven.
En de dierentuin en kinderboerderij ook.
Iemand nog behoefte aan een nieuwe vulling voor het dekbed/hoofdkussen ?

Filmpje,niks engs

Laat een ander gewoon zelf beslissen wat die persoon doet.

Als je het er niet mee eens bent is dat niet het probleem van degene die er op aangekeken word maar jouw probleem.
quote:MarianneDavids schreef op 04 februari 2012 @ 12:51:

[...]

Konijnen, die eet ik niet want ik vind een konijn een knuffeldiertje, worden ook gegeten, hun bont is ook een bijproduct, daar kan ik nog een beetje mee leven ook al zal ik het zelf niet dragen. Lammycoats zijn gevoerd met schapenvacht, schapen worden ook massaal gegeten, ik heb ook moeite met donzen dekbedden.Ben je gek geworden ofzo, volgens mij moet je even googelen op konijnenbont.
Waar denken jullie dat je Uggjes van gemaakt zijn? Dat is ook gewoon een binnenstebuiten gekeerd schaap hoor. Kan dat dan wel?
quote:whopper schreef op 04 februari 2012 @ 13:07:

Waar denken jullie dat je Uggjes van gemaakt zijn? Dat is ook gewoon een binnenstebuiten gekeerd schaap hoor. Kan dat dan wel?En wat denk jij hoe dat broodje van jou tot stand is gekomen?
quote:redband schreef op 04 februari 2012 @ 12:59:

[...]

Zet naar het circus met dieren ook maar in het rijtje, daar is ook altijd een eeuwige discussie over gaande.Ja, die hoort er ook bij!
De dieronvriendelijke vulling van jouw 'mooie' Uggs: http://www.styletoday.nl/ ... gevraagd-uggs-uit-te-doen
quote:geheimtaal schreef op 04 februari 2012 @ 13:08:

[...]

En wat denk jij hoe dat broodje van jou tot stand is gekomen?Ik weet hoe dat broodje van mij tot stand is gekomen, daarom eet ik al meer dan 25 jaar geen dieren. Nu jij weer.
quote:whopper schreef op 04 februari 2012 @ 13:07:

Waar denken jullie dat je Uggjes van gemaakt zijn? Dat is ook gewoon een binnenstebuiten gekeerd schaap hoor. Kan dat dan wel?Nee. Niet voor het dier en niet voor het oog. Het is mishandeling op zo verschrikkelijk veel levels.
De PETA zegt dat de laarzen gemaakt worden van wol dat verkregen wordt via ‘mulesing’, een pijnlijke techniek die Australische boeren al jarenlang gebruiken. ‘Mulesing’ houdt in dat er strips huid met wol van het achterste van het schaap worden gehaald.
quote:whopper schreef op 04 februari 2012 @ 13:14:

[...]

Ik weet hoe dat broodje van mij tot stand is gekomen, daarom eet ik al meer dan 25 jaar geen dieren. Nu jij weer.Ik weet waarvan uggs zijn gemaakt, daarom draag ik geen uggs.
Ik vind bont helemaal niet per definitie ordinair. Van de week nog twee collega's met een echte bontjassen; prachtig.
Toch grappig dat TO helemaal niet meer reageert.........nepfiguur
Zo worden je Uggs gemaakt: http://www.news.com.au/tr ... ry-e6frfq80-1226035210644
Kettle, ik vind jou met je geoordeel minstens net zo ordinair en dom als waar jij mensen die bont dragen van beschuldigd.
Sluit mij aan bij Kettle. Vind bont dragers ook goedkoop ogen i.p.v. sjiek.

Categorie panterprintje en denken dat je exclusief bent.
Hoeren dragen bont
Dure hoeren dan.
Al het tweedehands bont wat in de kringloop vaak ligt kunnen hele dingen mee worden gemaakt, het is al gedragen geweest, en het ligt voor 2e hands, maar om het nu zo spontaan weg te gooien is ook zonde.
Dat bedoel ik Redband. Mijn twee hoeren, euhm collega's, hebben beide een bontjas, erfstuk. Dus om daar nou met een spuitbus achteraan te rennen vind ik ook weer zowat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven