Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Catoo, ik snap wat je bedoelt hoor, sommige korte voornamen staan ook best wel leuk bij onze achternaam (maar juist die namen vind man weer niks). Net zoals een van mn andere favorieten (en volgens mij ook een van de jouwe ) Ilay / Elay, maar ik krijg hem er helaas niet door. Lode vind man helaas niet leuk.

Rammel, uit jouw rijtje vind ik Levi, Boaz en Ravi erg leuk. Die stonden ook op mijn lijstje. Alleen hier in t buitenland worden die namen anders uitgesproken
nog een rijtje voor missshopping.

Marcus

Espen

Arvid

Torben

Mika

Rune

Jorn

Viggo

Manu
Cejo ik vind Manu en Rune heel leuk!

Hoe spreek jij Rune trouwens uit (Als Ruune of Roene?)

Ik vind Viggo (en Tycho trouwens ook) heel leuk. Die stonden ook op mijn lijstje), alleen ik woon in het buitenland en hier hebben ze problemen met de nederlandse harde g
@ missshopping volgens mij kunnen beide uitspraken net als bij Luca en Luna
voor miss shopping en mijzelf:

ben net maar weer es gaan surfen:

Tobin

Seth

Finnian

Stetson

Fenix

Felix

Jett

Casper/ Caspar

Cyan -Cy

Junius

Levi

(Viggo en Tycho vind ik ook wel leuk!)

met het vernoemen van mijn opa Antonie (Anton, Ton)heb ik moeite het Hip te krijgen. wat vinden jullie van Andon of Toan?
@2june2 of Arton/Ayrton??
Antonie is toch best wel hip? Ik heb het hier al eens eerder geschreven maar waarom niet gewoon vernoemen met de naam zoals hij is. Vooral omdat het hier niet om een heel rare naam gaat. Andon of Toan, ik denk niet dat iemand in de familie hier de naam van opa uit kan halen en dat lijkt me wel de bedoeling. Of niet?
2june2 leuk rijtje!! Ik vind Tobin, Finnian en Fenix leuk!

En misschien voor jou nog wat ideen die op mijn lijstje stonden, maar helaas door man afgekeurd zijn / of die niet kunnen vanwege andere uitspraak:

Ilay, Ferris, Levi, Nolan, Millian, Otis, Tycho, Enzo... en Dexter dus

Als ik jou was zou ik als tweede naam voor Toni(e) gaan, vind ik eigenlijk best leuk en stoer! En anders idd niet iets anders bedenken maar voor Anthonie gaan, vind het eigenlijk ook altijd juist wel mooi als het gewoon vernoemd wordt naar de echte naam.
Finnian Antonie

Tobin Antonie

Junius Antonie

Ik vind het allemaal wel mooi klinken hoor!
ja wat Kaetje hierboven post vind ik ook heel mooi staan!

of Oscar Tonie / Oscar Antonie
haha Oscar Tony.. hm misschien een toekomst op t toneel ;)

nee, na deze reacties (en die van mn man) geen creatieve verbasteringen van Antonie..

ik vind Antonie, Anton en Ton te oudbollig, past niet bij mijn, mans en dochters naam...vandaar een poging tot creativiteit.

Ilay, Levi, Otis en Dexter zijn wel weer terug op t lijstje, manlief begint serieus warm te lopen voor Dexter jippie

maar hij blijft erg krampachtig aan Jimi vast houden, gezien we Jimi nu al 3 jaar als werk-titel gebruiken..
2june2, dan wordt het toch Dexter Jimi Antonie? Of wil hij Jimi als eerste naam? Ik zou wel voor Antonie gaan ipv Tony.

Verder iedereen bedankt voor het meedenken! Ik was erg voor Kobe maar man niet. Hij meer voor Melle, maar ik niet. En nu speelt de naam Tibbe door ons hoofd. We komen er wel uit denk ik. En anders heet ie Dinges!
2june2: wat denk je van Antoine of Toine/Twan?
quote:new_in_town schreef op 23 februari 2012 @ 19:42:

2june2: wat denk je van Antoine of Toine/Twan?

nee, dat franse is t al helemaal niet en Twan vind ik gewoon niet leuk.

dankje voor mee denken

succes Veter!
Anthony is de enige wat vlottere die ik nog kan bedenken: Dexter Jimi Anthony. Dus op z'n Engels.
Namen verwant aan Antonius:

In het Nederlandse taalgebied komt hij vooral voor als Anton of Antoon, maar ook Ton, Toon, Toine (ook fonetisch geschreven: Twan), Tonie, Tony, T(h)eun of Theunis, en vroeger ook als Anthonis, Anthonie of Antonie. Ook de Franse versie (Antoine) en de Engelse (Ant(h)ony) komen redelijk frequent voor in Nederland en Vlaanderen. Het Italiaanse en Spaanse Antonio en het Hongaarse Antal zijn nog zeldzamer.

Ik vind T(h)eun wel heel mooi eigenlijk. Was dat al geopperd?
2june2, wat goed dat Otis, Ilay,Levi en Dexter weer terug op het lijstje zijn!!! Ik vind ze allemaal eigenlijk leuk! Ben wel beetje jaloers dat jouw manlief toch nog warm begint te lopen voor Dexter! De mijne krijg ik echt voor geen goud om. Zou leuk zijn als het hem uiteindelijk wordt bij jou (tzt wel even laten weten hier hè )

En wat vind jij trouwens van de naam Lennox? Is dat misschien ook nog een optie voor jullie.
.
Ha Miss, kwam gister weer wat namen tegen. Misschien zit er iets tussen. Sorry voor eventuele dubbelen

Kai

Kenji

Nathan

Elian

Jay

Leon

Roan

Silvan

Ferris

Dante

Mason

Floyd

Quinten

Miles

Verron
Super leuk rijtje Rammel! Thanks! Zitten in de goede richting. Ik ga Elian, Roan, Floyd en Ferron vanavond aan man voorleggen Miles vind ik geschreven super, alleen uitgesproken iets te engels. En Ferris heeft man helaas al afgekeerd, die vind ik nml ook leuk! Leon en Kai zijn hier heel populair en willen liever geen top 10 naam.
@2june2: Ik ken een Tonnis, ook vernoemd naar (opa) Antonie. Vind ik wel hip!

@MissShopping Elian stond hier ook heel lang op mn lijstje, maar man bleef hardnekkig volhouden dat iedereen wel 'alien' zou verstaan (jeweetwel, engels voor buitenaards...) Persoonlijk vind ik dat onzin, maar goed... Ik zou zeggen: Elian!!
JOEHOEOEOEOE

we zijn er uit :D en de volhouder wint. in beide gevallen:

Jimi Dexter

miss, vertel je man maar dat Dexter hartstikke gaaf is en er in gelderland eentje bij komt in april :D

@kijk persoonlijk vind ik Elian ook erg op Alien lijken. op mn werk rent er 1 rond en die noem ik (in mn hoofd) ook vaak zo.. sorry

@rammel > @Miss

Dante vind ik ook erg mooi, maar ja man kon niet voorbij die 7lagen hel kijken..aansteller ;)

Net als bij Levi (Levi Weemoed, dichter) had ie negatieve associaties. ik zal nog mee blijven denken voor je miss ;)

@veter Tibbe klinkt leuk
Yeahhhh 2june2 jullie zijn eruit! Gefelicteerd! Super leuke naam! Staat echt gaaf zo samen! Ga jij hem dan trouwens ook Dexter noemen of is dat alleen de tweede naam?!

Elian is er hier trouwens ook niet doorheen gekomen. Man sprak idd ook direct van alien en ET En Levi vind man trouwens meer een meisjesnaam. Is hier waar ik woon ook wel een beetje zo. Otis is hier een tekenfilm van een walvis en gaat me dus ook niet lukken die erdoorheen te krijgen. En bij Dexter denkt man meteen aan die seriemoordenaar

Wat nog niet (direct) is afgekeurd zijn:

Ilay, Lennox, Nilo, Finn en Jos(c)ha.

Man vind de meeste namen waar ik mee kom iets te apart en of te engels. Dus ik zoek ook nog maar even door (alle suggesties van jullie blijven dus heel erg welkom! ). Man is nu zelf ook een lijst aan het maken en we gaan binnekort dan allebei 5 namen van elkaars lijstje kiezen. Van die overgebleven 10 zit dan hopelijk iets tussen
Miss shopping, wat vind je van Lennon?
Op papier vind ik Lennon heel mooi. Maar man vind het helaas meer een achternaam en te engels, vooral als je het uitspreekt. Hij wilt veel liever Lennox. Maar dat vind ik op een of andere manier als je hem hardop zegt weer hard klinken door die x.

Gelukkig hebben we nog 20 weken Alhoewel ik blij ben als we eindelijk een naam zullen hebben waar we allebei helemaal happy mee zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven