Nog wakker ! ?

22-02-2012 01:33 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog wakker is, (nog) niet kan slapen, al geslapen heeft, gewoon zin heeft om nog wat te kletsen.

Iedereen is van harte welkom!
Een zester, jij als keukenprinses zou dat moeten weten MV

Ik heb gekeken wat ik van keukenmeuk kan missen en kwam die zester tegen. Een ding om sinaasappel of citroenschil te schaven. Ik heb eens een kok als schoondochter gehad en heb me laten verleiden om allerlei zooi aan te schaffen bij Dille en Kamille. Nooit gebruikt. Dat gaat dus ook op de lijst richting jou.
Ik had ook nog nooit van een zester gehoord.
[img]http://www.cocktail.uk.com/images/shop/ ... /36770.jpg[/img]
Oh geweldig hahahaha. Ik zat in een hele andere richting te kijken. Ja hoor, kom maar met jullie `meuk` , ben er blij mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat vind ik misselijk Myleen. Alles kan kapot gaan maar dan koop je toch een nieuwe. Zou me doodschamen als ik haar was.
Ja een zester is net iets wat ik nog graag wilde. Ik heb veel recepten daarmee. Ik vroeg mij alleen altijd af hoe je met een rond bolletje aan het uiteinde iets eraf kan schaven. Maar tegenwoordig is het hot om citroenschaafsel te gebruiken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb er ook eentje, een zester. Gebruik hem ook voor limoenen voor in mijn limoentaart. Hmmm, limoentaart. Krijg lekkere trek.

"Zest" is Engels voor "schil" overigens.
Dat vind ik ook heel raar.

We hadden bij de BBQ toch ook chocoladefondue? Nou weet ik alleen niks meer van een setje, of dat het een wegwerpset was.
I.
Welk rond bolletje, MV? Het is eigenlijk gewoon een mini raspje met een paar gaatjes naast elkaar. met een handvat. En dat ding haal je dan gewoon over je citroenen, limoenen enz...
Bij de bbq had ik een wegwerpsetje.

Ik plaats een link, moment
Oh ik ben benieuwd Leentje, heb ze vaak in een kookwinkel in mijn hand gehad dat ik dacht, hoe zou dat nou werken.
Met een beetje goed fatsoen vervang je toch wat je stuk gemaakt hebt? Zijn er nog steeds mensen die dan maar doen alsof ze gek zijn?
quote:leentjedb schreef op 26 februari 2012 @ 00:47:

Met een beetje goed fatsoen vervang je toch wat je stuk gemaakt hebt? Zijn er nog steeds mensen die dan maar doen alsof ze gek zijn? Ja dat snap ik ook niet hoor. Heel raar
Hm dat gaat ook niet zomaar kapot. Ik dacht, misschien is het iets met een stekker en dan kun je natuurlijk hebben dat ie t opeens niet meer doet.

Dan is het ook vervelend, maar dat kan gebeuren ondanks heel voorzichtig zijn.

Heb wel meteen een vermoeden maar ik houd mijn mond
quote:leentjedb schreef op 26 februari 2012 @ 00:47:

Met een beetje goed fatsoen vervang je toch wat je stuk gemaakt hebt? Zijn er nog steeds mensen die dan maar doen alsof ze gek zijn? Die zijn er volop helaas. De mooie boeken die ik smerig en met ezelsoren terug heb gekregen zijn niet te tellen. Daar baalde ik altijd zo van. Ben dol op boeken en kocht ze ook veel. Ze namen ze mee op vakantie, of leenden ze weer uit aan anderen, ongevraagd. Bah en ik durfdete zeggen. Heb nu een ereader dus er valt niks meer uit te lenen. Ik ben toch zo'n watje..
Ze zal het wel hebben laten vallen.
niet belangrijk
Nou, om zulke dingen kan ik ook echt pissig worden. Gaat niet om het geld maar om het principe.
Ans, heel vroeger werkte ik bij een kledingzaak met hele dure kleding. De kneusjes konden wij goedkoop kopen. Was ik echt jong nog hoor.

Heb wel eens kleding aan vriendinnen van toen uitgeleend en of kapot, met lippenstift of helemaal niet meer terug gehad.

Alleen denk je nu, we zijn volwassen dus dan ben je toch voorzichtiger ermee.

Ja Moon ik denk dat jij haar topics wel hebt gelezen.
Ik word er ook pissig om. Ik vind het zelf heel vervelend om iets te vragen en leen eigenlijk nooit iets. Maar als het dan een keer voorkomt ben je toch extra voorzichtig met spullen van een ander?
Ik heb wel eens gehad dat ik een paar geleende dingen heeeeeel lang gehad heb.

Moest toen naar het ziekenhuis en onverwacht verhuizen en daarna zaten die spullen her en der verspreid over dozen in verschillende opslagplaatsen.

Heb t na heel lange tijd wel weer teruggegeven, met bosjes bloemen erbij.
Dat is het Jo. Het gaat niet om het geld maar om het gevoel.
Ja dan weet ik het wel

Mijn ouders hadden (nou ja hebben) buren die altijd heel veel leenden. Mijn ouders kopen dingen liever zelf, ook al hebben ze het maar eens in de drie jaar nodig bij wijze van spreken. De buren hadden de gewoonte om dingen te lenen die ze niet dagelijks nodig hadden.

Buuf 'leende' zelfs klosjes garen. Die gebruikte ze dus gewoon op.
Ik mag wel eens dingen van mensen lenen maar hoe voorzichtig ik al met mijn spullen ben, nog voorzichtiger ben ik het met andermans spullen.

En dat van jou Ans, je gaat toch geen ezelsoren maken in andermans boeken.

Ik heb maanden de laptop van mijn vriendin mogen lenen toen de mijne kapot was. Nou alsof het een diamant was zo ben ik ermee om gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven