Au Pair Amerika

02-03-2012 16:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Volgend jaar wil ik graag voor een jaar naar Amerika om daar als au pair te gaan werken.

Ik ben al veel informatie aan het zoeken maar ervaringen van anderen zijn ook altijd fijn om te lezen.

Heeft ervaringen op het gebied van au pair zijn? Hoeft niet per se in Amerika.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Yvette
Ik ben ook au pair geweest, hier in Europa, maar toch in een hele andere wereld. Geweldig.

Een van de leukste tijden in mijn leven.

Ben daar erg zelfstandig door geworden, verder kijken dan mijn neus lang is. En goed de taal geleerd en veel leuke mensen leren kennen.

Zou het iedereen aanbevelen.
hier ook iemand die in amerika is geweest als au pair. Ben zo'n 5 jaar geleden terug gekomen, ook via travelactive. Supertijd! Mocht je vragen hebben stel ze gerust!
Ik heb 't gelezen! Haha.

Gaaf joh! Echt allemaal dingen die me ook echt te gek lijken.

Was werken als reisleider leuk? Ik heb ook nog een tijdje gedacht om dat te gaan doen.

Wat voor een soort reizen had je? Groepsreizen? Of was dat iedere keer anders?
quote:ikke1984 schreef op 02 maart 2012 @ 19:37:

hier ook iemand die in amerika is geweest als au pair. Ben zo'n 5 jaar geleden terug gekomen, ook via travelactive. Supertijd! Mocht je vragen hebben stel ze gerust!

Gaaf!!!

Hoe heb jij Travel Active ervaren? Ik wil ook graag gaan maar wel via een organisatie. Ben een beetje aan het rondkijken naar organisaties die dit regelen. Kwam via Google ook op de site van Travel Active terecht.

Heb jij veel huishoudelijk werk moeten doen of veel moeten koken? Koken is namelijk niet een van mijn sterkste kanten...
quote:galadriel schreef op 02 maart 2012 @ 19:35:

Ik ben ook au pair geweest, hier in Europa, maar toch in een hele andere wereld. Geweldig.

Een van de leukste tijden in mijn leven.

Ben daar erg zelfstandig door geworden, verder kijken dan mijn neus lang is. En goed de taal geleerd en veel leuke mensen leren kennen.

Zou het iedereen aanbevelen.Thanks voor je reactie. Waar in Europa ben je toen geweest?
19 jaar geleden ben ik een zomer lang aupair geweest voor een rijk gezin in Zuid Frankrijk, ze hadden 3 jonge meisjes.

Ik had het nooit willen missen!

Je zult het misschien wel eens moeilijk krijgen om welke reden dan ook maar je leert er zoveel van als je zo jong bent.

In tegenstelling tot jouw situatie had ik 0 ervaring met kleine kids, en ik heb er bijna 1 laten verzuipen in de zee. Dat was minder, en zoals iemand al zei, het is wel een hele verantwoordelijkheid.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
En nu ik er weer over nadenk, ik was een naief kippetje. Ik liep altijd in mn pauze naar de zee. Een keer werd ik in de gaten gehouden door een viespeuk die aan zn slurf zat te trekken en me toen achterna kwam. Gets, wat eng. Maar ook daar leer je van:)
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 02 maart 2012 @ 19:54:

19 jaar geleden ben ik een zomer lang aupair geweest voor een rijk gezin in Zuid Frankrijk, ze hadden 3 jonge meisjes.

Ik had het nooit willen missen!

Je zult het misschien wel eens moeilijk krijgen om welke reden dan ook maar je leert er zoveel van als je zo jong bent.

In tegenstelling tot jouw situatie had ik 0 ervaring met kleine kids, en ik heb er bijna 1 laten verzuipen in de zee. Dat was minder, en zoals iemand al zei, het is wel een hele verantwoordelijkheid.

Echt waar?? Verdrinken?!

Al die positieve reacties over dat niemand het zou willen missen, beginnen me langzamerhand te overtuigen.

Dank voor je reactie!
ik zat niet op te letten en ik had 3 kleine meisjes, dan kan zoiets gebeuren, ik was zelf ook nog maar een jong meisje zonder ervaring

hoe dan ook, gewoon lekker gaan en goed opletten, op de kids maar ook zeker op je zelf
quote:Cameron10 schreef op 02 maart 2012 @ 20:24:

ik zat niet op te letten en ik had 3 kleine meisjes, dan kan zoiets gebeuren, ik was zelf ook nog maar een jong meisje zonder ervaring

hoe dan ook, gewoon lekker gaan en goed opletten, op de kids maar ook zeker op je zelf

3 kinderen en geen ervaring is ook wel een hele verantwoordelijkheid.

Ik ga denk ik ook! Wordt super enthousiast van al die verhalen.
Ik vond het fijn met een organisatie te gaan. Je hebt toch wat om op terug te vallen mochten er 'problemen' zijn. Travelactive heb ik als erg plezierig ervaren. Goede voorlichting en voorbereiding op de reis. Moest in Amerika wel koken voor de kinderen en ouders. Vaak maakte de moeder een recept wat ik kon maken, soms 's ochtends al wat in de slowcook (en hoefde ik helemaal niks te koken) en soms was het gewoon makkelijk aardappelen groente en vlees. Echt huishoudelijk werk heb ik niet hoeven doen, er kwamen 3 schoonmakers. Wel het wassen van de kleding, vuile vaat in vaatwasser, en opruimen wat je gebruikt. Als je wilt mag je mijn waarbenjij verslag wel lezen, moet je maar even pb en
anoniem_80269 wijzigde dit bericht op 02-03-2012 20:43
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Hoi TO: ik ben ook au pair geweest, 15 jaar geleden alweer. Maar.... wel in België. Nu niet van je stoel vallen van het lachen, want dat was de standaard reactie als ik dat vertelde.

Ik wilde graag au pair, maar zou last van heimwee hebben als ik zolang van huis zou zijn. Nu was ik het dus in Belgiën en kon ik ieder weekend naar huis. Heb nog steeds (opnieuw eigenlijk) contact met de kinderen, die nu allemaal volwassen zijn.

Het was een bijzondere tijd, met leuke kanten en met mindere. Die mindere kanten waren voor mij het niets-doen, het was best saai als de kinderen op school zaten. En ik verdiende niet veel vond ik, al zal dat meer zijn geweest dan een au pair via een organisatie.
quote:ikke1984 schreef op 02 maart 2012 @ 20:41:

Ik vond het fijn met een organisatie te gaan. Je hebt toch wat om op terug te vallen mochten er 'problemen' zijn. Travelactive heb ik als erg plezierig ervaren. Goede voorlichting en voorbereiding op de reis. Moest in Amerika wel koken voor de kinderen en ouders. Vaak maakte de moeder een recept wat ik kon maken, soms 's ochtends al wat in de slowcook (en hoefde ik helemaal niks te koken) en soms was het gewoon makkelijk aardappelen groente en vlees. Echt huishoudelijk werk heb ik niet hoeven doen, er kwamen 3 schoonmakers. Wel het wassen van de kleding, vuile vaat in vaatwasser, en opruimen wat je gebruikt. Als je wilt mag je mijn waarbenjij verslag wel lezen, moet je maar even pb enIk zou graag je verslag willen lezen! Ik weet niet wat je bedoelt met ´pb en´. Dat zal wel aan mij liggen;)
quote:vivagirl schreef op 02 maart 2012 @ 16:44:

Jee, dat is echt toevallig! Waar zat je precies?

Ik in Brookfield, net buiten de stad.

Van mij is het inmiddels alweer 14 jaar geleden!

Ik zat in Waukesha. Ander voorstadje van Milwaukee. Dat ken je dan vast ook

Ik had trouwens ook twee bevriende aupairs in Brookfield dus misschien ken ik 'jouw' familie wel.
quote:yvetten91 schreef op 02 maart 2012 @ 16:45:

[...]

Ben benieuwd Lunax!

Zo. Even tijd om wat uitgebreider te reageren.

Zoals ik zei, het is 20 jaar geleden maar ik denk er nog steeds met heel veel plezier aan terug. Ik heb echt een topjaar gehad waarin ik net als andere al schreven heel zelfstandig ben geworden. Ik zeg altijd 'ik ben volwassen geworden tijdens mijn jaar Amerika'. Dat had deels te maken met het feit dat je voor het eerst echt alleen de wijde wereld in gaat maar ook met de verantwoordelijkheid die je ineens hebt voor drie kinderen. Ook ik zat bij een gezin met drie kinderen. De oudste ging naar school en de twee kleintjes had ik full time thuis.

Het waren zeker geen normale werkdagen van 9 tot 5. Ook bij mij gingen de ouders rond 7 uur s'morgens de deur uit en was ik verantwoordelijk voor het ontbijt en schoolklaar maken van de kinderen. Ook s'avonds was het eten met de meiden mijn verantwoordelijkheid. De ouders kwamen vaak pas rond 19.30 uur weer thuis. Bij mij was het echter wel zo, dat als ze thuis waren, dan waren ze er ook volledig voor de kinderen. Op mij werd dan nooit meer een beroep gedaan. 1 weekend in de maand had ik 'achtervang'. De moeder had dan on call dienst in het ziekenhuis en ik moest dan stand by zijn overdag om bij te springen me de kids. In ruil hiervoor kreeg ik ook iets meer toelage. Hoe veel dat was weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik weet wel dat ik er goed van rondkwam. Je kost en inwoning heb je al dus alles daarbuiten is eigenlijk alleen maar voor de kroeg En naar de kroeg zijn we geweest!

Ik vergeleek het eigenlijk altijd een beetje met het studentenleven maar dan zonder het studeren De vrienden die ik daar had waren (naast de andere au-pairs) ook voornamelijk studenten.

Maar het is niet alleen maar haleluja. Je moet het enorm treffen met het gezin waar je terechtkomt. Als dat niet klikt heb je echt een heel naar jaar. En dat heb ik ook zien gebeuren. En dan is de organisatie er toch niet echt voor jou. Uiteindelijk betalen de gastouders het bureau een grote som geld en wie betaald bepaald. Twee meiden die daar tegelijk met mij zaten kwamen er echt niet uit met het gezin waar ze zaten en die zijn halverwege het jaar door de organisatie herplaatst. Beide bij een ander gezin in een hele andere staat. Je moet dan dus weer helemaal opnieuw beginnen. Opnieuw een gezin leren kennen maar ook opnieuw vrienden maken, omgeving leren kennen etc.

Nog even over het 'claimen' van een gezin in je vrije tijd. Daar loopt denk ik elke au-pair wel tegenaan. Vooral aan de kinderen is het niet uit te leggen dat je vrij bent. Ik was dan ook op den duur in de weekenden ook nooit meer bij mijn gezin. Ik had een hele goede vriend daar waar ik in de weekenden 'woonde'. Maar niet elk gezin zou dat gepikt hebben. Het is maar net hoe e.e.a. loopt.

Maar.. ik blijf erbij... als je goed weet wat je doet, het opvangen/opvoeden (want dat doe je echt) van de kinderen niet onderschat, zeker doen!
@Lunax

Dank voor je uitgebreide verslag!

Het klikt allemaal heel leuk! Natuurlijk is de kans dat je het niet treft ook aanwezig. Dat besef ik me ook echt wel. Maar goed, er zitten altijd nadelen en risico's aan dit soort grote avonturen. En ik vind het wel leuk om risico's te nemen. Ik ben bang dat als ik het niet doe, ik spijt krijg. Stel dat het achteraf helemaal niet is zoals ik het verwacht had en het met het gezin helemaal niet klikte, dan is het een kwestie van pech hebben. Maar... dan ben ik wel het avontuur aangegaan. Dan kan ik in ieder geval geen spijt hebben dat ik het NIET gedaan heb. Binnenkort maar eens naar een informatiebijeenkomst van Travel Active. Dan krijg ik waarschijnlijk nog een betere indruk van het werk als Au Pair in Amerika.
Nog een vraag die me te binnen schoot.

Hebben jullie het gezin gesproken voordat je vertrok? Via de telefoon, mail of via skype? Kan me voorstellen dat het voor de mensen voor wie het al jaren geleden is geweest via de telefoon ging. Of heb je ze pas gezien bij aankomst?

Ben benieuwd!
Lunax, Waukesha ken ik zeker.

Toevallig allemaal zeg. We kennen vast dezelfde gezinnen, want de AuPair wereld daar is op zich erg klein, en je kent iedereen wel.

Het gezin claimde mij trouwens verder niet hoor, helemaal niet, ik heb het echt getroffen. Maar ja, in het weekend, als ik zat te ontbijten, klimmen de kinderen net zo goed bij mij op schoot. Vond ik ook niet erg. Maar ze wilden dan daarna graag met mij spelen en dingen met mij doen.

Het is inderdaad erg belangrijk om sterk in je schoenen te staan. Op zich stond ik dat wel, maar ik was ook naief, wat helemaal bij die leeftijd hoort. Ik heb me goed gered, maar er waren veel meiden die het een stuk zwaarden hadden!

Yvette, ja ik heb mijn gezin gesproken voordat ik vertrok.

In die tijd was er nog geen Skype.....en ook geen internet (dat kwam toen net een beetje op). Dus we hebben gebeld, en ze hebben me ook een brief met foto's gestuurd, en uitgebreid verteld over hun hobbys enzo.

En toen ik aan kwam op het vliegveld, stonden het hele gezin er, met een groot welkoms bord dat de kinderen gemaakt hadden. Heel lief!
Dat is wel heel leuk! Ik had begrepen dat nu veel mensen een paar keer via Skype contact hebben.

Vivagirl, die organisatie heeft jou in contact gebracht met hen. Jij had een soort dossier van jezelf samengesteld ofzo? Want hoe krijgt het gastgezin informatie van jou?
Ik had van te voren alleen een brief en foto's. Internet en email bestonden inderdaad nog niet 20 jaar geleden. Ik kan me voorstellen dat Skypen absoluut een goede optie is om alvast een beetje een idee te krijgen.

Verder: Jij maakt een dossier van jezelf (wie je bent, wat je ervaring is met kinderen, wat je hobby's zijn, hoe je leeft in NL etc met foto's e.d.). Dat dossier gaat naar de organisatie en die stuurt het weer door naar de gezinnen die op zoek zijn naar een (nieuwe) au-pair. Zij kunnen dus kiezen uit meerdere.
Mijn welkom was trouwens ook met het hele gezin op het vliegveld. Ik kwam daar met een flink tijdsverschil aan en voor mij was het inmiddels midden in de nacht (na weinig slapen want zenuwachtig). Voor hen was het echter midden op de dag en dat we eenmaal thuiskwamen was het niet eerst even uitgebreid/rustig kennismaken maar: Hier staat de wasmachine, zo laat moeten de kinderen naar school, hier is je kamer etc etc. Sorry sorry sorry bleven ze maar zeggen maar we konden morgen echt geen vrij krijgen. Ga je het wel redden morgen direct alleen?

Eh.... vast.

En dat was dat
Hahaha, zo. Dat is nog eens een welkom.

Ach ja, dat went ook wel weer.

Ik neem aan dat ik dan ook een dossier van het gastgezin krijg?
Hebben jullie ook cursussen gedaan daar? In Amerika moet je via Travel Active twee cursussen volgen, wanneer je er een jaar zit. Hier heb ik helemaal geen problemen mee, alleen maar goed voor je CV.

Hebben jullie dit ook gehad? Zo ja, welke cursussen hebben jullie gevolgd?
Ik heb een dossier samengesteld met foto's en informatie.

Travel Active helpt je daar wel mee.

Cursus Engels was verplicht, verder geen andere cursus gedaan.

En ik werd nog ingewerkt door de vorige AUPair! Lucky me!

En die stelde me dus ook gelijk voor aan haar vriendinnen, en ik ben zo opgenomen in die groep! En als die meiden dan weer vertrokken, kwam er een nieuwe AuPair in dat gezin, en die hoorde dan ook gelijk bij de groep natuurlijk.

We hebben echt de grootste lol gehad met z'n allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven