moeite om uit bed te komen!

05-03-2012 20:20 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie van jullie kent dit ook? Ik heb zo'n moeite om 's ochtends uit bed te komen! Ik ga gewoon op tijd naar bed en elke dag denk ik weer: morgenvroeg ga ik er echt meteen uit als de wekker gaat, maar toch blijf ik op die snooze knop drukken en stel ik het uit bed gaan minutenlang uit! Net of dat ik 's ochtends dat doorzettingsvermogen mis...

Zijn er meerder die dit ook hebben of hebben jullie tips zodat ik 's ochtends mijn luie kont uit bed krijg?!

Oja, dingen als de wekker op een andere plaats in de kamer leggen werkt niet, dan spring ik net zo hard weer in bed!
quote:pearle schreef op 05 maart 2012 @ 20:37:

[...]

Ik stuurde mijn kinderen altijd alvast naar beneden Toen ze ouder waren wel, maar toen ze baby waren maakte mijn man me altijd wakker. Ik hoorde ze echt niet!
Ook herkenbaar! Behalve dan dat ene '' volgende ochtend kom ik er meteen uit'' In plaats daarvan, is mijn eerste gedachte als mijn wekker gaat '' Booooh vanavond ga ik vroeg naar bed!
@mama-lein, dat gaat bij mij precies hetzelfde! En als ik dan op t laatste moment uit ga baal ik zo dat ik mezelf er niet eerder uit heb gedwongen...
Ben inderdaad nieuwschierig naar het wake-up light! Nadeel dat ze zo duur zijn om even uit te proberen. En daarbij mijn bed ligt zo lekker 's ochtends!
quote:pearle schreef op 05 maart 2012 @ 20:36:

Koop een wake up light, die heb ik ook en je wordt veel geleidelijker wakker.

Ik kreeg altijd een hartverzakking van de harde pieptoonHier helpt een wake up light ook heel goed. Ik word er echt goed wakker van en voel me ook fitter.
quote:eefje88 schreef op 05 maart 2012 @ 20:43:

Ben inderdaad nieuwschierig naar het wake-up light! Nadeel dat ze zo duur zijn om even uit te proberen. En daarbij mijn bed ligt zo lekker 's ochtends!Je hebt ze tegenwoordig zelfs van de Hema, die zijn niet zo duur hoor.
O ja, voordat ik kinderen had, werkte het wake up light ook goed. En een ander seizoen, ik vind opstaan stukken moeilijker in de winter dan in de zomer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nou zo'n wake up light werkt bij mij dus niet haha. Ik draai me gewoon om en slaap verder. Desnoods met deken over mn hoofd haha.

Ik baal ook altijd zo van dat later aankomen, al is t maar een kwartiertje. Toch een kwartiertje minder tijd om dingen voor te bereiden enzo.

Trouwens voor 8:15 zou ik een moord doen. Bij mij is 7:15 echt de max

Ik slaap overigens overal en altijd. Heb t 1x voor elkaar gekregen om als stagiaire (I knooow, heel fout, maar kwas zo moe) tijdens de ochtendkring die mn begeleidster deed even mn oogjes dicht te doen en bekant in slaap te vallen. Dat gebeurt me nu nooit meer haha.
quote:mika65 schreef op 05 maart 2012 @ 20:38:

[...]

Dus als je depressief bent heb je een schop onder je kont nodig?

Nee lekker tot 12 uur in je nest blijven liggen, daar ga je je echt veeeeeeel beter van voelen.

Bij een depressie is het juist heel erg belangrijk om een normaal dag/nacht ritme aan te houden.

Dus ja die schop onder d'r kont is wel nodig ja, dit is prinsessengedrag kom toch op zeg.
Ja en?
Ja hoor, wake up light, ook hier. Word echt makkelijker wakker.
En een wake up light is echt commercieel geneuzel. Doe gewoon je gordijnen open, kost niks en de zon gaat vanzelf omhoog.
Ja en?
Hier ook, heb er moeite mee en ben ook de eerste uren niet aanspreekbaar

Vandaar dat ik s avonds óf s middags werk
Ik ben een echt ochtendmens. Ik snooze 1 keer en dan sta ik op. Mijn wekker gaat zelfs elke ochtend om 5.00 uur, om 5.09 uur sta ik op. Geen moeite mee.
En in het weekend kan ik rustig tot 11.30 uur in mijn bed liggen. Heerlijk!!!
@reisa1978, dankjewel voor de tip, ik ga morgen gelijk bij de hema kijken!
Snoopylynn, slecht gehumeurd ofzo? Je posts lezen in elk geval niet gezellig.
quote:eefje88 schreef op 05 maart 2012 @ 20:40:

@mama-lein, dat gaat bij mij precies hetzelfde! En als ik dan op t laatste moment uit ga baal ik zo dat ik mezelf er niet eerder uit heb gedwongen...Daarom zet ik mijn wekker eerder dan nodig anders kom ik echt te laat uit bed
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2012 @ 20:47:

En een wake up light is echt commercieel geneuzel. Doe gewoon je gordijnen open, kost niks en de zon gaat vanzelf omhoog.
quote:colalight schreef op 05 maart 2012 @ 20:37:

Een wake-uplight helpt echt, doordat het licht al eerder gaat schijnen. Ik ben ook geen ochtendmens en ik heb er veel baat bij (snoes nu 2 of 3 keer)

Het werkt bij mij voor geen meter en dan bedoel ik echt helemaal niet gewoon. Ik heb nu een wake-up light die daarna op radio gaat, een radiowekker die op pieptoon staat (kwartier later dan de wake-up in de hoop dat hij ooit gaat werken en ik dan al lekker wakker ben geworden) én een telefoon op wekkerfunctie.

Ik weet ze alle 3 te snoozen achter elkaar door.....

Dus ik lees mee, haha
@snooplynn, ja dat klopt ook, maar dan moet je wel eerst uit bed zijn om de gordijnen open te maken. Dat is juist mijn probleem!
Alleen in de winter.
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2012 @ 20:47:

En een wake up light is echt commercieel geneuzel. Doe gewoon je gordijnen open, kost niks en de zon gaat vanzelf omhoog.Ja in de zomer heb ik hem ook niet nodig, maar ik moet nu nog opstaan als het donker is en dan helpt het bij mij heel goed.
ik zet ook twee wekkers omdat ik kampioen 'wekker uitdrukken zonder het te merken' ben.. Een wekker is een radio. Dan dwing ik mezelf naar het journaal te luisteren. Daar wordt ik al een beetje wakkerder van.
quote:Quacker schreef op 05 maart 2012 @ 20:51:

Snoopylynn, slecht gehumeurd ofzo? Je posts lezen in elk geval niet gezellig.

Nee ik ben helemaal niet slecht gehumeurd, maar ik vind dit toch gewoon een beetje zelfdicipline (heb ik dat goed geschreven?)

Waar hebben we het in vredesnaam over? Wakker worden en opstaan, wees blij, als je de pijp uit gaat kunt je nog lang genoeg liggen ( of is dit nu ook weer sjaggie? zelf moet ik wel gniffelen want m'n vader harkte me vroeger zo uit mijn bed )
Ja en?
Sja, niet snoepen, gezond eten, genoeg bewegen, op tijd gaan slapen, er is zoveel een beetje zelfdiscipline en toch lukt dat allemaal maar bij weinig mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven