Geld & Recht alle pijlers

13,000 euro gestort gekregen

08-03-2012 15:46 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
g
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 22:27:

[...]

het gaat goed met 13jarige meisje de ma heeft een deel van het geld op haar dochter rekening gestort me vriendin heeft een paar jaar geleden haar zoon van 9 jaar verloren moeder zat in een zwaar depressie het gaat nu goed met haar en die 13,000 euro heeft ze recht op ze hoeft niets terug betalen ze had jammergenoeg nog een incasso lopen dat is al geregeld dus mensen hou op me vriendin heeft gewoon een fultime baan heeft geld besteed aan een autootje het is zwaar voor haar geweest haar zoon van 9 jaar door een kanker verliezen ja dus niet zomaar deze shit schrijven kan je het goed lezen

Gina ik weet als geen ander hoe snel je in financiële moeilijkheden kan komen door een kind met kanker. De kosten rijzen de pan uit. Wij hebben met ons meisje zeven jaar in die ellende gezeten. Met nog drie kinderen en wij hadden het ook moeilijk met deurwaarders en alles. Maar daarna kun je je leven wel opnieuw op de rit zetten. Wij zijn er ook zelf uitgekomen.

Je was ook niet erg duidelijk in je OP. Blijkbaar waren er wel papieren dat ze recht had op het geld. Je kwam echt erg ongeloofwaardig over en dat had niets met je slechte schrijven te maken. Het siert je alleen maar dat je ondanks dat toch voor je vriendin op kwam. Ze mag blij zijn dat ze een vriendin als jou heeft. Je hebt toch maar mooi haar dochter opgevangen want het is niet niks waar dat kind even doorheen is gemoeten.

Fijn dat alles nu is opgelost en ik hoop dat je vriendin er een nieuwe start mee kan maken.

Het is haar geld en wat ze ermee heeft gedaan moet ze helemaal zelf weten.
quote:bammetjebamie schreef op 08 maart 2012 @ 22:43:

Snap je het verhaal zelf nog wel?

Ik ben de draad kwijt geloof ik.nou echt jullie sporen niet ik hoop niet dat jullie dit meemaken een kind verliezen van 9 jaar aan kanker kijken hou jullie er mee om gaan dit gun je niemand slecht zijn jullie ps ze is schuld vrij nu en ze heeft nog 2000 euro over mooi opgeknapte huisje nieuwe spullen autootje ze begint weer te leven oja ze werk fulltime heeft ze vroeger ook gedaan maar jammergenoeg kreeg haar kind van 9 jaar kankerrrrrrr mensen waar hebben jullie het over ik ben de draad niet kwijt hoor maar me vriendin wel haar kind snap je het
Ja dat van haar kind is heel erg natuurlijk maar ik door dat in elke posting te benoemen wordt het verhaal niet duidelijker of logischer.

Maar ik begin het geloof ik redelijk te snappen, het was een misverstand en ze is nu schuldenvrij en alles is weer goed.

Mooi zo.
Ze had wel recht op het geld. Dus alles is nu "goed". Zo ver als je het goed kan noemen. Je krijgt je kind er niet mee terug. Maar het is wel fijn om een beetje een nieuw beginnetje op te starten. Ik mis een vader in het verhaal. Was die er niet?
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 22:54:

[...]

kankerrrrrrrt
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ja gelukkig jammergenoeg is haar kind dood maar ja ze heeft haar autootje nog medelijden dat heeft zij niet nodig ik denk eerder jij wat een kut karakter zeg hou je met iemand anders bezig zeg wat een leven heb jijquote:himalaya schreef op 08 maart 2012 @ 22:41:

[...]

De resterende 2000 euro?

[...]

Als je schulden maakt zul je die af moeten betalen ja, maar gelukkig heeft ze haar autotje kunnen kopen he?
quote:Zoebie schreef op 08 maart 2012 @ 22:59:

Ze had wel recht op het geld. Dus alles is nu "goed". Zo ver als je het goed kan noemen. Je krijgt je kind er niet mee terug. Maar het is wel fijn om een beetje een nieuw beginnetje op te starten. Ik mis een vader in het verhaal. Was die er niet?ja alles is nu goed het was mij fout om hier te schrijven wandt sommige mensen ............... de vader heeft het gezin verlaten kon het niet aan en haar met alles laten zitten
Wat een misbruik maken van een overleden kind is dit, zeg.
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 23:00:

ja gelukkig jammergenoeg is haar kind dood maar ja ze heeft haar autootje nog medelijden dat heeft zij niet nodig ik denk eerder jij wat een kut karakter zeg hou je met iemand anders bezig zeg wat een leven heb jij

[...]

Uhh, dit komt alweer zo raar over. Haar kind is dood, maar ja, ze heeft haar autootje???

Zo'n autootje vergoed de dood van haar kind echt niet hoor. Zou me zelfs gestolen kunnen worden.
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 22:54:

[...]

nou echt jullie sporen niet ik hoop niet dat jullie dit meemaken een kind verliezen van 9 jaar aan kanker kijken hou jullie er mee om gaan dit gun je niemand slecht zijn jullie ps ze is schuld vrij nu en ze heeft nog 2000 euro over mooi opgeknapte huisje nieuwe spullen autootje ze begint weer te leven oja ze werk fulltime heeft ze vroeger ook gedaan maar jammergenoeg kreeg haar kind van 9 jaar kankerrrrrrr mensen waar hebben jullie het over ik ben de draad niet kwijt hoor maar me vriendin wel haar kind snap je hetSpoort niet, echt.
dit soort zaken worden schriftelijk afgehandeld en daarvoor komen ze niet aan de deur.

en er hadden in de tussentijd ook brieven moeten komen met de toewijzing van de uitkering en de bijbehorende specificaties.

Er wordt niet zo maar gestort (tenzij het een fout is)

Huis opknappen? Ik ga er vanuit dat er een huurwoning is, als er achterstallig onderhoud is, zou de woningbouwvereniging dat behoren te doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 maart 2012 @ 23:03:

Wat een misbruik maken van een overleden kind is dit, zeg.Nou.
Wow.

Naar dit zeg.

Jammer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zoebie ik ken je wel niet maar
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 22:46:

nou dit lijkt er meer op me vriendin haar kind had kanker is overleden ze was zwaar depressief ze hoeft niets terug betalen van dat bedrag het was een vergissing van mij en haar dochter het was nog een achterstallige betaling die ze nog moest betalen alles is geregeld ze heeft een vaste fultime baan ze zorgt goed voor de dochter en nu gelukkig voor haar zelf ook het is een sterke vrouw

[...]

Ik geloof trouwens niet dat ik blij zou zijn als mijn vriendin al mijn sores zomaar op Internet zou zetten en het zomaar over mijn overleden kind had. Je moet wel uitkijken wat je schrijft hoor.
quote:liora schreef op 08 maart 2012 @ 23:10:

Zoebie ik ken je wel niet maar Thanks Liora.
Hoe kunnen twee mannen van een incassobureau dan zeggen dat geld wat van een andere instantie komt, moet worden terugbetaald? Heb je zelf niet in de gaten dat je een wel heel erg rammelend verhaal neerzet?

Ik zou zeggen, koop een bosje bloemen voor je vriendin en een doos bonbons en ga die samen oppeuzelen ter viering van het goede nieuws (naar omstandigheden dan) i.p.v. onnodig te schoppen en onduidelijk te zitten doen over andermans privésores...
mensen mensen misbruik van een kind jullie gaan te ver hoe oud zijn jullie wat begrijpen jullie niet lees het goed incasso deurwaarder komen die niet aan de deur en ja ze zal zeker bericht hebben gehad maar als jullie lezen was het een groot vergissing ja ze is pas weer op de been mensen na het verlies hoe durven jullie zquote:bammetjebamie schreef op 08 maart 2012 @ 23:06:

[...]

Nou.
Ze is schuldenvrij maar de 2 mannen die aan de deur stonden waren van een incassobedrijf.

Ook ten onrechte, uiteraard...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gina, Gina, lees nu eens goed wat hier allemaal is geschreven.
he kan je lezen ik reageer alleen nog omdat er zo respectloos wordt geschreven moet ik nog verder uitleg geven mensen ziek nou nou nou
quote:gina40gina wrote on 08 March 2012 @ 23:16:

mensen mensen misbruik van een kind jullie gaan te ver hoe oud zijn jullie wat begrijpen jullie niet lees het goed incasso deurwaarder komen die niet aan de deur en ja ze zal zeker bericht hebben gehad maar als jullie lezen was het een groot vergissing ja ze is pas weer op de been mensen na het verlies hoe durven jullie z

[...]

Zeg mekkerbek, ik reageer op jouw woorden hoor. Als je de behoefte hebt om je af te reageren, kun je ook een abonnement op de sportschool nemen. Trouwens, je haalt het zelf aan, het lezen van jouw postings wordt een stuk gemakkelijker als jij leert schrijven...
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 23:16:

mensen mensen misbruik van een kind jullie gaan te ver hoe oud zijn jullie Als jij 40 bent, ben ik ietssssssssssssssssjes ouder.

wat begrijpen jullie niet Ik begrijp alles. Vooral dat jij het nogal interessant schijnt te vinden om constant dat overleden zoontje er bij te betrekken.

lees het goed incasso deurwaarder komen die niet aan de deur en ja ze zal zeker bericht hebben gehad maar als jullie lezen was het een groot vergissing ja ze is pas weer op de been mensen na het verlies hoe durven jullie z

[...]

Hoe durf jij voor alles dat zoontje als excuus aan te voeren?
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 23:16:

mensen mensen misbruik van een kind jullie gaan te ver

Door jou ja, van de situatie.

Natuurlijk is het erg je kind te verliezen maar jij gebruikt het als excuus voor alles dat mis gaat, dat we dat maar moeten snappen want...

Zo werkt het niet en ik zou het als vriendin niet waarderen als je zo over mij en mijn situatie op een forum zou schrijven.
Nou, nou. Zo kan ie wel weer.

TO triest dat jouw vriendin haar kind heeft verloren. Dat voorop gesteld. Wel prettig dat er een oplossing voor deze situatie is.

Ik begrijp dat sommige reacties hier jou in het verkeerde keelgat schieten. Misschien een suggestie om niet zo snel te reageren. Jij veroordeelt anderen daarmee net zo hard. Misschien bedoel je het niet zo, maar het gebeurt toch.

Ik heb het wel met een van de voorgangers eens. Het had geholpen als je de contouren van het verhaal wat duidelijker had geschetst. Dat er ineens een auto bij komt kijken, overvalt menigeen. Niet iedereen zou dan bij zo'n bedrag een auto hebben gekocht. Zeker niet als er sprake was van een grote schuld.

Daarmee willen ze jou niet direct veroordelen. Ze willen vooral aangeven dat het hen bevreemdt. Probeer dat ook in dat kader te zien.

Succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven