Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Klinkt als een heerlijk weekend Steph.

Ligaa: al weer een beetje opgeknapt?

Origami: balen dat je geen leuke (en betaalbare) kaarten hebt kunnen kopen op schiphol. Jammer.

Soezie. Is man inmiddels al weer thuis?

Stereo: 4 hurrays, ben bijna jaloers (maar ja, als ik zelf ook 22 kaarten onderweg zou hebben dan gaaat het bij mij natuurlijk ook sneller....). Waren het leuke hurrays?
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjo, sorry heb het vliegtuig gemist dus was vanmorgen gewoon weer hier aan het werk.

Steph, klinkt al een leuk weekend en een lekker stapeltje kaarten!

Gisteren flink geballenbakt met de kinderen en vandaag weer aan het werk.

Na het heugelijke nieuws dat ik weer tante ben geworden trouwens.

Bij de post vandaag 1 kaart uit Rusland en ik vind hem wel leuk.

Zo mogen er meer komen deze week wat mij betreft.

Trouwens Neferisis, waar ben je en wat doe je?

Tine en jij??

Mis jullie hoor!
Anita: ik had je al gemist *er stond een echte naam in je post hierboven!!!!*

Gefeliciteerd met je neefje.
Was ik mezelf aan het quoten, gaat lekker!

Maar ik heb het nu geloof ik helemaal goed aangepast he.
anoniem_98983 wijzigde dit bericht op 05-03-2012 22:08
Reden: foutje
% gewijzigd
Anita, gefeliciteerd met je tante zijn.

Voor iedereen die op het postcrossingforum zit ER ZIJN WEER NAAMSTICKERS MET LEUKE AFBEELDINGEN bij Ici.....(niet de drogist maar een postcrosster) te bestellen!!!
Anita, gefeliciteerd. Heerlijk, verse babies!
Het afgelopen weekend was dochter jarig en moest er een 'sweet sixteen' feestje gehouden worden. Vandaar dat ik hier een paar dagen gemist heb. Een huis vol vriendinnen, wat veel gezellige luidruchtigheid met zich meebracht. Dochter is weer een lading sierraden, nagellak en kookattributen (ze is een cupcakebakker) rijker.

De kaarten vliegen hier frequent naar binnen, wel steeds vaker in een envelop, hoewel ik daar niets over in mijn profiel heb staan. Inmiddels mag ik er 28 onderweg hebben, maar dat zijn er op het moment 20.

De laatst verstuurde kaarten gingen naar Litouwen (Marilyn M.), Zuid-Afrika (UNESCO), Singapore (sfeervol theehoekje) en de V.S. (de Ridderzaal).

@Stereo > was je bij mij in de buurt?

@Gierzwaluw > fijn, dat het eerste kaartje meteen een leuk exemplaar was. Nu maar wachten op nummer twee...

@Anita > Stoere meid heb jij! Moet ze, als ze over een paar jaar naar de middelbare school gaat, ook zo'n eind fietsen?

Gefeliciteerd met het nieuwe neefje/nichtje.

@Snoezie > draait het bij jou thuis een beetje? Kom je nog aan jezelf toe? Ik weet uit ervaring dat een thuis revaliderende echtgenoot af en toe flink in de weg kan zitten.

Rosita Wachtmeister associeer ik met vakantiehuisjes, die worden dikwijls opgevrolijkt met reproducties van haar werk.

@Origami > ga je een weekje luieren in Egypte of ook cultureel op pad? Achter de douane zijn wel vliegtuigkaarten te koop, maar eveneens niet voor een vriendenprijsje, minimaal een euro.

@Ligaa > is de migraine al wat gezakt? Hopelijk laat de postbezorger de klep niet al te hard neerkomen. Ik zal de kattenkaart zo eens bekijken.

@Steph > jij kan voorlopig weer flink op de knop drukken!

Nu een ketel water op het vuur zetten, een pot verse muntthee maken en dan aan het werk.
Neferisis, nog gefeliciteerd met je dochter!!!

Die van mij mag straks een km of 6 fietsen denk ik.

Of ze moet de andere kant op willen, dan is fietsen geen optie en zal ze met het openbaar vervoer moeten.

De tijd (en gelukkig duurt het nog even) zal het leren.

Bedankt voor de felicitaties allemaal trouwens.

Hier 1 hurray uit Nederland.
Anita gefeliciteerd met je neefje

En ik heb gisteren mijn tweede kaartje ontvangen. Hij komt uit China en het was een ansichtkaart van Peking. Leuk!
Leuk dat je alweer een kaartje op je deurmat vond Gierzwaluw!

Hier waren het er vandaag 2.

Uit Indonesie en Nederland.

En ook nog 2 hurrays, kaart naar Wit-Rusland en Frankrijk zijn aangekomen.

Wellicht later deze week weer wat adressen aanvragen.
Anita, gefeliciteerd met je neefje!

Soezie, ja de Finnen zijn erg fanatiek! Daarmee vergeleken val ik eigenlijk best mee Hoe is het met je man? En hoe gaat het thuis?

Origami, dat is een goed koopje bij de kringloop!

Ligaa, ik heb je kattenkaart gezien hoor! Leuk! En ik herken je gedoe met het kaarten scannen hoor! Ik vind het ook een rotklus om met m'n laptop naar de scanner te gaan en de kaarten in te scannen. Ik heb bij mijn afbeeldingen al een mapje met kaarten staan die ik nog niet gestuurd heb. Die sla ik op als ik ze bij andere postcrossers op hun postcardwall tegenkom. Verder probeer ik het qua ontvangen kaarten nu een beetje bij te houden, want voor de voorjaarsvakantie liep ik er op een gegeven moment wel 30 achter...

Voel je je intussen weer wat beter? Migraine is echt rot! (Weet ik uit ervaring, maar ik heb er niet zo vaak last van als jij.)

Steph, dat klinkt goed, je weekend Friesland! En maar 45 kaarten Jij gaat veel postcrossers blij maken.

Snjo, sorry, ik zal voortaan niet meer vermelden hoeveel hurrays ik heb ontvangen. De hurrays waren leuk en positief; en weer een aantal complimenten over mijn handschrift. Ook altijd leuk om te lezen.

Neferisis, nog gefeliciteerd met je dochter; leuk, sweet sixteen!

Ik was niet echt dichtbij; in Oosterhout. Lekker muntthee; ik moet ook maar weer eens een plantje kopen.

Gierzwaluw, kijk eens aan, alweer je tweede leuke kaartje!

Ik had 4 kaarten in de bus vandaag, waarvan een met Krtek en een mooie ballerina-kunstkaart.

Twee kaarten liggen klaar om morgen op de bus te gaan. Een kleurrijke quilt voor een beginnende Amerikaanse postcrosser en een Art Deco voor een Australische.

Welterusten!
Helleu!!

Laat ik ook mijn neus weer eens om de hoek steken! Hoe is het met u allen? Hier gaat alles zn gangetje, veel sporten, hard werken en van het weekend heel wat kaarten versturen. Mn date is op niets uitgelopen, of in ieder geval heb al een tijdje niets gehoord en ga hem straks mailen over hoe en wat nu verder. Verder heel wat mooie kaarten ontvangen maar ook vodjes waarvan je denkt hoe durf je het op te sturen. Maar goed dat blijf je houden, helaas maar waar. Over anderhalve week ga ik lekker een paar dagen naar Disneyland! Heb er zoveel zin in!! Verder niet heel veel bijzonderhden, ik ga zo slapen ben een beetje moe. Morgen maar eens een kaartje uitzoeken voor een Spaanse postcrosser! Tot morgen!
Ik heb een kaartje uit Australie. Zelfgeprint en getypt ik denk op een soort fotopapier. Op zich wel een mooie foto (ook zelfgenomen).

Misschien dat ik dit weekend aan wat meer kaarten toe kom. Het is natuurlijk ook geen verplichting.

Tine jammer van de date, hoor, maar de volgende kan zomaar mister right zijn.

Stereo, ik wist niet dat je ook wel eens migraine had. Vervelend is het he? gelukkig heb je het niet zo vaak, maar eigenlijk is 1 keer al te veel.

origami heel veel genietplezier in Egypte.

neferisis, nog van harte, super zo'n sweet sixteen! En met die harde klepper viel het wel mee, maar had wel om half 7 vanochtend een deurtjebeller(ja deze kwajongens bestaan nog). Gaap!
Gisteren een stel hurrays ontvangen en de postbode bracht mij drie mooie plaatjes, waaronder een prachtig Egyptisch artefact.

Geen tijd gehad om adressen aan te vragen, maar dat ga ik vanavond helemaal goed maken. Eerst on line wat kaarten shoppen, want de voorraad dunt enigszins uit.

@Anita > nog gezellige plannen voor de woensdagmiddag met de kinderen?

@Gierzwaluw > gefeliciteerd met de eerste kaart van buiten Europa, dat er nog maar snel veel mogen volgen.

@Stereo > verbleef je soms in de Katjeskelder?

Leuk dat je weer een molletje aan de verzameling kunt toevoegen.

Heb jullie gisteren op school nog aandacht besteed aan de bezuiningsplannen van Mad Marja?

@Tine > wat lomp dat de date niets meer van zich heeft laten horen, maar zoals mijn oma altijd al zei: er zijn meer mannen dan kerktorens...

Hoe staat het eigenlijk met de gezondheid/kilo's? Al een nieuwe voorjaarsgarderobe aangeschaft?

@Ligaa > hopelijk ebt de migraine nu wat weg, super dat je toch gaat werken.

De kattenkaart is een beauty, de homemade Australian kon ik nog niet bij je ontdekken.

Belletje lellen op zo'n tijdstip? Ik dacht dat kwajongens dan nog op een oor lagen. Een jolige krantenjongen wellicht. ;D

Ik ga de werklui maar eens van een tweede koffieronde voorzien. Het huis wordt nog meer inbraakproof gemaakt, ik woon straks echt in Fort Knox!
Hier geen pc nieuws helaas.

Snjo, man is inderdaad weer thuis, nu alweer een week of drie, op valentijnsdag kwam hij thuis (jaja!).

Echt in de weg zitten doet hij gelukkig niet (veel ), en als ik eerlijk ben doet hij zelfs best veel voor zijn kunnen. Maar er komt natuurlijk nog altijd vrij veel op mijn schouders terecht en dat is wel zwaar. Maar het gaat steeds beter! Vanaf volgende week werk ik ook ietsje minder, ik werkte nu 25 uur bij de dierenartspraktijk en 4,5 uur bij de buuf (schoonmaken). Bij de praktijk ga ik nu terug naar 20 uur. Even iets meer rust.

Neferisis, slechte ervaringen met inbrekers? Of is alles preventief?

En wat Rosina Wachtmeister betreft: klopt, kom je vaak tegen in vakantiehuisjes! Net als dat schilderij van Monet met die waterlelies...

Ligaa, hoe is het met de migraine? Ik heb het heel af en toe, misschien eens in de twee jaar. Het is nu alweer een tijdje weg. Maar weet dus hoe het voelt (vreselijk)... Hopelijk ben je inderdaad weer migrainevrij nu.

Tine, jammer dat je date niets is geworden tot nu toe...

Stereo, dat gedoe met kaarten inscannen valt hier mee gelukkig. Onze printer/scanner zit op een draadloos netwerk. Hoef dus alleen met de kaart erheen te lopen, kan mijn laptop laten staan .

Anita, gefeliciteerd met je neefje!

Nou, even klaar gaan maken voor werk nu. Moet om 13:00 beginnen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Hallo!

Hier nog steeds geen kaartjes in de bus.. Wel al een aantal hurrays. Ik baal alleen van eentje die ik naar Ierland heb gestuurd. Ik kreeg een lege hurray en toen voelde ik de bui al hangen. Ik had voor dit meisje namelijk geen kaart die bij haar profiel past. Ik dacht toen, een jonge meid van begin 20, die kan ik wel een kaartje sturen van een naakte mannenrug, waarbij je de bovenkant van de billen ook ziet. Ik keek net in mijn verstuurde kaarten en zag dat ze de kaart verwijderd had en in haar profiel staat nu ook een zin over inappropriate and offensive kaarten. Ik heb haar maar een berichtje gestuurd dat het me spijt met een uitleg. Voel me er wel rot over....
Papua: inschattingsfoutje; 't is gebeurt en ik zou er niet te lang bij stil blijven staan.

Soezie: fijn dat je volgende week in iets rustiger vaarwater komt.

Nog gefeliciteerd met je dochter Neferisis.

Hier een hurray uit Rusland, dan is er nu nog maar 1 kaart onderweg (uit de lichting "nieuwelingen"). M'n kaartje naar NL is inmiddels al 9 !!! dagen onderweg.

Heb al wel weer op de knop gedrukt: Rusland (wil graag kaartjes van de zee; heb hier nog de groeten uit NL 2020 van I-drukker liggen ), Duitsland (een hond *zucht* ) en Taiwan (nieuweling, 1 verstuurd nog niets ontvangen en bijna leeg profiel).
Jippie! 2 leuke Hurrays in mijn inbox. Eentje uit Rusland, erg enthousiast over mijn 'ouderwetse' hollandse zwartwit kaart, en eentje uit Duitsland. Die had niet zo'n heel uitgebreid profiel en wilde graag kaarten van de stad. Was eigenlijk wel een saaie multiview kaart die ik heb gestuurd, en hij is helemaal enthousiast! Volgens eigen zeggen was hij na 1 blik op de kaart al helemaal verkocht, het leek hem een hele mooie stad. Grappig, denk je een redelijk saaie kaart te sturen, is het toch blijkbaar precies wat die persoon graag wil... Smaken verschillen!

En dat smaken verschillen blijkt bij jou dus ook te spelen Papua... Wat Snjo als zegt, niet te lang bij stilstaan. Wel lief dat je even een berichtje hebt gestuurd met uitleg.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Gisteren verblijdde de postbezorger mij met diverse kaarten, vandaag slechts eentje, maar wel van mijn favoriete Russische illustrator.

Ik heb zelf enthousiast op de knop gedrukt en het volgende op de bus gedaan: bloembollen naar Japan, kitsch naar Wit-Rusland, een UNESCO naar Oostenrijk, André Kuipers naar Frankrijk, een nightview naar Finland, flessenpost naar China, een lantaarn naar Engeland en cultuur naar Letland.

Vanmiddag kreeg ik een mailtje van 'het virus' uit Australië, hij had ergens mijn commentaar bij een kaart gelezen en nu bood hij mij die kaart te koop aan, maar misschien konden we ook wel een swap afspreken. Echt niet, dus!

@Soezie > wij hebben inderdaad een poging tot inbraak gehad. Bij ons is het niet gelukt, maar wel bij diverse buren. Overal laptops, i-Pads/Phones, etc. meegenomen en de autosleutels (en auto's dus ook). Wij hadden alleen schade aan ramen en deuren, want er waren al allerlei beveiligingsmaatregelen genomen, maar het niveau is nu nog meer opgeschroefd. We overwegen nog een gracht vol krokodillen rond het huis...

Een beetje gas terugnemen lijkt mij een goed plan, daar heeft het hele gezin baat bij.

Smaken verschillen inderdaad nogal. Ik houd bijvoorbeeld absoluut niet van toeristische multiviews, maar anderen kun je er juist heel blij mee maken. Gelukkig maar, anders werd PC wel erg saai.

@Papua > trek het je niet aan, ik heb ook ooit zo'n akkevietje gehad. Ik had een plafondschildering van de St. Jan (het alziend oog) naar een PC-er gestuurd die spirituele kaarten wilde ontvangen. Bleek ze onderwerpen als Stonehenge e.d. te bedoelen. Ze ging helemaal door het lint in haar hurray: dat religie oorlogen veroorzaakte en kerken alleen op eigen gewin uit waren. Uiteraard heeft zij mijn kaart verwijderd.

Vroeg of laat arriveert toch echt je eerste ansicht!

@Snjo > wat heb je losgelaten op de Taiwanese beginner? Een winkeldochter of een prachtig plaatje?
De taiwanese krijgt een "wintergroeten uit Holland" , de hond krijgt een plaatje van met mosbegroeide lava (kan je flink rennen/lopen/spelen... en de russische krijgt inderdaad de "groeten uit Holland anno 2020" kaart.
Kom ook weer even binnenvallen na wat drukke dagen met babybezoek, een zieke zoon en dochter die wel gewoon overal naartoe moet.

Maar het is gelukt allemaal en heb net lekker even tijd gemaakt om kaarten te schrijven.

Er gaat een kaart van de zandverstuivingen op de Veluwe naar Belgie, een vintage cartoon naar Duitsland, naar Portugal een provinciekaart en naar Wit-Rusland een kaart van het koningshuis.

Neferisis, heb je de kaartenvoorraad weer aangevuld?

Soezie, gelijk dat je even wat gas terugneemt hoor.

En waar ik verder nog op wilde reageren weet ik geeneens meer.

Maar eens op tijd naar bed vandaag zodat ik morgen een beetje scherp ben op mijn werk.
Jaaaa... Ik ga weer op de knop drukken...!

En de kaarten gaan naar: Duitsland, Singapore en Rusland. Nu nog even de juiste kaarten zoeken.
De bus was rijkelijk gevuld met leuke dingen: twee enveloppen met mijn bestelde kaarten en drie officials, waarvan bij twee de praatjes de plaatjes overtroffen.

Terwijl ik de ansichten gesorteerd in de voorraad opborg heb ik vier keer op de knop gedrukt. Ach ja, het is bijna weekend. De landen zijn Australië (kasteel), Polen (vintage), België (maritiem) en last but not least Moldavië (kroon).

@Anita > de ziekenboeg is hier eveneens gevuld. Dochter is inmiddels hersteld, maar vandaag is zoon geveld. Gelukkig is dochter oud genoeg om zelf overal naar toe te gaan. Alhoewel ik haar vanavond/vannacht wel van een feestje ga ophalen. Ik laat haar zo laat niet met het openbaar vervoer reizen, laat staan fietsen. Man staat vandaag twaalf uur lang op een beurs en heeft daarna echt geen puf meer om bij nacht en ontij op pad te gaan. De mamataxi staat altijd paraat.

Is die kleine man van jou alweer iets opgeknapt?

@Soezie > waren er nog bijzondere profielen bij?
Neferisis, niet heel speciaal, eentje zegt dit: No ad postcards and lots of words especially in a foreign language with the exception of French which I understand. Wil zij nou gewoon geen uitgebreid beschreven kaartje ofzo?

Gelukkig verder wel profielen met geen heel lastige wensenlijstjes. Dus kan er vast wat bij vinden vanavond.

Vanmiddag flink gefrustreerd geraakt, zit al maanden te wachten op bepaalde kinderstoeltjes voor in de auto, elke keer door de winkel aan het lijntje gehouden voor mijn gevoel, nu konden ze nog niks zeggen over de levertijd. Ze hebben ook een webshop, en wat blijkt? Daar kan ik binnen een kwartier gewoon twee van deze stoeltjes bestellen, als het goed is woensdag geleverd... Daar zakt mijn broek van af.
Neferisis, beterschap voor je zoon.

Mijn kleine man heeft er vanacht echt een potje van gemaakt.

Als ik een uurtje of 3 geslapen heb ik het veel, werken viel zwaar vandaag, maar de show must go on he.

Dus braaf mijn best gedaan van 7 tot 17 uur vandaag.

Soezie, niet te geloven

Zo ontzettend geen service!!!

Leuk dat je weer op de knop kon drukken.

Hier geen post vandaag wel een hurray uit HongKong.

Van het weekend weer drukken op de knop hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven