Boete terecht?
woensdag 21 maart 2012 om 18:42
Ik heb vandaag een boete ontvangen van 54 euro. Mijn dochter heeft een parkeerkaartje gehaald en per ongeluk op een of andere knop gedrukt waardoor er een gehandicapten tarief werd geactiveerd.
Deze informatie stond nergens op de automaat zelf of op het schermpje.
Het verschil tussen het normale en het gehandicapten tarief ligt rond de 0,50 euro. Een groot verschil met de 54 euro...
Ik stond ook niet geparkeerd op een gehandicapten parkeerplaats.
Op het parkeerbonnetje stond alleen een rolstoel teken, verder ook geen informatie over het geactiveerde gehandicapten tarief.
Ik vind de boete zeer ongepast, voor zo'n klein bedrag is er geen sprake van kwade wil. Mijn dochter heeft ook geen rijbewijs dus heeft er ook niet bepaald verstand van.
Heeft iemand ooit van deze boete gehoord?
Ik heb verder op internet niks gevonden over mensen die ditzelfde probleem hebben.
Terecht of onterecht?
Deze informatie stond nergens op de automaat zelf of op het schermpje.
Het verschil tussen het normale en het gehandicapten tarief ligt rond de 0,50 euro. Een groot verschil met de 54 euro...
Ik stond ook niet geparkeerd op een gehandicapten parkeerplaats.
Op het parkeerbonnetje stond alleen een rolstoel teken, verder ook geen informatie over het geactiveerde gehandicapten tarief.
Ik vind de boete zeer ongepast, voor zo'n klein bedrag is er geen sprake van kwade wil. Mijn dochter heeft ook geen rijbewijs dus heeft er ook niet bepaald verstand van.
Heeft iemand ooit van deze boete gehoord?
Ik heb verder op internet niks gevonden over mensen die ditzelfde probleem hebben.
Terecht of onterecht?
woensdag 21 maart 2012 om 18:52
Hier is inderdaad sprake van een vergissing en niet van opzet. Zo lullig dat je je als burger tegenwoordig niet even meer kunt vergissen of niet even kunt afdwalen met de gedachten anders heb je direct een print te pakken. Een foutje is toch gewoon menselijk. Dat zo,n overdreven alerte parkeer wacht dat niet snapt zeg! Grove fouten oke.... maar dit? B.t.w vandaag stond er een auto dubbel geparkeerd bij het winkel centrum 2 mensen die er last van hadden die konden beidden niet weg met de auto. Komt er toevallig politie langs gereden en wat doen ze? Ze rijden door en helpen de mensen niet eens terwijl dubbel parkeren wel degelijk bewust word gedaan..
Dat was een betere situatie geweest om een bekeuring uit te delen dan de jouwe
Dat was een betere situatie geweest om een bekeuring uit te delen dan de jouwe
woensdag 21 maart 2012 om 19:03
quote:cherryoncream schreef op 21 maart 2012 @ 18:52:
B.t.w vandaag stond er een auto dubbel geparkeerd bij het winkel centrum 2 mensen die er last van hadden die konden beidden niet weg met de auto. Komt er toevallig politie langs gereden en wat doen ze? Ze rijden door en helpen de mensen niet eens terwijl dubbel parkeren wel degelijk bewust word gedaan..
Dat was een betere situatie geweest om een bekeuring uit te delen dan de jouweHeel heel heel misschien had de politie op dat moment even een andere prioriteit dan een dubbel geparkeerde auto? Vervelend hoor als je staat geparkeerd en je moet vijf minuten wachten op de eigenaar die sigaretten is gaan halen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat er voor de politie dringender zaken zijn.
B.t.w vandaag stond er een auto dubbel geparkeerd bij het winkel centrum 2 mensen die er last van hadden die konden beidden niet weg met de auto. Komt er toevallig politie langs gereden en wat doen ze? Ze rijden door en helpen de mensen niet eens terwijl dubbel parkeren wel degelijk bewust word gedaan..
Dat was een betere situatie geweest om een bekeuring uit te delen dan de jouweHeel heel heel misschien had de politie op dat moment even een andere prioriteit dan een dubbel geparkeerde auto? Vervelend hoor als je staat geparkeerd en je moet vijf minuten wachten op de eigenaar die sigaretten is gaan halen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat er voor de politie dringender zaken zijn.
woensdag 21 maart 2012 om 19:06
Sja, pech gehad ben ik bang. Volgende keer zelf het kaartje halen? Er zal ongetwijfeld misbruik gemaakt worden van dat tarief, dat mensen dat aangeven zonder dat ze een gehandicaptenkaart hebben, alleen omdat ze dan goedkoper uit zijn.
Wat ik niet begrijp is dat er voor gehandicapten een lager tarief geldt, waarom is dat, weet iemand dat?
Wat ik niet begrijp is dat er voor gehandicapten een lager tarief geldt, waarom is dat, weet iemand dat?

woensdag 21 maart 2012 om 19:08
Over het algemeen zijn het ook niet politieagenten maar parkeerwachten die parkeerbonnen uitschrijven...
En ja, de boete is lullig, maar ik ben bang wel terecht. Je had een kaartje gekocht tegen gereduceerd tarief, zonder dat dit tarief voor jou van toepassing was. Dat betekent dat je een ongeldig kaartje hebt en dus krijg je een bon voor parkeren zonder geldig kaartje. Je kunt proberen bezwaar te maken, maar ik geef je weinig kans.
En ja, de boete is lullig, maar ik ben bang wel terecht. Je had een kaartje gekocht tegen gereduceerd tarief, zonder dat dit tarief voor jou van toepassing was. Dat betekent dat je een ongeldig kaartje hebt en dus krijg je een bon voor parkeren zonder geldig kaartje. Je kunt proberen bezwaar te maken, maar ik geef je weinig kans.

woensdag 21 maart 2012 om 19:09
quote:Soley schreef op 21 maart 2012 @ 19:06:
Sja, pech gehad ben ik bang. Volgende keer zelf het kaartje halen? Er zal ongetwijfeld misbruik gemaakt worden van dat tarief, dat mensen dat aangeven zonder dat ze een gehandicaptenkaart hebben, alleen omdat ze dan goedkoper uit zijn.
Wat ik niet begrijp is dat er voor gehandicapten een lager tarief geldt, waarom is dat, weet iemand dat?Ik denk omdat gehandicapten met een gehandicapten-parkeerkaart niet de keuze hebben om met het OV of de fiets de stad in te gaan en zo de parkeerdruk te verlagen.
Wat ik niet begrijp is dat er voor gehandicapten een lager tarief geldt, waarom is dat, weet iemand dat?Ik denk omdat gehandicapten met een gehandicapten-parkeerkaart niet de keuze hebben om met het OV of de fiets de stad in te gaan en zo de parkeerdruk te verlagen.
woensdag 21 maart 2012 om 19:12
quote:Soley schreef op 21 maart 2012 @ 19:06:
Wat ik niet begrijp is dat er voor gehandicapten een lager tarief geldt, waarom is dat, weet iemand dat?Ik heb ook nog nooit van een gehandicaptentarief gehoord. Ik dacht dat gehandicapten met een vergunning gratis mochten parkeren op de gehandicaptenparkeerplaats.
Wat ik niet begrijp is dat er voor gehandicapten een lager tarief geldt, waarom is dat, weet iemand dat?Ik heb ook nog nooit van een gehandicaptentarief gehoord. Ik dacht dat gehandicapten met een vergunning gratis mochten parkeren op de gehandicaptenparkeerplaats.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 21 maart 2012 om 19:15
Als de hoogte van de boetes voor elke overtreding hetzelfde zou zijn dan werden er veel en veel meer overtredingen begaan. Lullig in deze, maar wel terecht dus.
En cherryoncream inderdaad, de politie had waarschijnlijk dringender zaken dan wachten tot die eigenaar zijn auto weghaalt. Of heb je het idee dat de politiekraan met een kwartier beschikbaar en ter plaatse is? Dat kan uren duren.
Wel vervelend als t net jouw auto is natuurlijk!
En cherryoncream inderdaad, de politie had waarschijnlijk dringender zaken dan wachten tot die eigenaar zijn auto weghaalt. Of heb je het idee dat de politiekraan met een kwartier beschikbaar en ter plaatse is? Dat kan uren duren.
Wel vervelend als t net jouw auto is natuurlijk!

woensdag 21 maart 2012 om 19:52
Ik had laatst ook een parkeerboete, 5 minuten (met alarmlicht aan) gestaan om mijn nichtje op te halen in een appartement 3 hoog. Toch een boete gekregen. Ik baalde, maar ja, ik was blijkbaar niet te zien en ik was dus niet zichtbaar aan het laden en lossen (auto zat op slot). Ik baalde van de ¤ 54, maar heb betaald (en koop voortaan, ook al ben ik slechts 5 minuten boven, een kaartje)

woensdag 21 maart 2012 om 20:20
Dan heb je helemaal geen zaak denk ik, want staat er zo te zien allemaal duidelijk bij:
http://www.rtvdordrecht.n ... 1-11-02-at-3.35.09-PM.png
http://www.rtvdordrecht.n ... 1-11-02-at-3.35.09-PM.png

woensdag 21 maart 2012 om 21:02
woensdag 21 maart 2012 om 21:28
quote:aninb schreef op 21 maart 2012 @ 18:42:
Mijn dochter heeft ook geen rijbewijs dus heeft er ook niet bepaald verstand van.Dit, of woorden van gelijke strekking, zou ik in elk geval niet in mijn bezwaarschrift zetten. Je geeft ze daar alleen maar een extra reden mee om het af te wijzen. Als bestuurder ben je immers zelf verantwoordelijk voor hoe je je voertuig parkeert.
Mijn dochter heeft ook geen rijbewijs dus heeft er ook niet bepaald verstand van.Dit, of woorden van gelijke strekking, zou ik in elk geval niet in mijn bezwaarschrift zetten. Je geeft ze daar alleen maar een extra reden mee om het af te wijzen. Als bestuurder ben je immers zelf verantwoordelijk voor hoe je je voertuig parkeert.

woensdag 21 maart 2012 om 21:37
Heel vervelend maar denk dat je geen poot hebt om op te staan. Je dochter (die er volgens jou geen verstand van heeft) is dan ook niet verantwoordelijk. Dan had je zelf een kaartje moeten kopen. Er staat neem ik aan ook een rolstoel op dat kaartje? Heb je dat niet gecontroleerd? Ik controleer altijd de tijd, dus dan zie je andere dingen toch ook? Maar goed, rot voor je. Goede les voor de volgende keer! Ik denk nl. dat er mensen zijn die er wel bewust misbruik van maken, dus aan jouw boodschap hebben ze niks vrees ik.

woensdag 21 maart 2012 om 22:04
Wat een onzin, dit soort aparte tarieven voor dezelfde dienst. Een gehandicapte die een auto kan rijden kan toch ook wel een normaal parkeerkaartje kopen? Dit soort aparte tarieven zijn stigmatiserend en kennelijk ook verwarrend. Maar ja, regels zijn regels, zeker bij de parkeernazi's, dus je bezwaar maakt weinig kans.
woensdag 21 maart 2012 om 22:07
quote:Soley schreef op 21 maart 2012 @ 21:49:
'k Zou het zelfs niet erg oké vinden om hiervoor bezwaar aan te tekenen eerlijk gezegd. Je eigen fout dat je geen geldig kaartje had, dus terechte boete. Hoef je niet andermans tijd voor te verspillen toch...Mmm, wat een typische invalshoek. Maak maar geen gebruik van je recht, daarmee 'verspil' je andermans tijd...
'k Zou het zelfs niet erg oké vinden om hiervoor bezwaar aan te tekenen eerlijk gezegd. Je eigen fout dat je geen geldig kaartje had, dus terechte boete. Hoef je niet andermans tijd voor te verspillen toch...Mmm, wat een typische invalshoek. Maak maar geen gebruik van je recht, daarmee 'verspil' je andermans tijd...