Moet ik het forum verlaten?

22-03-2012 15:19 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen maanden is het forum een belangrijk deel van mijn leven geworden. Ik heb er vriendinnen gemaakt, fijn gediscussieerd, mensen geholpen en mijn eigen geest gescherpt.

Echter, het is onmogelijk om te kunnen functioneren zonder draagvlak. Het doet me dan ook pijn dat, ondanks al mijn constructieve posts en inzet voor (het niveau van) het forum, er soms wordt gezegd dat ik "op moet donderen".

Ik heb het beste met iedereen voor en wil mijn steentje bijdragen aan dit forum en een betere wereld.

De liefde moet echter van twee kanten komen. Daarom wil ik weten hoe over mijn rol op dit forum wordt gedacht, zodat ik er consequenties uit kan trekken.

Vind je dat Martin zou moeten opdonderen van dit forum?

Totaal aantal stemmen: 600

Nee, Martin heeft leuke bijdragen (3%)
Nee, Martin heeft zinvolle bijdragen (2%)
Nee, je kunt iemand ook negeren als je hem niet leuk vindt. (26%)
Nee, niet iedereen die anders of irritant is, moet oprotten. (11%)
Nee, want er zijn anderen die hem WEL leuk vinden (3%)
Ja, Martin moet oprotten. (56%)
Martin, geef eens een voorbeeld waaruit jouw positieve invloed op het forum en de maatschappij dan blijkt?

Ik wil wel vast een paar invloeden noemen die negatief zijn;

- je wordt door forummers genegeerd

- een deel vindt dat je moet oprotten

- je wekt ergernis op

- je kwetst mensen door hen te denigreren

- je vraagt naar persoonlijke informatie

Of is dit de invloed die je wilt uitoefenen?
Waaruit bestaat die opmars trouwens? Wanneer komt er eens een zinnig topic dat niet uitmondt in geneuzel?
quote:missy_acy schreef op 26 maart 2012 @ 14:11:

martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:05:

[...]

Prima Scamp, wat jij wilt... Ieder zijn mening toch?

Van die huistroll heb ik trouwens nog nooit gehoord. En dat terwijl ik hier bijna elke dag kom. Ik heb nog nooit een topic van hem gezien, dus het lijkt me sterk dat hij hier meer invloed zou hebben. Maar ook hiervan zeg ik: prima als jij dat wil denken.

Wel toevallig dat jij huistrollie altijd NET mist, of niet?Pfff... begin jij nu ook al met die vermoeiende complottheorieen?
quote:missverrektekoekwaus schreef op 26 maart 2012 @ 14:12:

Martin, geef eens een voorbeeld waaruit jouw positieve invloed op het forum en de maatschappij dan blijkt?

- je wekt ergernis op

Of is dit de invloed die je wilt uitoefenen?Eens en als er dan een topic verschijnt waarin hij ons allemaal wil overtuigen is het incoherent geblaat.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 26 maart 2012 @ 14:12:

- je wekt ergernis op

Of is dit de invloed die je wilt uitoefenen?De stap van "het forum beroeren" naar "het forum sturen" is een kleinere dan je zou denken. Ik zie het forum als in stadium B, een beweging die op dit moment in het proces van kantelen en omslaan is.
Ik vind blatende lammetjes veel leuker.
quote:scamp schreef op 26 maart 2012 @ 14:15:

[...]

Eens en als er dan een topic verschijnt waarin hij ons allemaal wil overtuigen is het oncoherent geblaat.Heb je het topic het "non-agressie-axioma" gelezen? Wat vond je daarvan?
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:16:

[...]

De stap van "het forum beroeren" naar "het forum sturen" is een kleinere dan je zou denken. Ik zie het forum als in stadium B, een beweging die op dit moment in het proces van kantelen en omslaan is.Kijk je uit dat je niet verzuipt?
En is Gareth81 een studiegenootje van je of een van die andere 13 wannabees? Met zijn twee berichtjes hier om je te verdedigen?
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:17:

[...]

Heb je het topic het "non-agressie-axioma" gelezen? Wat vond je daarvan?Heb ik gelezen ja en zoals ik zei, incoherent geblaat.

[...]

De stap van "het forum beroeren" naar "het forum sturen" is een kleinere dan je zou denken. Ik zie het forum als in stadium B, een beweging die op dit moment in het proces van kantelen en omslaan is.

Ik denk dat de stap van beroeren via de negeerknop naar een permaban sneller is.

En w.b. die troll. Zet je ego ff aan de kant dan kan je net iets verder kijken. Zie je hem dan nog niet dan raad ik H. Anders aan.
Martin, de meeste forummers zitten in kletsgroepjes op de 'zwanger' en 'kinder' pijler. Die weten niet wie je bent, laat staan dat het ze interesseert. Denk je dat die gezellig mee gaan kantelen en omslaan? Ik denk het niet.

[...]

De stap van "het forum beroeren" naar "het forum sturen" is een kleinere dan je zou denken. Ik zie het forum als in stadium B, een beweging die op dit moment in het proces van kantelen en omslaan is.

Wat een onzin.

Je beroert het forum niet meer of minder dan de gemiddelde topicopener hier. Dat je het zou kunnen sturen is een gedachte die al aangeeft dat het gelul in de ruimte is.
quote:giuliettacapuletti schreef op 26 maart 2012 @ 14:20:

Martin, de meeste forummers zitten in kletsgroepjes op de 'zwanger' en 'kinder' pijler. Die weten niet wie je bent, laat staan dat het ze interesseert. Denk je dat die gezellig mee gaan kantelen en omslaan? Ik denk het niet.Ze kantelen en slaan soms alleen om rond de negen maanden
Je gaat zelfs nooit een discussie aan, als je teveel vragen krijgt ben je weg, heb je altijd hetzelfde tekstje dat je ze niet kan vinden of teveel vragen krijgt of je gaat huilen dat iemand het niet met je eens is.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 26 maart 2012 @ 14:21:

[...]

Ze kantelen en slaan soms alleen om rond de negen maanden Of als ze last hebben van horrormonen
Jullie weten wat Schopenhauer zegt over de stadia van waarheid? Moest ik net weer even aan denken....

Stadium 1 is dat de waarheid belachelijk gemaakt wordt.
quote:scamp schreef op 26 maart 2012 @ 14:18:

[...]

Heb ik gelezen ja en zoals ik zei, incoherent geblaat.Incoherent? Incoherent? Het is zeer zorgvuldig opgebouwd, systematisch bijna.
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:00:

[...]

Argumenten? Nou, het blijkt gewoon uit de feiten. Het marktaandeel van de PvdA en de SP is feitelijk gewoon hoger onder vrouwen dan onder mannen. Dat staat in elke krant, en elke politiek analist of campagneleider weet dat.

Hoe dat komt? Ik weet het niet, misschien dat het iets met verschillen in het brein komt. Mannen zijn beter in rechtlijnige, strakke, "wiskundige" redenaties. Daardoor geven zij relatief vaak de voorkeur aan het klassiek-liberalisme boven de warrige, onsamenhangende, inconsistentie sociaal-democratische varianten.

Volgens jouw eigen logica ben je dan een vrouw, want dit is wel zo'n warrig stukje tekst dat ik niet weet waar te beginnen.

Je zet nu "warrig / onsamenhangend ideeen" op gelijk niveau als "gevaarlijke" ideeen, en dat stel je dan weer gelijk aan sociaal-democratisch denken. En dat stel je dan ten slotte weer gelijk aan het "vrouwelijk" denken, waarbij je er dus vanuit gaat dat iemand die zelf een warhoofd is, zich aangetrokken voelt tot een partij die een warhoofdig stelsel verdedigt.

1) er is geen enkele correlatie tussen "onsamenhangend" en links. Je kunt bijvoorbeeld veel van Marx zeggen, maar niet dat zijn denken niet samenhangend en logisch zou zijn. Sterker nog: juist omdat zijn stelsel tamelijk rigide is, voelden veel mensen zich ertoe aangetrokken.

2) er is ook geen enkele relatie tussen "onsamenhangend" en gevaarlijk. Er zijn integendeel zeer gevaarlijke politieke stromingen die toch zeer consistent zijn. Het racisme kan bijvoorbeeld een zeer consistent uitgewerkt denksysteem zijn. Je moet alleen de eerste premisse maar aannemen (mensen met een donkere huidskleur zijn minderwaardig), en de rest volgt dan logisch vanzelf.

3) Het is nooit bewezen dat warhoofden zich aangetrokken zouden voelen tot warhoofdige politieke stelsels. Ik ben bang dat je zelf een aardige illustratie bent van het omgekeerde: omdat je zo'n wanhopige slechte argumenteerder bent, voel je je aangetrokken tot die extreme varianten van het liberalisme, omdat die jou een illusie van overzicht en inzicht verschaffen.
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:25:

[...]

Incoherent? Incoherent? Het is zeer zorgvuldig opgebouwd, systematisch bijna.Laat jezelf vooral in die waan moppie
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:24:

Jullie weten wat Schopenhauer zegt over de stadia van waarheid? Moest ik net weer even aan denken....

Stadium 1 is dat de waarheid belachelijk gemaakt wordt.

Ken je deze quote van Schopenhauer?

Kennis is nog geen wijsheid.
Het Marxisme is inderdaad vrij consequent uitgewerkt, zij het vanuit bespottelijke axioma's.

De moderne sociaal-democratie daarentegen is sowieso op geen enkele coherentie of visie te betrappen.
Da's een mooie nieuw onderschrift voor Martje, MVKW.
Ik heb nog een mooi nieuw motto voor je Martin. Ook van Shopenhauer.

De grootste vijand van de trots is de ijdelheid.
Of: "het ergste moet nog komen", die is ook altijd wel toepasselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven