dubbel andijvie

26-03-2012 19:29 25 berichten
Ik heb iets te hard een kaars uitgeblazen, resultaat: donkergrijze kaarsvet-spetters op de witte muur.

Nu zag ik dat er al diverse topics over dit onderwerp waren, maarrrr...... voor alle daar genoemde oplossingen is een strijkbout nodig.

Maar ik heb geen strijkbout!

Dus: hoe krijg ik kaarsvetspetters van de muur zonder strijkbout?
Alle reacties Link kopieren
fohn?
en dan met keukenpapier?
Heel voorzichtig met een aardappelschillertje eraf peuteren ?

Als ik de glaasjes van de waxinelichtjes afwas met warm water en dreft lost het kaarsvet op, misschien met een heel heet sopje ?
Geen strijkbout? Ik zal niet beweren dat het ding mijn grootste vriend, of misschien vriendin is, maar ik wil er toch niet altijd verkreukeld bijlopen, soms is een strijkbout wel handig.
verba volant, scripta manent.
quote:SeptemberGirl schreef op 26 maart 2012 @ 19:33:

en dan met keukenpapier?Ja. (Nog nooit aan de hand gehad, maar ik denk dat het de moeite van het proberen waard is).
quote:MarianneDavids schreef op 26 maart 2012 @ 19:35:

Geen strijkbout? Ik zal niet beweren dat het ding mijn grootste vriend, of misschien vriendin is, maar ik wil er toch niet altijd verkreukeld bijlopen, soms is een strijkbout wel handig.

Nutteloze dingen, die van mij is al sinds de verhuizing (7 mnd geleden) niet meer gebruikt. Ik hoef eigenlijk nooit iets te strijken.

Ik zou het eerst met echt heet water proberen SG.
Hier staat de strijkbout al 3,5 jaar in de kast, ongebruikt. Ik loop er echt niet verkreukeld bij hoor

Als ik jou was zou ik eerst met een heel heet sopje proberen en mocht dat niet lukken dan met fohn en keukenpapier aan de gang gaan.
quote:dubbelvla schreef op 26 maart 2012 @ 19:37:

[...]

Nutteloze dingen, die van mij is al sinds de verhuizing (7 mnd geleden) niet meer gebruikt. Ik hoef eigenlijk nooit iets te strijken.

Hier hetzelfde. Alleen zijn wij 2,5 jaar geleden verhuisd...

Misschien de waterkoker er eens, kokend en wel, onder houden? Het zit hem in de stoom toch?
Heb je een stijltang die je kunt buigen?

Anders heel heet water op een doek.
quote:nellaaa schreef op 26 maart 2012 @ 19:39:

Hier staat de strijkbout al 3,5 jaar in de kast, ongebruikt. Ik loop er echt niet verkreukeld bij hoor

Als ik jou was zou ik eerst met een heel heet sopje proberen en mocht dat niet lukken dan met fohn en keukenpapier aan de gang gaan.(jaloers ) hoe doe je dat? Gebruik je geen droger of ligt dan aan het soort kleding?
Ik heb overigens een strijkbout die ik 1 keer per 2 maanden gebruik
quote:Soley schreef op 26 maart 2012 @ 19:40:

[...]

Hier hetzelfde. Alleen zijn wij 2,5 jaar geleden verhuisd...

Misschien de waterkoker er eens, kokend en wel, onder houden? Het zit hem in de stoom toch?

Dat zou ik doen.

En ook ik al zeker 6 jaar geen strijkbout in huis, en ook ik loop er niet verkreukeld bij hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Caro_22 schreef op 26 maart 2012 @ 19:42:

[...]

(jaloers ) hoe doe je dat? Gebruik je geen droger of ligt dan aan het soort kleding?Niets in de droger, meteen na het wassen uithangen, bij voorkeur meteen op hangertjes.
Strijkbout van de buurvrouw lenen.

Ijsblokje of iets anders bevrorens er tegen aan houden en daarna afkrabben.
quote:Caro_22 schreef op 26 maart 2012 @ 19:42:

[...]

(jaloers ) hoe doe je dat? Gebruik je geen droger of ligt dan aan het soort kleding?Ligt denk ik aan het soort kleding. Bovendien hangt alles bij mij in de kast, dus geen kreukels van het opvouwen. Droger gebruik ik ook, maar ik weiger toch echt mijn dekbedovertrekken en theedoeken te gaan strijken (dat is het enige wat kreukt hier).
Föhn en keukenpapier, doe ik ook regelmatig en werkt prima. (Hier staan een paar kaarsen soms op de tocht, niet handig, maar wel een mooi kaarsen-plekje)
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
@ Essie78, mag ik je dan even wijzen op de vele windlichtjes en lantaarntjes die overal voor een habbekrats te koop zijn? Oa van de week bij de Xenos gezien. Scheelt je föhnen.
MIsschien raar maar kun je niet gewoon een koekenpan opwarmen en die gebruiken als strijkijzer? Gewoon de bodem vd pan tegen papier en kaarsenvet?
Optimist tot in de kist!
Sorry, ik was even weg, bij het zoeken en pakken van de verlengsnoer heb ik bij het omhoogkomen mijn hoofd snoeihard gestoten aan de punt van de verwarmingsketel.

Ik ga dus even aan de slag met föhn + keukenpapier. Daarna met die opgewarmde koekenpan (wat een goed idee!!).

Geen strijkbout, tsja. Ik heb geen droger, alles wat uit de was komt hang ik op een hanger te drogen, gaat gewoon goed eigenlijk! Niet tegen mijn moeder zeggen please
quote:MissMartine schreef op 26 maart 2012 @ 19:53:

@ Essie78, mag ik je dan even wijzen op de vele windlichtjes en lantaarntjes die overal voor een habbekrats te koop zijn? Oa van de week bij de Xenos gezien. Scheelt je föhnen.Kandelaren en waxinehoudertjes doe ik altijd in de vaatwasser, komt er perfect schoon uit!
Nou, het is er voor 90% vanaf!

De truc:

Warm maken met een föhn en er met een aardappelschilmesje de stukjes vanaf krabben.

Daarna: Dasty erop, even in laten werken, afnemen en klaar!

Thanks ladies!
strijkbout bij de buren lenen?
quote:SeptemberGirl schreef op 26 maart 2012 @ 20:16:

Nou, het is er voor 90% vanaf!

De truc:

Warm maken met een föhn en er met een aardappelschilmesje de stukjes vanaf krabben.

Daarna: Dasty erop, even in laten werken, afnemen en klaar!

Thanks ladies!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tuurlijk: dasty!!! De vriend van iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven