Vrekkentopic - Deel V
zondag 1 april 2012 om 09:56
Blink: Wilde je die uit zegel van C1000 nog?
Hier weer even een bijgewerkt lijstje van de kortingsbonnen zodat ik niet iedereen apart hoef te mailen over wat er wel of niet nog is. Dit is er nog:
- ¤ 5,00 korting bij Kruidvat op een product uit het L'oreal Youth Code assortiment. (geldig t/m 31 mei)
- 20% korting op een used game naar keuze bij Game Mania (geldig t/m 15 april.)
- Bon voor ¤ 2,00 retour na aankoop van Witte Reus Voordeelfles (geldig t/m 30 april)
Diverse lekker in het leven bonnen geldig t/m 30 april:
- ¤ 0,65 korting op een fles Dreft Platinum Original of Citroen 433 ml.
- ¤ 1,00 korting bij aankoop van Ambi Pur Air Effects spray
- ¤ 0,50 korting bij aankoop van 1 zakje Vicks keelpastilles
- ¤ 2,50 korting bij aankoop van 1 Gillette Fusion scheerschuim
- ¤ 1,75 korting bij aankoop van 1 Gillette Series scheerschuim
- ¤ 3,25 korting bij aankoop van 1 Gillette Fusion scheergel
- ¤ 5,00 korting bij aankoop van 1 Gillette Mach3 Turbo of Mach3 scheersysteem
- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Multiquick 5-MR570 keukenmachine
- ¤ 15,00 korgin bij aankoop van een Oral B Professional Care 1000 of 2000 of 3000 electrische tandenborstels
- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Series 3 380-4 of 370CC-4 scheerapparaat.
- ¤ 4,00 korting bij aankoop van een 2-pack Oral B Floss Action EB25 opzetborstels
- ¤ 1,00 korting bij aankoop van 1 Oral B Stages kindertandenborstel of tandpasta
- ¤ 1,50 korting bij aankoop van 1 Oral B Pro Expert tandenborstel
- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Silk-épil 7771 epilator
- ¤ 3,00 korting bij aankoop van 2 bussen Nescafé Capuccino en/of Latte Macchiato.
- ¤ 2,00 korting bij aankoop van 2 potten Nescafé Espresso
- ¤ 1,50 korting bij aankoop van 2 bussen Nesquik 500 g.
- ¤ 10,00 korting bij aankoop van een Braun Satin Hair ST730 (ES2) stijltang
- ¤ 3,00 korting bij aankoop van 1 Olaz Complete dagcreme of nacht creme.
- ¤ 2,00 korting bij aankoop van een mascara van Max Factor
- ¤ 1,25 korting bij aankoop van een Swiffer Duster Starter Kit
Hier weer even een bijgewerkt lijstje van de kortingsbonnen zodat ik niet iedereen apart hoef te mailen over wat er wel of niet nog is. Dit is er nog:
- ¤ 5,00 korting bij Kruidvat op een product uit het L'oreal Youth Code assortiment. (geldig t/m 31 mei)
- 20% korting op een used game naar keuze bij Game Mania (geldig t/m 15 april.)
- Bon voor ¤ 2,00 retour na aankoop van Witte Reus Voordeelfles (geldig t/m 30 april)
Diverse lekker in het leven bonnen geldig t/m 30 april:
- ¤ 0,65 korting op een fles Dreft Platinum Original of Citroen 433 ml.
- ¤ 1,00 korting bij aankoop van Ambi Pur Air Effects spray
- ¤ 0,50 korting bij aankoop van 1 zakje Vicks keelpastilles
- ¤ 2,50 korting bij aankoop van 1 Gillette Fusion scheerschuim
- ¤ 1,75 korting bij aankoop van 1 Gillette Series scheerschuim
- ¤ 3,25 korting bij aankoop van 1 Gillette Fusion scheergel
- ¤ 5,00 korting bij aankoop van 1 Gillette Mach3 Turbo of Mach3 scheersysteem
- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Multiquick 5-MR570 keukenmachine
- ¤ 15,00 korgin bij aankoop van een Oral B Professional Care 1000 of 2000 of 3000 electrische tandenborstels
- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Series 3 380-4 of 370CC-4 scheerapparaat.
- ¤ 4,00 korting bij aankoop van een 2-pack Oral B Floss Action EB25 opzetborstels
- ¤ 1,00 korting bij aankoop van 1 Oral B Stages kindertandenborstel of tandpasta
- ¤ 1,50 korting bij aankoop van 1 Oral B Pro Expert tandenborstel
- ¤ 20,00 korting bij aankoop van een Braun Silk-épil 7771 epilator
- ¤ 3,00 korting bij aankoop van 2 bussen Nescafé Capuccino en/of Latte Macchiato.
- ¤ 2,00 korting bij aankoop van 2 potten Nescafé Espresso
- ¤ 1,50 korting bij aankoop van 2 bussen Nesquik 500 g.
- ¤ 10,00 korting bij aankoop van een Braun Satin Hair ST730 (ES2) stijltang
- ¤ 3,00 korting bij aankoop van 1 Olaz Complete dagcreme of nacht creme.
- ¤ 2,00 korting bij aankoop van een mascara van Max Factor
- ¤ 1,25 korting bij aankoop van een Swiffer Duster Starter Kit
zondag 1 april 2012 om 11:10
zondag 1 april 2012 om 11:17
Ik had dat wel een tijdje. Toen vloog ineens ons boodschappengeld de deur uit. Ik schrok daar nogal van, dus toen ben ik gaan kijken hoe dat kon en toen zag ik dus dat, dat door dat soort acties kwam. Nu kijk ik altijd of het wel echt voordelig is. Dus of het wel daadwerkelijk goedkoper is dan wat we normaal betalen voor het product wat wij normaal kopen.
zondag 1 april 2012 om 13:46
Bij veel (of zelfs alle) producten staan bij de prijskaartjes ook liter-/kiloprijzen e.d. zo kan je ook zien of zo'n aanbieding in verhouding wel echt voordelig/voordeliger is dan het merk dat je anders koopt.
Ik gebruik voor shampoo standaard andrelon, dus die koop ik in een aanbieding.
Poosje terug had kruidvat ze in een 2+2 gratis aanbieding en hoogvliet had ze met 30% of 40% korting en bijv. 1+1 gratis.
Normaal kost een shampoo van andrelon ¤ 2.00 of meer per fles.
Het is even wennen int begin maar als je er vaker mee bezig bent dan gaat het uiteindelijk bijna onbewust.
Ik gebruik voor shampoo standaard andrelon, dus die koop ik in een aanbieding.
Poosje terug had kruidvat ze in een 2+2 gratis aanbieding en hoogvliet had ze met 30% of 40% korting en bijv. 1+1 gratis.
Normaal kost een shampoo van andrelon ¤ 2.00 of meer per fles.
Het is even wennen int begin maar als je er vaker mee bezig bent dan gaat het uiteindelijk bijna onbewust.
zondag 1 april 2012 om 15:16
Komt 'ie dan hoor.
Een update van wat er nog over is:
zonnebloem
papaver
witte hibiscus (maar das heeeel moeilijk kweken)
roze hibiscus (tzelfde)
pompoen
nachtschone
roze papaver
tomatillo
papaver orientalis
snijselderij
Ik gister plantjes wezen halen. Helemaal blij
Lavendel, campanula, cherrytomaatjes, gele tomaat, oregano, tijm, rozemarijn en aarbeien
Dit en boeken... zijn eigenlijk mijn enige achillshiel op vrekkengebied. Dat ik dus op de "mee te nemen" stapel bij mijn studie 3 boeken zag die ik wel wile lezen... was een hele fijne voor mij
Een update van wat er nog over is:
zonnebloem
papaver
witte hibiscus (maar das heeeel moeilijk kweken)
roze hibiscus (tzelfde)
pompoen
nachtschone
roze papaver
tomatillo
papaver orientalis
snijselderij
Ik gister plantjes wezen halen. Helemaal blij
Lavendel, campanula, cherrytomaatjes, gele tomaat, oregano, tijm, rozemarijn en aarbeien
Dit en boeken... zijn eigenlijk mijn enige achillshiel op vrekkengebied. Dat ik dus op de "mee te nemen" stapel bij mijn studie 3 boeken zag die ik wel wile lezen... was een hele fijne voor mij
zondag 1 april 2012 om 16:53
Zojuist even op yunomi gekeken. Ik had al genoeg voor het het kwartaalpakket en stond alweer op 310 punten. Mijn punten staan nog niet op 0, dus ik raad de mensen die willen beginnen met yunomi aan om pas morgen een account aan te maken. Het zou zo kunnen zijn dat ze pas morgen beginnen met het nieuwe kwartaal omdat het vandaag zondag is? Geen idee hoor, maar zo apart dat mijn oude punten er nog staan.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
zondag 1 april 2012 om 17:06
zondag 1 april 2012 om 17:25
quote:noa_lynn schreef op 01 april 2012 @ 17:06:
Yunomi heeft dit kwartaal lopen t/m 1 april 2012, zo apart is dat niet dat je punten dr nu dus nog staan.Je hebt gelijk! Daar heb ik zo snel overheen gelezen. Niet echt handig voor een vrek!
Yunomi heeft dit kwartaal lopen t/m 1 april 2012, zo apart is dat niet dat je punten dr nu dus nog staan.Je hebt gelijk! Daar heb ik zo snel overheen gelezen. Niet echt handig voor een vrek!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
zondag 1 april 2012 om 19:16
Vandaag al surfend ontdekt: www.folderscan.nl
Met een overzicht van alle aanbiedingen van (alle?) supermarkten.
Of was deze bij de harde kern vrekken al bekend?
Met een overzicht van alle aanbiedingen van (alle?) supermarkten.
Of was deze bij de harde kern vrekken al bekend?
zondag 1 april 2012 om 21:43
De gratis aardappelen op de Dam waren toch geen 1 april grap
http://www.telegraaf.nl/b ... dappelen_op_de_Dam__.html
http://www.telegraaf.nl/b ... dappelen_op_de_Dam__.html
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 1 april 2012 om 21:48
Met dank aan Jufnaatje ben ik helemaal into de tuin geworden.
Heb via dat proeftuin (weet even niet wie daarmee kwam, maar super!) een zakje zaadjes van een chilipeper besteld.
Via Marktplaats voor 4,70 verschillende bloem en groente zaden.
En passievruchtzaad. Ik houd zoooo van passievruchten en hoop stiekem dat ik ze nu zelf kan laten groeien.
En voor plantjes op de markt betaal je een stuk meer.
Ik ga wel een tomatenplant kopen.
Heb via dat proeftuin (weet even niet wie daarmee kwam, maar super!) een zakje zaadjes van een chilipeper besteld.
Via Marktplaats voor 4,70 verschillende bloem en groente zaden.
En passievruchtzaad. Ik houd zoooo van passievruchten en hoop stiekem dat ik ze nu zelf kan laten groeien.
En voor plantjes op de markt betaal je een stuk meer.
Ik ga wel een tomatenplant kopen.
zondag 1 april 2012 om 21:59
Kuzu, dat was ik, van de proeftuin!
Leuk hé? Ik vind het al heerlijk om er virtueel rond te struinen.
Ik ga het dit jaar ook met de pepertjes proberen.
Dat je het van marktplaats ook vandaan kan halen, daar had ik weer niet aan gedacht.
Kunnen de tomaten gewoon buiten groeien? Ik herinner me van mijn schoonvader dat hij altijd tomaten in een kas kweekte.
Tomaten en komkommers op de bodem, en over de hele lengte van de kas links en rechts op ooghoogte stonden de emmertjes met aardbeiplanten. Ik heb uit de winkel nog nooit zulke lekkere aardbeien gegeten, en die planten deden het echt ieder jaar opnieuw weer.
Mijn schoonvader maakte er een sport van om zo weinig mogelijk te moeten kopen voor de tuin, er was een levendige ruil op het complex, en echt materiaal voor onderhoud kreeg hij via via, iedereen wist dat hij alles wel kon gebruiken.
Een voorbeeld voor vrekken!
Het was een goeie ouwe tijd die niet meer terugkomt, ik ben eerst gescheiden, en op een gegeven moment hebben mijn inmiddels ex-schoonouders de moestuin van de hand gedaan, en de volgende huurders hebben het huisje compleet ver-xenost en de kas is niet meer..
Leuk hé? Ik vind het al heerlijk om er virtueel rond te struinen.
Ik ga het dit jaar ook met de pepertjes proberen.
Dat je het van marktplaats ook vandaan kan halen, daar had ik weer niet aan gedacht.
Kunnen de tomaten gewoon buiten groeien? Ik herinner me van mijn schoonvader dat hij altijd tomaten in een kas kweekte.
Tomaten en komkommers op de bodem, en over de hele lengte van de kas links en rechts op ooghoogte stonden de emmertjes met aardbeiplanten. Ik heb uit de winkel nog nooit zulke lekkere aardbeien gegeten, en die planten deden het echt ieder jaar opnieuw weer.
Mijn schoonvader maakte er een sport van om zo weinig mogelijk te moeten kopen voor de tuin, er was een levendige ruil op het complex, en echt materiaal voor onderhoud kreeg hij via via, iedereen wist dat hij alles wel kon gebruiken.
Een voorbeeld voor vrekken!
Het was een goeie ouwe tijd die niet meer terugkomt, ik ben eerst gescheiden, en op een gegeven moment hebben mijn inmiddels ex-schoonouders de moestuin van de hand gedaan, en de volgende huurders hebben het huisje compleet ver-xenost en de kas is niet meer..
zondag 1 april 2012 om 22:04
Heerlijk is dat he, spul van eigen grond.
De eerste tomaten en aardbeien die hier 2 jaar terug van de struiken afkwamen waren ook verrassend lekker.
Mijn man dacht gelijk aan de zomers die hij als kind had in Turkije, waar alles ook van het land gegeten werd, heerlijk vers.
Was een super tip, hele leuke site.
Heb zelf helemaal geen verstand van planten maar ik ga een poging wagen.
Jammer dat zo'n mooie moestuin zo eindigt. Vind het altijd mooi als mensen zoveel aandacht aan die dingen besteden.
De eerste tomaten en aardbeien die hier 2 jaar terug van de struiken afkwamen waren ook verrassend lekker.
Mijn man dacht gelijk aan de zomers die hij als kind had in Turkije, waar alles ook van het land gegeten werd, heerlijk vers.
Was een super tip, hele leuke site.
Heb zelf helemaal geen verstand van planten maar ik ga een poging wagen.
Jammer dat zo'n mooie moestuin zo eindigt. Vind het altijd mooi als mensen zoveel aandacht aan die dingen besteden.
zondag 1 april 2012 om 22:16
Even op de nationale proeftuin gekeken, maar de zoekterm "rabarber" leverde erg weinig resultaat op.
Ik ben al lang op zoek naar mijn opa zijn "frambozenrabarber", vermoedelijk moet ik maar eens in het voorjaar richting Stadskanaal trekken en daar volkstuintjes bezoeken, misschien dat iemand het nog heeft.
Ik ben al lang op zoek naar mijn opa zijn "frambozenrabarber", vermoedelijk moet ik maar eens in het voorjaar richting Stadskanaal trekken en daar volkstuintjes bezoeken, misschien dat iemand het nog heeft.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 2 april 2012 om 02:26
quote:snoesje666 schreef op 28 maart 2012 @ 13:31:
Maar wel in de broodbakmachine, die verbruikt volgens mij ook minder stroom dan de grote elektrische oven.
Ik kom even op deze post terug. Ik heb net wat onderzoek gedaan, omdat ik dit aan het overwegen was en een bod gedaan op een machine op MP. Maar hoeveel uur doet een brood er in de machine over? Ik las op een site dat de consumentenbond had berekend dat het 25 eurocent kost per brood in de broodbakmachine. Ik las ook dat de machine er 5 (!) uur over doet. Klopt dat?
In de oven kost het maar een uur (met voorverwarmen), omdat je al het kneden enzo zelf doet. En in mijne passen er wel 3. Maar dat is dan ook wel 120 liter die hij moet verwarmen.
Nu anyways, de hele berekening hoeft niet gemaakt te worden, maar ik vroeg me dus vooral af hoeveel uur zo'n machine doet over een broodje.
Ik heb dus al een bod uitstaan, maar mocht dat niks worden, dan wil ik het toch nog wel eens opnieuw overwegen namelijk. Ik doe het niet eens om de besparing. Ik kan bijna geen brood kopen (bhv als ik alles in de vriezer mik), omdat de supermarkt na 19.00 uur nog maar 3 broden heeft ofzo en nooit wat ik wil. Dus dat was de voornaamste overweging. Maar het zou wat jammer zijn als ik al een oven heb en dan iets aankoop waardoor mijn brood alleen maar duurder wordt en ik alleen maar minder plaats in de keuken heb
Maar wel in de broodbakmachine, die verbruikt volgens mij ook minder stroom dan de grote elektrische oven.
Ik kom even op deze post terug. Ik heb net wat onderzoek gedaan, omdat ik dit aan het overwegen was en een bod gedaan op een machine op MP. Maar hoeveel uur doet een brood er in de machine over? Ik las op een site dat de consumentenbond had berekend dat het 25 eurocent kost per brood in de broodbakmachine. Ik las ook dat de machine er 5 (!) uur over doet. Klopt dat?
In de oven kost het maar een uur (met voorverwarmen), omdat je al het kneden enzo zelf doet. En in mijne passen er wel 3. Maar dat is dan ook wel 120 liter die hij moet verwarmen.
Nu anyways, de hele berekening hoeft niet gemaakt te worden, maar ik vroeg me dus vooral af hoeveel uur zo'n machine doet over een broodje.
Ik heb dus al een bod uitstaan, maar mocht dat niks worden, dan wil ik het toch nog wel eens opnieuw overwegen namelijk. Ik doe het niet eens om de besparing. Ik kan bijna geen brood kopen (bhv als ik alles in de vriezer mik), omdat de supermarkt na 19.00 uur nog maar 3 broden heeft ofzo en nooit wat ik wil. Dus dat was de voornaamste overweging. Maar het zou wat jammer zijn als ik al een oven heb en dan iets aankoop waardoor mijn brood alleen maar duurder wordt en ik alleen maar minder plaats in de keuken heb
maandag 2 april 2012 om 08:18
quote:zazu_ schreef op 02 april 2012 @ 02:26:
[...]
Ik heb zelf geen broodbakmachine maar denk dat die 5 uur best wel eens kan kloppen. Ik weet van mensen dat ze hem aanzetten voor ze naar bed gaan.
Overigens schijnt brood dat je zelf bakt in de oven lekkerder te zijn. Omdat je het brood in een keer in een hete oven doet krijg je een veel lekkerder korst. In de machine warmt het deeg langzaam op.
[...]
Ik heb zelf geen broodbakmachine maar denk dat die 5 uur best wel eens kan kloppen. Ik weet van mensen dat ze hem aanzetten voor ze naar bed gaan.
Overigens schijnt brood dat je zelf bakt in de oven lekkerder te zijn. Omdat je het brood in een keer in een hete oven doet krijg je een veel lekkerder korst. In de machine warmt het deeg langzaam op.
maandag 2 april 2012 om 08:27
quote:zazu_ schreef op 02 april 2012 @ 02:26:
[...]
Hoe lang de machine erover doet is per merk verschillend en ook zijn er verschillende programma's.
Bij Panasonic (met stip de beste) kun je een brood bakken in 3 uur (het snelprogramma), in 4 uur (het normale basisprogramma) en in 6 uur (het Franse programma).
De meesten gebruiken het normale basisprogramma van 4 uur. Ikzelf neem vaak het 6 uursprogramma, want het is wel zo; hoe langer de machine erover doet hoe meer smaak je brood krijgt.
En omdat ik meestal de timer gebruik maakt het mij niet uit hoe lang hij erover doet, 's ochtends om 7 uur heb ik vers brood.
Je kunt trouwens ook je machine alleen laten kneden, zolang als je wilt. Zo maak ik deeg voor pizza's. Ook is het mogelijk je machine een deegprogramma af te laten werken zonder bakken maar inclusief rijzen, dan haal je het deeg na het rijzen eruit, en dan de oven in.
[...]
Hoe lang de machine erover doet is per merk verschillend en ook zijn er verschillende programma's.
Bij Panasonic (met stip de beste) kun je een brood bakken in 3 uur (het snelprogramma), in 4 uur (het normale basisprogramma) en in 6 uur (het Franse programma).
De meesten gebruiken het normale basisprogramma van 4 uur. Ikzelf neem vaak het 6 uursprogramma, want het is wel zo; hoe langer de machine erover doet hoe meer smaak je brood krijgt.
En omdat ik meestal de timer gebruik maakt het mij niet uit hoe lang hij erover doet, 's ochtends om 7 uur heb ik vers brood.
Je kunt trouwens ook je machine alleen laten kneden, zolang als je wilt. Zo maak ik deeg voor pizza's. Ook is het mogelijk je machine een deegprogramma af te laten werken zonder bakken maar inclusief rijzen, dan haal je het deeg na het rijzen eruit, en dan de oven in.