Echt Hollands menu?
maandag 2 april 2012 om 11:18
maandag 2 april 2012 om 11:26
Ik zou ook 2 verschillende stamppotten maken en apart rookworst en gehaktballetjes serveren.
Of asperges met pom duchesse, ei en zalm uit de oven.
Stoofvlees met aardappelpuree en rode kool met appeltjes blijft ook favoriet, wat de andere al zeiden.
Of asperges met pom duchesse, ei en zalm uit de oven.
Stoofvlees met aardappelpuree en rode kool met appeltjes blijft ook favoriet, wat de andere al zeiden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 2 april 2012 om 11:36
ik vind stamppot nou niet iets dat je je gasten voorzet. Maar ik ben dan ook geen stamppotfan.
Ik zou een salade maken met haring erin, of iets van een amuse met haring en roggebrood.
ideeën voor hoofd- en bijgerechten:
- Mooie kleine lente-aardappeltjes bestrooid met peterselie,
- biefstukje,
- sperziebonen met stukje spek eromheen.
- asperges
- tomatensalade
- stoofvlees (hoewel ik dat meer voor de winter vind)
- bietensalade
Ik zou een salade maken met haring erin, of iets van een amuse met haring en roggebrood.
ideeën voor hoofd- en bijgerechten:
- Mooie kleine lente-aardappeltjes bestrooid met peterselie,
- biefstukje,
- sperziebonen met stukje spek eromheen.
- asperges
- tomatensalade
- stoofvlees (hoewel ik dat meer voor de winter vind)
- bietensalade
maandag 2 april 2012 om 11:38
Echt hollands: Indonesische rijsttafel! Serieus, wij nemen gasten altijd mee naar een Indonesisch restaurant, vinden ze echt te gek! Kennen ze in het buitenland niet op die manier.
Ook pannenkoeken op z'n NLds (met spek en stroop) vonden onze am. gasten altijd leuk en lekker. Of gehaktballen en een goede andijviestamppot, met spekjes en gekookte eieren.
Ook pannenkoeken op z'n NLds (met spek en stroop) vonden onze am. gasten altijd leuk en lekker. Of gehaktballen en een goede andijviestamppot, met spekjes en gekookte eieren.
maandag 2 april 2012 om 11:39
Haha, bij de eerste reactie schrok ik een beetje. Alsof ons nederlandse culinaire erfgoed louter uit borrelhappen bestaat. Verder veel goede ideeën, stamppot is wel iets maar daar ben ik een beetje klaar mee na de winter. Asperges had ik ook al gedacht, op z'n brabants of met zalm ( heeft ah die warmgerookte weer nu voor pasen) en hollandaise. Misschien tartaar van haring vooraf of een ouderwets groentesoepje. Zo'n literpak vla is natuurlijk wel hèt hollandse toetje, maar misschien is stroopwafelijs net wat feestelijker.
maandag 2 april 2012 om 11:43
Als Hollandse trien moet ik al niet denken aan roggebrood met haring. Denk wel bij zoiets, alleen die geur doet je maag al omdraaien als je het niet lust of kent. Ik zou dat niet doen. Het is leuk om een Hollands tintje eraan te geven maar je wilt toch ook dat je gasten genieten van het eten.
Kan je uit dingen kiezen dan zit je iig al veiliger.
Kan je uit dingen kiezen dan zit je iig al veiliger.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 2 april 2012 om 11:44
tartaar van haring lijkt me een hele goeie!
stamppot is idd niet heel sjiek zoals Starshine zegt. Maar er zijn ook varianten met munt, doperwtjes, etc. opdienen in een mooi rondje op het bord met een mooi stukje vis of vlees erbij en jus eromheen. ziet het er wel sjiek uit! (sorry, moest het even opnemen voor de stamppot )
asperge is een goed idee, in andere landen kennen ze vooral de groene, niet de witte.
stamppot is idd niet heel sjiek zoals Starshine zegt. Maar er zijn ook varianten met munt, doperwtjes, etc. opdienen in een mooi rondje op het bord met een mooi stukje vis of vlees erbij en jus eromheen. ziet het er wel sjiek uit! (sorry, moest het even opnemen voor de stamppot )
asperge is een goed idee, in andere landen kennen ze vooral de groene, niet de witte.