Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Die verkrijgende verjaring is nu wel aardig gestuit helaas.

Geduld.. dat is een tweede ding ja..

Ik heb best het geduld, maar ik weet niet of ik de wilskracht heb deze totaal-geen-contact-situatie uit te zitten zonder toch de toenadering te zoeken.
In jouw geval kan ik me -gezien datzelfde schuitje- voorstellen dat je geduld eindig is, ook al vanwege de allerminst zekere afloop van het door jou gewenste contact.
@lingamanu wat gebeurt er als je toenadering zoekt? Hoe reageert hij?
Ik vrees het ook.

Tegelijkertijd vrees ik het moment ook dat we samen ergens staan en kunnen praten..
Goedeavond, al een tijdje lees ik mee en vind veel herkenning in jullie verhalen. Ik ben getrouwd en sinds een aantal maanden heb ik weer heel intensief contact met een ex. We hebben kort iets gehad me elkaar vroeger en lange tijd om elkaar heen gedraaid, ik vriendjes, hij (veel) vriendinnen. Maar we kwamen altijd weer bij elkaar uit. Op het einde was ik er wel klaar mee, het aantrekken en afstoten dat ik hem voor het blok heb gezet. Hij koos toen niet voor mij. Daar heb ik veel verdriet om gehad toen. Ik ben toen mijn man tegengekomen en getrouwd. Mijn ex en ik hebben altijd wel contact gehouden via de mail, soms wat meer en soms wat minder. Maar een aantal maanden geleden hebben we afgesproken om wat te gaan drinken en bij te kletsen en van allebei de kanten was het gevoel er nog. Hij is rustiger geworden, zegt ie. We zijn een aantal keer in bed beland en mijn gevoel is weer helemaal terug, nog veel heftiger dan vroeger lijkt het wel. Ik zou zo weer met hem verder willen en denk erover om bij mijn man weg te gaan (dat wil ik al langer overigens want huwelijk is niet goed). Alleen hij is heel afstandelijk tussen de contacten door, hij wil ook niet de reden zijn dat ik bij mijn man wegga. Ik moet hem om bevestiging vragen en dat geeft hij me dan heel mondjesmaat. Ook ben ik degene die als eerste een afspraak moet maken. Ik reageer soms best heftig omdat ik het allemaal niet weet. Raak dan in paniek omdat ik bang zijn dat we elkaar niet meer gaan zien, dat hij iemand tegenkomt en mij weer aan de zijlijn zet. Hij zegt dat dit niet aan de orde is, hij niet in de toekomst kan kijken maar als ik het op dit moment aandurf op deze manier, ik altijd bij hem welkom ben. Maar nu hebben we elkaar afgelopen week gezien en gaf hij aan geen sex meer te hebben me omdat ik zo heftig reageer (ga dan alles analyseren en wil dan afstand, wat niet lukt etcetc), hij vindt dat vervelend voor mij en denkt dat het zo beter is. Ik voel dat weer als afwijzing maar hij zei dat als ik dat zo zou voelen dat hij dan heel teleurgesteld zou zijn in mij. Ik weet het dus niet meer wat hij nu precies van me wil. Heb hem een mail gestuurd maar natuurlijk geen reactie. Wel op een whatsapp maar alleen 'slaap lekker lieverd'. Hij is overigens continue online op whatsapp en dan gaan bij mij alle alambellen af: zou hij iemand hebben ontmoet en mij op nette manier weer aan de kant zetten. We hebben van de week wel heel lang gezoend met elkaar, want ik eigenlijk nog veel intiemer vind dan de sex zelf. Wat denken jullie van de situatie? Zijn jullie altijd degene die een afspraak moeten maken.

. Voor mijn gevoel moet ik soms echt om zeuren erom, terwijl hij aan andere kant zegt dat ik altijd welkom ben. Ingewikkeld toch allemaal. Is bij jullie het gevoel voor nummer twee sterker dan voor nummer een? Bedankt alvast voor het 'lezend oor' en excuses als er typefouten instaan, zit op mijn ipad en dan wil het nog weleens misgaan.
quote:suzyq38 schreef op 14 april 2012 @ 20:04:

@lingamanu wat gebeurt er als je toenadering zoekt? Hoe reageert hij?Dat is de grote vraag.. Heb het nog niet geprobeerd, wil het wel heel graag? :s
@ ambertje, jij speelt wel met vuur met je ex! Lijkt me lastig om al die gevoelens te hebben voor je ex en tegelijk te moeten zorgen dat het thuis niet opvalt. Ik zou die onzekerheid niet trekken denk ik. Daarnaast zou ik bang zijn om weer te veel gevoelens voor hem te krijgen.

Weet je zeker dat dit is wat je wil?
Welkom ambertje!

Wat een lastige situatie ook bij jou.. Veel van de mensen hier zijn gebonden en willen dit ook zou houden. Daarnaast hebben ze een nr2. Bij jou is het echter al zo ver dat je denkt over het inruilen van jouw nr1 voor de nr2.

Je schrijft dat hij zegt dat je altijd welkom bent bij hem, maar dat je eerst zelf een beslissing moet maken. Dat is waarschijnlijk ook de enige manier, los van nr2 kijken of je echt 'klaar' bent met jouw nr1. Waarschijnlijk beseft hij dit ook en neemt hij daarom afstand. Dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat hij klaar met je is of een ander heeft.
@ambertje: los van je ex, wat zorgt ervoor dat je nog bij je man bent? Nu met je ex is het natuurlijk leuk en spannend, maar dat komt ook omdat het nieuw en spannend is. Heel veel relaties/huwelijk belanden uiteindelijk in een sleur. Misschien speelt er iets heel anders hoor waardoor je twijfelt over je huwelijk.

Toch denk ik da niet je minnaar de reden moet laten zijn om je huwelijk te eindigen, doe het omdat JIJ niet meer verder wilt.

Hoe stel jij jezelf voor over 10 jaar? Met je man of met je ex? of met beide (niet)?
Ambertje, je verhaal is onsamenhangend maar wat ik lees is heel veel trek-duw spelletjes, veel aantrekken en afduwen en vooral een zeer vermoeiende communicatie. Is hij single? Hebben jullie exclusiviteit afgesproken? Misschien heeft hij wel nog een vriendin.. wat zou dat met jou doen? En hoe zou jullie communicatie verlopen als jullie een stel zouden zijn, zou dat beter gaan?

Het lijkt je nogal bezig te houden allemaal. Inderdaad, is dit wat je wil?

Als je bij je nummer 1 vandaan gaat, hoop je dan in en relatie met hem te vallen of is dat niet aan de orde?
@longamanu wat wil je van het contact? Als de aantrekkingskracht zo groot is ( van beide kanten) dan lijkt me de kans dat alles weer opnieuw begint heel groot....misschien moet je over twee weken jezelf de vraag stellen of je echt nog contact wilt... Het is nu nog zo vers en dus kwetsbaar...zorg goed voor jezelf...maar echt ik snap hoe je je voelt en wens je veel wijsheid en bovenal kracht ....
Dank je wel voor jullie reacties. Mijn huwelijk is inderdaad niet goed en daarom stond ik hier ook voor open. Ik denk zelf ook dat afstand nemen van ex het beste is maar zo ontzettend moeilijk. Moet eerst knoop doorhakken wat thuis betreft, loopt ook nog een kleine rond. Dus is lastige situatie. Zo doorgaan met ex trek ik niet want leven is zo een rollercoaster. Ik kan de gevoelens niet scheiden. Hoe doen jullie dat? Lees van een aantal wel dat er verliefdheid bij komt kijken. Dan wil je toch juist ook graag bij die persoon zijn?

Hoe ik mezelf over 10 jaar zie? In ieder geval niet meer met n1. Kan daar nu niet te diep op ingaan maar daar spelen ook andere dingen mee. Nummer 2 heeft altijd op nummer 1 qua gevoel, spookte altijd door mijn hoofd al meer dan 12 jaar.

Longamanu, je hebt gelijk dat hij daarom misschien afstand neemt. Heb niets meer van hem gehoord op mijn mailtje en is misschien ook maar beter.
@rooss sorry voor de onsamenhangendheid. Vond het ook lastig op papier zetten en wilde niet al te lange tekst krijgen, sorry toch mislukt want is nog lap tekst geworden. Hij is nog single, al jaren eigenlijk met af en toe een vriendin. En je hebt gelijk, dat aantrekken en afstoten heeft vooral vroeger gespeeld al vind ik het nu daar ook iets van weghebben alleen nu onder het mom van, jij bent nu getrouwd dus ga niet actief zijn naar je.

Wel knap hoe jij overigens erin staat. Lees bij veel schrijfsters wel iets van herkenning als heeft ieder zijn/haar eigen situatie.
Amber, ik weet niet of het knap is hoor.. sta er nu aardig relaxed in inderdaad, mijn minnaars zijn heerlijk maar ik ben niet verliefd op ze en dat maakt alle verschil. Net wat je schrijft, als je echt verliefd bent, wil je bij diegene zijn. En als dat even niet kan wil je zijn aandacht per mail, foon of wat dan ook. Snap ik helemaal.

Wat had je verwacht van hem t.a.v jouw mail en waarom denk je dat hij er niet op reageert?

Lastig hè? Ik snap heel goed dat het pijnlijk is hoor.. soms is het ook een lastige weegschaal. Is leuk nog leuk genoeg of neemt pijn en rot het over....
quote:suzyq38 schreef op 14 april 2012 @ 21:36:

@longamanu wat wil je van het contact? Als de aantrekkingskracht zo groot is ( van beide kanten) dan lijkt me de kans dat alles weer opnieuw begint heel groot....misschien moet je over twee weken jezelf de vraag stellen of je echt nog contact wilt... Het is nu nog zo vers en dus kwetsbaar...zorg goed voor jezelf...maar echt ik snap hoe je je voelt en wens je veel wijsheid en bovenal kracht ....

Wat ik van het contact wil is een hele goede vraag. Geen idee, maar meer dan geen contact at all. Het praten etc alleen al was al heel prettig namelijk.

Sta op het punt om iets te gaan sturen nu.
@ambertje ik ben het eens met doornroosje.je ex zou niet de reden moeten zijn van je vertrek bij nr1. En het feit dat het je ex is maakt hem naar mijn mening anders dan een "gewone" nr2. Je hebt een historie samen...maakt volgens mij ook dat er veel sneller gevoel/verliefdheid bij komt kijken. Maar zou je gevoel voor nr2 nog net zo zijn wanneer je weg bent bij nr1? Of is het nu soort surrogaat voor slecht huwelijk? aangezien je zo zeker lijkt dat je weg wilt bij nr1 zou ik dat eerst goed afronden, ook omwille van je kind....Daarna ligt de weg voor je open naar je ex of welke man dan ook..wens je veel sterkte in deze moeilijke tijden....
Goede post Suzy.
@longamanu hoe groot schat je de kans in dat je "gewoon" goed platonisch met hum kunt omgaan op dit moment? Vraag je dan niet heel veel van jezelf?? (en van hem) nogmaals ik heb diep respect voor je keus, zou het zelf niet kunnen maar door nu weer contact te zoeken maak je het wel erg moeilijk voor jezelf....
quote:Rooss4 schreef op zaterdag 14 april 2012 22:11 Goede post Suzy.thx
ik maak me weinig zorgen om mezelf
anoniem_149871 wijzigde dit bericht op 14-04-2012 23:04
Reden: censuurtje
% gewijzigd
Gevoel voor hem is nooit weggeweest en zal ook niet 123 wegzijn ben ik bang. En jullie hebben gelijk dat hij niet de reden moet zijn om bij mijn man weg te gaan. Maar spelen nog meer dingen mee thuis.

In de mail heb ik hem voorgesteld dat hij knoop doorhakt want ik kan het niet. Maar goed als hij niet reageert is dat ook duidelijk. Dan wordt het denk ik makkelijker om afstand te nemen. Nu proberen om geen contact te zoeken want weet dat dat voor nu beste optie is al weet ik niet of het me gaat lukken, wordt telkens naar hem toegetrokken. Lukt me dan een week of stilte in te lassen. Dank je wel voor jullie reacties zo op zaterdagavond. Moet zeggen dat ik me al wel wat rustiger voel.
Longamanu, over een poosje zitten jullie als collegaas weer zeer dichtbij elkaar. Hebben jullie ooit wel eens gesproken over het hoe en wat als zoiets als dit zou gebeuren?
Nee, dat wordt dus echt heel raar. Eerst was het leuk-raar en lieten we het eigenlijk verder niet het werk beïnvloeden. Maar vanaf nu is het gewoon raar.

Oh en we moeten gelijk iets samen afronden, dus dat wordt echt.. raar (nogmaals).
anoniem_149871 wijzigde dit bericht op 14-04-2012 22:39
Reden: toevoeging, die ik straks wel weer weg ga halen denk ik
% gewijzigd
@longamanu bizarre situatie lijkt me...
Wow, wat gaan jullie hard!!

Allegaartje, ik begrijp niet zo goed waarom deze onderwerpen hier niet aan de orde zouden mogen komen. Waarom zou je het onderwerp zo nauw willen begrenzen als er dus blijkbaar wel een gesprek/discussie over loskomt. Ik leer er in ieder geval heel erg veel van, het zet me elke keer weer aan het denken.

Maar Rooss en Stew schrijven iets soortgelijks, dus daar kan ik me ook bij aansluiten. Bij deze .

Rooss, waarom heb jij jouw handen thuis gehouden? Omdat hij degene was die in de knoop zat met zn hart?

Suzy, wat jammer dat het met je nr 1 niet meer zo lukt. Mis je dat? Ja, seks mis je wrs, maar mis je het ook in je relatie met nr 1? Verandert dat daardoor?

En ik kan me dat echt goed voorstellen. Zelf ben ik 32, maar vanaf nu een leven zonder seks kan ik me echt niet voorstellen en ben ik ook niet echt van plan.

Lijkt me dat jouw nr 1 zich daar ook wel heel vervelend onder voelt.. Best confronterend voor hem, denk ik.

Herfstig, wat spannend! Een hele nieuwe wending!

Longu, misschien is het voor hem een duwtje geweest waar hij behoefte aan had. Als hij zich zo makkelijk weg laat duwen, is dat wrs ook wat hij voor nu het liefste wil.

Iddan, is alles een beetje gezonken inmiddels? Hoe voel je je?

Ambertje, net als de vorige schrijfsters, denk ik ook dat je eerst je huwelijk met nr 1 onder handen moet nemen, los van nr 2. Als het op is, sluit het af. Of nr 2 nu op je wacht, of niet. Juist omdat je de optie van een relatie met nr 2 ergens in je achterhoofd hebt (toch?). Ik denk dat je die relatie alleen een eerlijke kans geeft, als je je oude netjes afgesloten hebt en niet de een wegdoet, omdat de ander klaarstaat. Je hebt ook tijd nodig om voor jezelf afscheid te nemen van wat je met nr 1 had.

Maak je keuzes op grond van wat jij wilt, niet van wat nr 2 je kan beloven.

Zo. Dat is een heel verhaal geworden al. Hier is het rustig. Door de stress die ik afgelopen week had, ben ik mnr 2 'vergeten'. Hij whatsappte en ik reageerde pas ergens een dag later. Was hij gepikeerd en nu antwoordt hij niet meer op mij, nadat ik een aantal reacties had gegeven en verteld had wat me zo bezig hield. Het trekken en duwen is weer begonnen, maar ik doe niet meer mee, heb ik besloten en dat voelt eigenlijk wel prima.

Een oudcollega van afgelopen winter zoekt steeds contact. Volgens mij droeg hij een trouwring, als ik het goed gezien heb. Leuke vent wel, maar ik geloof dat ik wel even genoeg heb van trouwringen. Het is een beetje een zekerheid inbouwen, getrouwde mannen blijven op afstand en hoef ik niet toe te laten tot mijn leven en in mijn hart. Weet nog niet wat ik er mee doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven