Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@noppies het ontbreken aan seks in ons huwelijk de afgelopen jaren heeft gemaakt dat we echt een anderssoortig huwelijk hebben gekregen. We runnen samen een huishouden, gaan heus samen ook lekker uit eten enz. En kunnen echt heel fijn met elkaar praten. Het onderwerp seks is daarbij niet meer zo aan de orde. Vind het ook te pijnlijk.. Situatie is zoals die is..Komt nog bij dat de fysieke aantrekkingskracht die hij ooit op mij had bijna nihil is geworden. Dat stukje is er gewoon niet meer. Voor mij echter onvoldoende reden om weg te gaan.

Ik neem hem niets kwalijk. Hij doet zijn best, hij raakt zelf overigens niet gefrustreerd hoor en is een enorm opgewekt iemand ,maar de frustratie komt meer van mij. Ik wil zonder al te veel gedoe gewoon lekkere stevige seks en weet dat ik dat bij nr1 niet kan krijgen. Ik vind dit alles vreselijk pijnlijk voor hem en wil hem op geen enkele wijze kwetsen maar mijn lijf schreeuwt om seks. Voor mij is een nr2 nu echt de enige optie.

Weet niet wat nr1 ervan zou vinden als hij het ontdekte. Misschien vermoedt hij wel iets. Ben de laatste tijd wel erg verbonden met mijn iphone....

En wat betreft getrouwde mannen noppies. Ik wil alleen maar een getrouwde minnaar. Iemand die altijd voor zijn gezin zal kiezen en wat op het spel zet net als ik. Maakt het wat mij betreft allemaal net wat "veiliger".
Suzy, lastig dat de aantrekkingskracht voor nummer 1 verdwenen is. Herkenbaar ook.. al kon ik daar wel eens van in de paniek schieten. Help, nog 40 jaar zo door?

Nop, inderdaad.. hij was degene met het gebroken hart, ik kan hem nu niet gaan verleiden. Het mooie is, dit is dus allemaal bespreekbaar, hij is zo open en ontwapenend eerlijk. Als dank voor zijn klushulp wil ik hem een keer meenemen naar de sauna, heb wel aangegeven dat hij daarover na moet denken, omdat het daar vorige keer nou juist "fout" ging. Dat is het gekke van het minnaarschap, ik wil zijn verliefdheid niet voeden maar als minnaars doe je niks anders! Daarom wil ik dat hij goed nadenkt en helemaal zelf aangeeft wat hij wel een niet handelt. De aantrekkingskracht is er... maar alle initiatief zal van zijn kant moeten komen.
quote:noppies schreef op 15 april 2012 @ 12:01:

Wow, wat gaan jullie hard!!

Longu, misschien is het voor hem een duwtje geweest waar hij behoefte aan had. Als hij zich zo makkelijk weg laat duwen, is dat wrs ook wat hij voor nu het liefste wil.

Ik vrees dat ik dit inderdaad zal moeten accepteren nu.. Zoals roos zegt blijf je het maar voeden met alle aandacht. Aandacht blijft aandacht, ongeacht met welke intentie. Dus als dat weg is, zwakt de rest mogelijk ook weer gewoon af en wordt het weer 'normaal'. Hier kan ik me echter voorlopig nog helemaal niets bij voorstellen. Maargoed, dan wordt het alleen nog steeds wel alle gelegenheden zien te overleven...

Thanks voor de inzichten!

Wat me zojuist te binnen schoot: hoe zou het met aphrodite staan..
Aphro schiet ook regelmatig door mijn hoofd. Ik denk zomaar dat ze het heel moeilijk heeft.
quote:suzyq38 schreef op 15 april 2012 @ 12:24:

En wat betreft getrouwde mannen noppies. Ik wil alleen maar een getrouwde minnaar. Iemand die altijd voor zijn gezin zal kiezen en wat op het spel zet net als ik. Maakt het wat mij betreft allemaal net wat "veiliger".

Hmm..dan ga je er dus (van tevoren) vanuit dat een getrouwde/gebonden nr.2 altijd voor zijn eigen partner zal kiezen. Dat lijkt me een onjuiste gedachte. Ook zo'n man kan natuurlijk de kolder in zijn kop krijgen en zwaar verliefd op jou gaan worden of op termijn van je gaan houden en zijn partner (en mogelijk gezin) in de steek laten omdat hij voor jou kiest. Dan komt dat "op het spel zetten" ook meteen in een ander perspektief te staan, want dat stadium is hij dan al lang en breed voorbij. Zo veilig hoeft het dus niet te zijn. Absoluut niet zelfs. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat door het minnaarschap bij de getrouwde/gebonden nr.2 zijn ogen ook opengaan en hij zich realiseert wat hij "thuis" heeft...en in hoevérre hij nog iets thuis heeft. Dat kan hem dan weer in de armen drijven van zijn minnares, die er dan -jouw verhaal volgend- van uit gaat dat haar nr.2 vanwege zijn gebonden status safe is en "altijd voor zijn gezin zal kiezen". Yeah right...

Om dus nu te zeggen dat een gebonden/getrouwde nr.2 veiliger is dan een single nr.2 is dus in mijn ogen absolute onzin.
Hyp, volgens mij is het algemeen bekend dat een minnaar maar zelden zijn gezin verlaat voor een minnares. Ik ben het ook niet zo eens met het "veilig" aspect maar dat heeft andere redenen, die hebben meer met hart- en hoofdzaken te maken.

Ik denk wel dat een single minnaar die verliefd wordt belastender kan zijn voor zijn minnares dan een gebonden minnaar. Meer aandacht gaat vragen en ook bepaalde aandacht...
..
Minnaar kan altijd verliefd worden, ongeacht of hij getrouwd is of single maar kan me voorstellen dat een getrouwde minnaar veiliger aanvoelt, omdat hij in dezelfde situatie zit en mogelijk dus minder aan je zal gaan trekken dan een vrijgezelle minnaar.

Hier nog steeds niets gehoord. Moet wel op handen zitten om iets te sturen maar wil ook wel eer aan mezelf houden. Heb duidelijke mail gestuurd. Zoals de situatie nu is wil ik op dit moment contact niet verliezen. Wil ook geen garantie van hem dat hij met me verder wil, wil wel horen dat hij mij wil, voor nu. Of klinkt dat vreemd of egoistisch. Garanties heb je nooit in het leven. Zijn jullie degene die altijd het initiatief nemen tot contact? Hoop dat ik wel mag meeschrijven hier omdat mijn situatie iets anders ligt dan bij jullie.
..
e
quote:Rooss4 schreef op 15 april 2012 @ 13:33:

Hyp, volgens mij is het algemeen bekend dat een minnaar maar zelden zijn gezin verlaat voor een minnares. Ik ben het ook niet zo eens met het "veilig" aspect maar dat heeft andere redenen, die hebben meer met hart- en hoofdzaken te maken.

Ik denk wel dat een single minnaar die verliefd wordt belastender kan zijn voor zijn minnares dan een gebonden minnaar. Meer aandacht gaat vragen en ook bepaalde aandacht...

Mwah..zo algemeen bekend is dat niet. Voor wat betreft je laatste alinea ben ik het met je eens. Het is wat mij betreft echter niet zo dat een single minnaar een risico is vanwege een mogelijke verliefdheid zijnerzijds in de richting van de minnares.

Als single heb ik een prima leven en ja...het is ook voorgekomen dat ik iets kreeg met een gebonden vrouw. In dat geval ben je er samen bij en sta je er samen -zogezegd- in. Verliefd worden is dan simpelweg geen optie; ik zou niet willen dat mijn minnares haar partner en/of gezin zou verlaten. Dat is niet de insteek, wordt niet de insteek en zal ook nooit de insteek zijn. Gevoelens? Zeker! Verliefdheid die leidt tot houden-van? Nee.. Het is en blijft een kwestie van goede communicatie, zeker waar het (ontluikende) gevoelens betreft. Als de communicatie goed is, dan kom je er altijd uit.
quote:ambertje_xxx_xxx schreef op 15 april 2012 @ 13:42:

Minnaar kan altijd verliefd worden, ongeacht of hij getrouwd is of single maar kan me voorstellen dat een getrouwde minnaar veiliger aanvoelt, omdat hij in dezelfde situatie zit en mogelijk dus minder aan je zal gaan trekken dan een vrijgezelle minnaar.

Niet mee eens. Zoals gezegd: een getrouwde minnaar heeft thuis ook een vrouw (en meestal ook kinderen). Het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat -nu hij een minnares heeft- zijn ogen worden geopend en hij bij zijn minnares vindt (mentaal, fysiek of beide) wat hij bij zijn eigen vrouw niet heeft. Een kwestie van het groenere gras. En uiteraard kunnen er dan gevoelens gaan opspelen die kunnen leiden tot verliefdheid, later tot houden-van en uiteindelijk tot een breuk met zijn vrouw vanwege het feit dat het houden-van van de minnares in kwestie de overhand krijgt boven zijn gedoofde relatie met zijn eigen vrouw, waarvoor het houden-van van zijn minnares dan katalyserend en versnellend werkt. Dat kán natuurlijk ook.

De single man in kwestie daarentegen heeft een prima leven, hoeft niet zo nodig, weet waar hij staat voor wat betreft de minnares, heeft ook zijn eigen leven met werk, vrienden, sporten en vakanties en heeft daarnaast een prima omgang met zijn minnares. Omdat hij niet wil dat zij haar man en gezin voor hem verlaat, is een verliefdheid niet aan de orde. Wél een fijn en heerlijk gevoel, maar da's heel wat anders. Een soort verlustheid met fijne mentale diepgang.
@iddan, het klinkt bij jullie dat je hetzelfde erin staat als je minnaar en dat je niet hoeft te twijfelen aan zijn intenties. Als dat het geval is dan zou een stilte tussendoor ook niet erg moeten zijn omdat je toch weet dat het goed zit. En dat is waar ik ook op dit moment naar op zoek ben. Weten dat je hetzelfde voelt voor elkaar. En van dat laatste ben ik op dit moment niet zeker. Lees ook bij aantal dat de dagen na een date heel heftig zijn, dat heb ik ook. Na een paar dagen is alles weer wat beter in perspectief te plaatsen.
Hyperion, ben het ook met jouw opmerking eens hoor. Maar kan me voorstellen dat als je een minnaar zoekt dat je liever iemand hebt die in dezelfde siuatie als jij zit, het begrijpt dat je nooit je n1 zou verlaten voor hem, het begrijpt dat je niet continue je aandacht bij hem kan hebben. Een single zou het daar moeilijker mee kunnen hebben. Maar andersom zou ook kunnen.

Zouden jullie het contact stoppen om moment dat je verliefd wordt op minnaar
..
quote:hyperion schreef op 15 april 2012 @ 14:02:

[...]

Mwah..zo algemeen bekend is dat niet.

Dat is onderzocht geloof ik en daar horen zelfs cijfers bij

Verliefd worden is dan simpelweg geen optie; ik zou niet willen dat mijn minnares haar partner en/of gezin zou verlaten.

Verliefdheid betekend toch niet dat je een ikhouvanjou en ikblijfjetrouw relatie aangaat? Je kan toch prima verliefd worden zonder meteen oud te willen worden met elkaar?

Als ik verliefd word zal ik het omarmen. En toch moet hij de volgende morgen gewoon weer naar zijn eigen grot.
hahahaha.... verliefdheid is wat mij betreft ook helemaal over top gek op iemand zijn, een lawine van gevoel. en dat hoeft idd zeker niet in 'dan moeten we tot 80 jaar samen verder situaties' zijn. het gevoel dat iemand echt IN je hoofd zit
Live vanuit het plaatselijke zwembad .

Hyp, ik ben het met je eens. Ik wist trouwens niet dat jij single bent, maar zo sta ik er ook in. Volgens mij zoek ik zelf juist bewust de getrouwden op, omdat ik die op afstand kan houden met een gegronde reden. Ze zijn immers getrouwd en ik daarmee kan ik al hun gevoelens wegwuiven. Dat klinkt nu minder aardig dan dat ik het schrijf, maar ik denk dat het wel zo werkt bij mij.

Een tijdje, inmiddels al een jaar of drie geleden, had ik een paar maanden een relatie met een getrouwde man. In het weekend was hij thuis bij zijn vrouw, door de week bij mij. Hij had hier een bouwproject lopen. We hadden het heel leuk (later minder, toen ik hem regelmatig dronken mee naar huis kreeg en hij liever in de kroeg zat dan dat hij ging werken, maar dat is een apart verhaal).

Als ik nu de berichtjes teruglees van toen, zie ik pas hoe leuk hij me echt vond. Hij was eigenlijk heel erg lief voor me, deed ook moeite en was graag bij me. Toen stond ik daar helemaal niet open voor, ik flierefluiterde gewoon om hem heen en had een leuk leven waar hij tijdelijk een beetje deel van uit mocht maken. Afgelopen dec logeerde hij nog een paar dagen in een deel van mijn huis, in een eigen bed enzo, maar ook toen bleek weer hoe anders hij er in gestaan heeft dan ik. Hij stuurt heel af en toe lieve berichten.

Voor mij was en is het de fun, de lekkere seks en een stukje aandacht en gezelligheid, soms af en toe een vlindertje, maar ze zijn echt geen relatiemateriaal.

Oh, glijbaantijd. Ik haat de glijbaan...
Dit mobiel forummen is ook niks. Als ik klaar ben, zijn jullie al weer 10 onderwerpen verder!
hahahaha sneller lezen en korte zinnen dan 'noppies'
quote:ambertje_xxx_xxx schreef op 15 april 2012 @ 14:19:

Zouden jullie het contact stoppen om moment dat je verliefd wordt op minnaarNa m'n eerste contact met m'n nr. 2 was ik even helemaal de weg kwijt en was ik (denk ik) verliefd. We zijn nu bijna 4 mnd verder en heb hem in totaal 3x gezien. Ik zie hem te weinig om verliefd te blijven, ben wel ontzettend verlust op hem. Heb mezelf flink tot de orde geroepen, vond het niet eerlijk tegenover nr. 1 (die weet van nr. 2). Op nr. 3 ben ik niet verliefd, zal ik ook niet worden, daarvoor verschillen we teveel. Nr 2 en 3 zijn gewoon voor de ontzettend lekkere sex. Maar als m'n verliefdheid echt had doorgezet, had ik waarschijnlijk het contact afgekapt (denk ik...moeilijk...zo lekker!!)
Over de verliefdheid.. Ik denk dat het verliefde gevoel an sich geen probleem hoeft te zijn, anders ging je er waarschijnlijk sowieso niet voor. Het wordt problematisch als je merkt dat je het niet meer in perspectief kan plaatsen, als je merkt dat je leven (zeker mbt nr1, gezin, etc) eronder lijdt.

Die 'verlustheid', prachtige term ervoor!, is juist heerlijk..

Ik beleef op dit moment nog steeds een kleine gevoelsmatige rollercoaster. Ene moment frustreer ik helemaal weg over waarom het zo is gelopen nu, volgende moment kan ik alles weer prima plaatsen en een plekje geven voor nu.

Het enige problematische dat in mijn hoofd blijft spoken is hoe het nu op werk moet.. De tijd zal het leren? Of toch maar even bespreken.. Lastig!
@ meis, volgens mij raak je de kern van vreemgaan. dit kan of met iemand zijn die best, maar niet onwijs, aantrekkelijk is, maar wel super in bed (techniek). Of iemand die goed in bed is en ook qua looks lekker is. Volgens mij is eerste categorie prima nr2 materiaal omdat je niet snel verliefd wordt. 2de categorie is 'gevaarlijk'
..
Een paar dagen niet meegelezen en wat is hier weer veel interessants geschreven..... quote:ambertje_xxx_xxx schreef op 15 april 2012 @ 14:19:

Zouden jullie het contact stoppen om moment dat je verliefd wordt op minnaar

Ik vraag het me iedere dag opnieuw af....

Even geleden werd hier verliefd versus verlust besproken, ik ben er nog altijd niet uit. Omdat ik het gevoel van verliefdheid enkel ken door het van vroeger te ervaren in legale relaties, kan ik moeilijk voor mezelf uitmaken of ik verliefd ben op nr2 of niet.

Sowieso is het ook héél persoonsgebonden, het al dan niet erkennen bij jezelf of je verliefd bent of niet? Volgens mij is het sowieso een mengeling van verliefd zijn op het gevoel en de situatie van het hebben van een geheime relatie én daarbij de aantrekkingskracht voor de persoon in kwestie, dat staat vast, dat werkt als een verslaving.

Maar bij een gewone legale verliefdheid waarbij je mekaar vaak kunt zien en geen angst hebt voor het geheime aspect wordt het gevoel op een volledig andere manier gevoed...Je hoofd/hart is vrij voor enkel en alleen die ene, je ziet mekaar waar en wanneer je wilt, je kunt het van de daken schreeuwen.....

Bij een geheime nr2 worden de gevoelens van eventuele verliefdheid geleid door totaal andere gedachten...

Maar écht verliefd op nr2 als persoon, wanneer ben je het wel/niet?

Weke knieën en vlinders in de buik als je hem na lange tijd terugziet? Meerdere keren per dag aan hem denken? Minder eetlust? Hem idealiseren? Intens verlangend gevoel als je mekaar lange tijd niet kunt zien......

In dat geval ben ik een beetje verliefd....en nee, daarom zet ik er geen punt achter ook al besef ik maar al te goed dat de kans op het risico bestaat dat ik één of andere dag keihard gekwetst kan achterblijven. Ik heb het er voor over....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven