Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@Rooss..was idd helemaal klaar met hem toen.Heb nog wel gevraagd hoe hij dat geflikt heeft toen en meneer bleek alle speelgoed enzo in de garage te zetten van te voren en slaapkamers van kids waren op de zolder waar ik niet was geweest.Geen enkele foto aan de wand,geen tandeborstels in de badkamer..heel geraffineerd gedaan toen door hem.Hij had nog wel het lef om een jaar later weer contact met me te zoeken,want zn huidige vriendin had hem de deur uitgeschopt..jammer voor hem ;)
Hi

Daar ben ik weer, na de brief aan mn minnaar waarin ik mijn gevoelens voor hem opbiechtte dat ik niet verder kon gaan zo. En hij ook niet. Wegens zijn kindje, dat hij het thuis wilde proberen nog met zijn vrouw, en hij ook erg veel voor mij voelde, maar toch...

Dus het was einde verhaal...

Nog geen paar dagen daarna stuurde hij mn n sms dat ie toch af wilde spreken. Dat hebben we gedaan.

Maar om een lang verhaal kort te maken; dat moest de laatste keer zijn, hij wil eerst uitzoeken wat hij nu wil. Rust. Even afstand nemen.

Hij ging en fysiek aan onderdoor. Hij vond het vreselijk dat hij niet voor zijn gevoelens voor mij kon uitkomen, dat het allemaal stiekem moest, en dat wij meer verdienen dan dat. Dat het heel erg diep zit. Dat het onze gevoelens geen recht doet als we er niet voor uit kunnen komen.... We verdienen meer dan dat.

Hij kon niet meer verder zo. De vrije tijd die hij had, zat ie bij mij, en hij wilde ook andere dingen kunnen gaan doen om rust in zijn hoofd te krijgen... Los van zijn vrouw en mij.

Als het aan hem lag is hij het liefste bij zijn kindje of bij mij. Hij vindt het vreselijk.

Om niet te spreken hoe ik me voel. Ik lijk wel een spook de laatste dagen. Hij zegt dat ie wel contact met me opneemt als het zover is, maar ja. Ik ben zo gek van hem, wat verwacht ie nu van mij? (waarschijnlijk niets, behalve dat ik m met rust laat). En dat probeer ik ook wel. Maar t allerliefste wil ik gewoon bij m zijn, en dat kan niet! En hij heeft t zelfde weet ik nu.

Ik ben bang dat ie de gevoelens wil laten slijten, maar aan de andere kant kan ik t me niet voorstellen, omdat t kennelijk zo sterk is van beide kanten... Al 2 jaar lang. Het voelt echt als een amputatie.

Ik weet dat ik voor mezelf moet kiezen, maar is t nu terecht dat ik blijf hopen dat ie voor ons gaat kiezen? Ik weet dat t egoistisch is, maar toch. En kan ik aan hem vragen of ie overweegt om met mij verder te gaan? Wat is redelijk? Ik wil echt niet te wanhopig naar hem lijken, maar ik ben dat ondertussen wel.

quote:linny77 schreef op 19 april 2012 @ 11:28:

@Rooss..was idd helemaal klaar met hem toen.Heb nog wel gevraagd hoe hij dat geflikt heeft toen en meneer bleek alle speelgoed enzo in de garage te zetten van te voren en slaapkamers van kids waren op de zolder waar ik niet was geweest.Geen enkele foto aan de wand,geen tandeborstels in de badkamer..heel geraffineerd gedaan toen door hem.Hij had nog wel het lef om een jaar later weer contact met me te zoeken,want zn huidige vriendin had hem de deur uitgeschopt..jammer voor hem ;)

Wat erg. Had je verwacht met hem verder te gaan? Wist hij dat je je huwelijk ging opgeven? En had je dat ook gedaan zonder dat hij in beeld was?
@stew more power 2 you

@ linny welkom !

@watnu, ook heftig , sterkte en moed toegewenst!
Watnu, wat een nare situatie. Heeft hij niets gezegd over wat hij van plan is en wat zijn doel is van de rust? Denkt hij na? Is hij bezig om zijn relatie te redden?

Moeilijk hoor, voor je. En ja, het is egoistisch om te hopen dat hij zijn gezin verlaat voor je. Maar wel logisch. Alleen: wil jij er verantwoordelijk voor zijn dat hij zijn gezin opgeeft? Dat heeft zo'n enorme impact, op hem, op zijn kind, op zijn vrouw, op zijn hele omgeving. Dat is ontzéttend heftig. Ookal zijn de gevoelens nog zo sterk, het weegt vaak niet op tegen het opgeven van een gezin. :(
Nee, daar heeft ie niets over gezegd, stom genoeg. Ik was echt perplex dus heb ook niet gevraagd wat ie wilde met die rust...

Ik had meer het idee dat hij het voor zichzelf weer op de rit wilde krijgen, dat hij niet gelukkig was met de situatie zoals ie nu is.

Maar ik weet ook van mezelf dat ik nooit meer terug ga naar de "oude" situatie, dat weet hij. Dat trek ik niet. Ik heb hem dus ook min of meer voor het blok gezet...

Ik weet niet of ik het hem nog kan vragen wat hiervan zijn bedoeling is. Ik heb al wat smsjes over en weer gestuurd sinds deze bekendmaking, en heb hem beloofd met rust te laten nu. Het laatste wat ik wil is als zeurpiet overkomen (maar misschien moet dat maar). Het blijft zo vaag. Hij wil wel kiezen lijkt mij, maar hij durft het niet. Zoiets
Of nee Kiezen is niet het goede woord. Het is meer dat ie wel met mij verder wil, maar het liefste iedere dag ook bij zijn kindje wil zijn.
Hm, lastig hoor.

Maar dat is wel zoals het vaak gaat. Natuurlijk wil hij bij je zijn, want hij is gek op je. Maar daar zal hij een heel leven voor op moeten geven en een heel ingrijpende beslissing voor zijn kind voor moeten maken. En dat doen de meeste mensen niet, ook niet als ze erg graag bij iemand anders willen zijn. Volgens mij doen mensen dat alleen als hun relatie echt geen werkbare situatie meer is en ze sowieso wel zouden scheiden.
Even een snelle reactie (ik heb eigenlijk geen tijd)

het is niet zo dat de n en de w van de een beter zijn dan van de ander!

Wel verschillend.

Zo heb ik islamitische vriendinnen en daar zijn de n en de w beduidend anders dan die van mij. Om een voorbeeld te geven.
@Stew: Heeeel veel sterkte!! Niets emotioneel zo slopend als dit soort zaken.

@Watnu: Zo makkelijk is het niet om een gezin op te geven. Zoals eerder al werd aangegeven is dat echt de laatste noodgreep wanneer een huwelijk of partnerschap echt niet meer voortgezet kan worden. Ik ken jullie situatie natuurlijk niet en kan daarom moelijk oordelen of adviseren in deze. Keuzes maken is moeilijk en doet soms veel pijn maar is af en toe nodig nodig om verder met je leven te kunnen. Sterkte en wijsheid! Ook voor jou een dikke

En ik...ik voel me geradbraakt ondertussen en zit ik in een flinke spagaat. Thuis gaat het fijn. Aan de oppervlakte. De diepe gevoelens van liefde voor n1 zijn er zeker maar ook de knagende pijn vanwege mijn stiekeme gedrag. Met n2 gepraat en iig gaan we (voor ons doen) een flinke stap terugnemen om onze emoties enigzins te laten bekoelen. Wetend dat we elkaar nodig hebben is dat moeilijk maar als we doorgaan zoals we deden dan is het haast zeker dat we er aan onderdoorgaan en straks wellicht alles kwijt zijn. En dat is zeker niet de bedoeling. En dus is mijn telefoon stil....heeeel stil.....
Wat jij zegt klopt Aprhodite. Keuzes maken moet soms, ookal doen ze pijn. Want doorgaan met níet kiezen kan nog meer pijn doen en op den duur zóveel schade aanrichten. En met dat kiezen raak je onvermijdelijk ook iets heel dierbaars kwijt, dat is altijd zo. En ik geloof nu zomaar dat dit soort situaties járen door kan slepen, totdat alle betrokkenen compleet kapot zijn.

Maar dat is zó moeilijk. Want je wilt níets kwijt. Maar als je niet kiest, dan ben je soms alles kwijt, uiteindelijk.

Die discussie heb ik met nr2 zó vaak gehad. Als we doorgaan zoals we nu doen dan klapt het ergens een keer, en dan zijn we alletwee alles kwijt, ons huwelijk, maar ook elkaar. Want welke relatie kan dat nu aan? Als je beiden je huwelijk onder grote ellende kwijtraakt en beiden in een nare scheiding verzeild raakt, hoeveel kans heb je dan samen nog? Want je gaat elkaar onvermijdelijk dingen kwalijk nemen, je hebt een beginnende relatie die opeens 'legaal' is, maar je hebt beiden een hele bak ellende om mee te dealen.

Ons leek dat niet realistisch, verwachten dat wij het dan als stel zouden redden, hoeveel we ook van elkaar hielden.

Aphro: hug:
Nogmaals veel dank voor alle lieve reakties. Met name ook van Bkstr, Marjo en Maya

Ik sta volledig achter mijn beslissing, maar graag zou ik van Bkstr en Marjo willen weten of ze dingen anders hadden willen doen achteraf. Ook wel van jou Rooss, al weet ik dat je er nog midden in zit.

Watnu, ik zit een beetje in de situatie van jouw minnaar en ik denk dat je hem beter met rust kunt laten om hem niet het gevoel te geven dat er aan hem getrokken wordt. Het is allemaal al moeilijk genoeg. Mijn huwelijk is geen onwerkbare situatie en ik denk dat we nog wel een aantal jaren zo door kunnen sudderen. Maar ik kies er juist voor om niet meer te sudderen. Mijn minnaar weet zelf hoe heftig een scheiding is, dus neemt daarom ook gepaste afstand. Het is iets van ons gezin en daar hoort hij niet bij. Het feit dat ik weet dat hij van me houdt is voorlopig genoeg voor me. En ik denk ook voor hem. Als het meant to be is, komt dat echt wel goed. Geen kwestie van iemand aan het lijntje houden. Gewoon proberen doorgaan met leven!
Stew.. nogmaals, heel veel bewondering voor je kracht en de zuiverheid waarmee je deze beslissing neemt.

Nee, ik had niks anders gedaan of willen doen. zeb en ik zijn eerlijk geweest, hebben ook regelmatig gepraat over een breuk, zijn ook wel eens een week bij elkaar vandaan geweest om vervolgens weer samen te komen en te weten dat de tijd nog niet daar was. Ik heb nergens spijt van en heb geen tips of trics. Ik ben wel heel blij dat ik op dat moment geen minnaar had die mijn blik vertroebelde, had het met mijn ex-minnaar toen ook net verbroken. Anders had ik mezelf waarschijnlijk in zijn armen gestort met alle gevolgen van dien...
@stew: nogmaals veel respect voor hoe jij je situatie aanpakt. Echt, ondanks dat het je erg zwaar zal vallen, weet ik wel zeker dat je sterk genoeg bent om je hier met nog meer power doorheen te worstelen.

@linny: welkom hier, en wat een rotverhaal... Zoals iemand anders al vroeg: wist je minnaar dat je bij nr1 weg zou gaan? En was dat voor hem, of zou je dat anders ook gedaan hebben?

@watnu: Pfieuw. Heftige situatie zeg. Maar ik denk dat ik -als ik jou was-, mijn eigen gevoelens opzij zou zetten, hoe moeilijk ook. En daarmee hem de tijd/kans/ruimte geven om uit te vinden of hij en zn mevrouw verder kunnen als gezinnetje.

Toch wat afstand nemen, zowel voor hem als voor jezelf. Ook voor jou:

@hier: Yeeeeehaaaa! Eindelijk eens een lekker berichtje uit Loli-ville. Gisteren dus op 'bezoek' geweest bij nr2, en het is nogal laat geworden. *knetterdeknetter*

Ik ben wel ergens midden in de nacht weer weggegaan om thuis bij nr1 in bed te duiken. Vanochtend bereikte mij het heerlijke bericht (in de vorm van een whatsappje van nr2) dat Bitch heeft besloten tot haar overplaatsing vanuit huis te gaan werken.

Woehoe. Today will be a good day.

@ikweetnietmeerwiehetzei: Zoals het er nu uit ziet, is alles met een sisser afgelopen en is de spanning wel een beetje uit mijn verhaal... No more gtst dus.

Tenzij de scheiding van 2 en alles daar omheen ineens heel raar gaat, maar dat zie ik niet echt gebeuren.

Vanmiddag weer werken!

@iedereen die een lekkere date voor de boeg heeft: ENJOY!
@Stew , wat een sterke krachtige goed doordachte beleving.

Je staat er duidelijk midden in.

@lol, mmm daar gaat mijn dagelijkse sopie at lunch time, maar wel goed nieuws voor jou.

Even wat anders , ik ben met verschillende werkprojecten bezig. Ik kom in contact met veel mensen vooral veel vrouwen.

Ik had met deze dame al een keer een gesprek gehad en dit gesprek verliep goed , zakeljik en luchtig gewoon een goed gesprek.

Nu krijg ik en de werkgroep een update van de gang van zaken en haar prive email staat erbij.... in het boxje aan:

Op zich niks mis mee maarrr ik vind het een beetje apart

want als je wil kan je jezelf mailen via het Bcc boxje en niemand die het ontvangt behalve degene naar wie je het stuurt. Dus je kan er voor kiezen

Ik breng dit naar voren omdat er een aantal woorden en communicatie middelen bij mij zijn blijven hangen...

Of misschien ben ik paranoia en zoek ik te veel achter dit soort dingen , maar toch zegt mijn gevoel iets anders....
@Stew: ik had al zoiets begrepen dat je in een soortgelijke situatie aan de andere kant zit. Ik vind het ook heel erg goed van hem (en jou) dat hij afstand neemt om te kijken waar hij nu precies staat, omdat hij dat niet meer helder heeft en hij te druk daarvoor is in zijn hoofd. Ik weet dat het huwelijk bij hem niet meer werkbaar is, en hij manieren zoekt om het open te breken en dat hij daardoor wil kijken of dat lukt/en wat zijn gevoelens dan zeggen. Ik zal mijn afstand houden en het respecteren, hoe moeilijk ook.

Het zal iedere dag wel een beetje beter gaan vanaf nu. Aan de andere kant weet ik gewoon dat hij hoe dan ook contact gaat zoeken. Zo is hij, hij komt zijn afspraken na. De tijd zal het leren nietwaar. En ik hoor vaak genoeg dat ik een leuke vrouw ben, en het zal vast ooit eens goed komen.

@Stew: veel sterkte en wijsheid jij aan de andere kant... X
Dank voor je knuf Herfstig!

Tja, ik geloof dat uiteindelijk alles loopt zoals het moet lopen.... als mijn n2 en ik echt voor elkaar zijn gemaakt, hetzij als vriendjes, hetzij als partners, dan zal de tijd dat leren.
Linny, jemig! Wat een eikel!! En wat afschuwelijk.... liegen en zelfs zo ver gaan dat hij de spullen van zijn gezin verstopte. Daar zou ik ook klaar mee zijn.

Kan me goed voorstellen dat je er dan in 1 klap helemaal klaar mee bent, wat een sneuert.

Rooss, .

Heel stevig wandelen was het en een klein beetje rennen. Moet echt opbouwen, merk ik. Maar het was zo lekker, zo in alle vroegte! En het is hier idd prachtig, dan voel ik me heel rijk, met die witte toppen om me heen .

Morgen weer. Doet me goed, even mijn hoofd opschonen enzo.

En de verwarming staat nog steeds laag. Dat helpt he? Kou?

Fijn, date-voorbereiding!! Oh, wat zul je het leuk hebben zondag!!

Watnu, als ik jou was, zou ik toch echt een tijd compleet afstand nemen van deze man. Je eigen leven weer oppakken, hem loslaten, leuke dingen doen met mensen die je graag om je heen hebt. Je kunt niet gaan zitten wachten tot hij misschien ooit eens gaat kiezen. Stel dat het nog twee jaar zo doormoddert bij hem thuis.. ga jij dan twee jaar zitten wachten?

Wat Stew zegt, als het toekomst heeft, komt het wel goed. Dan is het niet erg om er een tijd rust in te bouwen. Afgaande op jouw verhaal, speelt hij nu volgens mij veel te veel op zeker.
Hij wist idd dat ik op dat moment getrouwd was en 2 kleine kids had.Ging zelfs voor hem ruim 2 uur in de trein reizen om bij hem te zijn...Ging niet echt voor hem bij ex weg maar hij heeft me wel over de streep getrokken toen..huwelijk was al niks meer door drankgebruik ex..Na een paar keer zien en daar blijven slapen had ik wel de hoop dat hij me misschien in huis wou nemen.

@Watnu...het is een hele moeilijke beslissing maar wat er ook al staat in de andere posts ik zou idd afstandnemen hoe moeilijk het ook is :(

Schrijf voor jezelf anders is de voor en nadelen op die hij en jullie relatie heeft en wat er zou gaan veranderen voor jou als hij gaat scheiden en alle rompslomp mee brengt incl kindje...

Heeft bij mij wel geholpen toen dr tijd...Sterkte ermee
-
quote:hartig schreef op 19 april 2012 @ 15:02:

relatie en raak snel geirriteerd door partner. Wat me nu vooral tegenhoud is het feit dat we een kleine hebben, en het feit dat we beide opgegroeid zijn met een bepaalde geloofsovertuiging.

In de tussentijd heb ik inmiddels ook wat scharrels gehad.

.....

doorgaan met scharrelen en in de tussentijd goede gesprekken

Het eerste wat dan bij me naar boven komt is dat die geloofsovertuiging vooral is wat de geloofsgenoten vinden dat je doet, wat betreft relaties. Zo klinkt het....

Let er verder op dat je je man niet zwart gaat maken voor jezelf omdat je een reden nodig hebt voor een scharrel. Goed gesprek met je man? Vooral als je op het moment geen scharrel hebt staan kun je nog een eerlijk gesprek hebben. Een leuke scharrel zien maar er niks mee doen pleit in zo'n gesprek alleen maar voor je.

Zondermeer lijkt het me nuttig een paar goede gesprekken te hebben met je partner. Pas op
Stew: ik wil heel graag goed reageren op je vraag, maar heb nu weinig tijjd. Doe ik zeker nog. Weet dat ik aan je denk. Kus!
**Even Stew een hele dikke, lange, lieve, meelevende knuffel en zoen geven, SMAK!!!**
@bkstr: hoe gaat het met jou? (ik kan natuurlijk ook alle pagina's doorlezen...) kus!
Baal behoorlijk nu...zou nr.2 vanav zien,maar nu geen enkele reactie over hoelaat en waar..grrr Hele dag zit ie me geile smsjes te sturen en nu helemaal niks.

Morgen kom ik hem weer tegen tijdens mn werk en dan maar leuk hoi roepen en een babbeltje maken??

@ hartig:zou idd een gesprek aan gaan met je man zoals Dirk aangeeft en hem vertellen hoe je je voelt..zou dat van je scharrel nog maar lekker effe voor je houden..krijg je waarschijnlijk woordenwisseling/ruzie en dan is rustig praten waarschijnlijk afgelopen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven