Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
quote:registreerjenu schreef op 22 april 2012 @ 18:59:

[...]

Ik voel me een beetje gekwetst door jouw openingspost en je tendentieuze toon..

Dus jij roept dat je een hekel aan kinderen hebt? Jij zeikt andermans kinderen af?

Zo niet...dan is die die hele openingspost niet van toepassing op jou. Dit gaat helemaal niet over vrouwen wie wél van kinderen houden en zelf graag een baby hadden willen hebben.
Of over vrouwen die ze niet willen hebben, maar er er ook niet over zeuren tegen vrouwen die ze wel willen. Dat was je nog even vergeten erbij te vermelden.
quote:iones schreef op 22 april 2012 @ 18:59:

[...]

Ik probeer dat dus ook niet te doen, de hele tijd alleen maar over mijn paarden of honden te praten.

Uberhaupt de hele tijd over jezelf praten....

Je moet ook eens geinteresseerd zijn in wat de ander bezig houdt.Nou, van mij mag je hoor. Ik luister graag naar mensen met een passie. Die dingen doen die ze leuk vinden...en als jij nou vraagt hoe met mij gaat..hebben we echt een leuk 5 minutengesprekje in de pauze.
Ik vind collega's vermoeiend die niks anders te bespreken hebben dan hun kinderen. Heb je daar wel eens aan gedacht TO? Dat zij zo moe wordt van jouw kinderpraat dat ze van de weeromstuit maar anti-kind gaat praten?

Uberhaupt dat hele kinderding wordt zo veel groter gemaakt dan het is. Je krijgt ze, je krijgt ze niet, het is gewoon natuur, geen hogere wiskunde of een "wonder" en iedereen leeft gewoon door, met of zonder. En over 18 jaar zijn de kinderen de deur uit en wat heb je dan gemist of gewonnen? Uiteindelijk moet je je eigen leven betekenis geven, dat valt of staat niet met kinderen, de wereld is groter dan dat.
LOL, wat een hilarische OP hahahahahahahahaaa
Waarom zouden die vrouwen liegen? Ik, als moeder van vier.... Zou dolgraag soms met ze willen ruilen. Niet omdat zij het zeggen... Maar omdat ik ooit geen moeder was, en nog heel goed weet hoe het leven hiervoor was..... Kinderen zijn niet heiligmakend.
Oh, en alhoewel ik een moeder van vier ben, heb ik een hartgrondige tyfushekel aan vrouwen die zelfs op hun werk alleen maar over het kroost kunnen praten....
Ach Oriane...welk leven is dat wel? Iedereen krijgt toch zijn eigen portie te verwerken en door te slikken.
Ik ken niemand die er zo over denkt, degene die ik ken zeggen gewoon waar het op staat, geen kinderen of wel kinderen.
quote:Oriane schreef op 22 april 2012 @ 19:14:

Oh, en alhoewel ik een moeder van vier ben, heb ik een hartgrondige tyfushekel aan vrouwen die zelfs op hun werk alleen maar over het kroost kunnen praten....of met foto s aankomen en dan van die zakjes met 80 stuks die je snel, als moeder niet kijkt, per tien overslaat
quote:-no-nick- schreef op 22 april 2012 @ 19:15:

Ik ken niemand die er zo over denkt, degene die ik ken zeggen gewoon waar het op staat, geen kinderen of wel kinderen.Maar zo zwart/wit werkt het toch niet?
quote:xxxlondon schreef op 22 april 2012 @ 19:11:

[...]

Nou, van mij mag je hoor. Ik luister graag naar mensen met een passie. Die dingen doen die ze leuk vinden...en als jij nou vraagt hoe met mij gaat..hebben we echt een leuk 5 minutengesprekje in de pauze.

Ja dát! Maar dan nog is het maar een gesprek van 5 minuten. Maar stel dat ik je collega ben en ik zit continu over een en het zelfde onderwerp te zeuren?

Natuurlijk zijn passies van mensen interessant. Maar als ze alleen maar over die ene passie praten...
quote:iones schreef op 22 april 2012 @ 19:19:

[...]

Ja dát! Maar dan nog is het maar een gesprek van 5 minuten. Maar stel dat ik je collega ben en ik zit continu over een en het zelfde onderwerp te zeuren?

Natuurlijk zijn passies van mensen interessant. Maar als ze alleen maar over die ene passie praten...Ja misschien heb je wel gelijk. Dat gezeik ook altijd
quote:-no-nick- schreef op 22 april 2012 @ 19:17:

[...]

of met foto s aankomen en dan van die zakjes met 80 stuks die je snel, als moeder niet kijkt, per tien overslaatJa, ieuw! Zo erg ben ik zelfs niet, ik praat waarschijnlijk wat te veel over de kinderen (in de ogen van sommige collega's dan), maar ik val niemand lastig met foto's!! En zet ze ook niet op mijn bureau.
Bij stellen waar geen kinderen zijn,worden vaak poezen aangeschaft. En of je een poes kun vergelijken met het hebben van een kind,heb ik al talloze poezengesprekken moeten aanhoren. Ook erg vermoeiend.
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 april 2012 @ 20:31:

Bij stellen waar geen kinderen zijn,worden vaak poezen aangeschaft. En of je een poes kun vergelijken met het hebben van een kind,heb ik al talloze poezengesprekken moeten aanhoren. Ook erg vermoeiend.

er zijn wel vergelijken. MAar ook veel verschillen. Het is die verschillen die bepalen dat ze voor een poes kiezen en niet voor een kind.

Ik ben echt meer een hondenmens.
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 april 2012 @ 20:31:

Bij stellen waar geen kinderen zijn,worden vaak poezen aangeschaft. En of je een poes kun vergelijken met het hebben van een kind,heb ik al talloze poezengesprekken moeten aanhoren. Ook erg vermoeiend.Eens, zelfs voor een die-hard kattenliefhebber als ik .
quote:ernaan schreef op 22 april 2012 @ 14:22:

Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.

Jij past goed bij die vrouw: twee sneue mensen.
Ik hou gewoon meer van katten dan van kinderen.

Deze twee zaken vergelijken heeft geen zin.
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 20:50:

nee, en verklaren heeft ook geen zin. Er is gewoon geen verklaring. De een houdt hier meer van, en de ander houdt daar meer van. Dat zit in de aard van het beestje.

Ik ben gek op paardensport en een ander houdt meer van voetbal. So be it.
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 20:50:

Ik ook!

Ik vind alle katten leuk! Dat velletje, dat drafje...

Maar heel veel kinderen vind ik dan weer niet leuk...nou ja, wat ouders (en laten we wel wezen: dat zijn volwassenen) er van gemaakt hebben dan.
Ik ken geen mensen bij wie ik dat gevoel heb. Wel mensen bij wie ik oprecht geloof dat het hun eigen, weloverwogen en persoonlijke keuze is.
Oké, één vergelijking dan.

Kinderen zijn vaak een bron van onrust en zijn altijd nadrukkelijk aanwezig.

Katten zijn rustige, relaxte beesten die intens kunnen genieten van (bijna) niets.
Ik heb vier kinderen.....en drie poezen.....Allemaal van na de kinders
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 20:56:

Oké, één vergelijking dan.

Kinderen zijn vaak een bron van onrust en zijn altijd nadrukkelijk aanwezig.

Katten zijn rustige, relaxte beesten die intens kunnen genieten van (bijna) niets.Hatsikidee! Mijn kat is dement..vraag maar aan Iris! Zo rustig is ze niet.... whahahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven