Eerst trouwen of eerst kinderen?

03-05-2012 11:33 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie dames eerst hebben gedaan of eerst willen doen, trouwen of kinderen. En natuurlijk alle andere varianten van niet trouwen, wel kinderen en andersom. En dan vooral waarom?

Ik heb (hopelijk nog) geen kinderen en ben niet getrouwd. We willen begin van 2013 de anti-conceptie de deur uit doen. Als het allemaal wil lukken met zwanger worden zullen wij dus eerst kind(eren) krijgen en dan trouwen. De reden hiervan is met name financieel. We hebben geen geld voor en trouwen en een kind op relatief korte termijn. Kinderwens is groter, dus dat eerst.

Eigenlijk vind ik trouwen als je kinderen hebt wel een beetje mosterd na de maaltijd. Je gaat samen een verbintenis aan, maar je hebt al een veel grotere verbintenis..

Waarom hebben jullie gedaan wat je hebt gedaan of wil je doen wat je wil doen? Tegenwoordig lijkt bijna elk stel eerst kinderen te krijgen en dan te trouwen.. waarom is dat?

(voel me met dit topic wel even een grote muts hihi)
Koophuis, kind en niet getrouwd.

Als we zouden trouwen willen we het goed doen: alles erop en eraan. Aangezien dat hartstikke duur is doen we het gewoon niet.

Je kan ook prima dingen rondom kinderen regelen zonder te trouwen, in ieder geval.
Het lijkt me wel zo handig om eerst te trouwen, tenzij je een peperduur spetterend feest wilt geven, ik vind dat weggegooid geld maar dat is alleen maar mijn mening.
verba volant, scripta manent.
Hier nog geen van beude. Maar als je niet trouwt, zorg er dan wel voor dat je erkenning vd vader en testamenten geregeld hebt als er kinderen zijn. Anders erft je kind alles ipv jij, als 1 van de 2 onverhoopt overlijdt, en dan heb je echt ellende, met een voogd die al je financien controleert tot de kinderen 18 zijn.
Goh, ik verbaas me erover dat er zoveel mensen getrouwd zijn. In mijn vriendenkring is niemand getrouwd! En ja, er zijn wel kinderen

Mijn vriend zou wel willen trouwen, maar ik zie het nut daar niet van in en wil het dus ook niet. Ik heb er echt helemaal niks mee! Ik ben volgens mij één van de weinige vrouwen die nog nooit over een mooie bruidsjurk gedroomd heeft
quote:_puck_ schreef op 03 mei 2012 @ 12:07:

[...]

Ik zou best standaard (goedkoop) willen trouwen met zn tweetjes. Vriend wil dit alleen niet. Hij wil dat familie en vrienden erbij zijn met een feest e.d.

Jammer dat maakt het lastig en duur en stressvol.

Wij waren gewoon met z'n tweetjes, getuigen van de gemeente. We hadden nog getwijfeld om een feest te doen. Maar bedachten dat we het het geld niet waard vonden. Sommig mensen reageerde daar stom op, net zo als dat we geen ringen hebben (vonden we ook zonde van het geld) en op het feit dat wij samen besloten te trouwen en dan mijn man mij dus niet gevraagd heeft op een of andere speciale manier. Maargoed daar hebben we ons niets van aangetrokken enkel over verbaasd hoe raar mensen kunnen denken.
Wij hebben een jaar lang goed gespaard voor onze bruiloft. Inclusief huwelijksreis (3 weken rondreis door westen van amerika) was het een aardige smak geld. Maar dat was het dubbel en dwars waard! Daarna gestopt met de pil en het was meteen de eerste keer raak. Je weet dat het kan, maar je gaat er niet vanuit. Toen dus opnieuw 9 maanden lang veel gespaard per maand en daar alle spullen van gekocht enzo. Het waren 2 jaren waarin we dus veel opzij hebben gelegd en minder leuke dingen hebben gedaan enzo. Maar je weet waar je het voor doet en dat was voor ons het belangrijkst.
En ik heb het ook nog nooit als vervelend ervaren dat ik niet dezelfde achternaam heb als mijn kind. Dat maakt voor mij niks uit.
quote:Saartje84 schreef op 03 mei 2012 @ 11:40:

Vriend wilde niet trouwen dus daar bij neergelegd. Hebben een huis gekocht en nu, twee jaar later ben ik zwanger. Ik heb opeens wel heel erg de behoefte om te trouwen. Ook omdat ik niet een andere naam wil hebben dan mijn kind. Met vriend over gehad, en zijn bezwaar tegen trouwen is voornamelijk dat het heel duur is met heel veel mensen terwijl het gewoon iets voor jullie samen is. Waarschijnlijk gaan we nu, als het kindje er is, gratis trouwen op maandag ochtend en dan in het weekend erna of zo een groot feest houden.Dan geef je kind jouw naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
als ik jou was zou ik eerst willen trouwen

mocht het hem tegenvallen met n kind erbij, dan kan hij als getrouwde man niet zo gemakkelijk weg

al was het maar gevoelsmatig

als ik hem was zou ik eerst een kind willen krijgen

mocht het tegenvallen dan kan hij zo makkelijker weg
quote:gunstig schreef op 03 mei 2012 @ 12:21:

mocht het hem tegenvallen met n kind erbij, dan kan hij als getrouwde man niet zo gemakkelijk weg

mocht het tegenvallen dan kan hij zo makkelijker wegDit vind ik heel erg vreemd bedacht.
quote:Mundy schreef op 03 mei 2012 @ 12:18:

Ik heb er echt helemaal niks mee! Ik ben volgens mij één van de weinige vrouwen die nog nooit over een mooie bruidsjurk gedroomd heeft Ik ook niet. Ik ben dan ook niet getrouwd in een witte jurk, maar in een paarse. En dat was alleen om mijn schoonmoeder een plezier te doen, ik had een broek met jasje ook prima gevonden.
Wat heb jij rare gedachtenkronkels Gunstig!

mocht het tegenvallen dan kan hij zo makkelijker wegJa, want scheiden is zo lastig tegenwoordig
quote:Mundy schreef op 03 mei 2012 @ 12:18:

Goh, ik verbaas me erover dat er zoveel mensen getrouwd zijn. In mijn vriendenkring is niemand getrouwd! En ja, er zijn wel kinderen

Mijn vriend zou wel willen trouwen, maar ik zie het nut daar niet van in en wil het dus ook niet. Ik heb er echt helemaal niks mee! Ik ben volgens mij één van de weinige vrouwen die nog nooit over een mooie bruidsjurk gedroomd heeft

Haha, ik ook niet hoor.

Ben gewoon getrouwd in mijn normale kleding. Spijkerbroek, t-shirt/trui.
Ik ben wel geintrigeerd. Wat zit er achter het bericht? Frustraties om wat haar eigen partner heeft geflikt?
Ik vind eerst trouwen en dan aan kinderen beginnen de meest logische volgorde. Trouwen nadat je kinderen hebt gekregen vind ik een beetje mosterd na de maaltijd.

Zelf heb ik wel samen met vriend een koophuis en een kind en ben niet getrouwd en ik ben dat ook niet van plan.

Ik vind het wel vervelend dat mijn kind een andere achternaam heeft dan ikzelf maar dat wordt niet opgelost door te trouwen.

Als ik zou trouwen zou ik mijn eigen naam willen houden.

Tja dan had ik mijn kind mijn achternaam moeten geven maar dat vond ik dan weer niet leuk voor vriend omdat het ook zijn kind is.

Zelf lijkt het mij wel heel erg leuk om een dag in zo'n prachtige trouwjurk rond te lopen maar ja die jurk alleen is natuurlijk niet zo'n goede reden om te trouwen.
Niet getrouwd, wel een kind. We gaan voorlopig ook niet trouwen, maar we hebben wel alles goed geregeld.
quote:_puck_ schreef op 03 mei 2012 @ 11:33:

Eigenlijk vind ik trouwen als je kinderen hebt wel een beetje mosterd na de maaltijd. Je gaat samen een verbintenis aan, maar je hebt al een veel grotere verbintenis..

waarom eerst een huis kopen en dan pas trouwen? Is ook mosterd na de maaltijd....

hypotheekcontract met een handtekening voor 30 jaar is ook een enorme verbintenis toch?

Fijne gedachte om een kind te "gebruiken" zodat je vent niet wegrent haha! Hier is wat nieuws voor je: hij kan ook wegrennen met wel 5, 6, of 7 kinderen hoor!
Ik was eerst zwanger. Maar tijdens de 1e eerste zwangerschap zijn we geregistreerde partners geworden. Dat wilden we graag omdat we ook bijna een huis zouden kopen. En omdat ik dezelfde achternaam wilde hebben als de kinderen.

Wij zijn op een maandagochtend gereg.partners geworden. (gratis) Onze ouders waren erbij. Verder hebben we het "gevierd"met een taart en een kop koffie bij schoonouders thuis. 's Avonds nog een etentje gekregen.

Wij hadden vrij normale kleding aan, geen bruidskleding oid. We hebben elkaar wel een ring gegeven.

Ik hoop ooit nog wel eens te trouwen. Maar voor een klein feestje hebben we de financiele middelen nu ook nog niet.

Die namentoestand, daar heb ik helemaal niks mee. Als ik zou gaan trouwen, wil ik wel graag mijn eigen naam houden. Dat mijn dochter een andere achternaam heeft, vind ik helemaal niet boeiend. Het komt tegenwoordig zo vaak voor, dat men het ook niet meer raar vindt.

Vroeger dacht ik wel altijd dat ik eerst wilde trouwen en dan kinderen, maar naarmate ik ouder werd, deed het trouwen zelf mij steeds minder. Onze prioriteiten liggen anders. En als we gaan trouwen, dan wel zoals wij dat willen en daar hebben we het geld nog niet voor over
Wij trouwen in juni en gaan daarna voor een kindje. We wilde het in die volgorde, omdat wij ook vinden dat het zo ''hoort''. Mensen die het andersom doen ook prima natuurlijk, iedereen zo zijn eigen ding Tegenwoordig maakt het allemaal niet meer zo veel uit. Trouwen kan veel geld kosten, maar dat ligt aan jezelf. Wij hebben wel alles er op en er aan en ja dat kost wat, maar daar moet je gewoon even hard voor sparen als je dat graag wilt dan. Het hoeft niet duur te zijn, je kan ook een kleine receptie houden en daarna gaan uit eten met beide ouders en broers/zussen of zo.
quote:Bieb schreef op 03 mei 2012 @ 12:32:

Ik was eerst zwanger. Maar tijdens de 1e eerste zwangerschap zijn we geregistreerde partners geworden. Dat wilden we graag omdat we ook bijna een huis zouden kopen. En omdat ik dezelfde achternaam wilde hebben als de kinderen.

misschien een domme vraag maar ach ik stel hem toch

wat is het verschil tussen trouwen en gereg. partner zijn?
Ik heb helemaal niets met trouwen. Hier is en wordt er dus ook niet getrouwd. Inmiddels wel 1 kind en een koophuis. Zitten daarmee vaster aan elkaar dan door een huwelijk.
quote:koekie1980 schreef op 03 mei 2012 @ 12:35:

[...]

misschien een domme vraag maar ach ik stel hem toch

wat is het verschil tussen trouwen en gereg. partner zijn?Verschil huwelijk en geregistreerd partnerschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven