Werk & Studie alle pijlers

Dierenambulance

12-05-2012 08:47 131 berichten
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, naar hoe jullie denken over de dierenambulance? Vinden jullie dat zij nuttig werk doen? Of heb je er een totaal andere mening over.

Ik werk fulltime, en naast mijn werk,vervul ik dus ook diensten op de ambulance. Ben reuze benieuwd naar jullie mening, vandaar deze vraag
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze geweldig! Veel hulp aan gehad.

Probleem is wel dat er vaak te weinig zijn, waardoor je uren moet wachten.

Ook hebben we meegemaakt dat de dierenambulance in onze woonplaats heel veel geld vroeg om een gewond dier met kleintjes op te halen, terwijl een dierenambulance die er een uur voor moest rijden wel gratis kwam.

Maar over het algemeen vind ik het een goede zaak, en zou er ook graag vrijwilligerswerk doen als ik het kon
Kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die "tegen" een Dierenambulance zijn.

Tuurlijk is het geweldig dat er instanties zijn die zich bekommeren om dieren. Hoe ging dat gezegde ook alweer?

Beschaving is te meten aan de manier waarop een beschaving met zijn dieren omgaat.
Ik vind een dierenambulance het toppunt van doorgeschoten welvaart. En stadse onzin.

(Sorry!)
Dierenambulance? Goede zaak.
quote:hiltje schreef op 12 mei 2012 @ 09:13:

Ik vind een dierenambulance het toppunt van doorgeschoten welvaart. En stadse onzin.

(Sorry!)

Mag ik vragen waarom je het doorgeschoten welvaart vind? Is namelijk niet enkel gewonde vogeltjes ophalen. Weet niet of je bekent bent met de overige taken van de dierenambulance?

En waarom je sorry? Is jouw mening en die respecteer ik..
Geweldig werk doen ze!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Nastik schreef op 12 mei 2012 @ 08:55:

Kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die "tegen" een Dierenambulance zijn.

Tuurlijk is het geweldig dat er instanties zijn die zich bekommeren om dieren. Hoe ging dat gezegde ook alweer?

Beschaving is te meten aan de manier waarop een beschaving met zijn dieren omgaat.

Gezegde ken ik niet, maar ik vind hem wel mooi.

Helaas kom ik genoeg schrijnende gevallen tegen. Jammer genoeg kent of willen de mensen de wet, " waarin staat dat je je dier niet mag mishandelen, en dat je dier een waarde heeft" niet (kennen)
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 mei 2012 @ 09:24:

Geweldig werk doen ze!!!Even buiten mn topic om, geweldige zin heb je onderaan je tekst staan! Zie mezelf al tussen de soepballen staan
Ik vind dat ze goed werk doen.

Wat ik wel raar vind was dat ik laatst voor het eerst belde (ik had een kip in mijn tuin) en ze wilden niet komen. Het zou teveel benzine kosten...
*grijnz* Vrienden aan het maken Hil?

Ik heb zelf ook jaren vrijwilligerswerk voor de dierenambulance gedaan en vind het goed dat ze er zijn. Het gaat niet alleen om uit het nest gevallen vogeltjes maar ook om het weghalen van de snelweg van aangereden zwanen (prachtige vogels maar nat asfalt willen ze nog wel eens aanzien voor water), dode vissen uit singels verwijderen, de gemeente is vaak blij met de dierenambulance. In die zin doorgeschoten stadse onzin dat 'op het platte land' veel mensen zelf 'n dood of ziek dier 'opruimen' en in de stad veel mensen dat niet zelf durven, willen of om een andere reden gewoon niet doen. Dan helpt zo'n dierenambulance wel om de leefbaarheid van de stad op peil te houden.
Ik vind de dierenam. geweldig en helemaal niet doorgeschoten. Doe zelf geen vrijwilligerswerk, maar heb al vaak geholpen wanneer op straat een dier in nood wordt gevonden.

O.a. ziek kat opgevangen en laten behandelen door dierenarts, gewonde kat op straat overgedragen aan de dierenambulance...

Een paar jaar geleden samen met mijn neefje een jonge kater gevonden die bleek na een verhuizing naar zijn oude huis te zijn gelopen (8km van zijn nieuwe huis). De dierenambulance kon hem niet terugbrengen omdat zij bezig waren met een ernstig mishandelde hond. Toen heb ik de kat samen met mijn neefje terug gegeven aan de eigenaar. Eigenaar heel blij en mijn neefje trots omdat hij een goede daad had verricht.

Helaas krijgen dieren soms ongelukjes, raken ze zoek, of worden zomaar op straat gezet, dierenmishandeling komt voor....dierenambulance doet goed werk!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:mevrkimkim schreef op 12 mei 2012 @ 09:21:

[...]

Mag ik vragen waarom je het doorgeschoten welvaart vind? Is namelijk niet enkel gewonde vogeltjes ophalen. Weet niet of je bekent bent met de overige taken van de dierenambulance?

En waarom je sorry? Is jouw mening en die respecteer ik..

Wat ik ervan weet is dat je bij een dier in nood de dierenambulance kunt bellen. Dus idd de gewonde vogeltjes (eenden, zwanen) en dat je ze ook kunt bellen als er een onbekende hond of kat ergens scharrelt.

Zelf meegemaakt dat twee puberende kittens zaten te mauwen voor een huis en toen door de dierenambulance (gewaarschuwd door een overbemoeizuchtige oudere dame) zijn opgehaald en naar het asiel gebracht. Mocht er 100,- afgerekend worden voor de hotelovernachting van de twee schavuiten.

Ik vind het overdreven. Een hele ambulance met alles erop en eraan inclusief zwaailicht (ik begreep wel dat ze die niet mogen gebruiken zoals een gewone ambulance-thank god, want dat brengt het verkeer onnodig in gevaar).

'Wilde dieren' horen te leven en te sterven in de natuur zonder teveel bemoeienis. Een verkeersslachtoffer verlos je uit zijn lijden door zonodig de nek om te draaien. Een verdwaald egeltje vang je desnoods zelf op in een doos met een bakje melk als je daar aardigheid in hebt. That's it. Een complete georganiseerde en gefinancierde organisatie daarvoor vind ik persoonlijk overdreven.

Privedieren zijn de verantwoordelijkheid van hun eigenaren. Dierenliefhebbers die zich bekommeren om een vreemde hond of kat kunnen ook op eigen gelegenheid naar een dierenarts of dierenasiel. Daar is geen dure 'ambulance' voor nodig.

Tegen dierenmishandeling/verwaarlozing hoort de overheid op te treden en die doen dat tegenwoordig ook met meer middelen dan vroeger.

Ik begrijp overigens dat de dierenambulance volledig wordt gefinancierd uit particuliere giften. Gelukkig maar dat daar geen belastinggeld of subsidies naar toe gaan. Ik weet persoonlijk 1001 beteren goede doelen die mijn steun en geld kunnen gebruiken.
Ze doen goed werk, maar in mijn gemeente zijn ze een of andere fittie aan het uitvechten met het plaatselijke dierenasiel. Bijzonder jammer, want dat kinderachtige gedrag (media opzoeken, asiel zwartmaken, demonstratief geen dieren meer naar dat asiel brengen, maar naar een dorp verderop) weerhoudt mij ervan om donateur te worden.
Wat Hiltje zegt.
Ik voel ook veel meer voor de 'plattelands' benadering van dieren. Een dier is een dier en daar hoor je goed voor te zorgen, maar het blijft wel een dier.

In de stad wordt voor een manke eend een volledige ambulance gebeld en ingezet (ze zien er ook echt uit als echt ambulances......onwijs dure auto/bus met een chauffeur en bijrijder in een belangrijk pak.....ik vind het hilarisch eigenlijk..... moet je in het buitenland eens laten zien). En wel plofkippen eten en kalfjes in kisten houden.......

Naar mijn mening is die eend veel meer geholpen met een snelle draai aan zijn kop, dan aan een stressvol gebeuren met veel verschillende mensen en een medische behandeling etc etc.

Zwanen die op de snelweg belanden en het verkeer in gevaar brengen horen door de politie (of dienst wegverkeer) verwijderd te worden.
Eens met Hiltje, vind dat we doorgeschoten zijn in het 'alles willen redden' wat normaal gesproken in de natuur gewoon dood zou gaan.

Heb zelf wel een zwerfkatje in huis gehaald, en een uit het asiel die zijn mijn verantwoordelijkheid.
This is not kosher!
quote:hiltje schreef op 12 mei 2012 @ 09:37:

[...]

Wat ik ervan weet is dat je bij een dier in nood de dierenambulance kunt bellen. Dus idd de gewonde vogeltjes (eenden, zwanen) en dat je ze ook kunt bellen als er een onbekende hond of kat ergens scharrelt.

Zelf meegemaakt dat twee puberende kittens zaten te mauwen voor een huis en toen door de dierenambulance (gewaarschuwd door een overbemoeizuchtige oudere dame) zijn opgehaald en naar het asiel gebracht. Mocht er 100,- afgerekend worden voor de hotelovernachting van de twee schavuiten.

Ik vind het overdreven. Een hele ambulance met alles erop en eraan inclusief zwaailicht (ik begreep wel dat ze die niet mogen gebruiken zoals een gewone ambulance-thank god, want dat brengt het verkeer onnodig in gevaar).

'Wilde dieren' horen te leven en te sterven in de natuur zonder teveel bemoeienis. Een verkeersslachtoffer verlos je uit zijn lijden door zonodig de nek om te draaien. Een verdwaald egeltje vang je desnoods zelf op in een doos met een bakje melk als je daar aardigheid in hebt. That's it. Een complete georganiseerde en gefinancierde organisatie daarvoor vind ik persoonlijk overdreven.

Privedieren zijn de verantwoordelijkheid van hun eigenaren. Dierenliefhebbers die zich bekommeren om een vreemde hond of kat kunnen ook op eigen gelegenheid naar een dierenarts of dierenasiel. Daar is geen dure 'ambulance' voor nodig.

Tegen dierenmishandeling/verwaarlozing hoort de overheid op te treden en die doen dat tegenwoordig ook met meer middelen dan vroeger.

Ik begrijp overigens dat de dierenambulance volledig wordt gefinancierd uit particuliere giften. Gelukkig maar dat daar geen belastinggeld of subsidies naar toe gaan. Ik weet persoonlijk 1001 beteren goede doelen die mijn steun en geld kunnen gebruiken.

Wist je ook dat wij taxi ritten rijden voor mensen die een huisdier hebben, en zelf niet in de gelegenheid zijn om naar een dierenArts te gaan? En dat wij geregeld door de politie gebeld worden om assistentie te verlenen. Houdt zoveel meer in dan dat de meeste weten.en Jah helaas kunnen wij dit niet gratis doen,diesel waarop onze ambu rijdt moet ergens van rijden.

Maar goed gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening.zou anders verdomd saai worden in de wereld..
Nog steeds hastikke eens met Hiltje.
quote:nessemeisje schreef op 12 mei 2012 @ 09:38:

Ze doen goed werk, maar in mijn gemeente zijn ze een of andere fittie aan het uitvechten met het plaatselijke dierenasiel. Bijzonder jammer, want dat kinderachtige gedrag (media opzoeken, asiel zwartmaken, demonstratief geen dieren meer naar dat asiel brengen, maar naar een dorp verderop) weerhoudt mij ervan om donateur te worden.Aan de Nederlandse dierenambulance geef ik niets, maar het WSPA en Brooks hospital geef ik graag. Ik vind dat dieren in ramp en oorlogsgebieden toch wel heel vaak de pineut zijn en dat er door Brooks wordt gezorgd voor paarden en ezels die zich letterlijk dood werken, vind ik een hele goede zaak. Zorgen voor een heel klein beetje leefbaarheid voor die dieren, is het minste dat ik kan doen.
Ik ben ook vrijwilliger, zowel op de centrale als ambulance zelf.

Ik vind het leuk werk, met name de opdrachten van politie.
Ik heb ook twee oudere katten uit het asiel gehad. Ik zou een verdwaalde hond of kat in mijn omgeving zelf naar het asiel brengen en dat asiel zou ook op een donatie van mij kunnen rekenen.

In mijn tuin jaag ik ook een poes weg als ik zie dat die naar het nestje jonge merels loert.

Allemaal helemaal prima.

Maar een ambulance?

My God......
quote:hiltje schreef op 12 mei 2012 @ 09:37:

[...]

Ik liep vorig jaar lente in het park met mijn hond, toen 3 jaar. Het was niet heet, er was niks aan de hand. Ik was lopend, had wel mijn telefoon bij me, op dat moment zat manlief (zoals gebruikelijk) in Zweden.

Mijn hond kreeg vanuit het niets een longeoedeem. Ws. iets opgesnuffeld waar hij allergisch voor was in het park.

Hij liep al grijs aan en braakte al zijn eten uit in het park. Ik stond echt met mijn handen in het haar en kon geen kant op met de hond. Hij was gewoon aan het doodgaan en je kunt helemaal niets doen.

Toen was ik enorm blij met de Dierenambulance. Ik heb ze gebeld, ze kwamen mij en mijn hond halen en hebben ons naar de DA gebracht.

Hiervoor vroegen ze een bedrag van EUR 25.- en ik heb dat vrijwillig als donatie aangevuld tot EUR 50.-

Verder breng ik, als ik de kans heb, zelf gewonde of gevonden dieren naar de opvang. Ik vind zorgen voor een mededier net zo normaal als zorgen voor een medemens.

Moet je alles dat gewond, mishandeld, verdwaald of verwaarloosd maar laten aanmodderen? Dat is toch niet menselijk?
En nog wat:

de dierenambulance (en het asiel, de egelopvang, knagersopvang, roofvogelhulp etc..etc..) hier in de regio draait volledig op donaties en vrijwilligers. Dus uw kostbare belastingcenten worden niet verspild aan het rapen van dooie merels van de straat hoor!
quote:mevrkimkim schreef op 12 mei 2012 @ 09:48:

[...]

Wist je ook dat wij taxi ritten rijden voor mensen die een huisdier hebben, en zelf niet in de gelegenheid zijn om naar een dierenArts te gaan? En dat wij geregeld door de politie gebeld worden om assistentie te verlenen. Houdt zoveel meer in dan dat de meeste weten.en Jah helaas kunnen wij dit niet gratis doen,diesel waarop onze ambu rijdt moet ergens van rijden.

Maar goed gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening.zou anders verdomd saai worden in de wereld..

Ja, prima dat die ambulance nu hij er toch is, ingezet wordt voor van alles en nog wat. Dat geloof ik graag.

Dierenartsritten voor mensen die dat zelf niet kunnen organiseren? Lief hoor! Maar mijn goede geld gaat er niet naar toe. Op wereldproblematiekniveau nul punten wat mij betreft.

En dat de politie de mensen soms inschakelt zal vast handig zijn. Maar niet nodig. Was de ambulance er niet dan deden ze het zelf of belden ze wel iemand die goed in zwanen vangen is en op zijn eigen brommertje komt aantuffen naar de 'plaats-incident'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven