Werk & Studie alle pijlers

Dierenambulance

12-05-2012 08:47 131 berichten
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, naar hoe jullie denken over de dierenambulance? Vinden jullie dat zij nuttig werk doen? Of heb je er een totaal andere mening over.

Ik werk fulltime, en naast mijn werk,vervul ik dus ook diensten op de ambulance. Ben reuze benieuwd naar jullie mening, vandaar deze vraag
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik dacht al Wat is het voordeel ten opzichte van een taxi dan?
Ga in therapie!
quote:Suze02 schreef op 12 mei 2012 @ 10:03:

Nastik, je maakt echt geen indruk zo hoor.

Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar dan hoop ik van harte dat ze nooit aangereden worden of kwijtraken. Dan zou je best eens een Amivedi of Gesponsorde Dierentoestand nodig kunnen hebben.

Of dat je nooit een hond of kat onder de auto krijgt.
quote:hiltje schreef op 12 mei 2012 @ 10:00:

Nastik,

Als er geen dierenambulance zou zijn kun je ook de dierenarts bellen die dan ter plekke kan komen.

Of je belt de buurvrouw, collega of weet ik veel wat die je komt helpen.

Jij woont duidelijk niet in de grote stad. Je mag al blij zijn dat mensen de dierenambulance bellen, ze zijn vaak echt niet bereid om zich meer in te zetten dan dat. Het is toch zeker hun dier niet? En ze hebben geen tijd, vinden het eng of vies. Dierenartsen weigeren al geregeld om dieren zonder eigenaar te behandelen in hun praktijk, laat staan dat ze hun praktijk uitkomen om ergens naar een dier te gaan kijken.

Ik weet dat het mijn belastingcenten niet kost. En iedereen mag zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft.

Dierenambulance hier krijgt paar ton gemeentelijke subsidie, maar jij woont niet in mijn gemeente, dus je betaalt er niet aan mee. Dierenambulance haalt ook dode dieren van de weg, helpt bij ontruimingen en inbeslagnames, assisteert de GGD bij gevallen van hoarding en gaat bij zaken kijken waar mensen anders de politie voor zouden bellen, dus de gemeente heeft er zeker veel baat bij. De dierenambulance is nog altijd stukken goedkoper dan al dat werk door ambtenaren te laten doen.
Doorgeschoten welvaart of doorgeschoten beschaving?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 12 mei 2012 @ 10:07:

Ok, ik dacht al Wat is het voordeel ten opzichte van een taxi dan?Taxi's nemen geen huisdieren mee, hier weigeren ze zelfs een hulphond.
verba volant, scripta manent.
quote:Wellhello schreef op 12 mei 2012 @ 10:06:

[...]

Ik ben van mening dat in veel gevallen dieren beter af zijn met een spuitje dan overdreven medische zorg. Ik snap wel dat mensen zoiets doen bij huneigen huisdieren, of beschermde diersoorten.

Maar het is niet zo dat we nu een tekort een honden/katten hebben.

Als niemand voor die dieren kan/wil zorgen, tja dan houdt het toch op?

Maar goed, dat is mijn mening. Ik ben wellicht ietsje minder gevoelig wat dat betreft.We hebben ook geen tekort een bejaarden. En veel zieke oude mensen zijn ook beter af met een spuitje. Maar dan houdt het juist niet op. Waarom het leven van de een nodeloos rekken en van de ander niet?
Weet niet hoe ik plaatjes moet plakken, maar hier:

http://www.kattengedragcentrum.nl/144-D ... lance.html

Een complete ambulance die enorm veel op een echte ambulance lijkt inclusief medewerker in uniform.

Ik kan het niet begrijpen........wat een poespas zeg.
quote:hiltje schreef op 12 mei 2012 @ 10:07:

[...]

Nee, natuurlijk niet. Die praktijken zijn een misdrijf en daar is dus de politie bij betrokken.

Natuurlijk schakelen die de dierenambulance in.

Het aanbod creeert hier zelf de vraag.

Was de ambulance er niet, dan kwamen de fokteefjes/pups en katten ook wel in het asiel terecht waar er vervolgens voor ze gezorgd zou worden.

Ik ben niet tegen hulp voor dieren (al vind ik het soms doorgeschoten en vind ik er ook vaak vals sentiment bij zitten). Ik vind alleen persoonlijk zo'n hele ambulance (met alles erop en eraan inclusief neon kleuren en zwaailicht) schromelijk overdreven en een teken van onze doorgeschoten welvaart.Dat hele ambulance-idee is ontstaan (en hoe elke instelling ze beplakt moeten ze zelf weten) omdat de politie geen tijd kan en mag besteden aan het onderbrengen van dieren in nood. De politie is er voor de mensen. Omdat Dierenhulp vaak gesponsord wordt, vinden autobedrijven en de sponsors het fijn om herkenbaar in verband gebracht te worden met de ambulance.
@MarianneD Echt? Over beschaving gesproken
Ga in therapie!
quote:Wellhello schreef op 12 mei 2012 @ 10:06:

[...]

Ik ben van mening dat in veel gevallen dieren beter af zijn met een spuitje dan overdreven medische zorg. Ik snap wel dat mensen zoiets doen bij huneigen huisdieren, of beschermde diersoorten.

Maar goed, dat is mijn mening. Ik ben wellicht ietsje minder gevoelig wat dat betreft.De term ethiek zegt je ook niet zoveel geloof ik.
quote:MarianneDavids schreef op 12 mei 2012 @ 10:09:

[...]

Taxi's nemen geen huisdieren mee, hier weigeren ze zelfs een hulphond.Klopt. Ik moest van de week een taxi met mijn kat in een mandje. Moest echt lang wachten omdat er geen chauffeur was die een kat mee wilde nemen.
quote:hiltje schreef op 12 mei 2012 @ 10:10:

Weet niet hoe ik plaatjes moet plakken, maar hier:

http://www.kattengedragcentrum.nl/144-D ... lance.html

Een complete ambulance die enorm veel op een echte ambulance lijkt inclusief medewerker in uniform.

Ik kan het niet begrijpen........wat een poespas zeg.Het is een door liefhebbers gesponorde onderneming. Ik vind het wel goed dat medewerkers en de auto herkenbaar zijn als "hulpverleners".

[...]

Nee, natuurlijk niet. Die praktijken zijn een misdrijf en daar is dus de politie bij betrokken.

Was de ambulance er niet, dan kwamen de fokteefjes/pups en katten ook wel in het asiel terecht waar er vervolgens voor ze gezorgd zou worden.

Ik ben niet tegen hulp voor dieren (al vind ik het soms doorgeschoten en vind ik er ook vaak vals sentiment bij zitten). Ik vind alleen persoonlijk zo'n hele ambulance (met alles erop en eraan inclusief neon kleuren en zwaailicht) schromelijk overdreven en een teken van onze doorgeschoten welvaart.

Ik vraag me af of je wel eens in een wagen hebt gekeken.

In die bus zitten hokken voor de dieren, ook kunnen er mensen mee rijden. Er zit vangmateriaal in, brandcards, bakken voor overleden dieren etc. Het mag dan wel een busje zijn maar dat is meer omdat je dan alle materialen bij je hebt. Moest laatst 11 verwaarloosde katten uit een huis halen, die passen niet allemaal in een personen auto. Het is echt geen overbodige luxe.

Wat kleur betreft, ben ik met je eens. Je hebt overigens ook witte ambulances.
Volgens mij worden de zaken een beetje omgedraaid. De dierenambulance is ontstaan vanuit een behoefte. Juist omdat de politie/dierenarts er geen tijd voor/zin in had.
quote:dubiootje schreef op 12 mei 2012 @ 10:10:

@MarianneD Echt? Over beschaving gesproken Ja echt. Ze mogen een hulphond niet weigeren maar ze doen het toch. In Amsterdam staat er een sanctie op het weigeren, of dat hier in Rotterdam ook het geval is weet ik niet. Een paar jaar geleden waren we in Zürich, we vroegen netjes aan een taxichauffeur of de hond ook mee mocht. Zijn reactie: "natuurlijk, waarom zou u uw hond niet mee mogen nemen in een taxi?". We waren stomverbaasd, hij ook toen we hem vertelden dat dat bij ons nagenoeg onmogelijk was.
verba volant, scripta manent.
quote:dubiootje schreef op 12 mei 2012 @ 10:09:

Doorgeschoten welvaart of doorgeschoten beschaving? Beiden inderdaad.
"quote:

Maar goed, dat is mijn mening. Ik ben wellicht ietsje minder gevoelig wat dat betreft."

Dit vind ik dan wel een rare beredenering.. "het is niet zo dat we nu een tekort aan honden/katten hebben".

Vervang het woord dieren eens door mensen.. Ik ben echt geen dierenactiviste, maar om er nou zo makkelijk over te doen vind ik wel raar.
quote:doxycycline schreef op 12 mei 2012 @ 09:59:

[...]

Hmmmm, wat de dierenambulance hier in de stad ophaalt zijn toch dieren die door mensen zijn aangereden of anderszins door mensen in de problemen zijn geraakt (vislijn ingeslikt, tegen winscherm gevlogen bijvoorbeeld) en ik vind dan ook dat het de taak van de mens is om zich te bekommeren om de ellende die ze veroorzaken. Heeft niks te maken met dieren een natuurlijk leven laten leven, want dat leven ze in een stad altijd maar beperkt.

Een gewonde eend kan vaak na een paar dagen rust weer uitgezet worden, waarom zou je die de nek omdraaien? Omdat het makkelijker is? Geen geld kost? De reden "omdat het een dier is" vind ik zo'n dooddoener. En geen lekkere mentaliteit vind ik persoonlijk.Ben ik het helemaal mee eens..
quote:Suze02 schreef op 12 mei 2012 @ 10:07:

Xanluca: nee, je hoeft die kat niet te laten creperen. Je rijdt hem zelf gewoon naar de eerste de beste dierenarts....En niet iedereen heeft vervoer, er worden gewoon tarieven gevraagd voor het brengen van zieke dieren naar de dierenarts.
quote:doxycycline schreef op 12 mei 2012 @ 10:10:

[...]

De term ethiek zegt je ook niet zoveel geloof ik.

Wat een onzin opmerking. Dit is een onderwerp waar je verschillend over kunt denken maar het valt me altijd op hoe fel en verbeten (en emotioneel) de dierenliefhebbers zijn.

Het is juist een discussie hoever je gaat in dierenliefde binnen de ethiek.
quote:doxycycline schreef op 12 mei 2012 @ 10:10:

[...]

De term ethiek zegt je ook niet zoveel geloof ik.

Oh...gaan we het zo spelen?

Ik ga hier niet eens tegenin, als je mij zou kennen zou je dit niet zeggen. Maar goed, dat is je eigen gebrek. Je interpreteert maar raak.
This is not kosher!
Dierenarts * (heen en terugreis binnen 4 uur **) ¤ 23,00 ¤ 25,00

Nacht tarief eigenaar bekend ¤ 43,00 ¤ 45,00

( plaatselijke website)
"Een verdwaald egeltje vang je desnoods zelf op in een doos met een bakje melk als je daar aardigheid in hebt."

Nooit melk aan een egel geven! Ze kunnen niet tegen melk, daar krijgen ze dusdanige diarree van dat ze er aan dood gaan. Gewoon de dierenambulance bellen mocht je een egel vinden die ziek lijkt of gewond. Of gewoon met rust laten! ;)

[...]

Ik ben niet tegen hulp voor dieren (al vind ik het soms doorgeschoten en vind ik er ook vaak vals sentiment bij zitten). Ik vind alleen persoonlijk zo'n hele ambulance (met alles erop en eraan inclusief neon kleuren en zwaailicht) schromelijk overdreven en een teken van onze doorgeschoten welvaart.Vind jij dan dat een hond aan de kant van de weg moet liggen creperen en niemand zich er om zou moeten bekommeren?
Laatst reed ik over een weg waar een doodgereden kat lag. Toen heb ik de dierenambulance gebeld om het op te laten ruimen, zo kunnen ze (als het dier gechipt is) de eigenaar op de hoogte brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven