Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie
vrijdag 4 april 2008 om 18:54
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.

zondag 27 mei 2012 om 11:23
ik hou zelf ook niet van deze hitte, dat vieze zweten, plakken, warme nachten. Het enige fijne is dat het 's avonds nog afkoelt en dan kan je lekker buiten zitten. Maar voor degenen die zeggen dat ze van de winter houden; werken jullie thuis oid? Ik hou zelf wel van de kou, maar om nou te zeggen dat ik de winter lekker vind gaat mij te ver, die (net als de zomer) flinke nadelen heeft zoals veel vertraging met de NS, gladde wegen waardoor je in veel dingen beperkt bent. Het is idd lekker als je de hele dag binnen mag zitten (dat vind ik dan ook heeeerlijk!).
Het liefst gewoon tussen 10-15 graden, geen regen/hagel/sneeuw en af en toe licht zonnetje, heerlijk!
Ik las ook dat het in de kamer van een aantal mensen een sauna wordt, ik slaap zelf ook op zolder en heb de hele dag zon , sochtends ene kant en smiddags tot savonds de andere kant, maar zet gewoon de hele dag mn ramen open en dan is het savonds redelijk afgekoeld, daarna ramen dicht en alle beestjes/muggen doodmaken en slapen :D is dat geen idee?
Het liefst gewoon tussen 10-15 graden, geen regen/hagel/sneeuw en af en toe licht zonnetje, heerlijk!
Ik las ook dat het in de kamer van een aantal mensen een sauna wordt, ik slaap zelf ook op zolder en heb de hele dag zon , sochtends ene kant en smiddags tot savonds de andere kant, maar zet gewoon de hele dag mn ramen open en dan is het savonds redelijk afgekoeld, daarna ramen dicht en alle beestjes/muggen doodmaken en slapen :D is dat geen idee?
zondag 27 mei 2012 om 11:39
Ik houd van de winter omdat ik van sneeuw en ijs houd en alles wat daarbij hoort: mutsen dragen, wintersporten, zoals schaatsen, snowboarden, ijshockey, skiën en ook de winterspelen vind ik leuker dan de zomerspelen. Verder vind ik koude lekker aanvoelen op mijn huid, heb dan ook meer energie, slaap dieper en ik blijf beter geconserveerd 
En dan heb ik het nog niet gehad over de gezelligheid van lange avonden, kaarsjes, stamppotten etc.
Ik werk niet thuis, maar wel sterk onregelmatig. Dus in de winter, als het land weet plat ligt door sneeuw en ijzel, dan heb ik dat inderdaad weinig hinder van.

En dan heb ik het nog niet gehad over de gezelligheid van lange avonden, kaarsjes, stamppotten etc.
Ik werk niet thuis, maar wel sterk onregelmatig. Dus in de winter, als het land weet plat ligt door sneeuw en ijzel, dan heb ik dat inderdaad weinig hinder van.

zondag 27 mei 2012 om 12:07
Ik hou echt van elk seizoen. Ik kan heel goed tegen de warmte, heel goed tegen de kou, geniet heel erg van een goede storm enz.
Ik kan wel heel goed begrijpen dat veel mensen met het weer van nu moeite hebben. Voor iedereen die er last van heeft
Nog even en dan gaat het weer omlaag!!!
(een beetje jammer voor mij, want ik trouw volgende week buiten.)
Ik kan wel heel goed begrijpen dat veel mensen met het weer van nu moeite hebben. Voor iedereen die er last van heeft

zondag 27 mei 2012 om 15:01
maandag 28 mei 2012 om 02:13
Ik kom weer even kijken hier, zo fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit absoluut geen 'fantastisch' weer vinden. En wat een heerlijk vooruitzicht dat het weer gaat afkoelen aankomende week.
En na 21 juni...dan kunnen we weer aftellen naar de herfst! Dat is de langste dag, het begin van de zomer en dan wordt het iedere dag iets eerder donker.
En na 21 juni...dan kunnen we weer aftellen naar de herfst! Dat is de langste dag, het begin van de zomer en dan wordt het iedere dag iets eerder donker.
maandag 28 mei 2012 om 08:27
Ik hou ontzettend van zon 
Maar nu ik zwanger ben van twins echt niet..... Pffff word er gek van
Ook omdat er nu juist zoveel leuke dingen te doen zijn waar ik niet aan mee kan doen. Invm
Bekken instabiliteit, en grote zware buik. En krijg nu uitslag van de zon anders nooit.
Ik baal ontzettend! En hoop nog op een mooie na zomer (sorry hihi )
Nog uiterlijk 11 lange weken pffff dan
Heb ik me lijf weer terug.
Nou ja aardig verlept dat wel haha ;)
Ik word juist depri van de winter en bloei normaal echt op bij de 1e zonnen stralen.
Dit jaar baal ik met jullie mee.... Volgend jaar hoop ik toch op een mooie zomer

Maar nu ik zwanger ben van twins echt niet..... Pffff word er gek van
Ook omdat er nu juist zoveel leuke dingen te doen zijn waar ik niet aan mee kan doen. Invm
Bekken instabiliteit, en grote zware buik. En krijg nu uitslag van de zon anders nooit.
Ik baal ontzettend! En hoop nog op een mooie na zomer (sorry hihi )
Nog uiterlijk 11 lange weken pffff dan
Heb ik me lijf weer terug.
Nou ja aardig verlept dat wel haha ;)
Ik word juist depri van de winter en bloei normaal echt op bij de 1e zonnen stralen.
Dit jaar baal ik met jullie mee.... Volgend jaar hoop ik toch op een mooie zomer

Loat goan!!!
maandag 28 mei 2012 om 17:18

woensdag 30 mei 2012 om 13:26

donderdag 31 mei 2012 om 22:19
Heerlijk! Vroeger donker
Een van de beste dingen van de herfst en winter: dat het 'morgens niet zo absurd licht is. Ik vind het heerlijk als ik dan vroeg in de ochtend (buiten nog donker) allerlei klusjes in huis doe, vervolgens ga douchen, ontbijten, GTST kijken (RTLlounge), boodschappen doe en dat de dag niet eens de middag heeft bereikt en dat ik dan nog de hele dag heb :D (heb een baan hoor
(maar ook zeeën van vrije tijd))
Klinkt suf, maar daar kan ik serieus van genieten
En nee, in de zomer vind ik er niets aan, omdat het dan al veel te vroeg licht wordt/is.

En nee, in de zomer vind ik er niets aan, omdat het dan al veel te vroeg licht wordt/is.

zaterdag 2 juni 2012 om 13:44
Ik vind het ook kutweer hoor, kan er momenteel even niet meer tegen. Te koud, te veel wind en teveel regen. Ik heb even van die dagen nodig zoals vorige week donderdag t/m pinksteren om batterij op te laden.
Normaal kon ik redelijk teren op 2 weken erg warme zomervakantie maar dat zit er financieel al een paar jaar niet in.

zaterdag 2 juni 2012 om 16:24

zondag 3 juni 2012 om 19:48
zondag 3 juni 2012 om 19:50
quote:Lizzl schreef op 31 mei 2012 @ 22:19:
Heerlijk! Vroeger donker Een van de beste dingen van de herfst en winter: dat het 'morgens niet zo absurd licht is. Ik vind het heerlijk als ik dan vroeg in de ochtend (buiten nog donker) allerlei klusjes in huis doe, vervolgens ga douchen, ontbijten, GTST kijken (RTLlounge), boodschappen doe en dat de dag niet eens de middag heeft bereikt en dat ik dan nog de hele dag heb
(heb een baan hoor (maar ook zeeën van vrije tijd))
juist met licht heb ik meer energie doe meer.
Huishouden is een stuk fijner en ik kan langer doorgaan.
Heerlijk! Vroeger donker Een van de beste dingen van de herfst en winter: dat het 'morgens niet zo absurd licht is. Ik vind het heerlijk als ik dan vroeg in de ochtend (buiten nog donker) allerlei klusjes in huis doe, vervolgens ga douchen, ontbijten, GTST kijken (RTLlounge), boodschappen doe en dat de dag niet eens de middag heeft bereikt en dat ik dan nog de hele dag heb

juist met licht heb ik meer energie doe meer.
Huishouden is een stuk fijner en ik kan langer doorgaan.