Heeft Dibi kans van slagen?

28-05-2012 00:21 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op Joop dat hij voor zichzelf wil gaan beginnen. Thoughts anyone?
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 21:14:

[...]

Dibi moet inderdaad zelf weten of hij bij zijn mammie wil wonen maar het wekt wel een heel onvolwassen indruk. Daar komt nog bij dat hij scheefwoont en een sociale huurwoning bezet houdt die voor de lagere inkomens bestemd is. Als politicus heb je een voorbeeldfunctie maar dat schijnt niet tot hem door te dringen.
Dat ben ik ook helemaal niet met je oneens. Vind je Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Latinos en oost-Europeanen dan ook onvolwassen? Want die wonen tot aan hun huwelijk bij mama.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:11:

[...]

Hoe Dibi woont moet hij dus ook zelf weten want dat is ook een privézaak.

Ok, daar heb je wel een punt, maar thuiswonen op je 31e vind ik gewoon geen plus op iemands CV. Jolande Sap heeft gewoon meer werk- en levenservaring. Ik denk ook wel dat zij gaat winnen. Ben heel benieuwd wat GL met Dibi gaat doen. Zou me niet verbazen als hij op een onverkiesbare plaats komt te staan.

Deze week is uitslag toch bekend?

Ik stop nu met internetten voor vandaag. Fijne avond verder.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:18:

[...]

Dat ben ik ook helemaal niet met je oneens. Vind je Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Latinos en oost-Europeanen dan ook onvolwassen? Want die wonen tot aan hun huwelijk bij mama.
Ik denk (nee weet wel zeker) dat Nederlandse vrouwen een partner die nog bij zijn mammie woont een enorme turnoff vinden. Of je het nu leuk vindt of niet, we leven nu eenmaal in Nederland en dat is hier niet gebruikelijk en het komt enorm klunzig over.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 21:14:

[...]

Van mij mag hij bij zijn moeder blijven wonen hoor.

Op zichzelf gaan wonen geeft hem niet ineens leiderschapskwaliteiten. X-D
Nee, dat is waar. :-) Leiderschapskwaliteiten heeft hij sowieso niet, maar ik ook niet, dus ja...
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 21:19:

[...]

Ok, daar heb je wel een punt, maar thuiswonen op je 31e vind ik gewoon geen plus op iemands CV. Jolande Sap heeft gewoon meer werk- en levenservaring. Ik denk ook wel dat zij gaat winnen. Ben heel benieuwd wat GL met Dibi gaat doen. Zou me niet verbazen als hij op een onverkiesbare plaats komt te staan.

Deze week is uitslag toch bekend?

Ik stop nu met internetten voor vandaag. Fijne avond verder.
Wat gaat iemands werkomgeving dat überhaupt aan? Een vriendin van me is ook 31 en woont nog steeds bij mama, dat meisje studeert heel erg goed en heeft óók relevante werkervaring in het bedrijfsleven. Ze wil gewoon niet weg bij haar moeder, so what?? Ik zie het probleem niet hoor. En ze heeft trouwens ook een vriend. Dus het is alles bij elkaar geen levensonervaren vrouw. Ik vind trouwens een premier die een paar jaar als personeelsmanager heeft gewerkt nou niet bepaald ervaren. Bewijs jezelf nou eens écht in het bedrijfsleven: laat eens zien dat je nieuwe divisions hebt geopend, heel veel hebt betekend voor je bedrijf, producten hebt bedacht. Met een knipoog naar die vriendin van me die bij mama woont...
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 21:22:

[...]

Nee, dat is waar. :-) Leiderschapskwaliteiten heeft hij sowieso niet, maar ik ook niet, dus ja...
Daar denkt Dibi zelf heel anders over.. :-p
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 21:21:

[...]

Ik denk (nee weet wel zeker) dat Nederlandse vrouwen een partner die nog bij zijn mammie woont een enorme turnoff vinden. Of je het nu leuk vindt of niet, we leven nu eenmaal in Nederland en dat is hier niet gebruikelijk en het komt enorm klunzig over.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, dus mijn voorlopige conclusie is dat je hier gewoon een Marokkaanse jongen zit te bashen. Prove me otherwise.

FYI: de reden waarom het gemiddelde opleidingsniveau in NL niet veel meer dan MBO is, komt omdat Hollandse kinderen eruitgekicked worden wanneer ze 18 [en daar dus nog lang niet aan toe] zijn, met alle gevolgen van dien..... En wie zijn de best presterende meiden op de Haagse Hogeschool???? Juist ja, de bij mama wonende dames met een hoofddoekje, de Hindostanen en dies te meer zij. en buiten dat, Dibi is 10.000x intelligenter dan die hele imbeciele PVV fractie bij mekaar. Al is dat niet moeilijk -toegegeven, maar als je sportief bent snap je mijn punt wel.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 21:26:

[...]

Daar denkt Dibi zelf heel anders over.. :-p
LOL
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:26:

[...]

Wat gaat iemands werkomgeving dat überhaupt aan? Een vriendin van me is ook 31 en woont nog steeds bij mama, dat meisje studeert heel erg goed en heeft óók relevante werkervaring in het bedrijfsleven. Ze wil gewoon niet weg bij haar moeder, so what?? Ik zie het probleem niet hoor. En ze heeft trouwens ook een vriend. Dus het is alles bij elkaar geen levensonervaring vrouw. Ik vind trowuens een premier die een paar jaar als

personeelsmanager heeft gewerkt nou niet bepaald ervaren. Bewijs jezelf nou eens écht in het bedrijfsleven: laat eens zien dat je

nieuwe divisions hebt geopend, heel veel hebt betekend voor je bedrijf, producten hebt bedacht. Met een knipoog naar die vriendin

van me die bij mama woont...
CV was niet helemaal goed uitgedrukt dan. Het is echter zo dat als politicus het hele plaatje telt. Ook privé. Denk maar aan Jack de Vries, een getrouwde man die vreemd ging. Moest ook weg uit partij. Denk aan affaire Clinton. Van Haersma Buma was vermoedelijk ook niet gekozen als lijsstrekker als hij nog thuis had gewoond.

[...]

Helemaal mee eens.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:30:

[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag, dus mijn voorlopige conclusie is dat je hier gewoon een Marokkaanse jongen zit te bashen. Prove me otherwise.

FYI: de reden waarom het gemiddelde opleidingsniveau in NL niet veel meer dan MBO is, komt omdat Hollandse kinderen eruitgekicked worden wanneer ze 18 [en daar dus nog lang niet aan toe] zijn, met alle gevolgen van dien..... En wie zijn de best presterende meiden op de Haagse Hogeschool???? Juist ja, de bij mama wonende dames met een hoofddoekje, de Hindostanen en dies te meer zij.
Hoe kom je erbij dat Hollandse kinderen eruit gekicked worden als ze 18 zijn? Je roept maar wat en kunt dat absoluut niet onderbouwen. Gezond is dat jong volwassenen zelf besluiten om bij moeders pappot weg te gaan.
Ik vond destijds dat gezeur over Rutte ook tenenkrommend.

Zijn moeder streek zijn overhemden nou so what ?

Ik dacht toen: denken jullie dat Wouter Bos of JP Balkenende dat wel zelf doet?

Waar gaat het over.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 21:35:

[...]

CV was niet helemaal goed uitgedrukt dan. Het is echter zo dat als politicus het hele plaatje telt. Ook privé. Denk maar aan Jack de Vries, een getrouwde man die vreemd ging. Moest ook weg uit partij. Denk aan affaire Clinton. Van Haersma Buma was vermoedelijk ook niet gekozen als lijsstrekker als hij nog thuis had gewoond.
De Vries is nog steeds lid van de partij en bemoeit zich er achter de schermen gewoon nog steeds mee. Hij zit in het strategisch beraad. Wat Clinton en Berlusconi doen is al helemaal niet aan de orde.
Lees eens een paar posts van mij omhoog. Ben je het er over de hele linie mee eens, of gaat het je om de Marokkaan Dibi?
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 21:36:

[...]

Hoe kom je erbij dat Hollandse kinderen eruit gekicked worden als ze 18 zijn? Je roept maar wat en kunt dat absoluut niet onderbouwen. Gezond is dat jong volwassenen zelf besluiten om bij moeders pappot weg te gaan.
Dat vind JIJ gezond. Anderen hoeven het daar niet mee eens te zijn. En wat is je definitie van 'het is gezond dat je bij je moeder weggaat'? Waarom is dat per definitie gezond?
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:30:

[...]

FYI: de reden waarom het gemiddelde opleidingsniveau in NL niet veel meer dan MBO is, komt omdat Hollandse kinderen eruitgekicked worden wanneer ze 18 [en daar dus nog lang niet

aan toe] zijn, met alle gevolgen van dien..... En wie zijn de best

presterende meiden op de Haagse Hogeschool???? Juist ja, de bij

mama wonende dames met een hoofddoekje, de Hindostanen en

dies te meer zij. en buiten dat, Dibi is 10.000x intelligenter dan die

hele imbeciele PVV fractie bij mekaar. Al is dat niet moeilijk

-toegegeven, maar als je sportief bent snap je mijn punt

wel.

Gs hier nou niet een discriminerend sausje over leggen. Ik denk dat tijdstip uit huis gaan en opleidingsniveau niet met elkaar te maken hebben. Ik ken eigenlijk ook bijna niemand die op z'n 18e uit huis gegaan is. Ik denk dat weinig ouders ook hun kinderen al zo jong het huis uit 'trappen'. Sommigen zijn er ook nog niet aan toe en anderen wel.

De kern van discussie is of een politiek leider nog thuis kan wonen. Er worden nu allerlei dingen bijgehaald, maar ik blijf het raar vinden. Of het nu Dibi, Rutte of De Jager zou zijn.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 21:37:

Ik vond destijds dat gezeur over Rutte ook tenenkrommend.

Zijn moeder streek zijn overhemden nou so what ?

Ik dacht toen: denken jullie dat Wouter Bos of JP Balkenende dat wel zelf doet?

Waar gaat het over.
Generaal De Kruif strijkt écht wel zelf zijn overhemden, en die man heeft een veel zwaardere baan dan welke politicus ook.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:41:

[...]

Dat vind JIJ gezond. Anderen hoeven het daar niet mee eens te zijn. En wat is je definitie van 'het is gezond dat je bij je moeder weggaat'? Waarom is dat per definitie gezond?

Nah ik ken een aantal mensen die tot hun 40e zo'n beetje bij hun moeder hebben gewoond maar ik kan niet zeggen dat dat nou de meest zelfstandige mensen zijn.

Maar goed misschien waren ze dat ook niet geweest als ze op hun 20e of 25e het huis hadden verlaten.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 21:42:

[...]

Gs hier nou niet een discriminerend sausje over leggen. Ik denk dat tijdstip uit huis gaan en opleidingsniveau niet met elkaar te maken hebben. Ik ken eigenlijk ook bijna niemand die op z'n 18e uit huis gegaan is. Ik denk dat weinig ouders ook hun kinderen al zo jong het huis uit 'trappen'. Sommigen zijn er ook nog niet aan toe en anderen wel.

De kern van discussie is of een politiek leider nog thuis kan wonen. Er worden nu allerlei dingen bijgehaald, maar ik blijf het raar vinden. Of het nu Dibi, Rutte of De Jager zou zijn.
Zolang ik géén antwoord heb gekregen op mijn vraag of de dames hier eenzelfde mening hebben over die anderen die ik noemde behoudt ik mij het recht voor te concluderen dat hier sprake is van latente discriminatie. Wees dan ook een wijf dat vol in d'r pumps staat en ZEG het dan.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:40:

[...]

Lees eens een paar posts van mij omhoog. Ben je het er over de hele linie mee eens, of gaat het je om de Marokkaan Dibi?

Nee hoor, het gaat niet om Dibi. Ik vind hetzelfde gelden voor iedere man die op z'n 31e nog thuis woont. Dat is gewoon een turn-off. Daarom was ik het eens met popsicle.

Tja, en als je politiek leider wilt zijn, worden dat soort dingen onder vergrootglas gelegd.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 21:45:

[...]

Nah ik ken een aantal mensen die tot hun 40e zo'n beetje bij hun moeder hebben gewoond maar ik kan niet zeggen dat dat nou de meest zelfstandige mensen zijn.

Maar goed misschien waren ze dat ook niet geweest als ze op hun 20e of 25e het huis hadden verlaten.
Een van m'n beste vrienden heeft nooit zelfstandig gewoond, dat is een echte mamanio: eerst pamperde z'n moeder 'em, toen een x-aantal vriendinnen, en nu nog steeds z'n vrouw -na 36 jaar huwelijk-. Maar het is een van de meest succesvolle zakenmannen die ik ken! Hij heeft nooit hoeven solliciteren, heeft altijd voor z'n eigen munten gezorgd, en munten heeft 'ie hoor! hij heeft met eigen handen een bedrijf opgebouwd. Is deze man -die onderhand al tegen de 60 aan begint te hikken- volwassen of niet?
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 21:47:

[...]

Nee hoor, het gaat niet om Dibi. Ik vind hetzelfde gelden voor iedere man die op z'n 31e nog thuis woont. Dat is gewoon een turn-off. Daarom was ik het eens met popsicle.

Tja, en als je politiek leider wilt zijn, worden dat soort dingen onder vergrootglas gelegd.
Ok, das dan ook weer geklaarde lucht. Maar ik ken dus zat vrouwen die het helemaal niet erg vinden als hun vent nog bij mama woont hoor. dus ik denk dat je schromelijk generaliseert wanneer je zegt dat vrouwen het 'een turn off' zouden vinden. Ik vind het als man ook helemaal geen turn off bij een vrouw.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:18:

[...]

niet altijd, hoor.

ik dacht dat je een vrouw was.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 20:32:

[...]

Maar het gaat toch om een Nederlandse politieke partij in Nederland. Jij woont toch ook in Nederland. Zoals iemand anders al zei: bij Rutte werden er grappen gemaakt over het thuiswonen bij zijn moeder, terwijl hij op zichzelf woonde. Bij Dibi hoor je er niemand over.

Als je op jezelf woont, ontwikkel je toch meer verantwoordelijkheden, je moet voor jezelf zorgen, een huishouden voeren, aan financiële verplichtingen voldoen. Het voelt toch vreemd dat iemand die nog op zijn jongenskamertje zit, terwijl zijn moeder kookt, eventueel leider wordt van een politieke partij.

Misschien woon je zelf nog thuis? Bedoel ik niet sarcastisch, maar uit interesse.

Ik weet zeker dat als in een ander topic gesproken zou worden over een 31- jarige man die nog thuis woont er reacties zouden komen dat de persoon onvolwassen is. Sterker nog, al aantal keer gezien.
wie zegt dat hij het huishouden niet doet, niet kookt en geen administratie doet?

[...]

en jij denkt dat Dibi een Nederlandse vrouw wil :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven