Heeft Dibi kans van slagen?
dinsdag 29 mei 2012 om 22:21
Ga jij eerst maar eens je huiswerk doen, bv Naser Oric ff googlen, en kom dan maar weet terug om over geschiedenis te praten, waarbij Nederland altijd als eerste uit de beerput komt: 350 jaar uitzuigerij en genocide in Indonesia, Suriname idem dito. Dus ik zou vooral niet tof doen met anderen de les te lezen. Dat is ook meteen m'n antwoord voor JB.
dinsdag 29 mei 2012 om 22:42
Ik hoef die beste man helemaal niet te googelen, want ik ben ervan op de hoogte.
Drie opmerkingen (die op elkaar aansluiten):
A) Een voorkeur voor schurk 1 goedpraten met een originele jij-bak (maar er waren veel ergere!) is een drogreden.
B) Partij kiezen in dat soort conflicten is onmogelijk.
C) ALS je een voorkeur hebt voor iemand die nogal ongebruikelijk is vind ik dat op zich prima. Maar leg het dan ook verdomd goed uit!
dinsdag 29 mei 2012 om 22:43
Ik ben het met je eens dat de rol van 'de andere kant' erg slecht is belicht hier in het Westen.
Jonge Serven gaan nog steeds gebukt onder het feit dat zij door de internationale gemeenschap (en Nederland voorop) als 'daders' werden gezien.
Dat is niet ok! Dat ben ik met je eens.
Maar dat vraagt wel om uitleg. Zeker hier op zo'n forum. Je kunt niet uit de losse pols een oorlogsmisdadiger verdedigen zonder argumenten.
Mensen moeten er ook van leren, toch?
Jonge Serven gaan nog steeds gebukt onder het feit dat zij door de internationale gemeenschap (en Nederland voorop) als 'daders' werden gezien.
Dat is niet ok! Dat ben ik met je eens.
Maar dat vraagt wel om uitleg. Zeker hier op zo'n forum. Je kunt niet uit de losse pols een oorlogsmisdadiger verdedigen zonder argumenten.
Mensen moeten er ook van leren, toch?
dinsdag 29 mei 2012 om 23:11
Ik weet dondersgoed wie Naser Oric is en ik snap bij god niet wat Nederland en Suriname hiermee te maken hebben.
Hier is het punt: N.O. was absoluut geen lieverdje. Maar wat niet klopt aan het hele verhaal is dat er dus mensen zijn die zodra er ook maar iets van kritiek op R.M., R.K. of S.M.(of wie dan ook die bij dat groepje hoort/hoorde) wordt geuit het vingertje DIRECT naar N.O. wordt gewezen. Niet dat dat dus zo'n lieverdje was maar je kunt op geen enkele manier de daden van N.O. met die andere 3 vergelijken.
Wat betreft jongeren in voormalig joegoslavie..die zijn vooral bezig met hun leven. Ik weet niet wat jij denkt maar waar ik vandaan kom zitten servische, kroatische en bosnische studenten gewoon met elkaar in de kroeg, wordt er langzaam ook weer getrouwd tussen die groepen en zijn jongeren vooral bezig met waar jongeren mee bezig moeten zijn: hun leven opbouwen.
Maar dan zijn er altijd van die debielen die graag nog even zouden willen doorgaan met alles wat er al mis gegaan is.
dinsdag 29 mei 2012 om 23:35
Nee natuurlijk niet schat, maar hij heeft méér Serviërs vermoord dan de Serven moslims en Kroaten bij elkaar! En wie ontsprong er ook alweer de dans en runt nu vrolijk z'n sportschool???? Juist ja.... En Hollanders zijn er altijd als de kippen bij om met kritiek op anderente komen, maar vergeten zelf dat ze een van de grootste koloniale uitvreters zijn geweest OOIT. Dus ik kan er slecht tegen als ZIJ zich ermee gaan bemoeien. Ze hebben geen enkel recht van spreken. Er zijn daarbij ook heel wat Joden, verzetstrijders, andersgeaarden enz Nederland uitgekletst een jaar of 70 geleden..... Jij weet net zo goed als ik dat die malloot Karremans gewoon niet wilde weten wat er snachts allemaal gebeurde, die moslims begonnen! Ze hebben dat nota bene gefilmd om zichzelf te verheerlijken. Die lui zijn gestoord. Kameraad Mladic kreeg daar lucht van, en pikte het terecht niet dat die praktijken plaatsvonden onder het wegkijkende oogje van die sneaky Hollanders. Dus TERECHT dat 'ie terugsloeg. Burgers aangrijpen is idd iets voor te zeggen, maar iedereen maakte elkaar af daarzo! Was Mladic beter dan Oric of vice versa?? Maar het Servische standpunt is altijd heel erg onderbelicht geweest in de Westerse media, het Westen heeft van Servië de boeman gemaakt. Volkomen onterecht, en ik steun de claims van de Serviërs in dit conflict. De MOSLIMS zijn aan het hakken geslagen. Wie is die hele oorlog überhaupt begonnen? Dat was de Kroaat... Weet je nog? Die Servische jongen die op die parade uit z'n tank werd geplukt en door z'n hoofd geschoten? En dan heeft Servië het allemaal gedaan hoor... Tuuuuuurlijk. TURCI SVINJE.
dinsdag 29 mei 2012 om 23:37
Omdat dat kwam door het verloop van het gesprek. Maar je hebt gelijk, laten we idd gewoon weer on-topic gaan (al is het het mijne en kan mij het niet echt wat schelen waar we het precies over hebben), maar dadelijk krijgen we echt op ons kop van de mods. Dus laten we al die andere dingen gewoon laten rusten, okay? hier komen we toch niet uit, iedereen is er veel teveel emotioneel bij betrokken en zo...