Gezondheid alle pijlers

GESTOPT!

30-05-2012 16:32 158 berichten
Met veel plezier mag ik aankondigen dat ik vanaf heden geen roker meer ben. Ik ben vanmiddag gestopt en ben hier heel blij mee. Zo blij dat ik het van de daken wil schreeuwen.

Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!

IK BEN GESTOPT MET ROKEN!

(moest het even kwijt :D)
Alle reacties Link kopieren
Way to go!!!!

Veel succes en kom hier maar klagen als je een moeilijk momentje hebt!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nou veel succes dan maar!!!

http://www.forumsmilies.nl/Cool/s39.gif

ps. Ik heb vrijwel nooit gerookt en kan dus weten dat het veel fijner is om niet te roken. Probeer wel om door het stoppen niet teveel te gaan snoepen of snacken, voor je het weet komen er dan de kilootjes bij.

;-]
proberen te stoppen? wasda? Je rookt of je rookt niet, zo simpel is het.
Wat ben ik blij dat ik de laatste jaren voordat ik stopte met roken geen "gewoonte" sigaretten meer rookte want ik denk dat het dan een stuk moeilijker was geweest.

Net als jij ben ik midden op de dag gestopt (heel spontaan) en heb nooit geen sigaret meer aan geraakt .Het koste mij ook totaal geen moeite, werd niet chagrijnig, ging niet extra snoepen, en stonk stukken minder.

Je zult merken dat die tijden het moeilijkste zijn, na het eten, bij de koffie ed.

Trap er niet in to. Als je het moeilijk krijgt, schrijf dan alle nadelen nog maar eens op.
Goed van je, ik ga morgen stoppen. En nee, niet nu al. Nu zit ik net een glaasje witte wijn en stinksigaretten me mentaal voor te bereiden.

Maar komt goed, heb er zin in!
ladylala schreef op 30 mei 2012 @ 17:20:

proberen te stoppen? wasda? Je rookt of je rookt niet, zo simpel is het.

Net als dat het net zo simpel is;

- geen suiker en vet te eten

- 60 uur per week te werken

- ondertussen 16 x per week je man te bevredigen in spannende lingerie

- 5 kinderen 's ochtends aan te kleden en naar school sturen

- alles met de fiets te doen (uiteraard op pumps in pencilskirt)

- 6 keer per week te bodypumpen/spinnen/fitnessen

- elke dag 2 ons groenten en 2 keer fruit te eten

- uiteraard eet je geen vlees/vis en alles biologisch

- op je vrije dag werk je vrijwillig met autisten op de zorgboerderij

- je rijdt een auto op elektriciteit

- je hebt je eigen moestuin

En daarnaast ben je de perfecte dochter ,zus, vriendin en moeder!

Wow!

TO; succes ermee ;-)
@tzippa X-D

Jij ook succes Clandestina!

Onzin om hier te roepen dat het oh zo makkelijk is; nee, het is niet makkelijk, het is een drama! Ik ben trots op de stopperTs hier!

(ik rook zelf trouwens niet ;-) )
Is ook niet makkelijk, ben al een paar keer gestopt en weer begonnen! Dag 3 doet me altijd de das om. Dan denk ik: oke, nu kan ik het, mag ik nu weer weer roken?! Dit keer vastbesloten niet te miepen, ruggegraat te hebben en geen watje meer te zijn!
Verstandig van je.

Volhouden nu, kom op je kan het.
Zo, er werd gevraagd om tussentijdse updates. Inmiddels 2 uur na het eten en heel even trek gehad in een peuk. Die trek was gelukkig snel weg toen ik met de kleine ging wandelen. Als ik dat vroeger deed toen ik net gestopt was snelde ik linea recta naar de super voor sigaretten. Nu had ik niet eens door dat ik er langs liep.

Al met al voelt het erg bevrijdend om niet te roken...
@ Clandestina: jij ook heel veel succes !!!
Sterkte ermee TO!

Ik ben zelf een maand of 9 geleden gestopt met roken, en het voelt echt zoveel beter! Ik klinkt niet meer als een stoomboot af en toe, ik kan slapen zonder half te stikken in slijm en ophoesten. Heerlijk! En van het geld heb ik zulke leuke kleren kunnen halen, geweldige schoenen. Lekker uit eten geweest.

Volhouden! Het is het echt waard

Heel veel sterkte! Je kan het :hug:
tzippa schreef op 30 mei 2012 @ 17:28:

[...]

Net als dat het net zo simpel is;

- geen suiker en vet te eten

- 60 uur per week te werken

- ondertussen 16 x per week je man te bevredigen in spannende lingerie

- 5 kinderen 's ochtends aan te kleden en naar school sturen

- alles met de fiets te doen (uiteraard op pumps in pencilskirt)

- 6 keer per week te bodypumpen/spinnen/fitnessen

- elke dag 2 ons groenten en 2 keer fruit te eten

- uiteraard eet je geen vlees/vis en alles biologisch

- op je vrije dag werk je vrijwillig met autisten op de zorgboerderij

- je rijdt een auto op elektriciteit

- je hebt je eigen moestuin

En daarnaast ben je de perfecte dochter ,zus, vriendin en moeder!

Wow!

TO; succes ermee ;-)
Ik heb de moestuin *kijkt trots*
Nog steeds met minimale moeite nicotineloos!

Het voelt heel erg fijn om ervan af te zijn.
Goed zo, polkadot! Ik heb gisteravond mijn laatste sigaret opgestoken. Stop je ook zonder hulpmiddelen?
Haha.. ik heb zelf nooit gerookt, de beslissing van mijn moeder om mij op 12 jarige leeftijd eens een sigaret van haar te geven om eens goed aan te trekken heeft geholpen.

Gadverdamme.. ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt X-D

Toen ik partner leerde kennen rookte zij menthol sigaretten, de rook en geur was bij mijn moeder thuis ook normaal dus daar had ik geen last van, maar toen partner 6 jaar geleden op een dag zei: lief gooi mijn sigaretten weg; ik ben er helemaal klaar mee was ik erg blij. Ze is 'cold turkey' gestopt.

Zonder plakkers, mintjes e.d terwijl ze al euhmm een jaar of 15-20 rookte.

Nog steeds kan ze bij sommige (stress) momenten erg naar een sigaret snakken maar ze wil het gewoon niet meer.

Als ik dan van mijn moeder af kwam en ik kwam in ons schone huis bah wat stonk mijn kleding dan!

Heel veel succes in ieder geval!!

Maak een lijstje met waarom je het doet en hang dat in het zicht op! Kan je helpen bij moeilijke momenten!

En breng iedereen in je omgeving op de hoogte haha dat kan ook als stok achter de deur dienen ;-)
@ Clandestina: ik heb een hele tijd geleden het boek van Allen Carr gekocht. Dat hebik heel lang laten liggen met slechts een derde gelezen.

Heel lang er tegenaan zitten hikken en gisteren heb ik in 1 ruk de rest v.h. boek uitgelezen. In een van de laatste hoofdstukken staat dat je op dat moment je laatste sigaret moet roken en dat heb ik gedaan.

Zojuist wel even lastig gehad, net na de lunch, ben zo gewend die met een peuk ad te sluiten.

Maar ik weet dat ik niet meer goed te roken, en dat van 1 sigaret het weer terug bij af is. En daarnaast heb ik voor mezelf uitgerekend dat ik (met de huidige prijzen, en als ik 80 jaar zou worden) zeker 50.000 euro zou uitgeven aan een zeer ongezonde verslaving waar ik niets qua voordelen aan heb.
Gefeliciteerd Polkadot, je bent al een dag een niet-roker!

Hou vol, je kunt het! Je missie is niet makkelijk maar toch simpel: 'gewoon' niet meer doen. Dat motto houdt mij al 5 jaar rookvrij.

Sterkte!
Goedzo! Ik ben ook gestopt met Allen, ondertussen ruim 5 maanden geleden. Je kunt het! Geniet ervan!
schreeuw op het dak, liever dan een topic openen.

Zo boeiend is het niet, heur O.o
Ksenija jij moet in het dagelijks leven wel flink onder de plak zitten, dat je het zo nodig hebt om iedereen hier de grond in te trappen en uit te schelden!

En Polkadot, super, een goed begin is het halve werk! Weet waar je zwakke momenten liggen en zorg dat je daar een actieplan voor hebt. Dan komt het helemaal goed!
Ksenija kan niet anders dan proberen de fun voor iemand te vergallen. Proberen ja, want het is niet gelukt.

Je komt over als een erg bot en negatief figuur en zulke personen zullen van mij geen reactie meer krijgen.

En als het niet boeiend is, waarom acht je het dan wel een reactie van jou waardig? Om te rellen!

@ pyri, dat zal ik zeker doen.
:cheer2: Op naar dag 2.

je bent op de goede weg.
Thanks kwallenbal!

Clandestina, hoe gaat het bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven