Digitale omgangsvormen?

01-06-2012 15:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, waar ik nou wel eens benieuwd naar ben is het volgende.

Hoe kijken jullie aan tegen omgangsvormen via bijvoorbeeld sms of WhatsApp. Steeds vaker merk ik dat ik hele gesprekken voer met mensen op WA, zeg maar vergelijkbaar met een telefoongesprek.

Wat mij betreft is een gesprek een gesprek dus als je uitgepraat bent of wat anders gaat doen, zeg/schrijf je 'gedag'. Dus bv 'Ik ga even verder, tot later/fijne avond' of iets in die trant.

Maar ik merk dat andere mensen dat vaak niet doen, die 'zeggen' ineens niks meer terug en dan moet ik daar maar uit opmaken dat we uitge-appt zijn. Ik heb daar moeite mee. Ik vind het onbeschoft, als je met iemand in het echt praat of aan de telefoon hebt dan loop je ook niet zomaar weg of gooi je de telefoon erop.

Maar de mensen waarmee dat gebeurt, vinden het de normaalste zaak van de wereld.

Ben ik raar/ouderwets, of heeft het met leeftijd te maken... Wat vinden jullie...?
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje29 schreef op 01 juni 2012 @ 17:07:

Maar als ik bv iets vraag aan iemand die dan geen antwoord meer geeft vind ik het wel raar.

Eh, ik kan op de wc zitten. Eeten koken. Achter de pc zitten en mijn mobiel ligt beneden (hij zit niet aan me vastgekleefd). Even een boodschap aan het doen. Even een middagtukkie aan het doen. Geen zin hebben om terug te reageren. Een film kijken. Iets anders spannends doen in bed.

Er zijn legio mogelijkheden waarom iemand niet a la seconde terug Whatsappt. En mensen die dat wel verwachten zijn ongelofelijk vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven