Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Eens met Roos, what else is new .

Ik zou het geweldig fijn vinden om zo'n brief te krijgen. Omdat het ook mijn gevoel zou bevestigen, dat het bijzonder was (en ik ga er van uit dat het voor haar ook zo bijzonder was).

Het kan ook juist een echte afsluiting zijn. Of een openbaring, voor hoe ze er nu in staat. Juist door die afgezegde koffies.
@ Allegaartje Thnx I will!!

En Meis, spreek je over een paar weken wel weer
Hmm, Gaar, ik meen me te herinneren dat we het ook wel eens over schuren hebben gehad. Of was dat slijpen? Tsss.. ik weet het ook niet meer.

En natuurlijk is schoftig een gek woord, bijna net zo gek als schofterig. Als het geen gek woord was had ik `m niet gebruikt toch?

Nop, houesop met het steeds maar met me eens zijn, je wordt vervelend!!

Ik ga ook maar eens een afscheidsmailtje schrijven... ook een openhartige. Mag gdvrgtn hopen dat de man er iets mee doet....
quote:Rooss4 schreef op 07 juni 2012 @ 12:52:

Ik ga ook maar eens een afscheidsmailtje schrijven... ook een openhartige. Mag gdvrgtn hopen dat de man er iets mee doet.... Zal je goed doen !
quote:Rooss4 schreef op 07 juni 2012 @ 12:52:

Ik ga ook maar eens een afscheidsmailtje schrijven... ook een openhartige. Mag gdvrgtn hopen dat de man er iets mee doet....Ff nieuwsgierig, verwacht je ook een reactie terug? Ik heb een maand geleden tegen minnaar 1 gezegd dat ik er mee wilde stoppen. Naast de negatieve dingen waar ik tegenaan liep, heb ik ook aangegeven wat voor positiefs er voor mij uit is gekomen (door hem is er een hele nieuwe wereld voor me opengegaan ). Ik wacht nog steeds op een reactie, die dus niet meer komen gaat. Eigenlijk zou ik nog wel een keer met hem af willen spreken (puur om te praten) en vragen waarom hij bepaalde dingen heeft gedaan (en niet heeft gedaan).
ploef...weg
quote:meis34 schreef op 07 juni 2012 @ 13:43:

[...]

Ff nieuwsgierig, verwacht je ook een reactie terug?

Ja.

De man in kwestie (nieuweman) heeft gevraagd hoe ik naar bepaalde dingen kijk en bepaalde dingen ervaren heb, hier wil ik even uitgebreid antwoord op geven.

Vrijdag hadden we een date.. zaterdagochtend heb ik afscheid genomen. Vandaar.
Aah, hij vraagt ernaar, dat is een goed teken Roos, dan mag ik aannemen dat hij er ook wat mee gaat doen.

Iddan, mooi hoe je dat omschrijft, dat proces bij je nr 1.
Vain, daar twijfel ik ten zeerste over maar het feit dat hij erom vraagt geeft mij wel de ruimte open en eerlijk te zijn. En al doet hij er niks mee, het zal mij goed doen eea op papier te zetten.

Iddan, heel openhartig van je. Toch denk ik dat de situatie van diva anders is. Juist óm het vreemdgaan. Wat ik ook wel een lastige vind in jouw verhaal is: voorbestemd, jouw man, diep in je hart weten dat het goed zit maarreeeh (even advocaat van de duivel) je ging wél vreemd...
quote:Rooss4 schreef op 07 juni 2012 @ 14:43:

Iddan, heel openhartig van je. Toch denk ik dat de situatie van diva anders is. Juist óm het vreemdgaan. Wat ik ook wel een lastige vind in jouw verhaal is: voorbestemd, jouw man, diep in je hart weten dat het goed zit maarreeeh (even advocaat van de duivel) je ging wél vreemd...

ja je hebt gelijk, ik denk ook dat het anders is, met het vreemdgaan, daar kan ik ook geen adviezen in geven, ik weet niet hoe dat is.

en ja je advocaat van de duivel is geheel waar!! als je mijn verhaal nog een beetje kent.....ik liep ook over van schuldgevoel.....hier is ook veel gebeurd, in de afgelopen periode. Over het diep in mijn hart wetende dat het goed zit, hier bedoelde ik in mijn post toen, in het begin van mijn relatie, maar eigenlijk is het nog steeds zo!

Als ik een ding geleerd heb van de afgelopen periode is dat niets zeker is in het leven, dus wat je nu hebt en denkt, kan over een periode anders voelen, dat zelfde geld voor een relatie, iets dat nu goed voelt, kan over een tijdje anders aanvoelen.

ik zei hier is veel gebeurd..., ik heb tegen vriend gezegd dat ik openstond voor andere mannen, (niet verteld dat ik vreemd ben gegaan, ik denk dat ik daar onnodig veel meer mee kapot maak.) Het heeft ons wel aan het praten gebracht, en ik weet nu dat het niet één ding is wat me niet lekker zat in mijn relatie, er waren een aantal dingen die niet lekker liepen, en ook in mijn eigen leven niet lekker lopen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, en we zijn er nog lang niet, maar we zijn de zeilen weer aan het strak spannen, want tjeee wat was ik uit koers gegaan, ik zag de wal niet eens meer!!

Ik ben het overigens volledig met je eens dat vreemdgaan niet goed is, (ik ken jouw mening hierover inmiddels ook wel ) dit heb ik ook wel eens eerder geschreven, vreemdgaan verdient de schoonheidsprijs niet. Aan de ene kant baal ik dat ik het heb gedaan, ik zou willen dat ik het eea zou kunnen terugdraaien, aan de andere kant, doordat ik vreemd ben gegaan, heb ik ontdekt dat mijn relatie idd iets miste, (ik blijf daar stewardess ook dankbaar voor, omdat zij het bleef herhalen, 'het is een teken aan de wand')

Grappig door dit nu aan jou te schrijven.....afgelopen maandag nam minnaar contact met me op! zomaar uit het niets, ik dacht dat het klaar was,....hij zei dat hij me miste, en wil graag een afscheidsdate.....(die ik weken geleden zonder er over na te denken had gemaakt).....ik ben nu al vanaf maandag aan het denken wat ik hiermee moet doen.....en nu met deze post aan jou ben ik eruit....ik doe het niet. De leukste man van de wereld zit hier beneden, bij mij in de keuken.

Het vreemdgaan voor mij was/is wat katniss ook beschrijft de spanning en het stoute, maar ik heb het er overgehad met mijn vriend, hij zegt het buiten de situatie staan is zo'n vreselijk gevoel, en hij heeft zich de afgelopen periode buitengesloten gevoeld door mij, ik deed dat ook, ik ging vreemd en had/heb mijn geheim. Ik heb gezien dat hem dat zoveel verdriet doet (en dan weet hij niet eens alles).....dat is het (voor mij, eigenlijk) niet waard.

En toch is het een adder onder het gras....een giftige slang.....een keuze die ik gemaakt heb, en ik durf er nog steeds niet mijn hand er voor in het vuur te steken en plechtig te beloven het nooooit meer te doen. gek hè!?
Een mooie openhartige post Iddan en een goeie keuze!
Roosje... je mag je best een keer schuren en slijpen aan me (zachtjes hoor!), maar ik bedoelde het scherpen van elkaar's geest... haha. En nu maar even een scherpe punt aan je potlood slijpen voor je de - inmiddels voltooid verleden tijd- nieuwe man gaat schrijven... dat zal je vast goed doen !

@Iddan.. mooie post; het valt niet mee om een relatie op te bouwen in een periode van rouw, dat kan ik me goed voorstellen.

@Aviv.. heb je de mail verzonden? En ff uit belangstelling: Als die minnaarrelatie je bijna je huwelijk heeft gekost en de nodige kopzorgen, wat maakt dan dat je nu opnieuw overweegt om weer een 2e relatie aan te gaan?
Iddan, nee dat is niet gek. Eenmaal geproefd van verboden vruchten doet naar meer smaken. Het was van mij naar jou niet bedoelt als tik op de vingers, ik wilde eerder van jou weten hoe je daarnaar kijkt. Als je naar iemand schrijft dat je relatie meant to be was, als je iemand adviseert een pas op de plaats te maken want "als je bij elkaar hoort kom je weer tot elkaar" wordt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld naar hoe je naar je eigen situatie kijkt (men, volg je me nog??)

Wat prachtig dat je niet voor die afscheidsdate gaat. En fijn dat ik daar een kiezeltje in bij heb mogen dragen

Ja, natuurlijk heb ik een mening over vreemdgaan (bah, net een mens!) maar ik probeer zo mild mogelijk met die mening om te gaan. Omdat ikzelf nou bepaald niet roomser ben dan de paus en omdat ik me ervan bewust ben dat elk mens zijn of haar verhaal draagt.

Gaar, ik weet dat het om de geest ging haha... alleen lijkt het me zo leuk een keer met jou te slijpen!!

De potloden zijn ondertussen geslepen, ik weet wat ik zeggen wil... nu nog even de juiste woorden vinden.
@ roos sterkte met het vinden van de woorden. Ik denk dat het wel goed komt.

@allegaartje, zoals roos het mooi omschrijft het proeven van de verboden vrucht doet naar meer smaken , lijkt wel adam en eva .Maar zoals ik al eerder aangaf bij een eventuele nieuwe nr2 zal je er anders ingaan vanwege datgene wat je geleerd hebt. En ja ik heb een hoop geleerd zowel de goeie dingen als de slechte dingen.

Mijn cursor hangt nog boven verzenden....
quote:Rooss4 schreef op 07 juni 2012 @ 15:45:

Iddan, nee dat is niet gek. Eenmaal geproefd van verboden vruchten doet naar meer smaken. Het was van mij naar jou niet bedoelt als tik op de vingers, ik wilde eerder van jou weten hoe je daarnaar kijkt. Als je naar iemand schrijft dat je relatie meant to be was, als je iemand adviseert een pas op de plaats te maken want "als je bij elkaar hoort kom je weer tot elkaar" wordt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld naar hoe je naar je eigen situatie kijkt (men, volg je me nog??)

Wat prachtig dat je niet voor die afscheidsdate gaat. En fijn dat ik daar een kiezeltje in bij heb mogen dragen

Ja, natuurlijk heb ik een mening over vreemdgaan (bah, net een mens!) maar ik probeer zo mild mogelijk met die mening om te gaan. Omdat ikzelf nou bepaald niet roomser ben dan de paus en omdat ik me ervan bewust ben dat elk mens zijn of haar verhaal draagt..

Ik hou wel van tikken op mijn vingers....

oohhnee dat bedoelde je niet....ik ben blij met je reactie, omdat ik het toch ook weer voor mijzelf op een rij moet zetten, en na moet denken of de dingen die ik zojuist geschreven hebben wel kloppen!!

Trouwens ik weet natuurlijk niet of de relatie van Vivadiva meant te be is, ik weet niet of ik geheel duidelijk ben over gekomen daarmee, maar ik bedoelde dat ze niet bang moet zijn, haar vriend de ruimte te geven, om verdriet te hebben, want als het goed is komt het goed, en als het niet goed is.....tja nee dan blijven ze niet bij elkaar....

Overigens in mijn gehele proces, heb je wel meer kiezeltjes bij gedragen hoor...;-) en Rooss kan behoorlijk prikkelend reageren....maar de bakstenen zijn soms nodig om wakkergeschud te worden....ik ben fftjes hier alleen aan het meelezen geweest....maar ik vind dit een heel fijn topic....en door de reacties van jou.....en ook zeker ook van anderen, heb ik veel inzicht gekregen op mijn situatie.....en ik denk dat ik dat niet (zo snel) gekregen had zonder dit topic.

Overigens een boek wat mij ook heel erg geholpen heeft en een aanrader voor een ieder met een (geheime) minnaar is:

"Verliefd op een ander", geschreven door M. Kirshenbaum.

Ik heb het boek gewoon bij de bieb geleend, maar je kunt het vast ook kopen.
O.. nou ook goed, dan wel een tik op je vingers. Whatever makes you smile my love

Jah, ik kan prikkelend zijn, probeer daar genuanceerd mee om te gaan maar dat zal vast niet altijd lukken. Ik houd zelf ook van spiegeltjes, vind het zelf ook fijn als iemand me vraagt waar de fuk ik nou eigenlijks mee bezig ben. Dat scherpt me dus (of was het nou schuren... slijpen wellicht?)

En al die kiezels maken een kei.. of een kiezelpaadje waardoor je de weg weer ziet.

Mooi hè??

Ik hoop gewoon dat diva gelukkig wordt. Met of zonder deze man.
quote:Rooss4 schreef op 07 juni 2012 @ 11:28:

Diva, je hebt het in het begin "een vlucht" genoemd. Hij heeft het moeilijk en vlucht in andervrouws armen. Schijnbaar zijn manier om om te gaan met moeilijke zaken.

Dan kan iemand nog zo hard monogaam willen zijn, hij kan het niet. Hij heeft deze vlucht aangenomen als mechanisme om lastige dingen te handelen.

Zonder therapie gaan jullie er niet komen vrees ik..

K vind het wel super lief van je dat je zo je best doet voor hem, voor jullie.. je wilt het echt, dat is een duidelijk verhaal. Lieve vrouw, ik hoop dat het allemaal goed komt, je vecht zo hard...

Ik ben zo bang dat jullie gelijk hebben.. Word er toch weer verdrietig van.

quote:iddan schreef op 07 juni 2012 @ 14:01:

ik

@iddan, heel vergelijkbaar idd. Hij voelt zich schuldig als we leuke dingen doen, durft bijvoorbeeld niet op vakantie (bang voor reactie van zijn ex, maar ook dubbel gevoel als hij het leuk heeft).. En ook wat je verder beschrijft, dat niet durven voorstellen, etc.. Ik ben soms geneigd om bij hem weg te gaan, ook om hem die ruimte te gunnen en om het niet te laten klappen hierop. Die balans is zo moeilijk, zo'n dunne lijn. Ik heb zelf geen kinderen dus ken dat gevoel niet. Vanmiddag wel lang over gehad met mijn zus, die heeft niet alleen een gezin, maar ook gescheiden vrienden om zich heen dus fijn om het wat dat betreft met een 'ervaringsdeskundige' te bespreken.

Zijn ex is heel wisselend hierover trouwens, soms zegt ze heel eerlijk dat ze hem het geluk gunt etc, maar ook dat ik de kinderen nooit te zien krijg etc..

En nee, mijn vrienden vinden hem ook geen lot uit de loterij accepteerden m heel langzaam, maar nu hij ook nog eens is vreemdgegaan... Tsja. Begrijpelijk ook, wat je zegt, als ik mijn eigen vriendin was. Ik weet echter ook dat ik tot vriendinnen ook niet altijd kan doordringen en ze het zelf moeten gaan voelen. Mijn ouders beginnen trouwens steeds meer te ontdooien (hem nog niet ontmoet, maar het idee van een oudere gescheiden man, ja, dat is niet echt waarmee ze de benjamin mee thuis zagen komen)

Ik hoop dat ik jouw wijsheid en rust heb, want god wat is er toch veel liefde, ik zou dat zo zonde vinden.

En idd, vreemdgaan maakt de situatie anders, al wil ik dat nog niet echt zien...

Chapeau voor het afhouden van een laatste date. Soms is het maar mooi dat je m hebt gehad zonder dat je je ervan bewust was...

*gaat weer onder de steen liggen*
Hè meisje toch, vind dit echt heel rot hoor. Ik wilde dat ik meer kon doen dat stomme getiep op dat toetsenbord. Het is wat, hem steeds te moeten verdedigen tegen jan en alleman terwijl je hem ook best even met zijn hoofd tegen de muur zou willen kwakken. Het lijkt op dit moment even een mission impossible hè?

Kom, we gooien dr maar weer een tegenaan.
Hoort een mission impossible tune en ziet Tom Cruise naar beneden suizen ....
spannend Aviv!
verwijderd
quote:iddan schreef op 07 juni 2012 @ 15:30:

[...]

Het vreemdgaan voor mij was/is wat katniss ook beschrijft de spanning en het stoute, maar ik heb het er overgehad met mijn vriend, hij zegt het buiten de situatie staan is zo'n vreselijk gevoel, en hij heeft zich de afgelopen periode buitengesloten gevoeld door mij, ik deed dat ook, ik ging vreemd en had/heb mijn geheim. Ik heb gezien dat hem dat zoveel verdriet doet (en dan weet hij niet eens alles).....dat is het (voor mij, eigenlijk) niet waard.

!?

Mrdod noemde dat buitengesloten ook al, het idee dat ik van hem vervreemde, hij ziet vreemdgaan ook als bijna letterlijk vertaald in het vervreemden van elkaar. Een geheim leven hebben waarin je je partner niet deelt. Voor hem was het belangrijk dat hij me kent als partner, dat hij weet wat er in me speelt en wat me bezig houd, vandaar dat hij openheid en toestemming geven beter kan handelen dan het vreemdgaan en het stiekum buiten hem om beleven.

Je geeft aan dat je die spanning fijn vind, was het stiekum beleven voor jou daarin een extra spanningfactor?

Ik weet dat sommige vreemdgaanders het niet eens open en bloot willen beleven met toestemming van hun partner omdat het vreemdgaan voor hen ook een extra spanning geeft, het verborgen moeten houden.

Ik zelf vond dat stiekume juist niets en ik ben blij dat ik het zelf open kan beleven in mijn relatie, die spanning haal ik uit de flirts en het nw. het je best doen voor elkaar en niet weten hoe de ander reageerd.

Om die reden swingen we nog steeds en heb ik buiten mijn minnaar ook nog contacten met andere mannen(van stellen) in het swingerswereldje. ik kan nog steeds genieten van het uitdagen, verwarren en het gevoel van een verpletterende indruk maken. Maar zie ook dat dat kunstje er na een paar date;s af is en mijn belangstelling ook wel weer vaak weg ebt. Het is even leuk iets neer te zetten.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Even vrolijke noot tussendoor hier ;)

Heerlijk schoftig () genoten van mijn minnaar gisteren.

Elke keer is fijn, maar de keer daarop nog fijner. Yessssss.
quote:doddie schreef op 07 juni 2012 @ 18:36:

Je geeft aan dat je die spanning fijn vind, was het stiekum beleven voor jou daarin een extra spanningfactor?

Ik zelf vond dat stiekume juist niets en ik ben blij dat ik het zelf open kan beleven in mijn relatie, die spanning haal ik uit de flirts en het nw. het je best doen voor elkaar en niet weten hoe de ander reageerd.

Om die reden swingen we nog steeds en heb ik buiten mijn minnaar ook nog contacten met andere mannen(van stellen) in het swingerswereldje. ik kan nog steeds genieten van het uitdagen, verwarren en het gevoel van een verpletterende indruk maken. Maar zie ook dat dat kunstje er na een paar date;s af is en mijn belangstelling ook wel weer vaak weg ebt. Het is even leuk iets neer te zetten.

Doddie, dit was de eerste keer dat ik vreemdging, de hele acquisitie was een en al spanning, het was een 8-baan van emoties die ik stuk voor stuk voor een eerste keer meemaakte, natuurlijk had ik wel eens eerder iemand ontmoet, voor mijn huidige relatie, maar iemand ontmoeten tegen het licht van een relatie hebben, was voor mij een eerste ervaring.

Ik vond het verwarrend, want aan de ene kant genoot ik ervan en aan de andere kant zat het me dwars. Het stiekeme van het vreemdgaan is niet iets wat mij goed ligt, ik liep over van schuldgevoelens naar mijn partner toe(, en nog steeds). Ik denk dat als ik het openlijk zou mogen doen, het hebben van een minnaar, dan zou ik morgen mijn minnaar bellen voor een date, want ik vind hem nog steeds een leuke man, en meer dan dat.

In de afgelopen periode heb ik een open relatie met mijn partner besproken, hij staat er niet voor open, wel vertelde hij dat hij over het vreemdgaan op zich nog wel overheen zou komen, maar het buiten de situatie geplaatst worden en dat zijn partner met zaken bezig is, waar hij dan geen deelgenoot van is, dat hij dat misschien nog wel het ergste zou vinden.

Op dit moment gaat het (weer) heel goed tussen hem en mij, ik heb mijn vriend het afgelopen half jaar nauwelijks deelgenoot laten zijn van wat er allemaal in mijn hoofd zich afspeelde, wel heb ik veel 'dingen' aangegeven, en nu (sinds een week of 3) zijn we stevig in gesprek. Hij voelde dat de 'problemen' die ik had niet meer alleen met mij te maken hadden, en nu erkent hij dat hij onderdeel van mijn proces is. Ik voel me daardoor weer gehoord, en alleen daardoor, kan ik nu weer verder met hem. (want het was heftig, ik had zelfs de bereidheid om weg te gaan, want ik was niet gelukkig in mijn situatie).

Ik heb op dit moment geen behoefte aan een ander, daarom weet ik ook niet of een openrelatie iets voor 'ons' zou zijn, omdat ik denk dat op het moment dat ik weer behoefte aan die andere man zou krijgen, ik heel hard moet gaan nadenken wat er mis is tussen mij en mijn vriend. Dit is hoe ik er nu tegenaan kijk. En dit is hoe het voor mij is op dit moment.

Dan zou je kunnen zeggen, je kunt samen gaan swingen of naar een club oid. om die seksuele prikkel samen te beleven. Daar heb ik ook over nagedacht en het topic hierover hier lees ik ook regelmatig mee, alleen trekt het me niet. Het lijkt me niet fijn om mijn vriend te zien vrijen met een ander, laat staan dat ik het fijn zou vinden dat hij mij zou kunnen zien....de sfeer daarin tegen lijkt me geweldig van wat ik ervan gelezen heb, en toch trekt het me niet. En misschien moet ik daar maar eens de vraag deponeren of het swingen voor iedereen is, of dat je er echt een 'type' voor moet zijn.

Nogmaals, op dit moment heb ik geen behoefte aan een andere man.....ik heb mijn handen weer vol aan Mr iddan,
quote:katnisss68 schreef op 08 juni 2012 @ 09:00:

Even vrolijke noot tussendoor hier ;)

Heerlijk schoftig () genoten van mijn minnaar gisteren.

Elke keer is fijn, maar de keer daarop nog fijner. Yessssss.skoftig lekker!! ....hmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven