Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
is mijn eigen geld mag ik ongeduldig zijn

bratzzz : dankjewel we wachten niet op een cadeautje
Yes! Ik heb het binnen!!!! Ik ben rij-hijk!!!
Vandaag brief gehad met als dagtekenig 6 juni maar staat nog niks op de bank !!!
O, ik heb al wel geld maar nog geen brief.
Ik zou allemaal niet zo ongeduldig zijn.. het komt wel...

Het lijkt wel alsof iedereen iets terug krijgt.. ik moet betalen..
Pff idd de belastingdienst lacht zich rot als ze ons zo allemaal lezen..

Ze hebben ons in de macht !!!
Kon het niet laten, heb vanmorgen gebeld met de BD. Hij was in behandeling met dagtekening 14 juni. Nog een weekje geduld dus. Ik heb half feb al aangifte gedaan.
quote:bratzzz06 schreef op 07 juni 2012 @ 17:16:

Jeetje wat een wijze uitspraken allemaal ineens zeg.. wij, als inmiddels bijna de laatsten, zitten hier toch om elkaar op de hoogte te houden van het wel en wee van de teruggaaf/aanslag? En toch niet om een lesje te krijgen hoe je dat moet uitgeven of juist opsparen.

Goodfella zit net als iedereen op het geld te wachten, en mag je een beetje ongeduldig worden? Het is je eigen poen, geen cadeautje. En als je om je heen iedereen brieven ziet krijgen mag je je best afvragen wanneer jij nou eens aan de beurt bent.

mee eens ,elke situatie is anders.

fijn voor diegenen die het opzij kunnen zetten en het niet op dit moment nodig hebben .

ik heb het wel nodig dus hoop dat het zo spoedig mogelijk binnen komt ,net als goodfella
quote:ilovebrownie schreef op 07 juni 2012 @ 18:04:

Pff idd de belastingdienst lacht zich rot als ze ons zo allemaal lezen..

Ze hebben ons in de macht !!!
Ik wacht ook nog steeds met smart.

Op 30 maart aangifte gedaan, dus denk dat het pas in de laatste dagen zal komen.

Afgelopen jaar mijn eerste huis gekocht dus krijg een hoop terug.

Heerlijk !
Als je geen aftrekposten hebt, wat voor geld krijg je dan terug? Wij krijgen maandelijks hypotheekrente-aftrek en verder niks.
Kerstklok ik heb ook geen idee, ik krijg een deel van me huis en eendeel kinderopvang terug anders had ik ook niks gehad! Geen idee wat iedereen terug krijgt! Degene die t had over wel een brief en geen geld dan zal je net als mij vast nog een brief of 3 krijgen om je rekening nummer door te geven! Word er een beetje narrig van als je moet betalen moet t gelijk maar als jij wat krijgt moet je er altijd lang op wachten.
quote:kerstklok schreef op 07 juni 2012 @ 22:22:

Als je geen aftrekposten hebt, wat voor geld krijg je dan terug? Wij krijgen maandelijks hypotheekrente-aftrek en verder niks.

Je werkgever doet een inschatting hè van wat je af moet dragen aan belasting. Daar kan hij altijd wat naast zitten.

Of je maakt gebruik van de middelingsregeling. Geen aftrekpost, maar vaak wel geld terug.
Of studiekosten. Dat is voor mij een grote aftrekpost.
Zeg maar Spijker.
Ik heb het ook nog niet. Balen! !
Ik ook nog niks... dag tekening staat op 9 Juni dat ben ik overgens te weten gekomen via het bellen met de BD,

Dus hier nog geen brief en geen geld...
nog steeds niet!!
Hier vandaag eindelijk de eerste 2 brieven, maar helaas nog geen $$$.

Heb een lager verzamelinkomen dan dat ik had doorgegeven voor 2011, moet ik dat nu zelf nog doorgeven om de tekort ontvangen toeslagen nog te kunnen krijgen of verrekend de belastingdienst dit uit zichzelf met me ?
Volgens mij gaat het niet echt op volgorde van insturen. Heb het op 30 maart in de avonduren aangifte gedaan en heb de voorlopige teruggave brieg en geld al 3 weken geleden ontvangen. Even geduldig afwachten dus, 30 juni komt al steeds dichterbij.
quote:speklap schreef op 08 juni 2012 @ 20:37:

Hier vandaag eindelijk de eerste 2 brieven, maar helaas nog geen $$$.

Heb een lager verzamelinkomen dan dat ik had doorgegeven voor 2011, moet ik dat nu zelf nog doorgeven om de tekort ontvangen toeslagen nog te kunnen krijgen of verrekend de belastingdienst dit uit zichzelf met me ?U hoeft nietss door te gven. De teruggave / verrekening van de toeslagen vindt (automatisch) binnen 6 weken na het definitief worden van de aanslag plaats.
Ik heb half mei gebeld en hoorde dat mijn dagtekening 4 juni is. 4 juni geen brief gehad en 5 juni op vakantie gegaan. Ik verwachtte 1 deze dagen de bijschrijving wel, maar helaas nog niks
de eerste brief is binnen ,het is mijn verlopige aanslag en krijg dus niets terug.

dagtekening is 9 juni,wij hebben gezamenlijk aangifte gedaan ,is de dagtekening van mijn man dan ook 9 juni?
Heb ruim voor 1 april aangifte gedaan, weet dat ik een leuk bedragje terugkrijg, maar nog geen papieren gehad. Heb gisteren gebeld omdat ik wist dat veel anderen al wel bericht hadden gehad. Belastingdienst vertelde dat we vóór 1 juli bericht moeten ontvangen, en dat het dan binnen 10 dagen gestort moet zijn. Er stond echter nog niks in de computer. Nog even afwachten dus....
Vandaag bericht gehad over zowel 2010 als 2011, krijg wat centjes terug. Dagtekening was 9 juni, maar zal na het weekend wel bijgeschreven zijn
Rare vraag misschien, maar handelt de belastingdienst dit op alfabetische volgorde af? Die van ons begint met een L.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven