Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Jeetje Aviv, best een gekke reactie eigenlijk, op een (neem ik aan) vrij uitgebreide mail. Ik vond het gesprek niet super zwaar, vond het wel lastig zijn emotie te horen maar het was ook wel echt even mijn bedoeling hem uit het lood het halen. Wellicht ijdele hoop maar ik hoop stiekem toch dat hij een beetje aan het nadenken is geslagen...
quote:noppies schreef op 08 juni 2012 @ 13:29:

Net zoals ik vind dat de relaties van zowel jou als Doddie, niet te vergelijken zijn met de relatie zoals die hier meestal spelen. Jullie staan er anders in, wat prima is, maar daardoor niet vanzelfsprekend voor anderen.

ze.

ik vind dat echt onzin, mijn start is het zelfde als die van veel vreemdgaanders, chatten, gevoelens krijgen en iets los maken, zelfs een stiekeme weg bewandelen. dan een tussenstuk dat anders is, ik doe het open de ander blijft in stiekum hangen, maar de uitkomst is ook weer dat ik een nr 2 heb en een minaar.

ik herken dus veel, snap veel en loop tegen zelfde dingen aan. Maar niet alles is hetzelfde. Het maakt echter wel dat ik hier net zo thuis hoor als ieder ander met een minnaar.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:enjoy73 schreef op 08 juni 2012 @ 13:20:

Doddie....wrong moment, wrong people.

Ik denk dat jij hier absoluut behoort te schrijven! (jep uitroepteken)

Maar uhm....ik neuk niet stiekem buiten de deur, dus ben weg Ehm, huh? Ik ook niet, maar is dat een reden om hier nog even deze sneer neer te zetten, voordat je afzwaait? Is dat dan nodig?
quote:doddie schreef op 08 juni 2012 @ 13:46:

ik vind dat echt onzin, mijn start is het zelfde als die van veel vreemdgaanders, chatten, gevoelens krijgen en iets los maken, zelfs een stiekeme weg bewandelen. dan een tussenstuk dat anders is, ik doe het open de ander blijft in stiekum hangen, maar de uitkomst is ook weer dat ik een nr 2 heb en een minaar.

ik herken dus veel, snap veel en loop tegen zelfde dingen aan. Maar niet alles is hetzelfde. Het maakt echter wel dat ik hier net zo thuis hoor als ieder ander met een minnaar.

Doddie, je bent vast een leuk mens, maar deze discussie heb ik met je gevoerd en ga ik niet nog een keer oprakelen.

Jouw relatie is er eentje met openheid. Bij jou gaat dat net zo makkelijk of moeilijk als bij Enjoy, maar bij jullie allebei is alles bespreekbaar.

Ik zeg niet dat je hier niet hoort. Er is alleen een heel klein nuanceverschilletje, dat voor veel mensen nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend of soepel verloopt.
[quote]Rooss4 schreef op 08 juni 2012 @ 13:33:

Ik zou willen waken voor groepjesvorming en het "hè, wat zijn we het toch weer lekker roerend met elkaar eens en vind jij diegene ook zo stom". Dat gaat nergens over en is ook totaal niet informatief. Je kan iemand ook altijd nog negeren of uitleggen dat je dat stukje al tig keer hebt verteld en geen zin hebt om dat nog een keer te doen, prima.

quote]

bestaat het idee dan datik het zo eens ben met enjoy, ik leg juist uit dat het toch vaak anders gaat als zij denkt.
Waarom trek je dit naar jezelf toe, Doddie? Ik had het tegen iedereen en eigenlijk in het bijzonder tegen Katniss en Aviv.

Met die ongetwijfeld goed bedoelde oneliners naar elkaar kan je toch aardig de sfeer bepalen. En dat vind ik niet correct.
quote:aviv72 schreef op 08 juni 2012 @ 13:39:

Heel goed lekker weer ontopic

Zal wel een zwaar gesprek zijn geweest Rooss, wel heel knap van je.

Ik had de mijne vanochtend verstuurd zonder verwachtingen.

Kreeg ik berichtje terug... enkel en alleen een :'(Pfffff.... wat moet je dáár nou weer mee?
quote:noppies schreef op 08 juni 2012 @ 13:52:

[...]

Doddie, je bent vast een leuk mens, weer zo'n opmerking waar mijn haren van overeind gaan staan, je bent vast een leuk mens maar eigenlijk motte we je hier niet en hoor je er niet geheel bij? maar deze discussie heb ik met je gevoerd en ga ik niet nog een keer oprakelen.

Jouw relatie is er eentje met openheid. Bij jou gaat dat net zo makkelijk of moeilijk als bij Enjoy, maar bij jullie allebei is alles bespreekbaar.

Ik zeg niet dat je hier niet hoort .Nee dat zeg je niet maar dat je die nuance maakt daarmee zeg je eigenlijk genoeg. Er is alleen een heel klein nuanceverschilletje, dat voor veel mensen nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend of soepel verloopt.

Ik dacht ook dat ik daar zeker voor in de bress ben gesprongen, en die kant heb verdedigd. Ik krijg er een beetje nare nasmaak van dat dit topic toch wat wordt opgeeist door die gene die het stiekum doen en vreemdgaan.

Ja soms gaat het hier dan even over iets dat niets met jou specifieke situatie te maken heeft, ik kan net zo min iets met de vragen en opmerkingen van die gene die vreemdgaan, dan wacht ik ook gewoon tot ik weer kan meepraten en ga ik niet die gene vertellen dat ze hier eigenliijk niet thuis horen, of dat maar prive met elkaar moeten bespreken
rooss... sorry... ik ben helemaal niet van de groepjesvorming .

En vind de dingen die hier besproken worden door de vreemdgangers en de 'legale' vreemdgangers juist mooi.

Maar probeer dan wel respect op te brengen voor diegene. Zonder dat eeuwige vingertje. Want dat weten we nou inmiddels allemaal wel dat het niet netjes is.

(doddie doet dat goed... die begrijpt het, probeert mee te denken, terwijl ze wel bij haar eigen standpunt blijft)

Dus bij deze sorry voor mijn oneliners. Ze zijn zo niet bedoeld. (trouwens.... lees er maar eentje )
quote:doddie schreef op 08 juni 2012 @ 14:04:

[...]

Ik dacht ook dat ik daar zeker voor in de bress ben gesprongen, en die kant heb verdedigd. Ik krijg er een beetje nare nasmaak van dat dit topic toch wat wordt opgeeist door die gene die het stiekum doen en vreemdgaan.

Meestal loopt het toch wel lekker door elkaar hier? Ene moment meer de legale en later weer de stiekeme? Geen probleem lijkt mij.
Katniss, dat vind ik ook en daarom probeer ik (onterecht wellicht) wel eens hoeder te zijn van de sfeer van dit topic. Minnaar gaat me aan mijn hart, het is eigenlijk nog de enige reden waarom ik op viev rond blijf hangen.

Helemaal ontzettend officiëel hoor ik hier eigenlijk dus ook niet, als single zijnde. Maar ik heb zoveel geleerd de afgelopen jaren, zoveel gelezen, ben zoveel inzichten wijzer geworden. Niemand hoeft hier geweerd te worden, als het allemaal maar uit liefde geschreven word met zorg voor de ander. Toch?
Mijn excuses ook Doddie en Enjoy, ik had ff moeite met fatsoenlijk neerzetten wat ik bedoelde. Ik kom er nog even niet uit, dus laat maar. Iedereen is natuurlijk welkom om hier mee te praten, zolang het maar zonder vingertje is, en ik vrees dat ik vandaag teveel met mijn vingertje zwaaide.
Ach officieel.... wat is officieel?

Je hebt een minnaar gehad of je hebt er 1. Dus officieel hoor je erbij lol.

Je hebt helemaal gelijk, en dat probeer ik ook te verwoorden, alleen komt misschien niet goed mijn toetsenbordje uit.

Maar ik voelde me even niet op mijn gemak hier vanmorgen nadat ik op een vraag van enjoy eerlijk antwoord had gegeven kreeg ik persoonlijk een veeg uit de pan. Terwijl zij heel mijn verhaal niet kent. Dat schoot dus duidelijk het verkeerde keelgat in.
@roos ja, eigenlijk wel .... het was voor mij doen een openhartige en vrij uitgebreide mail. En je hoort hier thuis en je bent zeker voor mij een goede hoedster.De dingen die je zegt , doet een oude ijzervreter zoals ik goed nadenken over de stand van zaken.

Terugkomend op het kliekjes vormen dat was en is zeer zeker mijn bedoeling niet. Alleen de toon die gezet werd was niet oke en dat viel mij en (Katniss) op.

En dat mag gezegd worden.

Ik heb trouwens altijd de stukjes van doddie, roos, stew, noppies , iddan, kat, vaintje, jj , allegaartje noem ze maar op erg pakkend en inspirerend gevonden. Het zijn en waren allemaal kiezels voor mijn pad naar een beslissing.

@katniss, het is een antwoord waar ik niks mee kan en wil.

Het is ook eigenlijk best wel vaag.
quote:vaintje schreef op 08 juni 2012 @ 14:12:

Mijn excuses ook Doddie en Enjoy,e.

aanvaard, je ziet dat ik ook mijn nuance verlies als ik geirriteerd raak en feller reageeer dan normaal. dus begrijpelijk ook van jou, maar laten we er inderdaad voor waken dat we de ruimte houden voor iedereen die hier denkt thuis te horen/

Als je de openingspost van stew erbij haald staat er nergens dat het over vreemdgaan moet gaan, dat het dus als basis stiekum moet.

Om die reden kunnen opmerkingen van mensen die daar hun eigen regels aan gaan geven toch wat irritaties op roepen.
Oké iedereen een bij elkaar en door met het topic!!!!
quote:penopauze schreef op 08 juni 2012 @ 14:56:

Oké iedereen een bij elkaar en door met het topic!!!!

ramptoerist

lekker hoor, zo'n grouphug
ben ik nou ook een minnaar/vreemdganger
penopauze, als je op verkeerde topic zit kun je dat wel zien als vreemdgaan inderdaad
hahaha, Doddie inderdaad. ga wel weer in de meeleesstand.

Veel uhhhh plezier allemaal
Wat jammer nou, alle penopauzers gaan toch vreemd? Of heb je een motor gekocht?

Zo... ik zie dat mijn opmerking voor Iddan aanleiding heeft gegeven tot enige ophef maar we zijn al weer 'back on track'. Wat mij betreft mag iedereen hier mee doen hoor, zolang de mensen die een minnaarrelatie hebben gehad, hebben of overwegen om aan te gaan zich maar thuis blijven voelen... of het nou vreemdgangers, singles of mensen in een open relatie zijn.. whatever.... het topic gaat over hoe je 'balans' houdt tussen nr.2 en je thuissituatie, toch? En singles die kunnen kwartetten of blikwerpen met hun minnaars zijn ook welkom, hoorrrrrrrr....

Dus zal ik even inhoudelijk reageren:

@Kat: Over seks thuis voor of na seks met minnaar.. daar kan ik heel weinig over zeggen omdat ik het eigenlijk heel weinig bij de hand heb. Ik zie mijn minnaar niet zo vaak en seks thuis staat op een heeeeeel laag pitje (helaas, dat is eigenlijk de reden voor het hebben van een minnaar, to be honest). Ik merk wel dat ik na een date altijd zo'n 24 uur nodig heb om 'te landen' en wat tijd nodig heb om me weer goed te 'verbinden' met mijn Nr.1.... ik ben nogal een knuffelkees, maar vlak na de date heb ik daar dan gewoon even niet zo'n behoefte aan.

@Aviv: Ik snap 'm. Eigenlijk ben je hier ook om je zelf een beetje te behoeden, dus? Wel jammer zo'n karige reactie van je minnares op je brief. Wellicht was het voor haar ook een hele verdrietige tijd en heeft ze even tijd nodig om je brief op haar in te laten werken.... En anders is dit wat het is.; jij hebt er een punt achter gezet voor jezelf

@Rooss: Goed van je dat je je mail geschreven hebt en dat hij er voor open stond ook. Soms valt het niet mee om iemand feedback te geven, maar het kan natuurlijk wel veel verhelderen. En nu lekker loslaten.... new balls please !

@Shanna, moest vandaag (nav de uitleg van Katniss) nog even aan je denken op die T-sprong... sta je er nog steeds?
quote:katnisss68 schreef op 08 juni 2012 @ 11:19:

Hoe is dat bij de vreemdgangers? Je hebt die dag een date gehad en die avond wil nr1 graag seksen. Doe je dat dan of denk je...nee nu even niet.

Avond vóór de date wil ik niet seksen met nr1. Dan wil ik mijn lijf en mijn mind focussen op minnaar.

Gisteren dus date gehad en nr1 had 's avonds zin. Ik eigenlijk stiekem niet, maar heb het wel gedaan en ook van genoten. (gelukkig laat mijn lijf mij niet in de steek ;))je vraag stond een stukje verderop....maar was nog door niemand beantwoord. toch wel...allegaartje was me voor.

Ik heb nooit op de zelfde dag seks gehad met nr1 en nr2, maar wel de avond ervoor of erna. Ik had/heb er ook niet zoveel moeite mee. door de spanning van de date, wordt ik ook opgewondener lees geiler....en vind ik het ook heerlijk om het met nr1 te doen. Nu ik er over nadenk, denk ik zelfs dat ik rondom dates juist meer seks had met nr1!
Ook een knuffel van mij natuurlijk!

Ik blijf wel meelezen.....
quote:doddie schreef op 08 juni 2012 @ 14:04:quote:Doddie, je bent vast een leuk mens, weer zo'n opmerking waar mijn haren van overeind gaan staan, je bent vast een leuk mens maar eigenlijk motte we je hier niet en hoor je er niet geheel bij? maar deze discussie heb ik met je gevoerd en ga ik niet nog een keer oprakelen.

Ik zeg niet dat je hier niet hoort .Nee dat zeg je niet maar dat je die nuance maakt daarmee zeg je eigenlijk genoeg. Er is alleen een heel klein nuanceverschilletje, dat voor veel mensen nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend of soepel verloopt.Ik dacht ook dat ik daar zeker voor in de bress ben gesprongen, en die kant heb verdedigd. Ik krijg er een beetje nare nasmaak van dat dit topic toch wat wordt opgeeist door die gene die het stiekum doen en vreemdgaan.

Joh, vul lekker mijn woorden aan met dingen die er niet staan en die je er zelf bij bedenkt. Prima hoor.

Ik zeg nergens dat je hier niet gewenst bent, want ik vind dat iedereen hier een woordje mag komen doen.

Ik zeg alleen dat jouw open relatie anders is dan relaties waarin een nr 2 niet bespreekbaar is. Jij doet altijd alsof er niks makkelijkers is dan het opengooien, maar dat is het niet. Enjoy doet dat ook. 'Als je het maar bespreekbaar maakt, is er niets aan de hand. Je partner kan er ineens wel heel anders tegenover staan dan jij denkt'. Dat het bij jou kan is mooi, maar ook zeldzaam, als je de andere verhalen hier leest.

Kun je allemaal onzin vinden, maar het is en blijft een verschil dat per relatie anders ligt en bij velen die hier schrijven nu eenmaal niet zo makkelijk 'even' te bespreken is.

Ik snap niet waarom je je zo aangesproken voelt en het zo naar jezelf toetrekt.

Zoals Katniss en Iddan, die het wel geprobeerd hebben, maar al vrij snel nul op rekest kregen. Ja, dan kunnen jij en Enjoy wel zo'n open en vrije relatievorm hebben, wat oh zo perfect werkt, dat betekent niet dat anderen dat ook hebben of kunnen krijgen.

En daarmee zeg ik niet dat jij en Enjoy hetzelfde zijn. Maar het onderdeeltje 'seks met anderen' is wel meer open, bij jullie beiden op een andere manier.
quote:enjoy73 schreef op 08 juni 2012 @ 16:02:

Ook een knuffel van mij natuurlijk!

Ik blijf wel meelezen.....

Dus eerst sneer je met dat jij 'geen vreemdganger bent' en haalt nog net niet je neus op bij je vertrek vanmiddag. En nu kom je een knuffel brengen?

Ik had jou toch echt hoger ingeschat zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven