Mensen met paranormale ervaringen?

07-06-2012 20:01 814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens iets paranormaals meegemaakt?

Ik heb zelf nooit iets gezien ofzo, maar heb soms wel het gevoel dat ik misschien heldervoelend ben. Ik kan dingen voelen aankomen op een of andere manier.

Ik was een paar jaar geleden bijvoorbeeld op vakantie met mijn vader in New York. We sliepen in een hotel dat hij had uitgekozen. Ik had het hotel niet gegoogeld van tevoren, nam aan dat het wel goed zat. Dat was dus niet zo.

Het was echt een vreselijk eng hotel, ik kreeg al slechte vibes toen ik binnenliep. De mensen die er werkten waren ook vreemd.. het voelde gewoon heel vreemd. Mijn vader maakte nog een grapje over de film 'the Shining', zo raar was het.

Ik heb daar de eerste twee weken heel slecht geslapen.

Dit is heel lastig uit te leggen, maar daarna kreeg ik een soort gevoel van gevaar over me heen, heel benauwd werd ik ervan.

Kwamen we op een dag 'thuis' na een dagje shoppen, waren er overal nieuwsbusjes. Wij vragen wat er gebeurd was: een vrouw was vermoord in het hotel waar bij verbleven. Was in stukken gehakt en daarna onder het bed geschoven. De moordenaar had daarna uitgecheckt, en een dag later werd het lichaam gevonden door een schoonmaakmeisje.

Uiteraard hebben we daarna meteen uitgecheckt. Maar ik had het gevoel dat ik dit voelde aankomen.

Ik heb vaker dit soort ervaringen. Soms voel ik ook aan wanneer het slecht gaat met een vriend of familielid ook al heb ik die niet gesproken of gezien.

Heeft iemand dit ook, of hebben jullie weleens echt paranormale ervaringen gehad?
quote:Maryssa schreef op 09 juni 2012 @ 00:10:

[...]

Ik heb het wel eens dat ik op een terrasje aan een tafeltje ga zitten en de energie voel van degene die er eerder zat. Soms besluit ik te verkassen ;) Dus ik herken wel wat je zegt..He getver, dat lijkt me echt niks. Zo heel gevoelig zijn voor energie lijkt me ook niet altijd prettig. Ik kreeg bij die oefening juist de tip om dit op een terrasje te oefenen.
oh, ja stond ook in het artikel van Nanninga, het komt het meest voor bij mensen tot de 40 jaar.

Heeft iemand er een verklaring voor hoe het kan dat er in de USA veel meer gelooft word in geesten. Zijn er daar meer "incidenten" ofzo? En waarom laten de geesten zich dan sterker zien in de USA dan in West Europa?
quote:Twinkle1001 schreef op 09 juni 2012 @ 00:13:

Wie is hier degene met de (blauw/wit?) gestreepte top aan?

ik niet, ik heb alleen een boxer aan :P

je mag de kleur wel raden
quote:Maryssa schreef op 09 juni 2012 @ 00:10:

[...]

Ik heb het wel eens dat ik op een terrasje aan een tafeltje ga zitten en de energie voel van degene die er eerder zat. Soms besluit ik te verkassen ;) Dus ik herken wel wat je zegt..Hoe weet je dat dan?
Ga in therapie!
Heel goed Genkie,

Ik kan het ook

Je voelt je vaak wat onzeker

er staat een verandering te wachten op het gebied van liefde of werk

Je gaat binnenkort op reis

Je hebt wel eens last van slapeloosheid en hoofdpijn
Die video's van Brown heb ik allemaal gezien. Heel interessant. Verklaard voor mij John Edward en char en dat soort charlatans waar ik nooit in gelooft heb. Maar dat zegt voor mij niks verder.
quote:genkie schreef op 09 juni 2012 @ 00:15:

[...]

ik niet, ik heb alleen een boxer aan :P

je mag de kleur wel raden Hm, hij geeft een rood/bruine energie af.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 00:15:

oh, ja stond ook in het artikel van Nanninga, het komt het meest voor bij mensen tot de 40 jaar.

Heeft iemand er een verklaring voor hoe het kan dat er in de USA veel meer gelooft word in geesten. Zijn er daar meer "incidenten" ofzo? En waarom laten de geesten zich dan sterker zien in de USA dan in West Europa?

vragenlijst met drie vragen/tests:

1) wat is uw hoogst genoten opleiding

2) wat is uw IQ

3) gelooft u in paranormale zaken

eventueel uit te breiden met:

-bent u bekend met psychische problemen

-heeft u veel nare ervaringen gehad in uw leven

uitslag kan ik voorspellen :')
Dat verklaart het, Meds. Ik heb toen ik jonger was ook in van alles geloofd (niet godsdienstig trouwens). Van alles uitgeprobeerd, van homeopathie tot acupunctuur en van astrologen tot klankschaaltherapie. Ik geloofde toen ook nog dat er "iets was" na de dood. Ik vond het idee van een tunnel van licht altijd zo fijn.

Tegenwoordig ben ik zo nuchter als de pest Ik moet zeggen dat ik het idee dat het na de dood gewoon klaar is ook wel rustgevend vind
Ga in therapie!
Wil iemand nog weten hoe dat verhaal van dat speelgoedwarenhuis te verklaren is? Gegarandeerd geen oplichterij.
Ga in therapie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 00:04:

[...]

heb je in je verlichtingsboek het hoofdstuk "acceptatie en aanvaarding van wat is" nog niet gehad?Het verlichtingsboek kan ik inmiddels dromen, ik ben nu bezig in het boek: "Leven in je leven" en ben nu bij een hoofdstuk waarin je leert hoe je je grenzen bewaakt en voorkomt dat mensen over je grens heen gaan.
Zo ontzettend flauw zijn jullie.

Mensen post hier rustig je ervaringen!

Negeerknop gaat hier ook aan, heerlijk.
quote:Twinkle1001 schreef op 09 juni 2012 @ 00:18:

[...]

Hm, hij geeft een rood/bruine energie af.
Ga in therapie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 00:16:

Heel goed Genkie,

Ik kan het ook

Je voelt je vaak wat onzeker

er staat een verandering te wachten op het gebied van liefde of werk

Je gaat binnenkort op reis

Je hebt wel eens last van slapeloosheid en hoofdpijndat klopt momenteel meer dan het gemiddelde ;)
quote:AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 00:14:

[...]

He getver, dat lijkt me echt niks. Zo heel gevoelig zijn voor energie lijkt me ook niet altijd prettig. Ik kreeg bij die oefening juist de tip om dit op een terrasje te oefenen. Ik sluit me er meestal voor af maar soms vergeet ik dat....
quote:star-light schreef op 09 juni 2012 @ 00:20:

[...]

Het verlichtingsboek kan ik inmiddels dromen, ik ben nu bezig in het boek: "Leven in je leven" en ben nu bij een hoofdstuk waarin je leert hoe je je grenzen bewaakt en voorkomt dat mensen over je grens heen gaan.Laat je de verlichting zitten dan? Dat gaat niet samen, neem ik aan.
Ga in therapie!
quote:Twinkle1001 schreef op 09 juni 2012 @ 00:18:

[...]

Hm, hij geeft een rood/bruine energie af.hoe weet je dat ik een scheetje heb gelaten en ik sambal heb gehad?
quote:dubiootje schreef op 09 juni 2012 @ 00:11:

[...]

Alsjeblieft, ja! We hebben mensen nodig die daarin geloven. Zolang het maar niet bij geloven blijft. Als geloof (in dit geval in geesten, een hiernamaals enz.) betekent dat je accepteert dat de wereld is zoals hij is, dan denk ik dat dat de wereldvrede danig in de weg kan staan. De wereld verandert niet door geloof, maar door actie.Ik denk door allebei. Want als je er niet meer in gelooft, onderneem je ook geen actie meer. Een betere wereld begint toch bij jezelf? Dus in je eigen geloof, eigen acties, eigen bijdrages om een positieve bijdrage proberen te leveren. Maar hoe je daar in staat is persoonsafhankelijk. Er zullen vast ook mensen zijn die dit als reden zien om dan maar niks te doen.
quote:Maryssa schreef op 09 juni 2012 @ 00:02:

[...]

Rechtsbovenin naast het Quote icoontje.Thanx
quote:star-light schreef op 09 juni 2012 @ 00:20:

[...]

Het verlichtingsboek kan ik inmiddels dromen, ik ben nu bezig in het boek: "Leven in je leven" en ben nu bij een hoofdstuk waarin je leert hoe je je grenzen bewaakt en voorkomt dat mensen over je grens heen gaan. die zit.
Duub, dat is ook logisch, als je jong bent is je identiteit zich nog aan het vormen, je zoekt dan dingen die bij je identiteit horen. Helderziendheid of spirituele ervaringen kunnen dat bieden, en daarbij kan het een methodiek zijn om je onzekerheid of angsten het hoofd te bieden.
Floral, het is jouw topic, ik vind het nogal flauw om te promoten en zelf ook mee te delen dat je sommige posters onder de negeerknop zet. Het is beledigend en het maakt het topic ongezellig. Je kan die negeerknop ook gebruiken zonder het aan te kondigen (dan geef je die personen ook geen aandacht).
Ga in therapie!
Haha starlight, zolang je nog riposteert ben je nog lang niet aan het laatste hoofdstuk toe. Je tenen zijn veel te lang om ook maar voor een greintje verlichting in aanmerking te komen
quote:AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 00:22:

[...]

Ik denk door allebei. Want als je er niet meer in gelooft, onderneem je ook geen actie meer. Een betere wereld begint toch bij jezelf? Dus in je eigen geloof, eigen acties, eigen bijdrages om een positieve bijdrage proberen te leveren. Maar hoe je daar in staat is persoonsafhankelijk. Er zullen vast ook mensen zijn die dit als reden zien om dan maar niks te doen.Eens, en dat laatste vind ik erg jammer. Het is nogal makkelijk om te geloven dat God, de kosmos, the Secret, spirituele energie, karma en dergelijke ervoor zorgen dat de dingen "gaan zoals ze gaan" en je er dan maar bij neer te leggen. Ik geloof vooral in mensen Niets krachtigers dan de menselijke geest.
Ga in therapie!
Ja joh, het is gewoon een ordinaire provocatie. Zegt wel iets over de graad waarin men zich "aangevallen" voelt. Toch stiekum twijfel over de eigen "ervaringen"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven