Betaal jij hondenbelasting?

22-06-2012 14:46 241 berichten
Ik betaal geen hondenbelasting, mn hond woonde eerst bij mn ouders en nu al een paar maanden bij mij. Ik woon in Rotterdam en vind de belasting zo belachelijk veel geld! En waarom om dat ene kakplaatje van 2 vierkante meter waar mijn hond van 12 jaar toch niet in kakt. Omdat hij het heel zn leven toch in de tuin gedaan heeft en nu doet hij heet altijd netjes tegen een boom ofzo.

En als zou ik daar gebruik vanmaken is het nog steeds belachelijk veel geld!

Als ze nou echt goede faciliteiten voor honden handen begreep ik het nog wel.

Als ze komen controleren zeg ik wel dat hij bij mij logeeert en van mn moeder is.

Betalen er hier nog meer geen hondenbelasting?
Alle reacties Link kopieren
Dit is een grap , toch?
quote:Ikje86 schreef op 22 juni 2012 @ 14:46:

Omdat hij het heel zn leven toch in de tuin gedaan heeft en nu doet hij heet altijd netjes tegen een boom ofzo.

Gatverrrrrrrrrrrrrrdamme

Of die bult stront bij die boom niet opgeruimd wordt. (of eigenlijk zou je dat zelf moeten doen) Edit: je zou heb op de daar voor bestemde plek moeten uitlaten en grote boodschappen dan alsnog opruimen.
Ik betaal geen hondenbelasting, en krijg elke twee jaar controle.

Overigens heb ik geen hond, en wil ik die ook niet.

Ik begin altijd een gezellig gesprekje met die meneer, of er alsjeblieft kattenbelasting ingevoerd kan worden, vanwege de buurkatten. Hele vriendelijke man, erg meevoelend.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als het waar is vind ik je ontzettend onbeschoft!

En hoop ik dat je binnenkort controle krijgt!

(leuke boetes zijn dat) DAT is pas zonde geld!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier betalen we wel hondenbelasting. De gemeente controleert op dit moment heftig en deelt hoge boetes uit. Bovendien is het gewoon iets dat je hoort te betalen als hondeneigenaar. Of je ergens gebruik van maakt of niet, dat doet niet zoveel terzake. We betalen als Nederlanders voor heel veel zaken waar we zelf niet eens direct wat van gebruiken, maar zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar. Wij wonen net binnen de bebouwde kom, 100m lopen en we zitten in het buitengebied, waar de hond naar hartelust kan poepen, plassen en rond kan rennen.
Belastingontduiking is niet iets wat je moet willen doen TO. Behoorlijk asociaal.
quote:[message=12269412,noline]Ikje86 schreef op 22 juni

Als ze komen controleren zeg ik wel dat hij bij mij logeeert en van mn moeder is.

Oh, niet dus, want dat vragen ze na in de buurt
Jij bent dus belasting aan het ontduiken? Grapje hoop ik, anders ben je echt een aso...
Wij betalen geen hondenbelasting.

Maar dat hoeft ook niet in onze gemeente, haha!
Ruim je die poep dan wel op? Netjes tegen een boom vind ik nog steeds niet netjes. Ik vind het zelfs behoorlijk asociaal.
Ja, 100 euro in het jaar.

En ik ruim de stront in de meeste gevallen ook nog op.

Tenzij ze weer aan de schijterij is en het door het gras sijpelt... hehehe
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Bedankt dan maar he? Mede door mafklappers mensen als jij die die hondenbelasting ontduiken, is de hondenbelasting zo hoog hier. Je kunt zeggen wat je wil maar Rotterdam doet tenminste nog iets voor hondenbezitters met dat geld: uitrenzones voor honden, uitlaatzones, reiniging van die zones.

Dus nee, ik vind het niet normaal dat jij die belasting niet betaalt en ja, zelf betaal ik 'm (knarsentandend, dat geef ik gelijk toe) wel. Ik kies voor die hond en ik kies er voor om in Rotterdam te wonen, dan is die belasting de consequentie die daar bij hoort.
oeww jij maakt me wakker!

Toch even kijken of ik dat nu wel of niet betaal.

Ben een jaar geleden (met hond) naar een andere gemeente verhuisd, en weet eigenlijk niet of ik dat ooit opgegeven heb, anders even snel doen!!! (in oude gemeente betaalde ik het wel!)
En als ze een niet-geregistreerde hond signaleren, dan komen ze gewoon nog een paar keer terug.

Of ze vragen waar je moeder woont, en controleren even of op háár adres wél hondenbelasting wordt betaald.

Krijgt je moeder de boete, ook fijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Van mensen zoals jij moeten we het hebben in dit land. Wilskrachtig, recht door zee en altijd bereid de gemeente een helpende hand toe te steken bij het bemesten van de plantsoentjes. Ik zeg: ga zo door!
Ohja, heel nieuw natuurgebied hier aangelegd, ook voor de honden, met een heeeeeeeeeel groot losloopgedeelte.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Liselotte4 schreef op 22 juni 2012 @ 14:51:

Ruim je die poep dan wel op? Netjes tegen een boom vind ik nog steeds niet netjes. Ik vind het zelfs behoorlijk asociaal.

Dat staat er los van hoor:

Hondenbelasting

Onder de naam hondenbelasting kan in Nederland door de gemeente of openbaar lichaam BES een belasting worden geheven ter zake van het houden van een hond. De belasting wordt geheven van de houder van een hond en naar het aantal honden dat wordt gehouden (artikel 226 Gemeentewet en artikel 58 FinBES). De opbrengst vloeit naar de algemene middelen en hoeft door de Gemeente dus niet te worden gebruikt voor het bestrijden of opruimen van hondenpoep. Sterker nog: de Gemeente kan naast het heffen van hondenbelasting óók de plicht opleggen dat burgers zèlf de poep van hun hond opruimen.

Bron: Wiki
Hoeveel is de belasting eigenlijk? Betaal het zelf niet, ben namelijk niet in het bezit van een blaffende poepmachine.
quote:snoesje666 schreef op 22 juni 2012 @ 14:52:

En als ze een niet-geregistreerde hond signaleren, dan komen ze gewoon nog een paar keer terug.

Of ze vragen waar je moeder woont, en controleren even of op háár adres wél hondenbelasting wordt betaald.

Krijgt je moeder de boete, ook fijn.

En ze vragen bij buren na.

Ik heb ze tenminste wel eens aan de deur gehad voor mijn overbuurvrouw.
quote:Liselotte4 schreef op 22 juni 2012 @ 14:55:

Hoeveel is de belasting eigenlijk? Betaal het zelf niet, ben namelijk niet in het bezit van een blaffende poepmachine.Voor mij ¤57 per jaar
Ik vind de hondenbelasting echt een gevalletje hoe-kunnen-we-de-mensen-kaal-plukken?

En al die katten dan?Ken genoeg mensen die geen kattenbak hebben want hun kat doet het toch wel buiten. Dat vind ik pas asociaal!

In onze gemeente is er geen hondebelasting, meen ik. Heb in ieder geval nog nooit controle gehad, en nog nooit te horen gekregen dat ik moet betalen.
In ons hele dorp mogen de honden niet los lopen. In het buitengebied is gevaarlijk voor de honden én als ze in de wei poepen, kunnen koeien die de stront binnenkrijgen door het gras te eten, er een miskraam van krijgen. Er staan hier en daar wel kakbakken. Maar eigenlijk wordt er heel weinig gedaan om het hondenbezitters makkelijk te maken. Waar dat geld heengaat? Mijn een grote vraag!

Toch betaal ik hondenbelasting. Overigens alleen voor de tweede hond, want de eerste heb ik een kwijtschelding/vrijstelling (of hoe heet dat ook alweer) voor gekregen omdat ik onder een bepaald inkomensniveau zit (uitkering).

En waarom ik betaal? Omdat het hoort. Omdat ik geen boete wil. En zodat ik nog ergens een poot heb om op te staan, als ze gaan beboeten voor het toch los laten lopen.
Onze gemeente heeft geen hondenbelasting. In Amsterdam betaalden we het wel. Wat n verschil!!
Bij ons is het trouwens wel verplicht om de poep op te ruimen. Als de politie of gemeenteman je zonder poepopruimzakjes ziet lopen krijg je ook meteen een boete. Dan helpt het niet om te zeggen dat de hond al gepoept heeft en het zakje al weg is, want je moet er altijd 1tje meer bij hebben dan de hond poept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven