Asperges met beenham

24-06-2012 16:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil vandaag graag asperges met Beenham maken..wie kan me uitleggen hoe ik het het lekkerst klaar kan maken?

Thanks!
Hoi,

Ik weet niet hoe je ze het lekkerst klaar kan maken, maar kan je wel vertellen hoe ik ze deze week heb gemaakt.

Ik heb de asperges gekookt (kwartiertje), uit laten lekken, vervolgens op een schaal en daar bovenop de plakken ham gelegd. Daar overheen een saus (uit een pakje) en gehalveerde gekookte eieren er omheen. In vond het zelf erg lekker.
Heb je witte of groene asperges?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het zijn witte asperges, met moeite nog gevonden....het gaat me vooral om de beenham...
Is het z´n grote rol van beenham, hoe zwaar? (aantal grammen) Of zijn het plakjes beenham? Is de been ham gemarineerd of ongemarineerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Beenham is lekker vanuit de oven. Hmm koop die met kerst altijd van de bufkes. Echt zo lekker !
De beenham is 500 gram, gemarineerd...het zijn geen plakjes....

Tell me....:)
quote:warmwaterbadeendje schreef op 24 juni 2012 @ 16:30:

Beenham is lekker vanuit de oven. Hmm koop die met kerst altijd van de bufkes. Echt zo lekker !Sorry voor off topic, nog steeds niets?
quote:lexie2012 schreef op 24 juni 2012 @ 16:34:

De beenham is 500 gram, gemarineerd...het zijn geen plakjes....

Tell me....:)Staat er op de verpakking niet hoe lang het ding in de oven moet?
Geen probleem...maar ben wel nieuwsgierig....
Nou zit zelf te twijfelen wat ik het beste kan doen, in de pan of in de oven. En als ik de oven gebruik hoe ik dat dan het beste kan doen...waar de beenham in moet....moet i'm het eerst bakken? Ik weet het niet zo goed...vandaar dus de vraag..
Het water loopt me in de mond. Ik lees verwachtingvol me...
Hoi,

Had gisteren in de supermarkt toevallig beenham in de handen. Zag op de verpakking staan: aanbraden in de braadpan en dan, ik meen iets van 40 minuten in de oven.
Een beenham van 500 gram moet ongeveer 40 a 50 minuten in de oven. Heb je geen vleesthermometer? Dan is het helemaal handig.

Je kunt de beenham eerst aanbraden rondom en dan in de oven, maar is niet noodzakelijk. Ik zou 'm 40 min. in de oven doen en dan nog 10 minuten onder de grill. Even 10 minuten uit de oven na laten garen onder folie.

Eet smakelijk.
En hij is al gemarineerd toch? Een marinade van honing, mosterd en olie is erg lekker. Evt. met wat tijm.
Eerst aanbraden in de pan....waarom? Daarna in de oven op hoeveel graden?

Heb geen vleesthermometer..en geen grill..:)

Het mag niet droog worden... Als ik het eerst heb aangebakken in de pan..dan in een braadslee? Moet daar dan nog weer boter bij...of iets?
De beenham is al gemarineerd..Yep.
Je kunt hem eerst aanbraden maar hoeft niet. Oven op 200 graden. Kan lager, maar dan moet de braadtijd ook weer langer.
Oké bedankt..200 graden 40 minuten daarna tien minuten nagaren in folie...

Bedankt!

Ik ga lekker eten..
Even de beenham wegen.

Dan eerst 30 minuten op ong. 180 graden in de oven

en dan per 100gram 10 minuten op 90 graden nagaren.

Dus heb je een beenhammetje van 400 gram, dan is dat dus 30 min. op 180 + nog 40 min. op 90 graden.
Wat is het effect van het verschil van graden? Maryni
Dat de binnenkant lekker sappig wordt/blijft en goed warm wordt, maar dat ie niet té gaar wordt.

Hij zal vast ook prima smaken als je het gewoon doet zoals Lolly-pop aanraadt, maar je proeft wel echt verschil als je het op lage temp. laat nagaren.

Eet smakelijk in elk geval
Ik zet ook wel een een bakje water in de over om droog worden te voorkomen en draai de rollade/beenham af en toe om.
Ham puur is fijner bij asperges.... gemarineerd kan het te overheersend zijn.
Was het lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven