mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Meld!

Ik ben ff druk in de weer met de dreumes. Ga maar cakejes maken..
Goedemorgen!

Loeszie, het is wat langer stil vanaf jouw front! Alles goed?

Pff Stella, klinkt als een korte nacht, heftig. Gelukkig kan je nu nog even terug je bed in. Is Steltje naar het KDV vandaag?

Twiedel, beterschap, hoop dat je snel weer wat fitter bent! Verkouden zijn kan zoveel energie vreten, bah. Heb zelfs de stoute schoenen aangetrokken en aan de overkant een meeting op touw gezet. Wil wel graag hulp bij rugknopen, vind het nog erg lastig. Had al een consulente uit de buurt gereageert, dus dat is mooi.

Heeft Twietie veel last van haar waterpokken? Veel jeuk?

Hier hebben mijn meiden het niet gekregen, terwijl de 2 kleintjes van een vriendin het wel hadden en hier gespeeld hebben. Babysapje heeft het nog niet gehad, Sapje wel, maar voor haar 1e jaar dus houd er nog wel rekening mee dat ze het misschien nog een keer krijgt.

Hiro, wat goed van je dat je je gevoel durft te volgen met Hero. Vind je dat makkelijker nu dan bij Hera? Ik vond het filmpje ook zo lief! Wat een verschil ook, zo’n kleintje met een babytje. Je hebt echt nog 2 babytjes, leuk, zeker straks als ze samen kunnen gaan spelen!

Over het KDV, hier merk ik dat niet. Ze hebben geen weggaande kindjes eigenlijk. Nou heb ik wel een KDV waar je echt per uur betaald, dus je betaalt niet meer dan nodig is. Soms hoor ik van KDV’s dat je minimaal 11 uur moet afnemen, ook al heb je maar 9 nodig. Kan me voorstellen dat je als je dat bijv 3 dagen hebt x 2 kindjes dat dat een duur grapje wordt en je naar andere oplossingen gaat zoeken.

Wat betreft dat peutergedrag, hier heeft Sapje het soms, al moet ik zeggen dat ze echt heel goed luistert. Ik heb Sapje bijvoorbeeld nog nooit straf gegeven. Wel eens uit een driftbui moeten halen, dat wel, maar straffen omdat ze niet luistert gebeurt eigenlijk niet. Besef wel dat dat een geluk is, want hoor wel eens andere verhalen.

Sapje weet hier heel goed wat de aller aller aller laatste keer is. We doen altijd een laatste keer en een aller aller aller laatste keer en daarna is het klaar. Dat weet ze zelf en vraagt ze soms zelf. Ik stop daarna ook echt ALTIJD dus ik denk dat ze gewoon weet dat ze het niet hoeft te proberen. Soms als ze niet wil komen of treuzelt geef ik haar de keuze: mama vraagt het nog één keer, kom je je schoenen aan doen? Als je niet zelf komt kom ik je wel even halen en dat is dat niet fijn, want dan is mama wel een beetje boos. Soms moet ik dat doen, en dan sputtert ze wat tegen maar ik doe gewoon wat ze moet doen en begin vlak daarna ergens anders over, net als Twiedel. Dan is het goed. Maar meestal maakt ze de keuze om zelf te komen. Vanmorgen bijvoorbeeld wilde ze net gaan spelen toen we moesten gaan. Dan zegt ze zelf ‘ik kom zelf wel lopen’. Hihi.

Ben ook zo benieuwd hoe Babysapje straks gaat worden met dit soort opvoeddingetjes. Of we daar echt een karakter verschil in gaan merken!
Ah Loeszie, crosspost. Jammer dat je je nog met BIB kan melden

Wij hebben trouwens maar zo’n klein KDV, 2 groepen, 1 baby en 1 peuter, en daardoor heel vaste leidsters. Het zijn er gewoon 8 en altijd dezelfde op dezelfde dagen, heel fijn vind ik dat!

En Stella, zie dat we dezelfde vraag gesteld hebben aan Hiro!

Overigens snapt Sapje dat laatste keer gebeuren heel erg goed… en al best lang! Denk ik , want ze doet het heel consequent!
-
Sap ik heb begin augustus een draagdoek meet in Amstelveen. Dat is voor jou ook niet zo ver toch? Via het fok forum.
Twiet: beterschap, doe lekker rustig aan. idd goed naar je lijf luisteren hoor!!

En 2 dames dus over de 40 weken heen....dat wachten duurt lang dan he....vind ik zelfs hier haha

Hiro goed dat je durft te vertrouwen op je gevoel...denk ook dat dat wel goed komt.

Haha hier ook zon ondeugende peuter; die blik in zijn ogen en dan een vingertje erbij....1 nog? 1 keer ....

Jz is nog wel wat jonger natuurlijk, dus weet ook niet in hoeverre hij echt begrijpt dat nog 1 keer echt 1 keer is. En niet steeds opnieuw 1 keer....haha

Ik ben ook wel vrij consequent maar juaman helaas minder...( die mannen) bij mij luistert hij dan ook veel beter....ze weten dat snel zat natuurlijk.

KDV: hier wel leegloop, terwijl er toen we jz inschreven nog een wachtlijst van ruim een half jaar was is er dus iets meer dan een half jaar later plaats zat. Hier voegen ze dus wel eens groepen samen; bv de babygroep komt dan bij jz goed ( vertikale groep) en dat is vaak alleen maar leuk.

Ze hadden nu door de leegloop ook een actie dat als je inschrijft dan krijg je een kadootje, bv een kraampakket van simply colors. Kijk dat vind ik natuurlijk niet erg ( en dat juababy zeker pas over een jaar komt dat maakt voor de actie niet uit )

Zo hier is juaman nog een paar dagen vrij en druk met de babykamer. De laatste restjes behang eraf....en de gaatjes dicht. Hopelijk kan hij/ wij dan woensdag beginnen met behangen. Ben er alleen nog helemaal niet uti welke kleur we het gaan verven...voor een meisje had ik de kamer al helemaal in mijn hoofd.

Begin wel echt te wennen aan t idee dat we straks 2 boefjes hebben. Haha twiet, ik geef toe dat t wel eens in mijn hoofd is opgekomen; stel dat bij de 20 weken echo blijkt dat t toch een meisje is. Maar vergissen bij een jongen doen ze niet zo snel geloof ik.

Daarbij zegt t geslacht denk ik toch ook niet alles. Je hebt meiden die heel wild en druk zijn....en jongens die juist heel rustig zijn...

Jz is wel echt een jongen als t gaat om auto's enzo ( maar wat de invloed van papa daarbij is??) maar verder is hij juist weer heel erg zacht en voorzichtig. Hij klimt echt niet zomaar ergens op, houd erg van zingen en dansen.

Ook kan hij heel lief en geconcentreerd bezig zijn met zijn baby ( zon ikeapop), knuffelen, eten geven..kijken of er poep in de luier zit etc.

Terwijl t meisje van een vriendin die even oud is juist heel druk is en overal op en af klimt, niets van liedjes zingen moet hebben en ook poppen vind ze totaal niet intressant.
quote:Loeszie schreef op 25 juni 2012 @ 12:02:

Sap ik heb begin augustus een draagdoek meet in Amstelveen. Dat is voor jou ook niet zo ver toch? Via het fok forum.Oh leuk, welke datum? Als ik kan wil ik wel mee, zeg maar dat je een 'vriendin' meeneemt!
Zondag 4 augustus. Ik ken er verder ook niemand behalve Bitterend van wie ik de Hop Tye heb overgekocht. Zij woont bij mij in de buurt en ik kan meerijden. Hier meer info:

http://forum.fok.nl/topic/1834960

Leuk als je ook komt!
Okay NZM ligt plat, mama ook even..Ben bekaf! Gelukkig komt lief vroeg thuis vanmiddag. Kom ik even wat uitgebreider reageren!
NZM klimt trouwens wel overal op, is best een wildebras, reuze ongeduldig en houdt totaaaaal niet van poppen. Zegt dus helemaal niets
Wow, wat komen er veel mensen! Volgens mij kan ik die zondag wel!

Kan er alleen niet uithalen waar het is. Bij iemand thuis?

Moet ik me op fok aanmelden daarvoor of kan jij het doorgeven?
Nog steeds BIB dus... Haha ze houden ons in spanning. Heb inderdaad dat ik er allemaal veel minder onzeker over ben dan bij Hera. Maar dat is eigenlijk over alles, valt mij allemaal veel makkelijker nu dan bij Hera.

Jua, wat leuk zo'n welkomstpakket, haha zal het hier ook maar eens gaan voorstellen, of een mamapakket, ook helemaal niet verkeerd... En wat lekker dat jullie nu met de babykamer aan de slag kunnen.

Vind het zo grappig, iedereen vindt Hera nog echt een baby, dat terwijl ze nu natuurlijk bijna 16 maanden is. Denk dat het komt door haar kale koppie.

Lees ondertussen alvast mee met de opvoedtips. Had vannacht ook nog een dilemma. Hera huilde, maar we hebben het even vijf minuutjes aangekeken en toen werd het al minder en uiteindelijk sliep ze binnen tien minuten weer. Maar we zijn dus niet gaan kijken, overigens was het niet zo'n schreeuwhuil van de pijn. Maar goed vraag mij af of ze dan wel genoeg veiligheid ervaren. Probleem is als we gaan kijken, Hera denkt dat het speelkwartier is begonnen en ze alleen maar harder gaat huilen als we dan weer weggaan. Hoe doen jullie dit?
Hiro, ik hoor meestal wel aan de huil of het echt menes is of niet. Soms is het echt een in-haar-slaap huiltje en dan slaapt ze vaak zelf weer in. Al was dat wel tot een bepaalde leeftijd. Vanaf dat ze tegen een jaar of 2 is gaat ze niet zo makkelijk weer zelf doorslapen, daarvoor wel. Nu gaan we altijd even naar haar toe als ze blijft jammeren, geven een kus, leggen haar neer en ze slaapt door. Ze is dan ook een beetje slaapdronken aan het huilen. Als er echt pijn is, of paniek (dromen volgens mij ofzo) ga ik er altijd heel snel heen.

Maar toen ze dus jonger was huilde ze wel vaker even, en sliep dan ook weer zelf in. Volgens mij prima, zeker als jij weet dat ze juist gaat spelen enzo als je wel naar haar toe gaat.

Fijn dat je je zoveel zekerder voelt dan toen bij Hera. Wat kan je je dan ineens al best ervaren voelen he? En het moedergevoel is er natuurlijk al, en je weet nu dat je daar best op kan vertrouwen!
Zo, ik heb de hele ochtend geslapen. Ik had het blijkbaar even nodig. En eerlijk gezegd heb ik nu alweer zin in een dutje .

Hiro, je klinkt ook heel relaxed, heerlijk hoor! Ik vond je bij Hera al zo rustig overkomen, maar nu nog meer. Krijg je eigenlijk veel kraamvisite of valt het mee?

Over het 's nachts huilen van Hera, dat vind ik wel lastig. Maar Twietie gaat ook nooit uit zichzelf weer slapen. Als ik er niet snel genoeg bij ben, wordt ze alleen maar wakkerder en duurt het langer voor ze in slaap valt. Het is voor Hera natuurlijk een lastige tijd (15 maand was hier duidelijk verlatingsangst en Hera heeft er ook nog eens een broertje bij), dus als het vaker gebeurt zou ik er denk ik wel naar toe gaan. Maar dan niet teveel zeggen, alleen even laten weten dat je er bent.

Het KDV heeft het hier ook zwaar. Een van de favoriete leidsters van Twietie is deze week voor het laatst. Ze had al drie keer een jaarcontract gehad en door de terugloop wordt het nu niet verlengd. Heel jammer. Ze vertelde ook dat ik me niet hoefde te haasten met het opgeven van de baby, want er was waarschijnlijk plek genoeg. Dat was inderdaad met Twietie wel anders. Zouden al die mensen dan nu een gastouder hebben of gewoon stoppen met werken? Ik snap niet zo goed hoe ze dat oplossen eigenlijk.

Jua, je hebt helemaal gelijk, het karakter zegt veel meer over een kind. Ik vond op je vakantiefoto's JZ trouwens al zo groot! Ik verbaasde me er echt over, zo'n wijze peuter.

Leuk dat Juaman al met de babykamer bezig gaat. Laten jullie JZ in zijn eigen kamer? Of schuiven jullie wel meubels door?

Sap, knap dat Sapje 'laatste keer' al zo goed begrijpt. Ik vind dat soort situaties trouwens thuis ook lastiger dan in de speeltuin, bijv met schoenen of jas aandoen. Soms wil ze dat echt niet en dan krijg ik het ook niet voor elkaar. Als ze in zo'n bui is, trekt ze alles zo weer uit. Doet Sapje dat niet (vast niet )? Meestal helpt het hier als ik dan eerst iets anders met haar ga doen en vervolgens 'stiekem' of spelenderwijs alles aan trek. Maar als ik haast heb, zit ik echt wel eens met mijn handen in het haar.

Twietie heeft overdag niet echt last van de waterpokken, maar 's nachts merk ik wel dat ze jeuk heeft. Ze klaagt dan ook over haar luier, dat dat zeer doet. Ik denk dat ze bedoelt dat het jeukt. Ik hoop dat het snel over is, want ik vind het maar niks!

Stella, ondeugende peuter... check! Die glimoogjes herken ik helemaal. Maar het valt me wel vaker op dat Steltje en Twietie veel op elkaar lijken in gedrag.

Mooie buikfoto zag ik langskomen! Maar het is nu toch echt wel tijd om eruit te komen hoor, veel groter kan die buik niet worden lijkt me!
Hihi, bedenk me ineens dat ik hier nu zit te vertellen dat Twietie lang niet altijd luistert terwijl we van de week met haar naar het CB zijn gegaan en toen deed ze braaf alles wat er van haar gevraagd werd. Er werd in de computer 'coöperatief' aangekruist :-D
Sap, ja grappig hè dat je je ineens zo ervaren voelt. Heb ik ook, maar had dat na tijdje bij Hera eigenlijk ook wel.

Lekker Twiedel dat je even hebt bijgeslapen. Je lichaam had het blijkbaar echt even nodig. Snap ook niet hoe andere mensen het met kdv doen, want echt stoppen met werken lijkt mij ook wel lastig als je hypotheek hebt. Maar misschien minder werken of met ouderschapsverlof tijd overbruggen. Wel jammer dat zo'n leuke leidster dan vertrekt.

Kraamvisite is trouwens veel minder dan bij de eerste. Op zich eigenlijk ook wel heel lekker, maar soms ook wel wat kaal.
Dat deed Sapje dan weer niet, bij het CB netjes wat ze moest doen. Vreemde voor dr neus en ze klapt dicht. Ze heeft altijd een half uurtje nodig om los te komen, maar daar is zo’n consultje van 10min te kort voor. Mevrouw geloofde me wel dus heeft het genoteerd, en had haar in de omkleedruimte horen kletsen en nam dat ook mee in de bevindingen!

Lekker dat je hebt geslapen Twiedel! Nog niet gebeld dus dat Twietie opgehaald moet worden? Heerlijk zo’n lekkere dag thuis, even bijtanken.

En nee idd, Sapje trekt geen kleren uit.. hihi. Ik heb denk ik toch een gevalletje apart. Zaterdag stond Sapje op de eettafel, na het verschonen van de luier (doe ik bij beide dames lekker beneden op een extra aankleedkussen) en toen duwde ze tegen de hangende lamp boven de tafel. Ik zei op een normale toon, niet boos, maar wel erg duidelijk ‘hee, dat mag niet he’. Dan kijkt ze me aan, pakt me vast (we stonden op ‘knuffel-hoogte’) om mijn nek en begint een paar tellen later heeeeel hard te huilen. Ontroostbaar. Ze schrikt zelf altijd zo erg als ze iets doet wat niet mag, heel zielig. Boos worden hoef ik dus eigenlijk nooit.. Ik dus heel rustig uitleggen wat ik zei, waarom het niet mag. En daarna maar troosten en blijven zeggen dat ik niet boos meer ben, dat het weer goed is. Ze kan dan juist erg blijven hangen in dat verdriet, en dan heb ik daar weer een afleidingsmaneuver voor nodig..

Hiro, ik zou ook niet kunnen stoppen met werken hoor. Dan kunnen we naast de vaste lasten niks meer. Ook ouderschapsverlof (hier onbetaald) is geen optie, want gelukkig verdien ik nog net iets meer dan dat 2 kinderen dagopvang kosten.. Maar nog maar net, dus kan de overweging als je daarmee quitte speelt (salaris 1 dag is gelijk aan kosten opvang 1 dag) om te stoppen met werken wel begrijpen.

(lezen jullie trouwens mijn werkontwijkend gedrag? kan me niet echt ergens toe zetten, zijn ook geen echte deadlines ofzo..)
En heel herkenbaar, stuk minder visite bij de 2e! Zo stom! Heel veel familie is bij mij niet eens meer geweest bij de 2e. Veel van hen zag ik gisteren voor het eerst. Sommigen feliciteerde niet eens! Blijkbaar heel normaal dat je ineens met een tweede kindje komt, ipv met 1 kind. Stom!
Dat vind ik wel echt heel stom Sap! Vooral van familie!

Wat zielig dat Sapje zo verdrietig is als je zegt dat iets niet mag. Weet je of jij of Sapvent dat vroeger ook had?

Ik merk hier wel dat als ik een korter loontje heb (wat de afgelopen weken nog wel eens het geval is door mijn vermoeidheid) het juist averechts werkt. Dus als ik meer vanuit autoriteit reageer ('en nu gaan we gewoon even dit doen, geen gezeur!') dan wordt zij alleen maar opstandiger en zijn we nog verder van huis. Dan moet ik mezelf echt bij elkaar pakken om een andere oplossing te bedenken. Soms vraag ik me wel eens af hoe dat straks moet met twee kindjes. Al hoop ik dat tegen de tijd dat de tweede in deze fase komt, Twietie al wat meer voor rede vatbaar is. Ik merk nu al wel dat het enorm helpt dat ze meer kan praten. Dan kan ze toch een beetje uitleggen wat ze voelt/wil op zo'n moment.

Ik ga maar eens douchen (lig nog steeds in bed te stinken ) en een begin maken met de ovenschotel. We moeten vroeg eten, want ik moet om 18uur bij de VK zijn. We wilden Twietie meenemen, maar nu ze de waterpokken heeft lijkt me dat niet zo verstandig (het kan gevaarlijk zijn voor zwangeren die het zelf niet gehad hebben). Twietman vindt het heel jammer dat hij niet mee kan naar de VK, wel sneu.
Wat lekker dat je even hebt kunnen bijslapen Twiedel! Ik slaap ook zo enorm veel. Vanmiddag na een nacht van 22 - 7.30 toch weer een uur liggen slapen. Ik zie echt als een berg tegen het slaapgebrek op. Maar goed ik begin in ieder geval uitgerust aan baby 2. Hier werkte het ook zo dat als NZM huilde 's nachts dan was dat meestal in haar slaap of als ze wel wakker was dan werd ze meestal nog wakkerder als je er dan naar toe ging. Zeker toen ze nog wat kleiner was werkte het averechts als je er dan naar toe ging. Als er nu wat is dan is er ook echt wat. Maar dan is het neerleggen, toedekken en ze slaapt weer verder. NZM is echt een goede slaper en kan ook heel goed zelf weer in slaap vallen.

Hier ook een nieuwbouwwijk dat zorgt voor voldoende kindjes op de opvang. Ik vind het ook zo raar dat er nu al veel ouders hun kind van de opvang halen terwijl de bezuinigingen nog moeten komen. Hier loont het in ieder geval op veel fronten om nog te werken. Niet in de laatste plaats voor mijn eigen ontwikkeling. Ik vind werken nog veel te leuk! Ben niet gemaakt om thuismoeder te zijn. Nu gaat NZM ook maar 2 dagen dus financieel is dat wel op te brengen. Ben benieuwd wat de rekening wordt straks met 2 kindjes. En we moeten ook wel allebei werken voor de hypotheek en alle vaste lasten. We verdienen ook allebei evenveel dus dan denk je er ook niet over om te stoppen met werken.

Ja raar he dat een 2e kind veel minder aandacht krijgt in de vorm van kaartjes en kraamvisite enzo...Is net zo bijzonder als de eerste toch? Vind je uitdrukking 'kaal' wel veelzeggend Hiro. En ja Hero is ook alweer een dreumes, in mijn ogen is ze nog baby, maar dat is helemaal niet zo. Hier was 15 maanden trouwens een enorme sprong..

Veel plezier bij de vlos Twiedel! Hoe ver ben je nu alweer? Hopelijk straks minder moe..
Twiedel, succes bij verloskundige. Jammer inderdaad dat Twietman nu niet mee kan.

Sap, wel raar dat familie niet eens meer feliciteerde zeg. Denk dat veel familie bij Hera ook nog kwam om ons huis te zien en verwacht ze inderdaad niet bij Hero. Maar zelfs vriendinnen schrijven op kaartjes dat ze in juli of augustus wel keertje langskomen, raar toch.

Loeszie, fijn dat je nog lekker goed uitrust nu. Betere start kan je als moeder niet hebben. Trouwens ook helemaal met je eens, naast het werken voor geld werk ik in ieder geval ook om mijzelf te ontwikkelen, hele dag thuisblijven zo ik hele ongelukkige moeder van worden.
Nee volledig thuismoeder zijn is voor mij ook niets maar ja gedwongen ben ik grotendeels.

Met die nieuwe regels kan ik nog niet verl anders ivm opvang.

Hoop dat ze t weer terugveranderen wat dat betreft.

Hopelijk ooit in de toekomst als babyjua groter is echt werken... Snak er naar
Weer helemaal goedgekeurd door de VK. Toch fijn om het hartje te horen. Morgen alweer 15 weken. Twieatman was toch mee want we hebben twietie even bij de buren gebracht.
Wat fijn Twiedel, 15 weken al weer, het schiet op. Zijn jullie al met het kamertje bezig?

Jua realiseer mij goed dat het niet altijd een keuze is om niet te werken. Hoe loopt je webwinkel eigenlijk? Want dat is toch wel degelijk werk.
Haha welk kamertje? We hebben geen kamer over. Iedereen aan wie ik het vertel vraagt me hoe dat hier moet passen. Nu zeg ik vaak 'het last niet maar wordt lekker knus' :-)

Jua, ben ook wel benieuwd hoe het met je webwinkel gaat. Krijg je veel bestellingen? En hoeveel tijd per week kost het je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven