Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Hij voelt dat je wegglijdt, dat het je serieus is. En nu komen de tranen, de spijt. Maar bedenk wel...dat is ALLEEN omdat het met haar tegenvalt. Toen jij nog wou doorgaan, was hij te druk met haar en was jij niet belangrijk. Volhouden, en hou de regie in handen!!
@ julus hij zegt geen relatie te hebben maar belt wel met haar. Maar bellen is niet erg.. Aldus hem.. Hij is een klein verwent kind in de snoepwinkel die geen lollie mag hebben.. Weet geen andere beschrijving.
Hij wil meer lollies, dat is het probleem. Vandaag aardbei, morgen kiwi. Zo zie ik het. Want elke dag aardbei is ook maar saai. En als hij dan aardbei heeft, wil hij weer die kiwi.

Die mannen van ons gaan niet voor ons, gingen niet voor ons, en zullen niet voor ons gaan. Next.
En als hij zegt jou zou zeggen dat hij een relatie heeft, loop je nog harder weg. Zo gek is hij niet. Maar hij heeft het wel, zeker weten.
Dat is heel leuk voorhem als ie een relatie heeft.. Dat boeit me weinig. Echt waar. Als ik hem zie lopen walg ik van hem.. Dat ik daar 16 jaar bij ben geweest.

Hij zegt dat ik hem verdriet doe omdat ik met m'n vrijgezelle vrienden ga stappen.. En ben wezen stappen. Nou ik ben 35 en hen nog een heel leven voor me dacht ik zo.. Dus ik maak gewoon plezier.

Ik merk dat ik vrijer word. Niet meer het plezieren van een ander.. En als de kids bij hem zijn,zijn ze ook helemaal voor hem... En dat is ook best lekker moet ik toegeven.
Goed zo. Jouw leven leiden, en wat hij doet is niet boeiend meer. En juist dat ergert hem, dat hij je niet meer boeit. En ja, je zou een nieuwe man kunnen tegenkomen, iets wat hij ook niet leuk vindt, als hij echt met haar klaar is.
Mijn goede vriend en ik hebben een klik.. Al jaren. Maar nooit wat mee gedaan. We hebben het ef samen wel eens over.. Maar op dit moment zien we elkaar wat minder.. Want of het nu lust is of meer, nu is niet de goede tijd. En als we ergens elkaar tegenkomen voelen we de vonken... Maar ik ben nog maar net weg.. Vanaf begin Maart.

En id mijn ex vind dat heel erg dat ik weer beschikbaar ben voor anderen zeg maar...
quote:Soyli schreef op 26 juni 2012 @ 09:23:

Worthit, ik denk dat mannen heel anders in een situatie als deze staan als vrouwen. Zeker omdat het vaak de mannen zijn die (schijnbaar) makkelijk over stappen van de ene in de andere relatie. Ik heb er wellicht overheen gelezen maar heb je kinderen? En begrijp dat je (ex)man ook langdurig en meerdere keren vreemd ging? Zie hierboven: ik weet wat het met je doet..

Blijf vooral schrijven hier..

?

Hoi Soyli, nee je had er niet overheen gelezen, ik had dat nog niet vermeld. Niet dat ik denk dat er iemand die ik ken, of anders om, vind ik het toch een beetje eng om herkend te worden. Eigenlijk zou me dat niets moeten doen, ik vertel de waarheid en maak niets erger dan het al is. Ik heb twee volwassen kinderen en drie kleinkinderen, de jongste was net 4 weken oud.Flikte dit andere halve maand voor ik 50 werd. Heb dus echt een knal verjaardag gehad en veel aandacht aan mijn jongste kleinkind kunnen geven, niet dus.

Hij heeft me verlaten voor een ander, hij had zijn kloon gevonden zei hij tegen me. Nou had zijn kloon er naar drie maanden al genoeg van. Daarna wat one night stands, en nu dus weer een nieuwe vriendin die ook in een scheiding zit.
Worth it to be loved
Ach worthit... Wat erg zeg! Wat bezield hem om zoiets te doen. Ik snap het niet hoor...
Dank je Julus voor het welkom heten.

Ik snap het nu niet en zal het nooit snappen hoe je je eigen gezin en de toekomst die je samen hebt opgebouwd zomaar weg kan gooien.

En dat je zo maar even van gezin denkt te kunnen ruilen. Er was ook geen reden voor dit anders dan dat hij wel eens het bed wilde delen met een andere vrouw. Ineens kreeg hij een nieuw groepje vrienden, daar voor had hij daar nooit eerder behoefte aan gehad, ging vaak met ze uit, kwam een vrouw tegen en bam wilde scheiden. Nu zegt hij hier al twee jaar mee rond te lopen...ja ja. Ik hem gezegd, jij wil dit dus regel het zelf maar, inmiddels zijn we 15 maanden verder terwijl ik niets tegen hou. Ik ben in mijn hart flink geraakt, maar mijn verstand werkte naar 3 maanden van de wereld te zijn geweest weer optimaal. Ik laat me niet als een zwak lammetje naar de slachtbank brengen. Maar toch het doet verdomd pijn...
Worth it to be loved
quote:problemo schreef op 26 juni 2012 @ 18:00:

Ach worthit... Wat erg zeg! Wat bezield hem om zoiets te doen. Ik snap het niet hoor...Problemo als het niet zo in en in triest was zou het om te lachen zijn. Ben wel blij dat je het ook niet snapt, af en toe bekruipt me het gevoel dat ik gek ben i.p.v hij. Na twee maanden vond hij al dat ik er wel heel erg lang in bleef hangen. Na 32 jaar zou ik het in twee maanden dus al verwerkt moeten hebben. En van dit soort uitspraken kan ik inmiddels wel een boek schrijven
Worth it to be loved
Worthit: mijn leestips; "Als je partner je verlaat" van Doris Wolf (zie ook http://www.heinpragt.com/liefde/opnieuw_beginnen.php _ ) En Byron Katie is één van mijn favorieten. Ik heb mezelf werkelijk een slag in de rondte gelezen in zelfhulpboeken, in de eerste weken, maanden, jaren nadat ex er vandoor ging met wederzijdse collega. In al die slapeloze nachtelijke uren kon ik beter in bad goede dingen lezen, dan malen. Ik ben erg van de 'plannen', constateer ik achteraf. En dat heeft me best veel aardigs gebracht, tot nu toe.

Verder is 'Houd me vast' van Sue Johnson één van mijn favorieten om niet opnieuw dezelfde fouten in een nieuwe relatie te maken. Al is het maar voor jezelf. En mijn nieuwste favoriet? Echt een aanrader! Caitlin Moran 'How to be a woman.' Geweldig!

Verder ben ik nu erg beroerd (hartstikke verkouden, maar dat geeft niet). Ik heb mijn werkzaamheden voor baas op een laag pitje staan en allerlei verplichtingen afgezegd. Ondertussen schrijf ik wonderbaarlijke persberichten en maak ik heerlijk eten voor mijn kinderen Hatsjie!
Asl ik rare dingen schrijf, is het vanwege beroerd hoofd + niesaanvallen.. Heb al één fout 'ontmaskerd'..
@ wothit nou dat lijkt die ex van mij wel. Ik gaf hem nog een kans en hij verweet mij dat ik hem na twee maand nog niet vertrouwde. Tranen waren al helemaal niet toegelaten.en nu hij mij terug wil ben ik natuurlijk de schuldige van het verdriet bij de kids. Want tenslotte wil ik hem niet terug.. Meneer had ook ineens nieuwere vriendjes en moest meer en meer stappen. Hij is 42 en zijn oudste vriendje 26. De rest jonger. Heel zielig.. Zijn nieuwe liefje had ie van internet. Een hoer... Zwanger gemaakt en toen ze spontaan een miskraam kreeg moest ie uitgebreid op miskraam bezoek natuurlijk. hij heeft mij met een glimlach op het gezicht helpen verhuizen. Want hij kreeg vrij spel met zijn nieuwe lief. En toen was de spanning er af zei hij.. Nu moet ik weer terug komen want door mij kan hij de Kinderen niet elke dag zien. En door de week de kinderen meer hebben kan ook niet. Want dan moet ie ze naar school brengen.. blz bla
Bla bla bedoel ik. Ik bedoel er mee te zeggen dat hij duidelijk heeft gemaakt dat het eigenlijk mijn schuld is. Hij zei.. Je bent te dik. Je hebt hbonivo maar bent nog dom(hij geeft af op een ieder die een hogere school heeft doorlopen als hem).

Ik had een huishouden van Jan steen. Hij zegt bewust dingen om me te kwetsen. En daar geniet hoe volgens mij van. Soms lukt het hem en soms niet. Maar nooit en nooit dat ik hem dat toon.. Dat is ie niet waard.
Het zegt meer over hem, Problemo, dan over jou. Hij heeft een probleem en daar moet hij de rest van zijn leven mee dealen.. Een minderwaardigheidscomplex, lijkt mij. Maar het doet er ook niet toe. Karma! Hij baalt nu dat hij aan de touwtjes trekt en dat jij niet meer danst. Lullig van jou hoor

Hij moet jou kleiner maken, dan wordt zijn eigen mislukte ego groter. Geen fijne, liefdevolle man dus.

Ex is hier ook het slachtoffer, ondanks het feit dat hij me van de ene op de andere dag liet stikken en de kinderen erbij, voor een wederzijdse collega. Zielig hoor; ik had hem zo ongeveer in die richting gedwongen. In plaats dat hij bedacht dat hij de laatste anderhalf jaar toch wel erg veel andere, egoïstische uitstapjes en neigingen kreeg, waar ik het uiteraard niet mee eens was. Dus was ik de bitch. So be it. Ik weet zeker dat hij afgunstig is als ik mijn dingen goed regel. Huis goed geschilderd, tuin mooi, tweede auto voor de kinderen. Stik maar, kleinzielige krentenkakker! Zelfs als oudste dochter naar de kapper gaat, bij hem in de straat, moet ze het geld maar bij mij terug vragen.. Hoe zielig kan je zijn. Alle grote onkosten die hij beloofd had samen te delen, komt hij op terug. Muziekles, fietsen, schoolkosten. Ik vraag er niet eens meer om, maar werk gewoon harder en laat de boemerang ooit maar bij hem neerkomen. Hij vindt het vast leuk als ik om centjes bedel? To hell! Hij houdt van kleineren, de baas zijn en de dienst uitmaken. Daar heeft hij mij niet meer voor.
Ja bah. Ik zei ex dat ie meer geld over moet maken. Kreeg ik te horen dat ik daar dan elke maand maar om moet vragen.. En dat ik dan wel kreeg.. En id to Hell.. Nooit zal ik hem meer smeken.. Ik vroeg hem net of kids bij hem kunnen zijn over een week. Voor twee dagen. Kon niet. Meneer moet dan door de week te vroeg zijn bed uit als de kids er zijn en dat wil ieniet. Onze liefhebbende papa die graag meer van de opvoeding wil.. (over de opvoeding hing ie jankend aan de telefoon) de loser. Heb gelijk opgehagen. En hij kan der niet tegen dat ik me red en dat ik nog wel eens op stap ga. Ja volgens hem ben ik nu een del die alleen maar op stap ga.. Nou so be it... Maar waar ik niet tegen kan is dat ie de papieren niet wil tekenen. Volgens hem kan ik nog niet zeker weten dat ik wil scheiden..
Heb jij hem nodig om te scheiden? Niet toch?

Al hij zegt dat jij een del bent die alleen maar op stap gaat, antwoord je gewoon: 'Dat is perceptie! Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Je ziet wat je wilt zien!" Joepdoeidahag!
Nee. Ik ben hem niet nodig om te scheiden. Maar hij maakt het leven van de kids zuur.. Het is een in gemene en akelige vent.. Wat heb ik in hem gezien? Bah.. Kids klagen ook steen en been over hem. Hij doet altijd boos.. Hij is kortaf en sjaghie.
Die exen van ons hebben een gemene deler, zo te lezen. Ik kreeg ook zowat de schuld van het feit dat hij het bij mijn vriendin zocht. Ach, dat neemt toch niemand serieus, we weten immers wie het zegt dames! Hun ego moest worden gevoed, het liefst door een vrouw die hem op handen draagt en echt, echt, niet zonder hem kan leven. Over een tijdje zouden ze willen dat deze laffe en slappe zakken uit hun leven waren...trust me.

Hun ellende is net pas begonnen, wij zijn van die ellende af. Zo bekijk ik het. Ook mijn ex loser wil alles bepalen, denkt aan de touwtjes te trekken. Grappige is dat hij helemaal niks zelf kan bedenken of bepalen, maar dat hem alles wordt voorgekauwd door zijn hoer. Je kunt precies zien wat hij zelf bedenkt, en wat zij bedenkt. Jammer voor ze dat ik ze allebei goed ken, en dus precies weet hoe ze zijn en denken. Ik ga daar natuurlijk niet in mee. Zij zijn met zijn tweeen, denken sterk te zijn maar ik win!

Wij weten toch dat deze vrouwen hetzelfde lot ondergaan als wij...ik visualiseer haar jankend en hysterisch, zich afvragend waar het is mis is gegaan. Waarom ze niet meer voldoet. Zolang ze haar benen wijd blijft doen is er niks aan het handje, denkt ze. Ik weet dat zij niet de enige is voor hem, maar dat wil ze niet zien. Ze hebben geen toekomst, want deze man wil vrij zijn, rondneuken en zijn eigen ding doen.

Er zijn 1001 redenen waarom wij heel dankbaar moeten zijn dat onze ex losers niet meer in onze levens zijn!

Enne, dat ze huilie huilie doen is niet serieus te nemen. Ze komen dan een slaapplaats tekort, of iets anders. Maar het is allesbehalve liefde.
Problemo, of je nu wel of niet gaat scheiden, een akelig sujet blijft hij toch wel. Kun je maar beter helemaal los van hem zijn. Je gaat je vrij voelen!
Bedankt voor de tips Gianna. ' Als je partner je verlaat ' was een van de eerste boeken die ik aangeschaft heb maanden geleden, onder tussen heb ik meer boeken gekocht, alleen ik heb nog niet de rust in me ze echt te lezen. Maar dat komt wel met de tijd. Beterschap met je verkoudheid.
Worth it to be loved
quote:problemo schreef op 26 juni 2012 @ 19:11:

@ wothit nou dat lijkt die ex van mij wel. Ik gaf hem nog een kans en hij verweet mij dat ik hem na twee maand nog niet vertrouwde. Tranen waren al helemaal niet toegelaten.en nu hij mij terug wil ben ik natuurlijk de schuldige van het verdriet bij de kids. Want tenslotte wil ik hem niet terug.. Meneer had ook ineens nieuwere vriendjes en moest meer en meer stappen. Hij is 42 en zijn oudste vriendje 26. De rest jonger. Heel zielig.. Zijn nieuwe liefje had ie van internet. Een hoer... Zwanger gemaakt en toen ze spontaan een miskraam kreeg moest ie uitgebreid op miskraam bezoek natuurlijk. hij heeft mij met een glimlach op het gezicht helpen verhuizen. Want hij kreeg vrij spel met zijn nieuwe lief. En toen was de spanning er af zei hij.. Nu moet ik weer terug komen want door mij kan hij de Kinderen niet elke dag zien. En door de week de kinderen meer hebben kan ook niet. Want dan moet ie ze naar school brengen.. blz bla

@ Problemo, hier ook hoor, hij is de oudste van zijn beste nieuwe vrienden groep. Er zit er wel een bij die wat dichter bij zijn leeftijd zit, maar die heeft dan weer een vriendin die 1 maand ouder dan mijn dochter is. De 'schuld' ligt ook bij mij hij komt met allerlei voorbeelden waarom er voor al gescheiden moet worden. Ik heb geen humor, ik hou niet van muziek, je kan met mij niet op een terras zitten. De waarheid is ik kan niet lachen om zijn dubbelzinnige slappe humor waar in ik ook nog vaak het lijdend onderwerp was, ik van andere muziek hou dan hij, en hij op een terras zijn mond amper open doet. Maar dat verteld hij er niet bij aan zijn 'vrienden'. En zo heeft hij nog een rits van onzinnige redenen. Ook bij hem is het nu feesten en partijen en festivals aflopen. Daar hoefde hij dan ook niet voor te scheiden, dat mocht hij al, hij had alles, mocht alles en bijna alles kon. Was toch niet genoeg....

Kan me heel goed voorstellen hoor dat je jou ex niet terug wilt, ze behandelen ons zo respectloos en ondertussen begrijpen ze niet waarom wij daar zo zwaar aan tillen. Hier wordt amper naar de kinderen om gekeken, hij ziet ze alleen maar als ze hem bellen omdat er iets moet worden geregeld waar ' Pa ' mee kan helpen. Kleinkinderen idem dito.

We weten wel dat we ze een schop onder hun kont zouden moeten geven, dat is zo moeilijk omdat ons verstand dat zegt. Ons (hart) gevoel gaan niet zo maar mee, we kennen het velletje, we kennen zijn/haar stem, en toch staat er een totale vreemde voor je. Ik wens je heel veel sterkte! We schijnen er sterker en beter uit te komen, aan die gedachte probeer ik me vast te houden.
Worth it to be loved
Ik ben de laatste maanden zoveel sterker geworden. Dat kunnen mensen hier beamen. En daar ben ik trots op. Maar bovenal weet ik dat ik er ga komen. Ik ben al door zoveel shit heengegaan dat ik met gemak het gevoel heb de wereld aan ge kunnen. Maar ik heb ook slechte dagen ertussen..meestal laat ik die toe op dagen dat ik in de nachtdienst zit. Ik lig dan overdag de hele dag op bed en doe niets. Alleen eten maken en slapen. Haha ik moet dan ook zeggen dat ik wonderbaarlijk fit m'n nachten uit kom.... Helemaal opgeladen..
Soyli, lief dat je ernaar vraagt, met mij gaat het redelijk.

Momenteel heel erg veel zorgen over de kinderen... Alledrie blijven zitten/worden niveau teruggezet dit jaar, oudste loopt bij psycholoog, jongste vertelde mij gisteren nog dat ze papa nooit meer wilde zien, want hij ging toch weer weg... Mijn hart brak, dat kleine meisje dat haar papa zo verschrikkelijk mist en zich in de steek gelaten voelt. Ze droomt ook heel vaak dat we weer allemaal bij elkaar zijn en ze zegt ook zo vaak tegen mij dat ze wil dat papa gewoon weer hier komt wonen...

En ik weet zo goed hoe het voelt, heb hem zoveel gemist dat het zelfs lichamelijk pijn deed en nog steeds voel ik me in de steek gelaten.

Dus momenteel ben ik eigenlijk alleen maar bezig met; hoe maak ik deze situatie zo prettig mogelijk voor mijn kids, hoe help ik ze erdoorheen.... Voor mezelf is het momenteel overleven, leven doe ik al een hele tijd niet meer...

Worthit; sorry dat ik je nooit meer heb teruggeschreven meis!! Dat was niet mijn bedoeling, maar ik zit zo vol momenteel met werken (ben meer gaan werken, nu alleen donderdag nog vrij), de kinderen, mijn huishouden (waar heel veel van blijft liggen momenteel en wat ik bijna volledig in de avonduren doe) en stress....

Enniehoe, ik ben blij dat je de weg naar het forum gevonden hebt; hier reageert altijd wel iemand en het kan echt heel fijn zijnn hier je ei kwijt te kunnen, bij mensen die precies weten hoe het voelt!!

Bij jou is de knoop dus ook nog steeds niet definitief doorgehakt (qua papieren bedoel ik dan)...

Elke keer dat ik hier lees vind ik het weer schokkend hoeveel van wat jullie schrijven, door mij geschreven zou kunnen zijn. Vooral wat Problemo af en toe schrijft over haar ex, zou zo precies door mijn bijna-ex gezegd kunnen zijn...

Ongelooflijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven