Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Ik ben er nog, maar niks te melden.

Maar we kakken wel in ja.

Niemand naar kapper geweest? Onthaard?
Oh, sorry, een doodzonde! Ben 2 weken geleden naar de kapper geweest zonder het vooraf te bespreken of achteraf te melden!

Die andere dates met dat streepje heb ik tot onbepaalde tijd uitgesteld. Denk er regelmatig aan maar heb 't niet bijgehouden na de 1e twee keer en nu heb ik er nooit zin in.

R. ligt naast me op de bank te snurken maar hij denkt dat ie tv aan 't kijken is. Als ik vraag of we gaan slapen zegt ie met ogen dicht dat ie iets aan 't volgen is op tv (die wel aan staat) en dat ie daarna wil slapen.
Haha!

Maar ga je schamen wat betreft kapper-gedeelte. Alhoewel, ik ben tijdje terug ook naar kapper geweest zonder voor- en nabespreking. Ik heb overigens wel een goede kapper gevonden. Heel fijn is dat!

Ontharen niks. Zou sowieso niet weten waarom of voor wie. En wat ik me blijf afvragen (en zo blijft dit een succesvol onderwerp) gaat het niet ontzettend jeuken aangezien het ietsje langer moet zijn om te harsen?

Iemand nog ge-spaziert dan?

Rapport van de ombudsman gelezen?
Ik heb nieuw laarzen gekocht. Alweer. Ik heb ontdekt dat ik een echt inkomen heb dus dat jaag ik er nu doorheen.
Spazieren gebeurt nog regelmatig. Hebben we laatst een leuk akkefietje mee gehad. Spazieren in 't bos en daarna koffie of bels biertje bij zeer populair onder bos-spazierenden café aan de rand van 't bos. Wij zitten daar en er komt een groepje verstandelijk gehandicapten jongeren met 2 begeleidsters binnen en die gaan naast ons zitten. R. keek z'n ogen uit, ik vond 't bijna genant. Maar het was puur uit leuke interesse en bewondering, want uiteraard heeft ie in Marokko ook wel ooit verstandelijk gehandicapten gezien maar die worden eigenlijk altijd binnen verstopt en gaan niet in groepjes leuke dingen doen.

't Was 'n nogal luidruchtig en uitgelaten groepje (uiteraard), dus was erg grappig om te zien. Tot er één 'n flesje cola met 'n rietje kreeg en daar bijna in stikte. Hij begon echt ongelooflijk hard te hoesten en rare geluiden te maken en die andere 5 zaten er bijna als apen bij te schreeuwen, zo hard moesten ze daar om lachen. R. wist niet hoe ie 't had, hij kon niet meer ophouden met staren en wist niet of ie moest lachen of niet dus zat er nogal schaapachtig bij te kijken. Tot die jongen uit z'n verslikking komt en zelf 't hardst begint te lachen en schreeuwen tegen de andere grootste herrieschopper, toen kreeg R. er ook de slappe lach van.

Heeft 't er de hele middag nog over gehad, dat ie 't zo gaaf vond.

Haha, en echt inkomen is leuk ja!
Hmm. Toen we er zaten was 't leuker dan dat 't hier nu staat.
Oké, kappersverhalen.

Ik ga binnenkort, want ik will voor de bruiloft van mijn zus een mooi kapsel. Dus de haren mooi opsteken. Ik heb bedacht hier een keer een lang de kapper te gaan en als het was is fotos te maken zodat de kapster in Duitsland, waar de bruiloft is hetzelvde kan doen.

Ik zou graag zoiets willen:

Klick

Eens kijken of dat lukt, nou ja iets minder getoupeerd denk ik.Ben benieuwd hoe dat lijkt.

Het wordt wel een grote bruiloft, 180 man. Alles erop en eraan. Geen dresscode, maar de bruidsmeisjes en directe familie werd wel gevraagd ik galakleding te komen.

Ik heb inmiddels dan ook een jurk. Lang, donkerrood, hij moet nog iets nauwer gemaakt worden. Ik zal nog eens een foto op de bekende plek zetten.
Okay, dit is niet spannend, maar ik heb dan ook niets te vertellen.

Behalve dat er vanochtend toen de wekker ging een kat van mijn bed sprong, die daarvoor lekker tussen vriend en mij lag te slapen. For the records, ik heb geen kat. Dus die was zomaar door de open balkondeur naar binnen geslopen zonder dat wij het door hadden. Ik schok wel even. Maar die kat denkt geloof ik, dat zij bij mij woont. Zit ook altijd op mijn balkon naar binnen te kijken. Maar meestal slaap ik met de deur dicht in de winter omdat het te koud is en vanacht greep die kat dus haar kans.
Es: chique hoor dat haar! Ben benieuwd naar de foto straks, inclusief de jurk.

Isiss: leuk verhaal hoor! Moest er toch ook wel beetje om lachen zoals je het beschreef.

Over de kapper gesproken, ik moet binnenkort ook. Nog niet eerder geweest hier, maar er zit een kapsalon hier die van een (homo)stel Nederlanders is. Ga daar maar heen, ziet er wel goed uit, ze zijn er aardig en kan ik tenminste precies uitleggen wat ik wil. Alhoewel er van mijn haar toch niet veel bijzonders te maken is..

Nieuws van sollicitatie trouwens: ben vanmiddag zelf maar weer even langs geweest om te vragen hoe het nu zit, omdat ze natuurlijk niet gebeld hadden. Nou ja, ze hebben dus een ander. Shit!

Gelukkig heb ik nog een andere optie, al kan ik daar pas over een maand terecht. Wel grotere kansen, omdat een paar meiden ken die er nu werken en mij graag als collega willen. Dus dat zou heeeel mooi zijn.
Het zuiden van Spanje lijkt me geweldig! Wel minder werkgelegenheid dan hier Vriend woont aan de kust, daar is 't best uit te houden met de hitte denk ik (omdat er altijd wel een windje is). Wat mij ook aantrekt is dat de plekken kleiner zijn en toen ik laatst bij vriend was zag ik zelfs fietspaden!!! Madrid is groot, vies, smog, etc. Aan de andere kant is er veel werk, er is altijd wat te doen, er is superveel cultuur, het uitgaansleven is geweldig, etc.

Ik werp me even op als Brazilian expert voor Fille. Het jeukt niet bij mij! Wat wel jeukt is de dag nadat ik geschoren heb, of als mijn ondergoed over mijn geschoren huid schuurt. Dat was één van de redenen dat ik daarmee gekapt ben. Hier ken ik trouwens geen brazilian-harster, dus doe ik 't zelf (ayyyy ). Heb wel een kapster gevonden die je wenkbrauwen met een touwtje doet! Naar de kapper ga ik niet meer tot de diploma-uitreiking want ik wil mijn haar nog wat langer laten groeien, het is nu tot op mijn tepels ongeveer als ik 't over mijn schouders naar voren gooi.

Moon, balen van die baan!!!!!! Heb je behalve die ene andere nog andere dingen op 't oog? Wil je persé in 't toerisme?

De kappers zijn wel goed in Spanje vind ik, ze houden van lang haar (in vergelijking met Nederlandse kappers die van kort haar houden ).

Es, jakkie die kat! schrikken!! Enne... love the hair!!

Ik ben blij dat ik zo hard doorgewerkt heb 't hele jaar, want nu 't heerlijk weer wordt, kan ik lekker op een terrasje gaan zitten vanavond!
Heftig kapsel Es! Tis niet de bedoeling dat je meer aandacht trekt dan de bruid hè? Nee, geintje. Hoewel ik a-romantisch en zeer nuchter ben lijkt 't me toch ook wel heel gaaf om 'n keer compleet opgetut zo'n dag/feest mee te maken.

Moon: shit van die baan, hoop dat die andere wel wat wordt.

Heb vandaag ge-high-tead met 'n vriendin. Was leuk. Je eet zo langdurig en veel dat je niet meer hoeft te koken thuis.

En 't laatste nieuws is verder dat R. al weer geen werk heeft. Ik haat uitzendbureaus, en dan vooral hier in BE. Altijd vrijdagmiddag horen of er de week erna wel of geen werk is. Hier weer 'tzelfde liedje: ze zijn zeer tevreden maar er is niet genoeg werk volgende week. Begin bijna te denken dat ze 't niet durven te zeggen als ie 't niet goed doet ofzo. Maandag dus weer 'n rondje uitzendbureaus in 't dorp verderop, hoe demotiverend is dat. Mag ik álsjeblieft voor jullie komen werken? En dan 3 dagen in ploegen in vieze metaalbedrijven terecht komen. Kweet 't, 't kan nou eenmaal niet anders nu, maar toch. 't Is toch vervelend als je niet een heel klein beetje zekerheid hebt. Misschien dat ie nu wat actiever met NLs leren aan de slag gaat, want dat is een beetje op een laag pitje komen staan.
quote:Margaretha2 schreef op 04 april 2008 @ 18:46:

het is nu tot op mijn tepels ongeveer als ik 't over mijn schouders naar voren gooi.

Gaaf kapsel Es! hahaha jeetje ik zou echt schrikken van die kat

Moon: balen van die baan, hopelijk vind je snel iets

Hier alles ok, potentieel vriendje is aan het borrelen met collega's. Doen ze daar standaard op vrijdag, is nl nogal een jong adviesbureau. Dus ik zit vanavond alleen. Wel jammer, maar goed hij hoeft niet alles voor mij opzij te zetten.

Verder gaat het eigenlijk wel z'n gangetje. Werk is super druk en de komende tijd ben ik weer veel buiten de deur.
Haha ja dat staat er idd een beetje raar Isiss.

Heeft R. eigenlijk een opleiding gevolgd?
Nee, alleen middelbare school.

Wel jammer, hij zou 't makkelijk kunnen, maar heeft er nooit zin in gehad. Zag meer in geld verdienen toen, en omdat de werkloosheid in Marokko onder hoogopgeleiden enorm hoog is vond ie 't alleen maar tijdsverspilling om langer naar school te gaan. Hij merkt nu hier pas dat een opleiding nut zou kunnen hebben, al is 't belangrijkste nog steeds dat ie de taal leert spreken.

Carrière- en geldtechnisch is 't voor ons dus handiger dat als er eventueel ooit kinderen komen, hij thuis blijft en ik blijf werken. Is voor ons allebei ook beter.
Isiss: dat is ook balen dat R. weer zonder werk zit! En dat hij nooit ergens voor langere tijd aan de slag kan!

Maarre..zou wel mooi geregeld zijn, hij huisvader, jij de carrierevrouw.

Magnolia: klinkt goed over het potentiele vriendje! Geen ergernissen ed. dus? Hoe zit het eigenlijk met de studie die je wilde gaan doen. Gaat het nog door? (vooral omdat je het al zo druk hebt op je werk)

Marg: nee, ik hoef niet iets per se iets in het toerisme, maar er is hier bijna niets anders. Het hele eiland leeft er zo'n beetje van. Daarnaast vind ik het juist leuk om in het toerisme te werken (voor even dan, waarschijnlijk niet tot aan m'n pensioen ).

Hier hebben ze trouwens ook fietspaden! Alleen ben ik (als NL'se ) denk ik de enige die door heeft dat het fietspaden zijn. Vaak wordt het gebruikt als parkeerplaats of stalling voor allerhande aanhangwagens en vreemde karretjes.

Verder vrees ik dat ik nog eens een aanrijding ga krijgen met een toerist. Die slenteren meestal nietsvermoedend rond en zonder dat ze t doorhebben lopen ze opeens op het fietspad. Neem tegenwoordig met m'n fietsje meestal de binnenwegen die toerist-vrij zijn.

Marg, misschien weet jij het, maar ik ben ook al een tijdje bezig met m'n haar langer laten groeien, alleen de punten zijn zo stro-achtig. Weet niet wat ik er aan kan doen. Ik laat me al niets meer aansmeren door de kapper, want het resultaat is enkel een lege portemonnee en heb ook vele shampoos geprobeerd. Weet iemand er iets op? Vind het het nl. zo lelijk.
Moon: nee totaal nog geen ergenissen. Voel me helemaal happy, gelukkig ook geen onzekerheden. Ow ja de studie...... heb vorige week gesprek gehad met de studieadviseur en die zei dat het nagenoeg onmogelijk was om rechten in 4 jaar deeltijd te doen. Bovendien beperkt een studie me heel erg, kan niet zomaar een baan aannemen waarbij ik veel moet reizen. Bovendien zijn er nog zo veel andere dingen die ik leuk vind. Ga via mijn werk waarschijnlijk weer hockeyen, ik ga de vervolgcursus arabisch doen en ik wil ook nog genoeg tijd hebben voor andere leuke dingen. Kan gelukkig via mijn werk ook cursussen volgen. Dus van het idee om rechten te gaan studeren ben ik maar definitief afgestapt
Moon, afknippen Zit niets anders op. Je moet gewoon om de paar maanden even 'n klein stukje van je haar halen wil je zorgen dat je een mooie bos krijgt. Anders gaan de punten splijten en dood. Met de zon en zee moet je uberhaupt goed verzorgen, dus goede shampoo en conditioner.

Zjoeft weer weg, waarom moet je ze door de weeks elke ochtend wakker maken en worden ze op zaterag gewoon om 6 uur wakker
Es, gave hair do!! Ben ook benieuwd naar foto's, in de jurk met het mooie kapsel

Moon, balen van die baan! Hoop dat er binnnekort iets anders langskomt!

Isiss, high tea, wat heerlijk!!!! Hoop dat R snel weer aan de slag mag, lijkt me idd frustrerend om steeds weer langs die uitzendbureaus te moeten sjokken...

Marg, hoe was je terrasjesavond?

Yas, hoe gaat t nu met jou?

Verder echt nada te vertellen hier. Alles gaat z'n gangetje, gisteren date gehad, best gezellig, maar meer op vriendschappelijke basis. Schiet nog niet op dus Straks richting vriendin in Utrecht om daar te eten en daarna te stappen. Niet veel bijzonders dus...fijn weekend allemaal!
Je hoeft maar één keer 'kapper' of 'brazilan' te schrijven hier en iedereen heeft wel iets te vertellen.

Ik heb echt een heerlijk weekend. Maar moet nu al weer verder dus heb niet echt tijd.

Oh Isiss ik heb wel erg gelachen om het verhaal met de verstandelijk gehandicapten. Ik zie het helemaal voor me!

Es, gatver van de kat. Maar wel grappig.

Moon, kut van de baan. Maar er komt vast wel iets andes langs.
quote:magnolia81 schreef op 04 april 2008 @ 22:11:

Ow ja de studie...... heb vorige week gesprek gehad met de studieadviseur en die zei dat het nagenoeg onmogelijk was om rechten in 4 jaar deeltijd te doen. Bovendien beperkt een studie me heel erg, kan niet zomaar een baan aannemen waarbij ik veel moet reizen.

Als meelezer toch even reageren. Je kan rechten prima in 4 jaar doen in deeltijd. Heb het zelf gedaan, in 3.5 jaar zelfs, met een baan (ok maar 20 uur) en veel reizen ivm vriendje in Turkije.

Inmiddels lang en breed afgestudeerd, nooit spijt van gehad, een leuke baan en vriendje komt over 3 weken naar NL Dus dan ben ik hier helemaal illegaal
if we all light up, we can scare away the dark...
Mag: tja, het klinkt idd wel heel erg druk (maar wel leuk natuurlijk) wat je allemaal van plan bent en daarnaast zit je ook wel vast aan een studie natuurlijk (met het oog op reizen eventueel voor een baan).

Fijn trouwens dat er dus geen ergenissen zijn met ''vriendje''. Alweer iets gepland?

Jooles: hoe gaat het met je en met het werk?

Tatlitatli: leuk dat je vriend hier heen komt!

Nemo: ben je nu in NL? Of zit ik er helemaal naast?

Rest van de dames: waar zijn we?

Tja, wat m'n haar betreft, denk ik weinig aan te doen. Ga idd al om de 8 weken naar de kapper om het weer even bij te laten punten. Misschien ben ik gewoon niet geschikt voor superlang haar.

Wat baan betreft, er komt idd vast wel weer wat voorbij. Ben trouwens ook beetje blij dat ik niet in dit hotel ga werken. Van de week zat ik een tijdje in de lobby te wachten en ben ik eens gaan letten op de kleding van het personeel.....wat mij betreft: echt geen gezicht. Volgens mij is het iets van traditionele klederdracht van het eiland of zoiets. Dat doe je je personeel toch niet aan! Iig een Volendams kostuum lijkt nog charmant bij wat de dames hier dragen.

Verder niet veel te melden, alweer mooi weer, t wordt nog eens vervelend..
Ben er ook nog hoor. Hier ook lekker weekend, weinig actiefs, vooral relaxen. Vanavond kookopdrachtje, net even voorbereid, en verder ook niet veel meer actie vandaag.

Oh, de chef zet me weer aan 't werk.
Hmm, ik moet dit toch anders aanpakken, want ik loop hier steeds tegen aan. Op zondag dwing ik mezelf toch maar om even wat af te stoffen en te stof zuigen (da's wel het minste, grote schoonmaak komt wel). Na vijf minuten krijg ik de geest en besluit ik het groot aan te pakken: opruimen, weggooien, leuk inrichten. Dus ik haal alles overhoop en dan na vijf minuten heb ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik al mijn kleding tevoorschijn gehaald en in drie stapels verdeeld: terug in kast, in de kledingbak en op marktplaats zetten. Maar nu moet alles weer opgeruimd worden en moet ik nog stofzuigen, maar het is ook zondagavond dus ik wil nog even eten en relaxen. En dan komt er morgen ook nog iemand eten. Ik begin met een pauze om te eten.
Best herkenbaar.

Door de week heb ik echt geen zin om 's avonds te poetsen o.i.d. dus dat bewaren we voor 't weekend. Maar als 't weekend is, is het weekend. En weekenden zijn daar niet voor bedoeld. De oplossing is simpel: mensen uitnodigen om te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven