Gezondheid alle pijlers

Moeder erg ziek

22-06-2012 23:38 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
-

Wat fijn dat ze weer thuis is en opknapt. Heb je ook gekeken naar de mogelijkheid voor thuiszorg? Wat heeft je moeder qua zorg nodig?
-
Niet vervelend bedoeld hoor, maar dit is zo'n situatie waarin je moeder niet altijd iets te willen heeft. Ze kan niet van jou verlangen dat jij alles doet. Kan je niet met de huisarts overleggen wat de mogelijkheden zijn? Misschien kan hij haar ook wat de goede kant op sturen.
-
-
Je mag best even je hart luchten. Het is gewoon een verdomd zware situatie.
Ik ben het eens met Nellaaa hoor, het is heel moeilijk, maar ook belangrijk om je eigen grenzen aan te geven.

Het is fijn dat ze thuis is, maar zij heeft er niets aan als jij ook instort. Misschien is dat een goed argument om te gebruiken?

Dat je best de hoognodige dingen wilt doen, maar ook aan jezelf moet denken?

Heeft ze vriendinnen, buren, zussen, broers die ze eventueel ook kan vragen?

En gewoon maar lekker even hier klagen hoor!
Wat zitten, er prachtige mensen op het viva forum.
quote:energystar schreef op 30 juni 2012 @ 21:56:

Sorry, zit ik hier toch weer te klagen, terwijl ik blij zou moeten zijn dat ze weer thuis is.

Tuurlijk ben je blij dat het zo goed is afgelopen met je moeder maar daarom hoef je de situatie waar je nu in zit niet leuk te vinden. Mensen als ze ouder worden willen blijven vasthouden aan hun oude patroon en soms gaat dat gewoon weg niet. Jij gaat er straks aan onder door en dan heeft je moeder ook niks aan jou. Ik had toch gezorgd voor thuishulp je moeder heeft nu even niks te willen.

Die avond dat je moeder zo ziek was wilde ze ook niet dat je de huisarts zou bellen en dat heb je toch maar even gedaan en is ze toen boos op jou geworden? Nee toch? Misschien vind ze het stiekem ook wel fijn als je door pakt

Sterkte ermee meid
interessante topic van begin tot eind, ben blij dat het goed gaat met je moeder. en de zorg/alles wat erbij komt zou je idd niet heelmaal alleen op je moeten nemen.
Fijn dat het goed gaat met je moeder, maar vergeet niet op jezelf te passen hoor! Ze kan idd niet willen dat er thuiszorg komt maar jij kan toch niet 2 huishoudens draaiende houden? Ik zou toch maar even informeren voor je zometeen uitgeput raakt. En als jij straks helemaal op bent kan je ook niet voor haar zorgen. Duidelijk je grenzen bewaken! Succes en sterkte nog even!
-
Oh Energystar, wat ondankbaar. Ik zou ook flink pissig en teleurgesteld zijn. Is er iemand die je moeder eens flink de waarheid kan vertellen? Voor nu een hele dikke , je bent een kanjer!
Dat meen je niet! Wat kut. Je hebt het hartstikke goed gedaan hoor! Wat je moeder ook zegt.
-
-
energystar wat rot voor je. Heeft ze een zus of broer of heb je andere familie die je kunt inschakelen? Ze manipuleert je. Is er iemand die kan helpen?
-
-
quote:energystar schreef op 03 juli 2012 @ 20:45:

Ik dacht nu eindelijk eens iets goed gedaan te hebben, vorige week zei ze nog dat ze het heel erg waardeerde en nu dit.

Dit heb je echt niet verdiend. Ik weet zeker dat iedereen die heeft meegeschreven bij dit topic het met me eens is.

Weet uit eigen ervaring hoe zwaar mantelzorg is en ik vind dat je het heel goed gedaan hebt en je je heel goed staande hebt gehouden. Heel naar dat je moeder het niet waardeert. Dit ligt aan je moeder en niet aan jou!

Sterkte!
Ik vind het erg sneu voor je.

heb iets dergelijks jaren geleden met mijn moeder meegemaakt, maar sinds ik met mijn man (toen nog vriend) samen ben, fungeert hij als buffer en manipuleert ze niet meer.

Heb niet alles gelezen, maar je hebt een vriend geloof ik? Kan hij niet met je mee? Zodat er een derde is. Je grenzen stellen is erg belangrijk maar ik weet hoe lastig dat kan zijn bij ouders.
Je moeder heeft niets te willen. Jij hebt 'n baan en je eigen sociaal leven. Dat je nu wat vaker dan normaal langs gaat en 'ns boodschappen doet, wil niet zeggen dat jij fulltime moet gaan zorgen. Daar zijn professionals voor. Ik zou dus gewoon zorgen dat er 'n hulp komt die de dagelijkse verzorging op zich neemt zodat jij weer toekomt aan je eigen leven. En dat ze dan nog ruzie met je maakt terwijl jij de afgelopen week dag en nacht voor haar klaar stond, dat kan ze echt niet maken. Maar kan me ook voorstellen dat je bang bent dat ze opeens wat ergs krijgt en dan wil je ook niet met ruzie uit elkaar gaan. Zou in elk geval die thuiszorg regelen zonder daar woorden aan vuil te maken tegen je moeder. Neem aan dat jij inmiddels weer naar je werk moet en je moet je nu zelf even lekker laten vertroetelen door je beste vriendin of vriend. Heeft je moeder eigenlijk geen vrienden waar ze ook bij terecht kan?
Och energystar, ik wilde even kijken hoe het nu ging, en dan lees ik jouw laatste post.

Ik begrijp je gevoel

Maar jij hebt echt je best gedaan hoor, je was er toen ze je nodig had.

En ik hoop dat ze dat zelf ook in gaat zien.

Misschien is afstand nemen nu belangrijk, en vooral verstandig voor jou.

Laat haar maar even.

Er is hulp voor het geval er nood is. Dat heb jij geregeld.

Zoals het nu gaat is het waarschijnlijk al vaker gegaan, en zal ze waarschijnlijk er vanuit gaan dat jij wel weer contact opneemt, omdat jij je zorgen maakt.

Gaat het je lukken om dat nu juist eens niet te doen?

Laat haar de eerste stap maar zetten hoor, je mag heel blij zijn met zo'n lieve dochter, ik hoop dat ze dat in gaat zien.

Energystar, Je hebt goed gehandeld en je hebt enorm je best gedaan voor je moeder en dat mag ze ook wel waarderen ook!

Nu snap ik je vriend ook een beetje beter die zal dat manipuleren van haar ook wel een beetje door gehad hebben en komt dat op voor zijn vriendin herken dat wel een beetje!

Mijn man had dat bij mijn moeder ook door en dankzij hem kon ik op sommige momenten wat standvastiger zijn.

Ze wil dit en dat maar je bent er zelf ook nog je hebt je baan en je vriend en eigen huishouden en hebt laatste weken je uiterste best gedaan voor je moeder dus maak je niet druk laat haar maar mooi even in haar sop gaar koken misschien dat ze dan inziet wat je voor haar gedaan hebt...

Hou je sterk hoor je bent een goede dochter!
quote:energystar schreef op 03 juli 2012 @ 20:45:

Ik dacht nu eindelijk eens iets goed gedaan te hebben, vorige week zei ze nog dat ze het heel erg waardeerde en nu dit.Wat vind ik dat naar voor jou hoe je moeder reageert. Dat heb je echt niet verdient. Wat sistermoon ook zegt, neem maar even wat afstand van haar. Dikke van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven