Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Akakia, ik zou eerst eens even een lekker bakje koffie nemen
Zo... hele topic gelezen.. Je moet toch wat als je een rustige ochtend hebt op je werk

Borduren, stempelen, glasfusion (pas 1 workshop gedaan, maar binnenkort ga ik nog een keer), decoreren met postzegels is zo'n beetje waar ik mijn creative uurtjes mee vul.

Mooie dingen heb ik hier voorbij zien komen, en ben zeker van plan om mijn vaardigheden wat uit te gaan breiden
quote:snjokorn schreef op 12 juli 2012 @ 06:41:

T-shirts zijn over het algemeen van katoen gemaakt.

Tricot is de stof die gebruikt wordt in joggingbroeken enzo, het rekt in de breedte (het is heel belangrijk om je patroondelen allemaal in de zelfde richting neer te leggen, dus niet je mouw overdwars "om stof te sparen" bijvoorbeeld). Om de rekbaarheid van de stof te behouden naai je tricotstof met een kleine zigzagsteek (in plaats van gewoon recht).

Wat er bedoeld wordt met garneerstof weet ik helaas niet (wat wil je gaan maken?? een baby/peuter/kleutershirtje? dan kan ik me voorstellen dat garneerstof de contrasterende stof is die in het patroon verwerkt is).Hoi, ja het gaat inderdaad om een babybroekje. Bedankt voor je tips!
Even 3 daagjes weggeweest en een heel aantal bladzijden om te lezen. Leukd at iedereen zo actief bezig is. Ik ga vanavond weer borduren, nog ff en mijn nijntje is af. (dat hoop ik tenminste)
Tricot wordt juist gebruikt voor shirtjes hoor. Kijk maar bij shirtjes van jezelf, daar zit ook rek in. Overigens is tricot ook katoen maar is het anders geweven.
Gefeliciteerd Snjokorn!

@Akakia: 't is eigenlijk geen heel huis hoor, alleen een slaapkamer (de rest moet ik delen). Dus stel je er niet te veel van voor .

Hm, ik ben helemaal in de inrichtsfeer. Ik moet een nieuw dekbedovertrek! En ik moet heel veel tekeningen maken voor aan de muren, want die zijn afzichtelijk en ik mag ze niet schilderen. En ik moet een manier verzinnen om mijn boekencollectie van hier naar daar te krijgen. En, en... Heerlijk dit .
Ik ga weer het lapje afmaken, heb al een paar dagen niets gedaan.
quote:sitka schreef op 12 juli 2012 @ 13:00:

Snjo, weer terug naar NL! Kijk je ertegen op? Of verheug je juist weer op NL? Hoe lang heb je in IJsland gewoond? (Als ik zo vrij mag zijn om dat allemaal te vragen . Antwoorden is niet verplicht hoor!)

Het is heel dubbel maar ik ben er wel aan toe om weer naar NL te gaan. Zie het als een nieuwe uitdaging. Na m'n afstuderen ben ik voor 1 jaartje hier naartoe gekomen....... dat was 16 jaar geleden
Snjókorn falla, á allt og alla
Zoooo boos op de post die iets wat keigoed is ingepakt niet zonder schade kan bezorgen

En ook zoooo boos op een specifiek iemand mensen die onredelijk/oneerlijk/beschuldigend zijn tegen mij, het is zo oneerlijk en zo onredelijk en ik heb het zo niet verdiend.

Geen geslaagde dag vandaag

.....................

Voor degene die het vroeg, ergens:

Ja, ik maak ook kleine hartjes of andere dingen op bestelling (zie evt. blogspot voor mailadres).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En de buren met hun vieze gehoest, gekuch, geboer en vervelende kefhond zijn ook weer terug van vakantie

Een ongeluk komt nooit alleen, blijkt wel weer.
EV,

Wat een dag heb jij achter de rug. En dan de buren terug van vakantie.
Goedemorgen, ons topic staat bijna op de volgende pagina!

We moeten ons topic zeker niet laten afzakken hoor ook al was mijn vorige post er eentje van 'daar zakt je broek van af'-niveau. Vandaag hopelijk beter!

Wat is het hier rustig inderdaad. Iedereen druk met andere dingen? Of druk aan de knutsel?

Elmervrouw, gaat het weer een beetje? Ik moest wel een beetje gniffelen om de opmerking over de buren die erachteraan kwam. Herkenbaar dat je dan dat soort dingen er even helemaal niet meer bij kan hebben. Hopelijk vandaag een betere dag!

Snjokorn, ik kan me goed voorstellen dat je je bed uit stuiterde. Zoveel veranderingen die staan te gebeuren! Lukt het allemaal een beetje?

Hier niet meer geknutseld, maar druk geweest met andere dingen. Maar vandaag vrij! Eerst even flink aan de schoonmaak en boodschappen doen, maar dan tijd om eindelijk dat proeflapje te breien en te vilten. En eens te kijken of ik het patroon van de slippers kan ontcijferen!

Appelvink, ik was met andere dingen bezig.

Straks naar de bieb om het boek Breien zonder naalden te reserveren. Kan ik als ik het heb inspiratie opdoen. Verder ook nog aan de poets.
Het gaat wel weer een beetje.

Heb mijn frustratie kwijtgekund tegen iemand dichtbij de betreffende persoon die zo misselijk tegen me deed. (Ik zeg het met opzet maar even heel vaag.) Dat heeft geholpen.

Nu andere dingen. Vanmiddag leuk even naar iemand toe. Tijdje niet gezien. Even heel iets anders.
Allereerst een hele dikke voor Elmervrouw!!!

Appelvink; ik vroeg je een tijd geleden over hoe je van die foto van die slippers die gebreid zijn komt naar die foto van de mooie vervilte slippers; of je die gewoon in de kookwas gooit...? Kan je antwoord niet terugvinden even...Verklap het eens...?

Hier even druk-druk-druk met veel ellende. Loop hele dag te janken. Niet veel fut om te knutselen. Probeer dat wel 'warm' te houden, want het is goed voor me. Werkt tegen m'n depressie.
Voor EV: Fijn dat je je er een beetje overheen hebt kunnen zetten.

En voor ikbenik: en en in de hoop dat dat een beetje opvrolijkt!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
En dan on topic:

Steph, breien zonder naalden? Huh? Licht eens toe?!

Ik heb vooral veel gekocht voor de knutselhobby: verf voor de miniaturen en ringen om een lamp mee te maken. Er staan nog drie lampen in de planning, ik kan nu niet meer zeggen dat het ligt aan het ontbreken van de spullen. En man is elektricien geweest, dus die mag het technische gedeelte doen

Dit weer is echter wel een goede reden om vanmiddag en vanavond toch nog wel wat knutselwerk te verzetten

(ik ben dol op die smileysite, valt het op??).
Hihi; Akakia; valt op, ja!

Enne...thanx voor de lotus-zon en schouderklop!
Ikbenik, ik hem je hem al meerdere keren zien uitdelen, maar nu krijg je zelf van mij een welgemeende !

Een depressie is kl*te en daar moet je niet nog meer ellende bij krijgen.

En hieronder mijn eerdere antwoord op je vraag over het vilten. Ik ben nu een proeflapje aan het breien wat straks de wasmachine ingaat. Daarna weet ik meer.

quote:appelvink schreef op 11 juli 2012 @ 18:08:

En over dat vilten.... eeeehh, ik weet het ook niet precies. Heb het nog nooit gedaan (die foto's heb ik van internet geplukt en waren niet van mezelf) en lees verschillende verhalen over welk wasmiddel je moet gebruiken, op welke temperatuur je het moet wassen, hoelang je het moet wassen en of je wel of niet moet centrifugeren. In ieder geval komt het erop neer dat je het te heet moet wassen waardoor het krimpt en vervilt.

Ik ga gewoon wat proberen. Best spannend!
Goed zo Appelvink, dan kun je daarna aan die 100 paar slippers beginnen

Ik ben begonnen met een lamp van kerstverlichting-engeltjes, maar ik loop even vast. Man moet maar even creatief idee bedenken!
quote:ikbenik schreef op 11 juli 2012 @ 19:56:

Appelvink; zijn je slippers al uit de wasmachine...?

Spannend!!!

Straks zijn het van die kabouterslippertjes...[afbeelding]

En hoe is dat nu afgelopen dan appelvink...?

(*en bedankt voor de knuff; had ik ff nodig...!*)
Het stomme van het patroon (van die vervilte slippers dus) dat het was"voorschrift" er dus niet bij staat he niet handig dus.
Snjókorn falla, á allt og alla
en lamp van kerstverlichtingengeltjes... FOTO....!

En Snjokorn..: precies wat je zegt...! Niet handig!
Voorkant

achterkant (onderaan zie je begin van zwarte steeltje/sokkeltje)

Volgens mij is het nu dan eindelijk gelukt om dat speksteen-vrouwtje mbv "mijnalbum" hier te krijgen...Op verzoek, speciaal voor de mensen die nog steeds met geduld aan het wachten waren op foto's...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven