Tablet voor 7 jarige

17-07-2012 07:50 168 berichten
Binnenkort wordt 1 van mijn dochtertjes 7, ik overweeg haar een tablet voor haar verjaardag te geven, is dat wel iets voor een kind van die leeftijd? Kan je veel van die "apps" vinden die kinderen op die leeftijd leuk vinden? Het lijkt me ook leuk om kinderboeken te kunnen downloaden, maar volgens mij kan je bijna geen epub bestanden van kinderboeken op internet vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 7 wat aan de jonge kant.

De tip op er een aan te schaffen voor het hele gezin een beter plan zodat ze er niet continue mee bezig kunnen zijn en ook nog buiten spelen.
Hai netniet,

Ik denk dat het voor een 7 jarige wel leuk is. Ik heb een dochter van bijna 3 die op de tablet speelt. Op zich handig voor in de auto, lange stukken. Heb mijne wel 2e hands, MP.

Er zijn genoeg leerzame apps voor een 7 jarige. En ze kan de tablet ook gebruiken om boeken op te lezen.
En als je het nieuws een beetje volgt, dan weet je ook dat kinderen gewoon veel te dik aan het worden zijn.

Want i.p.v. lekker buiten ravotten, tikkertje en weet ik veel, zitten ze óf met een DS, Playstation of achter een PC/tablet. Minder bewegen, minder frisse lucht.

Nog zoiets: Ik zie hier in de buurt al kinderen van 10 met een dure BlackBerry lopen....
quote:Nammma schreef op 17 juli 2012 @ 08:34:

Het is al zo ingeburgerd in deze (consumptie)maatschappij, dat het de normaalste zaak van de wereld is geworden.Dat vind ik ook zeer verontrustend. Laat ik voorop stellen dat ik nóóit tekort ben gekomen thuis. Ik kreeg altijd veel maar er waren een paar regels: geen televisie op je kamer voor je zestiende was daar één van bijvoorbeeld. En dan ook nog alleen met dvdspeler en zonder zenders. Dat kinderen van 7 nu al een televisie op hun kamer hebben vind ik echt te ver gaan.
quote:Mijn 6,5 jarige weet echt niet dat een tablet duurder is dan een doos Lego.Ja, en dat is dan toch dus heel dom om te geven? Leuk is dat, als ze de tablet dan ook hetzelfde behandelt als die doos Lego!
Mijn oudste is elf en heeft simds twee weken een blackberry. Via marktplaats voor 50 euro. Zelf voor gespaard en zelf de koop geregeld.
Haha Elin, wij mochten als kind alleen Ned. 1, 2 en 3 kijken, en dan niet voor het avondeten. Dus dat kwam neer op klokhuis en jeugdjournaal, en bij hooge uitzondering iets anders.
quote:maze schreef op 17 juli 2012 @ 08:39:

Mijn oudste is elf en heeft simds twee weken een blackberry. Via marktplaats voor 50 euro. Zelf voor gespaard en zelf de koop geregeld.Mij gaat het niet zozeer om het geld maar om waar zo'n apparaat voor staat. Ik vind een prepaid BlackBerry waar zo'n kind zelf voor spaart nog iets heel anders dan (bijvoorbeeld mijn buurmeisje van 12, die net naar de middelbare school gaat) een kind dat een iPhone voor haar verjaardag krijg met een dik abonnement.
Vind het persoonlijk ook wat veel. Kindjes hier krijgen voor +- 50-, op hun verjaardag. Fiets vind ik geen verjaardagscadeau omdat ze een fiets nodig hebben om ergens te kunnen komen (wonen in een iniminie dorpje) en een fiets hoort goed en veilig te zijn ongeacht of ze nu toevallig jarig zijn of niet.

Een tablet voor de kerst voor het hele gezin vind ik dan weer anders. Zo krijgen wij van ouders en schoonouders dit jaar een dierentuin abonnement en voor mijn verjaardag een 100 badenkaart voor het zwembad. Daar heeft het hele gezin wat aan !
Als kinderen naar de middelbare school gaan, vind ik vroeg genoeg voor een mobiel. Maar wie ben ik?

Ik ben dan wel ouder, maar weet bijv. meer van Internet en Twitter dan een vriendin met 2 pubers (13 en 15), die er op los twitteren en daar een taal uitslaan waar je beroerd van wordt.

Ik moet dan die vriendin er op wijzen, dat de hele wereld dat kan lezen...

Ze kwakken alles op Internet en weten nog niet half hoe gevaarlijk dit is.
Mijn kinderen spelen ook buiten en met dit weer wat vaker achter de computer. Echt....mijn dochter van 6 speelt net zo graag buiten, maar beetje moeilijk nu he, met dit weer...

Nogmaals: het een sluit het ander niet uit. Hetzelfde geldt voor te dikke kinderen. Ik betwijfel of dat te maken heeft met het vaker achter de computer zitten. Volgens mij heeft dit meer met het eetgedrag te maken.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 17 juli 2012 @ 08:40:

Haha Elin, wij mochten als kind alleen Ned. 1, 2 en 3 kijken, en dan niet voor het avondeten. Dus dat kwam neer op klokhuis en jeugdjournaal, en bij hooge uitzondering iets anders.Haha ik mocht ook altijd alleen naar die dingen kijken, en in het weekend twee uurtjes Kindernet en dan naar buiten. Ik ben een kind van '89 dus echt niet ouderwetsch maar ik ben echt voorstander hiervan.
quote:louisavuitton schreef op 17 juli 2012 @ 08:42:

Mijn kinderen spelen ook buiten en met dit weer wat vaker achter de computer. Echt....mijn dochter van 6 speelt net zo graag buiten, maar beetje moeilijk nu he, met dit weer...

Nogmaals: het een sluit het ander niet uit. Hetzelfde geldt voor te dikke kinderen. Ik betwijfel of dat te maken heeft met het vaker achter de computer zitten. Volgens mij heeft dit meer met het eetgedrag te maken.

Het zal zeker met beiden te maken hebben en natuurlijk is het generaliseren maar feit blijft dat de normen en waarden heel anders zijn geworden dan voorheen. Dat zie ik al bij mijn jongere siblings. Waar ik veel minder 'mocht' kan er bij hen al meer, ook qua gadgets.

Mijn neefje van 12 mag bijvoorbeeld geen 16+ spellen op zijn PS3 doen en dat vind hij be-la-che-lijk want al zijn vriendjes mogen dat wel. Ik geef mijn oom en tante groot gelijk dat ze hem geen Call of Duty laten spelen..
Ik ben het wel met je eens hoor Nammma.

Mijn stiefkinderen krijgen ook de gekste cadeau's. Duur ook vooral. Zo heel breed hebben we het niet maar ze verwachten het jaar er op wél een groter en duurder cadeau. Ik ben het daar niet mee eens. Maar ja, ik ben maar stiefmoeder en schijn daar niks over te mogen zeggen. Terwijl toch ook van mijn geld betaald wordt.
Zoontje van een vriendin heeft zo'n 9" tablet van de kruidvat gehad, was 89 euro geloof ik. Hij is er erg blij mee.

Ik vind het een leuk cadeau en denk dat je er meer aan hebt dan een ds. Overigens hoef je met een verjaardag niet ieder jaar een duur cadeau te geven omdat je dat toevallig een keer wel gedaan hebt.

Ik vind een keer zo'n tablet veel leuker dan de zoveelste barbie.

Zo bijzonder dat je je in NL altijd moet verantwoorden voor wat je uitgeeft.
Minder buitenspelen. ook zoiets, van de week hadden we een buurtfeest, vroegen een paar mensen uit de straat of die 2 meisjes die altijd maar rondjes fietsen de mijne waren, ja dus... , ze zijn gek op fietsen, skeeleren, stoepkrijten, en dat soort dingen.

Mijn dochter van 16 heeft trouwens een dubbele vakantiebaan, ze werkt en bij de plus en in een restaurant. Ze is vooral gek op zondagen te werken in de supermarkt, dan krijgt ze extra veel uitbetaald. En ja, die heeft ook pas een lcd tv gekregen, en ze krijgt een net bedrag aan kleedgeld, maar werken doet ze ook hoor.
Wat zou ik balen van een 100x naar de hel van een zwembad-kaart zeg...

De strekking van de "voor het gezin-post" is helder maar heeft natuurlijk niets met dit geval te maken: een 7 jarige moet je haar eigen tastbare cadeau geven.
quote:Elin_ schreef op 17 juli 2012 @ 08:42:

[...]

Haha ik mocht ook altijd alleen naar die dingen kijken, en in het weekend twee uurtjes Kindernet en dan naar buiten. Ik ben een kind van '89 dus echt niet ouderwetsch maar ik ben echt voorstander hiervan.

ik ben ook kind van '89 en bij ons hetzelfde als bij jou vroeggah

Ben er ook voorstander van, kinderen komen er amper nog uit tegenwoordig. Vorige week met zoontje naar een indoor speelparadijs geweest. Zitten alle papa's en mama's met hun mobieltje/pad te internetten ipv met hun kind te spelen :s
En waarom is het beter om voor je 16e geen TV op je kamer te hebben. Waarom zijn jouw regels zo goed en die van een ander slecht?
Vroegah ging ik gewoon met mijn moeder naar de outdoor speeltuin... Belachelijke onzin, die indoor dingen.
Mijn zoontje van vier heeft geen eigen tablet, maar wel een iPod Touch. Ik vind het een geweldig ding, door zijn iPod zijn we erachter gekomen dat hij dingen kon waarvan we helemaal niet wisten dat hij ze kon - hij heeft autisme en is nog erg weinig taakgericht. Bij een 'gewoon' memoryspel pakt hij de kaartjes van tafel en gaat er andere dingen mee doen, op de iPod bleek hij opeens behoorlijk goed te zijn in memory, en ook in andere spelletjes die normaal gesproken nog lastig waren, zoals sorteren, legpuzzels, enzovoort. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de app van Z@ppelin erop heb gezet, want die app vindt hij heel aantrekkelijk, terwijl de andere apps voor hem veel leerzamer zijn.

We hebben nu een iPad aangeschaft die volstaat met apps speciaal voor kinderen met autisme, zowel educatieve apps als naslagwerken en apps om zijn gegevens en ontwikkeling in bij te houden. Dat wil uiteraard niet zeggen dat we niet ook heel veel met hem oefenen 'in het echt', want dat doen we ook heel veel, maar hij leert gewoon heel snel digitaal, hij leert zichzelf ook lezen op die manier.

Dit is natuurlijk niet van toepassing op de TO, maar ik vind het zo jammer dat er altijd zo moralistisch en afkeurend wordt gereageerd op dit soort dingen.

Overigens is hij heel slank en beweeglijk en houdt nog steeds van buitenspelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik had vroeger al een tv op m'n kamer. We hadden allerlei (spel)computers met heeeeeeeel veel spelletjes en hadden zo'n beetje als eerste Internet thuis.

En weet je wat, ik speelde nog evenveel buiten en ben ook nooit te dik geweest. En dat geldt voor al mijn broers/zussen.
quote:sushilala schreef op 17 juli 2012 @ 08:44:

Zoontje van een vriendin heeft zo'n 9" tablet van de kruidvat gehad, was 89 euro geloof ik. Hij is er erg blij mee.

Ik vind het een leuk cadeau en denk dat je er meer aan hebt dan een ds. Overigens hoef je met een verjaardag niet ieder jaar een duur cadeau te geven omdat je dat toevallig een keer wel gedaan hebt.

Ik vind een keer zo'n tablet veel leuker dan de zoveelste barbie.

Zo bijzonder dat je je in NL altijd moet verantwoorden voor wat je uitgeeft.

Eens met sushilala.

Ik zou alleen een duurdere kopen , zodat de kwaliteit van het scherm beter is. En een tablet zou hier voor het hele gezin zijn.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
@ishetdanechtzomoeilijk: ik snap niet wat je wil zeggen met je post?
quote:louisavuitton schreef op 17 juli 2012 @ 08:46:

En waarom is het beter om voor je 16e geen TV op je kamer te hebben. Waarom zijn jouw regels zo goed en die van een ander slecht?

Omdat in mijn stiefkinderen's geval er niet op tijd geslapen gaat worden. Ze blijven tv kijken tot ze in slaap vallen (lees na 12 uur) en dan staat de tv de hele nacht aan. Ze maken het dus véél te laat, komen 's ochtends hun bed niet uit. En als ze er uit zijn hebben ze een kuthumeur. Goh, ga eens wat eerder slapen. Met de tv uit. Geen licht aan. Slaapt een stuk rustiger. Maar nee, dat is niet stoer. Of pingen/twitteren tot diep in de nacht.

Dan maar ouderwets maar ik vind het niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven