mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
-
-
Stella, wat klinkt dat ontzettend lief hoe steltje met zijn kleine broertje omgaat Hoe hij zijn naam uitspreekt moet wel heel grappig zijn haha.

Ongelooflijk wat ze allemaal al zeggen hè. Ik sta ook elke keer verbaasd over welke begrippen ze al goed toepast. 'straks, alles, beetje, helemaal, morgen, allebei' zijn de laatste hier.

Je hebt gelijk dat ze zo'n consequente als niet naar de speeltuin kunnen gaan wel begrijpt maar als ze in zo'n niks is goed bui is, heeft ze dar geen boodschap aan. Dan is ze volgens mij te erg in het nu bezig. Maar vaak begrijpt ze een dergelijke uitleg ook heel goed.

En heel typisch... Gisteravond wilde ze haar jurk niet uit dus zei ik dat hij niet zo vies was en ze hem morgen weer aankon. Ja hoor, vanochtend was het eerste wat ze zei dat de jurk weer aan moest. Zucht....

Hiro, hoe is het nu? Zet de borstontsteking door of valt het mee? Ik vroeg me ineens af hoe het met hera's loopvorderingen is. Stapt ze al vaker los?

Jua, vervelend dat je zo vaak duizelig bent. Heb je ren lage bloeddruk?

Ik hb de laatste tijd elke keer zo'n druk op mijn hoofd. Denk dat het een combinatie is van het weer en de zwangerschap. Misschien bij jou ook?

Ik zal eens kijken of we langs kunnen komen rond de verjaardag van JZ. Lijkt me leuk!
Hoi lades,

Nou ik ben weer enigszins op aarde. Borstontsteking is inderdaad doorgezet, gister naar dokter, twee keer antibiotica achter elkaar vond hij wat veel, maar toen ik mijn shirt omhoog deed schreef hij het wel meteen voor. Koorts liep ook weer zo hoog op naar 40 graden. Maar nu voel ik mij wel weer wat beter. Wel besloten om te stoppen met bv. Ik moet er niet aan denken dat ik nog een borstontsteking krijg. Bovendien vrij futloos van al die medicijnentroep.

Stella, hoe verloopt het afbouwen bij jou? Doe je nog iets speciaals?

Jua, wat raar dat je zo duizelig bent, heb je vk al gebeld? Misschien even extra shot ijzer?

Loeszie, still ging strong met bv? Respect hoor!

Sap, lekker aan het genieten van je vakantie?

Wat betreft omkopen, hier werkt eten erg goed. Vooral als Hera in restaurant of bij vrienden aan tafel vervelend wordt doet een stokbroodje wonderen.

Hiroman is nu naar cb voor Hero, wel spannend hoeveel hij gegroeit is, vind het ook wel heel erg jammer dat ik daar nu niet bij kan zijn.
Carla, luister even mee met de tips over tandenpoetsen, dat gaat hier ook gepaard met veel drama, wij zingen tegenwoordig de hele tijd.

Twiedel, was het leuk in ballorig?
Ben helemaal trots, Hero was ruim 1 kilo aangekomen!
Wow, wat goed Hiro!! Daar mag je terecht heel trots op zijn!
Wow Hero alweer 1 kilo erbij

En wat kloterig van die stomme borstontstekingen zeg! Moest wel lachen hoe je schreef dat je je shirt omhoog trok bij de dokter Jammer dat het zo moest gaan..maar je hebt in ieder geval super je best gedaan en elke slok is meegenomen! Respect voor jou!

Hier gaat het tandenpoetsen meestal wel goed hoor. Maar soms heeft ze geen zin om aaaaa te doen dus dan passen we de houdgreep toe Het helpt ook om ze zelf ook een borstel te geven en dan poets jij nog even na.

Hier ook een mijlpaal. Mini had gister overdag niet veel geslapen...'s ochtends even in de doek een uurtje en 's middags van 16 tot 18.30. Toen ze om 22 uur eindelijk uitgedronken was heeft ze gewoon tot 5.45 geslapen.Dat is bijna 8 uur...en dat met drie weken. We weten gewoon niet wat ons overkomt!! Ik ben er even uitgeweest om te kolven want mijn borsten waren bombonella's maar verder hebben we echt heerlijk geslapen, daarna zelfs nog tot bijna 8 uur. Echt niets te klagen hier hoor..

Mijn macbook van 7 jaar oud was van de bank gevallen en nu toch echt stuk. Gelukkig een hele mooie macbook pro via mp gescoord. Ben helemaal in mijn nopjes..ben geen vriendjes met de iPad namelijk, typ het fijnste op een laptop.
Heb trouwens NZM's pony een beetje geknipt...was geen succes haha. Maar ben er nog steeds niet aan toegekomen om een kapper te zoeken voor haar. Nu zit het tenminste niet de hele tijd in haar ogen..
-
hoe slaapt babysteltje overdag dan? de dag ervoor heeft ze namelijk wel heel veel geslapen overdag en toen werd ze wel elke 3 uur wakker in de nacht...
-
Wow Loeszie wat een super nacht zeg. Wzm doet het zo te horen super.

Stella, poeh nachten klinken wel zwaar zo. Slaapt babysteltje al wel in zijn eigen kamertje?

Heb lactatiedeskundige gevraagd voor afbouwen. Dus laat er nu iets langer tussen en kolf iets korter. Had ook nog even op borstvoeding.com gekregen, maar vond de redenen om af te bouwen wel erg vreemd. Zie onderstaande, vooral de volgorde...

je kindje niet daadwerkelijk aan de borst drinkt en je geen moedermelk meer wilt geven

je kindje is overleden

je kindje een zeldzame aandoening heeft en geen moedermelk meer mag hebben

je plotseling en langdurig medicatie moet gebruiken dat absoluut niet samen met borstvoeding kan; bijvoorbeeld bij een chemokuur

je de borstvoeding al gedeeltelijk hebt afgebouwd en je kindje nu geen interesse meer in de borst heeft

je er je eigen persoonlijke redenen voor hebt.

Dit komt mij dus wat te fanatiek over.
Bah, daar word ik ook helemaal naar van Hiro. Dat zijn geen leuke dingen om te lezen als je net bevallen bent (van gelukkig een gezond kind!).

Hoe gaat het nu met afbouwen? Heb je veel last van stuwing?

Stella, hoe is het bij jou? Toch bijzonder dat je lijf dat in zo'n korte tijd af kan bouwen. Is babysteltje nog zo verkouden? Je nachten klinken helaas heel herkenbaar. Zo ging het hier de eerste weken ook. Maar ik hoop dat het bij jou geen voorbode is voor twee jaar gebroken nachten! Het ligt bij hem vast aan de verkoudheid.

Loes, foto van NZM's pony? Lastig is dat om te knippen he. Wij moeten het ook nodig weer doen, want het hangt echt in haar ogen. Vanavond maar eens een poging wagen.

Fijn dat WZM 's nachts zo goed slaapt! Dan voel je je gelijk stukken beter!

Ik vind het trouwens heel bijzonder om te lezen dat jullie het alledrie behoorlijk zwaar hebben, maar ondanks alles toch ook zo duidelijk genieten!
Hoi dames! We zijn vanmiddag naar ballorig geweest. NZM vond het geweldig Ik had mini in de draagdoek en heb haar daar gevoed. En toen weer lekker in de doek gedaan. Eindelijk eens profiteren van het BV voordeel en niks geen flesjes maken. Het gaat echt super hier! Nu nog wat zonneschijn, want van al die regen wordt je wel depri zeg..

Hoe gaat het met de andere verse mama's? Hiro wat een teksten bah! Vind dat erg jammer want er staan ook veel handige tips op. Maar alles wordt zo in het extreme getrokken dat je je bijna wel schuldig moet gaan voelen pfffff. Hoe gaat het afbouwen? Bij NZM ging het heel geleidelijk. Ik liet elke dag een voeding vallen en binnen 2 weken was het al afgebouwd. Maar gaf toen ook wel volop KV trouwens.

Stella hoe gaat het met jouw mini? Is hij nu eindelijk van de verkoudheid af? Ik hoop het zo! Lijkt me zo sneu om zo'n kleintje te zien zwoegen...Hopelijk worden je nachten snel wat beter

Hier hebben we volgens mij gisteren een soort van regeldagje achter de rug. Constant willen drinken en dan gefrustreerd los laten etc. Ik heb haar braaf veel aangelegd. Maar weer weinig geslapen overdag dus om 21.15 was ze knock out en weer geslapen tot 4.15. Het is dat ze echt goed plast en poept en ook zichtbaar aankomt, maar anders zou ik me toch zorgen maken dat ze te weinig drinkt. Maar ze doet het volgens mij super..Bovendien is ze zeker boven de 4 kilo dus ze kan wel langer zonder drinken. Wonderlijk toch hoe dat allemaal kan. NZM was echt anders. Die sliep met 12 weken een keertje 8 uur achter elkaar en zeker de eerste maanden sliep ze pas rond 23/00.00 uur. Ik ben echt een happy mama

Slapen jullie kleintjes al in een wiegje of eigen kamer? Mini slaapt nu nog tussen ons in omdat ze nog niet zelf in slaap kan vallen zonder dat we haar vast houden of met de pink in slaap krijgen. Over een paar weekjes wil ik haar wel in haar eigen kamertje laten slapen maar voor nu vind ik het wel gezellig en met de BV hoef ik nu ook niet uit bed.

Twiedel bijna vakantie? Op FB had ik een foto van NZM haar pony..
Heerlijk om je verhalen te lezen Loes! Dat geeft de burger moed, aangezien jij ook behoorlijk wat beren zag van te voren. Als ik dit lees, kan ik echt niet wachten tot ons ukje er ook is!

Hoe doen jullie het samen slapen? Ik wil dat ook graag maar met zo'n kleintje lijkt me dat best eng. Ik zou toch bang zijn voor het dekbed.

Wij hebben nu inderdaad vakantie, zo fijn! Vandaag ga ik met twietie en een goede vriendin naar de dierentuin. We hebben er veel zin in! Twietie begon er vanochtend gelijk over. Ze was gister verdrietig want wilde direct al gaan dus ik heb uitgelegd dat alle dieren eerst gaan slapen. Vanochtend zei ze als eerste: olifantje wakker, nu dierentuin!
Ah wat lief!! Is ze ook zo gek van dieren?

Mini slaapt aan het hoofdeinde van het bed naast onze kussens. Niet ideaal vandaar dat ik haar ook liever in het wiegje wil. Maar goed dat komt nog wel. Ze kan ook op een verschoningskussen slapen. Gaat de baby niet in de cosleeper bij jullie? Dat is eigenlijk de beste optie.
-
Twiedel, had je mijn mailtje over de kolf nog gezien?
Tja de mooiste tijd van je leven...dat zijn ook van die dooddoeners. Ik had me juist ingesteld op weer een heftige tijd (vond dat echt met NZM) en het valt daarom juist erg mee. Nog steeds zwaar allemaal en druk maar we hadden ons echt op het ergste voorbereid qua voeding/slaapgebrek/dwarse dreumes etc. Maar dat komt echt doordat mini goed slaapt 's nachts. Ik kan me zo goed voorstellen dat het heftig is met die gebroken nachten. Ik kan enorm slecht tegen te weinig slaap en nu dat meevalt (tot nu toe) is alles een stuk beter te 'handelen'. Ik ben ook geen echte baby mama, ik vind het veel leuker als ze wat ouder zijn..

Hoe bevalt de friso voeding trouwens?
-
Stella, babysteltje dus nog steeds zo verkouden. Wat balen zeg, die arme schat. En voor jullie nachtrust doet dit natuurlijk ook geen wonderen. Wel fijn dat het wiegje zo scheef kan. Moeten jullie nog terug naar dokter met hem? Afbouwen gaat goed zo te horen en dus ook weinig last van krampjes enzo?

Loeszie, wat lekker met je twee meiden naar ballorig, zag al een mooie foto voorbij komen. Merk je nu echt effect van die domperidon?

Twiedel, hoe was het in de dierentuin? Wat heerlijk dat ze zich daar dan zo op verheugd. Nu met deze gebroken nachten nog weer meer respect voor jou dat je dat twee jaar hebt volgehouden en gewoon nog overeind staat.

Hier gaat het wel aardig. Plekken op borst worden al minder rood. Nog wel volop borstvoeding, maar niet echt stuwing. Is alleen wel zo dat als ik er 5 of 6 uur tussen laat ik de dubbele portie heb. Dus Hero heeft ook nog geen flesvoeding gehad alles nog in voorraad. Durf ook niet te extreem af te bouwen uit angst voor nieuwe ontsteking. Krampjes lijken ook iets beter te worden. Hero is wel heel anders dan Hera, Hera sliep de hele dag, Hero wil de hele dag tegen mij aan liggen. Nachten gaan niet zo heel goed, vannacht 00.00 uur, 03.00, 06.00, wel stipt, maar die van 03.00 uur zou hij wat mij betreft mogen overslaan... Overigens slaapt hij meestal wel weer heel snel en drinkt ook heel snel, dus we zijn er niet zo lang echt uit. Alleen na de laatste voeding tegen eigen van de ochtend wil meneer liever tegen papa of mama's buik aanliggen dan in zijn eigen bedje. Hij slaapt voor de rest gewoon in zijn ledikant. Overdag trouwens meer in de box. Verder leg ik hem laatste tijd als ik erbij ben hem ook vaak op zijn buikje, is echt duidelijk zijn favoriete houding tegen de krampjes. Herken trouwens wel het gevoel van stella. Ben niet in ultieme hosannastemming, eigenlijk zou ik wel blij zijn als eerste twee maandjes voorbij zijn en hij begint door te slapen. Geniet wel heel erg van mijn kleine mannetje hoor, zeker nu het weer wat mooier weer wordt loop ik wel echt trots achter de wandelwagen. Hera is nu logeren bij opa en oma en daar gaan wij het weekend ook nachtje logeren met Hero. Weer echt eens weg, wel zin in. Nu weer even flesje geven aan de kleine man.
Pfffff hier ook een plakbaby! Leuk hoor dat ze 's nachts slaapt maar ze is serieus vanaf 09.00 tot 15.30 wakker geweest. En ze wilde alleen maar tegen me aan liggen, geen speen maar pink of tepel etc. Nu slaapt ze dan toch eindelijk. Grappig toch dat echt elke baby volslagen anders is. Wel lekker Hiro dat het voeden zo snel gaat. Hier ben ik zeker wel een uur bezig 's nachts. En overdag vaak nog langer omdat ze beide borsten meerdere keren krijgt. De domperidon werkt wel, ik had in ieder geval vollere borsten en ze leek veel meer verzadigd. Maar goed na de voeding van 12.00 was ze rond 13.30 nog steeds niet verzadigd dus ik heb uiteindelijk toch maar weer een flesje gegeven. Gisteren had ze de hele dag genoeg aan de borst maar tegen de avond was het echt op/leeg dus heeft ze nog 150cc kv gekregen. Nu hoop ik het vandaag verder te kunnen doen met afgekolfde melk. Maar geef dus nog ongeveer 1/6 KV.

En inderdaad niets dan hulde voor Twiedel...ik vind het echt heel knap dat je het allemaal zo volhoud. Ik duim wel stiekem voor een hele sneller drinker die direct doorslaapt
En dan zijn er toch mensen die zoooo genieten van die eerste weken/ maanden met baby?!

Ik zie ook best tegen die eetste tijd op. Bij jz heb ik t ook als geen leuke tijd ervaren, die slechte nachten, jz die overdag ook niet sliep behalve in mn armen af en toe en ook snachts tot een maand of 6a 7 zeker nog een keer rond 3 uur kwam etc....

Ik ben t nog niet vergeten iig, hoop dat t straks

meevalt maar zo te lezen bij jullie is die kans

klein haha.

T kan wel, hiernaast sliepen ze alledrie met 6 weken al door en ook overdag goed, en ook op

de hoek ( ook 6 wk) is de 2 de een goede

slaper...

Vind t iig heel stoer dat jullie zo met de bv door

zijn (gegaan)

Stella mocht twiet toch geen intresse meer in de

kolf hebben , weet je me t vinden he?!;-)

Twiet: wat heerlijk de dierentuin! T weer zit

vandaag ook mee he?!

Hier geniet ik erg van jz , momenteel is hij

minder moeilijk en weer super lief en gezellig. Hij is ook lief steeds met de baby in mn buik. Dan wil hij met zijn handje voelen, moet mn buik bloot en zit hij te stralen.....de baby reageert eigelijk ook altijd meteen! Krijgt dan nog een heeeeel voorzichtig en lief kusje van hem... Smelt! hopelijk vind hij t ook nog zo leuk als de baby er daadwerkelijk is straks.

Alleen erg balen van juaman's werk. Die maakt al lange tijd dagen van 10-11 uur en dat 5 dagen per week. Hij is moe en niet blij en ik ben bang voor de tijd straks met baby of als ik hoog zwanger ben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven