Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
iiieee, kraamverband!!

Dat vond ik dus echt verschrikkelijk. En de eerste 2 dagen ook nog 2 van die dingen over elkaar.

Ik heb al een hekel aan inlegkruisjes dus kraamverband is echt verschrikkelijk. Ik heb de eerste nachten wakker gelegen van die vieze prop tussen mijn benen. Minder dan een week later ben ik overgestapt op gewoon maandverband en nog een week later op inlegkruisjes. Dat heeft wel heel lang geduurd voordat ik daar vanaf was.

@niniane: dat is handig van die Mutsy, dat gaat dus op hetzelfde onderstel? Volgens mij zijn er hier meer met een Mutsy waarvoor dat heel handig kan zijn.

Al die sprongetjes met 5 weken en 12 weken enzo was ik alweer bijna vergeten.

Leuk hoor volgende week naar Landal. Waar gaan jullie heen?

@mmmoi: dat lijkt me nou zou lekker van dicht bij het strand wonen. Zodra het lekker weer is ga je gewoon even naar het strand, broodje eten, mmmmmm.

Heb je een waterkoker? Dan kan je tenminste nog een beetje water warm maken als de CV het weer begeeft.

@bloempje: wat een goed idee van die Tenalady's. Ik sla mooi een pak in voor na de bevalling. Lijkt me inderdaad wat betere pasvorm.

@annie: haha, schrijft al 1,5 jaar op een forum maar internetwinkelen is maar lastig. Ik vind het wel leuk om te shoppen op internet al is het ook erg leuk om in de winkel alles "in het echt" te zien en te voelen.

@pepiet: Mees is ook niet meer zo'n kleintje zie ik. Mooie maten hoor.

Wat grappig dat jij voor het huis gaat zitten als het lekker weer is, dat zie ik hier eigenlijk nooit iemand doen.

Ik zal eens bij de Hema kijken, vaak zijn de leuke dingen al snel weg.

Zo weer lekker 71 graden noord kijken!
Kraamverband is hier nog niet zo lang geleden. Al heb ik na die eerste twee dagen die enorme lappen gewoon de incontinentiezooi van de Kruidvat gekocht. Soort van Tena, maar dan stukken goedkoper. Ben sinds gister eindelijkonegsteld (Tessa is al 12 weken inmiddels en dit is de eerste keer weer), maar het lijkt wel op het vloeien. Dat was ik dus even vergeten. Dat die eerste keer meteen zo heftig is. Pffffff, ben er gewoon niet lekker van.

Vandaag het huis hier in Eindhoven bekeken. Qua ruimte gaan we erop vooruit. Alleen de huiskamer is kleiner, maar de slaapkamers stukken groter, twee badkamers waarvan een met een bad. Geen tuin, want het is een split level woning, maar die 22 meter lange tuin die we nu hebben doen we echt nooit iets mee. Nu nog even Den Haag afwachten....

Ga even onder een warme douche staan, buik en rug doen zeeeeeer....
Hi,

ben weer thuis. Vandaag nieuwe buggy gekocht. Had eerst een miskoop gedaan op internet. Nu dus toch maar een nieuwe.

Roan is nog steeds bij mijn vader en zijn vrouw. Ze belde net dat hij 39,2 koorts heeft. Gatverdamme. Wil hem bij me hebben. Maar goed, zij zorgen ook goed voor hem. Morgenochtend gaan we hem ophalen en dan rijden we door naar Limburg. Flinke lading zetpillen mee en we komen het weekend vast wel door.

Later!
Krokus, niet leuk, je ventje ziek en je bent niet bij hem. Maar vertrouw er inderdaad maar op dat zij ook heel goed voor hem zorgen. En alvast een superfijn weekend met zijn drietjes! Heerlijk...het is je van harte gegund!

Annie, zoon was ook superbeweeglijk in mijn buik maar hij is een heel rustig jongetje gebleken, dus alles kan. En ik was ook zo'n voetballertje (mijn ouders wisten zeker dat ik een jongen was..) en ik ben in het dagelijks gebruik ook helemaal niet druk.

Mmmoi, dat klinkt als een heerlijke dag die jij achter de rug hebt! Woon jij nu in K? Ik ben het even kwijt. En zijn je CV-problemen weer over? Van visnuggets heb ik ook nog niet gehoord, ben benieuwd of Hanna die lust. Wij aten vandaag paella en Hanna heeft een paar inktvisringetjes op, die vond ze heerlijk haha.

Pepiet, wat een mooi gewicht heeft Mees! Hij is niet meer zo superdun he? En dat ruisje hadden ze nog niet eerder opgemerkt? Het is meestal niet erg inderdaad. In mijn familie zitten ook veel ruisjes (mijn moeder, ik, zoon, Hanna).

Niniane, wat vervelend dat Myrddin zo huilt, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. En je zit misschien aan te hikken tegen je eerste werkdag binnenkort? Alvast een hele fijne week in Landal!

Pebbles, alles wel? Ik vind online shoppen wel leuk maar in het echt ook. Ik heb vandaag superlieve schoentjes gekocht voor Hanna. Ze zijn wit en met een bandje over de wreef. Ik kocht ze bij H&M, in maat 16/17 (haha, het kleinste schoenmaatje van alle kindjes hier denk ik?). Ze passen precies maar ik ga toch twijfelen of ik niet een maatje groter zou moeten kopen. (aan de andere kant; ze kosten niet veel dus ik kan die maat groter er misschien wel gewoon bij kopen).

FF, voor Max geen schoenmaat 17 schat ik? Spannend van de huizentoestand. Hoe staat Plindje er in? En wauw, een huurhuis met twee badkamers? Dat hoor je niet vaak.

Bloempje, ik ben benieuwd naar de naam! Hoeveel weken ben je nu?

Hier alles goed. Man knapt nu eindelijk op, nu hij zijn tweede kuurtje penicilline heeft. Hij is al ruim twee weken ziek maar nu gaat het de goede kant op.

Verder zijn zoon en Hanna vandaag op de foto geweest bij de schoolfotograaf (en heb ik van Hanna alleen ook een foto laten maken, maar ze vond het doodeng in haar eentje op het tafeltje). Over twee weken kan ik ze ophalen, ik ben erg benieuwd.

Nou meiden, tot later...
Zo, dit is ongelooflijk: Jasmijn is om 19 uur naar bed gegaan, zonder huilen en nu ligt ze nog te slapen!!!!!! Dit is haar absolute record. Ik ben net even gaan kijken bij haar, maar ze ligt nog heerlijk te snurken. Wel heeft ze last van een vies oog, al een aantal daagjes, waar troep uitkomt. Nu werd ik vanochtend ook wakker met mijn oog dichtgeplakt. Het ooglid is ook een beetje opgezet, irritant want ik draag lenzen en ik ben zo'n tut die dus echt geeeeeeen bril op wil

Vandaag heb ik lekker de auto en als Jas zo wakker is, aangekleed en gegeten heeft ga ik mijn weekendboodschappen halen. Manlief moet werklui op zijn nieuwe zaak op gebak trakteren dus dat ga ik dan even langsbrengen. Ben benieuwd, want ben zelf ook nog niet in de nieuwe zaak geweest, alleen erbuiten gekeken. En verder ga ik denk ik maar poetsen, als Jas in bed ligt, want het is echt weer nodig... blergh!

@Pebbs: Leuk was het he, 71 graden Noord. Echt een programma voor mij. Die Kim heeft het zo slecht nog niet, met Xander en Dennis!!!

@Niniane: Ik wist dat er een duozit was voor de mutsy maar ik zie hem nou niet meer op hun site staan. Hij is dus nog wel steeds verkrijgbaar? Handig hoor...ik heb ook een Mutsy! Jij heel veel plezier in Landal dit weekend hoor!

@Fluffy: Zo, dat klinkt als een heel groot huurhuis! Maar je wilt DH toch nog even afwachten dus. Gelijk heb je, als je het niet naar je zin hebt waar je nu woont, lijkt me het wel verstandig om rond te kijken. We horen het hier wel!

@Mirjam: Ja, ik woon daar ja. Ouders komen hier niet oorspronkelijk vandaan dus ben geen echte K, maar ik woon hier al wel mijn hele leven. En het bevalt me wel moet ik zeggen!

@Krokus: En, wat voor een buggy is het geworden??? Lekker joh, dat je naar het Meerdal gaat, geniet er heerlijk van!!!

Nou, dat was het geloof ik weer voor vandaag. Ik ga mezelf maar eens aankleden, dan ben ik klaar als Jas eindelijk wakker wordt! Haha, ga haar niet wakker maken ook, dit is genieten!!!
Ik ben ook best druk met werk nu. Lees af en toe, alleen weinig puf om te reageren....

Daarbij zit Aimee in een sprongetje,,,zo vervelend. Huilen om alles...Snel boos, gooien met spullen, slaan...Haha niets positiefs maar echt zo...Hoop dat we het hebben over een fase, Bestaat de 15 mnd sprong? Ze weigert weer om te lopen. Buiten wil ze dan weer perse aan de hand lopen om vervolgens weer hysterisch te worden als we bij de auto aankomen en ze moet erin gezet worden. Vermoeiend....ze is nu bij de oppas...

Vannacht was vriend weg, stappen. Aimee werd rond 2400 wakker, dus bij mij geslapen. Ineens dacht ik geklop op de muur te horen. Vreemd buren huis staat leeg, En om 30 sec begon het weer. Voel ik vervolgens aan Aimee haar kaakje. Ketst ze die keihard op elkaar of ze zuigt lomp aan haar speentje, Klonk niet gezond. Dus speen er maar uit getrokken. Eens opletten voordat ze geen kiezen meer heeft straks.

Nou dit was een uber ego bericht. Straks reageren! Nu nog even slapen..
Hier ook langslapers! Mayte en Lief kwamen om 9.00 pas beneden terwijl ik al vanaf 8.30 beneden zat met koffie! Is nu de 2e keer dat ik voor Mayte aan wakker ben geworden, wel heeeel apart.

Mayte is helemaal dol van de glijbaan....sowieso klimmen en klauteren zijn favoriete bezigheden op het moment. Voor hebben we een speeltuintje met een grotere glijbaan en klimtoestel en die vindt ze me een partij interessant! Ze is dan al een paar keer van de grote glijbaan geweest en dan is het dikke pret. Ook met andere kindjes spelen is erg leuk en dan met name in de zandbak! en ze heeft d'r eerste schaafwondjes op d'r vingertjes....en op d'r knie, dus lekker buiten speel kindje.

moet nu gaan douchen, anders komt planning in de knoop!
Nou planning loopt dus al in de soep!

Heb net in meisjes bekkie gekeken, maar het lijkt erop dat er gewoon 4 kiezen op doorbreken staan! rechtsboven is al een puntje te zien, rechts beneden is ook wat te voelen en aan de linkerkant komt ook het een en ander opzetten. Arm wicht.

Krook, hoop dat je ff lekker kan relaxen en beterschap voor je mannetje, ook voor Niniane lekker uitrusten (voor zover dat mogelijk is met 2 hummels, heb echt respect dat je het aan hebt gedurfd zo snel na elkaar!)

euhm......verder even blanco!
Mijn planning verloopt aardig; de boodschappen zijn binnen en het gebak is weggebracht. Jasmijn ligt lekker te slapen en nu moet ik gaan poetsen; en daar schort het aan! Ik heb nl. echt helemaal geen zin!!! Maar ja, ik zal wel moeten, want het is een bende hier. Stoflagen overal...

@Ringel: Ach, allemaal kiezen door bij Mayte. Jasmijn had hier een week of 3 geleden veel last van. Leuk dat jullie een speeltuintje zo dicht in de buurt hebben. Wij hebben er wel 1 achter, maar die is nog niet geschikt voor Jasmijn. Als ze wat groter wordt hebben we hier de keuze, da's leuk!

@Babba: Vriend lekker wezen stappen...hoe laat komt hij dan thuis? Vindt hij Aimee in zijn bed Wel raar dat ze van die gekke geluiden maakte 's nachts!
Hoi hoi,

Mats slaapt maar ligt nog steeds na te snikken van een enorme driftbui. Hij wilde helemaal niet naar bed, anders zou ik er niet zoveel problemen mee hebben, dan slaapt ie maar later. Maar voor vanmiddag hebben we plannen.

Babba, herkenbaar, niet meer willen lopen en niet meer willen zitten. Mats kan er ook zo'n drama van maken, niet normaal meer. Wel snel weer over en het levert leuke gesprekken op als het buitenshuis gebeud, hihi.

Ringel, ai, kiezen. Dat schijnt erger te zijn dan tanden qua zure poep en pijn. Succes ermee!

Krokus, veel plezier in Limburg. Ik hoop dat je even lekker tot rust kan komen!

Niniane, Mutsy, hadden we eerder moeten weten idd. Al vind ik de slaapbak wel erg klein moet ik zeggen.

Mirjam, pehee, al 2 weken ziek. Fijn dat het nu wat beter met je man gaat.

Pebbles, ik ben eigenlijk zo bang dat ik verkeerd koop via internet. Tweedehands ben ik persoonlijk niet zo gek op. Heb liever nieuw of van mensen die ik ken.

Lief zou rond 12.30 uur thuis zijn, maar is er nu nog niet. Eigenlijk heeft ie een vrije dag maar tis zo'n heisa op zijn werk. Pfffff
Ik zie dat jullie mij allemaal errug gemist hebben..... haha

Onze laptop is vorige week gecrasht... het ding doet niks meer.

Heb bij gelezen, maar geen puf om te reageren. Moet eigenlijk ff gaan slapen maar wil nu ik eindelijk tijd heb,vooral surfen.....

Laters!
Dinsdag horen we of het huis in Den Haag doorgaat of niet. Als die niet doorgaat, gaan we voor het huis hier in Eindhoven. Want we gingen in eerste instantie voor een groter huis en dat is het zeker weten.

Maatje 17??? Max heeft maatje 24!!! Maar ik heb 42 en Plindje heeft 46 dusse, grote voeten is niet raar in dit huis. Des heeft 34/35 en Ian 33/34.

Kiezen, wat een drama als die dingen doorkomen en die hebben ook de irritante gewoonte om allemaal tegelijk te komen. gelukkig is Max er bijna vanaf.

Twee weken ziek? Dat is erg lang. Misschien even naar de dokter?

Ga hier weer rennen. Vanavond boodschappen en Ian naar Jonge Nederland, dus drukdrukdruk...
Hier iemand intresse in een babykamer? (Met al die aanstaande babies op komst weet je maar nooit, LOL). Max en Tessa hebben ieder een totaal verschillende babykamer, maar we willen ze samen op een kamer leggen, dus hebben we een babykamer over. Dan krijgen ze namelijk alles van dezelfde stijl. Voor foto´s kun je mailen.....
@Annie: Yep, dat sprongetje zat Jasmijn een week of 3/4 geleden in...driftbuien komen me heeeel bekend voor. Gelukkig is nu alles weer 'normaal'!

@Fluf: Nope, heb al een heeeeeel mooie babykamer... voor Jasmijn dan hè!

Jasmijn was vanochtend pas om 9 uur wakker!!! Dat was echt niet normaal. Zeker voor een kind dat altijd een lastige slaper is (geweest). Tussen de middag heeft ze 2 uur liggen slapen en om 19 uur lag ze er alweer in, zonder mopperen of wat dan ook. Ik geniet er maar heel hard van, want het kan zo weer over zijn.

Manlief is vanavond weg en heb dus het rijk alleen, ik ga lekker douchen en dan All you need is love kijken. Of Holland's got talent, moet ik nog even tussen zappen. Misschien een van de twee opnemen?!?!

Ik ben trouwens voor het eerst belazerd op MP, ik had een Vingino tuinbroekje gekocht voor 22,20 incl verzenden en het is nog steeds niet binnen terwijl ze hem vorige week vrijdag op de bus zou doen en toen was het geld al bijna een week van mijn rekening af. Ik baal als een stekker want het is toch een aardig bedragje en ik vind het gewoon asociaal!

Manlief en ik zijn vandaag precies 10 jaar samen maar helaas kunnen we het dus niet vieren omdat hij weg is...misschien dat we morgen wel iets leuks gaan doen, dat zien we nog wel.

Iemand anders nog leuke nieuwtjes? Ik ga douchen!
Hoi,

Ris, ik had je idd wel gemist maar je bent wel vaker langere tijd niet aanwezig, toch? Lekker gesurft? Naar dat je laptop ff een dip heeft!

FF, wij kopen voor Mats wat nieuwe spullen en zijn babykamer gaat naar de baby. Voor Mats kopen we een bedje waar de zijkant uit kan en een gewone ladekast als comode.

Spannend voor jullie dinsdag, dat is toch ook wel weer een hele stap
Mmmoi, van harte met jullie decenium!!! Lief en ik zijn in juli 10 jaar samen, wat een tijd alweer!

Kun je het geld niet storneren???
Ris, ik had je ook wel gemist maar ik had het niet opgeschreven (dus daar heb je ook niets aan haha).

Mmmoi, balen van dat broekje. Maar kun je niet met de gegevens die je nu hebt, het telefoonnummer opzoeken van die mensen? En dan gewoon bellen...(net zo vaak tot ze er zat van worden en het geld teruggeven of het broekje opsturen). Je laat het er toch niet bij zitten? Marktplaats zelf kan anders ook nog wel wat voor je doen denk ik.

FF, nou, Hanna heeft toch al maat 18 heb ik vandaag ontdekt, dus ze haalt Max bijna in (ik heb de schoentjes van gisteren vandaag een maatje groter gekocht en die zitten iets beter; nog wel wat ruim maar dan kan ze ze nog een paar maanden aan). En wanneer ga je naar het huis in Den Haag kijken?

Annie, Mats een driftbui? Kun je daar zelf goed tegen? En laat je hem dan even uitrazen? Het lijkt me echt vervelend zoiets.

Ik heb vandaag gewerkt maar omdat het zo rustig was ben ik korter gebleven en ben ik lekker naar de kapper geweest (het was nodig haha). Ik laat mijn haar lang groeien (nu net op schouderhoogte) maar omdat het nogal zwaar en dik is, heb ik er nu laagjes in laten knippen. Het staat erg leuk al zeg ik het zelf.
Bah, ik heb me eergisteravond per ongeluk wat te hard in mijn oog gewreven en nu loop ik al weer twee dagen met een zwaar pijnlijk en rood oog en barstende hoofdpijn erbij.

Vanochtend wilde ik even naar de dokter daarvoor maar Floor werd pas om 8 uur wakker (hoera!) en het inloopspreekuur is van 8 tot 9. Na het ontbijt toch maar gegaan en toen waren we om 10 voor 9 daar. Uiteindelijk waren we pas om 10 uur aan de beurt!

Floor heeft zich wel vermaakt met de speelhoek en het zwaaien naar de andere mensen die de wachtkamer uit gingen.

Het hoornvlies is weer beschadigd dus ik heb weer een zalfje.

Ik ga straks lekker vroeg naar bed want ik ben er best beroerd van.

@ris: er waren er zoveel afgelopen week die weinig tijd hadden dat het niet zo heel erg opviel. Je bent weer "online" dus?

Alles goed? Voel je al wat van de baby?

@mmmoi: Gefeliciteerd met met jullie 10-jarig samenzijn!!

71 graden noord was inderdaad erg leuk. Ik rolde van de bank van het lachen bij dat ski-parcourtje aan het eind.

En Xander die gewoon naar die hut toeliep, geweldig!

Balen van dat geld zeg. Hebben ze bij MP niet een meldpunt ofzo voor dat soort dingen?

@fluffy: bedankt voor het aanbod van de babykamer maar ik hoop geen nieuwe babykamer meer nodig te hebben. De baby gaat het eerste half jaar weer gezellig bij ons op de kamer in de wieg en we hadden nog een extra kledingkast staan die naar de kamer van Floor gaat. De kast van Floor haar kamertje gaat dan naar de babykamer.

Na het halve jaar gaat Floor in een peuterbed (of meegroeibed of gewoon bed) en de baby gaat dan in het ledikantje.

Ik twijfel alleen nog of we er een commode bij moeten hebben.

@annie: manlief ondertussen alweer thuis? En mats ook gaan slapen uiteindelijk?

Meestal kan je kleren trouwens zonder kosten (of met weinig kosten) terugsturen als je ze toch niet leuk vindt.

Tweedehands ben ik trouwens ook niet zo van, ik heb het wel eens gedaan maar het viel me erg tegen. Ik heb inderdaad ook liever nieuw.

@ringel: arme Mayte, iik hoop dat ze er niet zoveel last van krijgt. Bij Floor heb ik eigenlijk niks gemerkt en die heeft al 3 of 4 kiezen.

Glijbanen zijn hier ook zwaar favoriet. Op het KDV moeten ze ook constant bij haar blijven omdat ze alle glijbanen opklimt.

Voor de zomer wil ik er ook eentje gaan halen.

@babba: haha, ik zou me rotschrikken als ik geklop hoorde midden in de nacht. Grappig om dan te ontdekken dat Aimee dat geluid maakt.

Ik had trouwens helemaal gemist dat Aimee al loopt.

Floor wil juist wel alleen lopen en niet aan de hand en ze heeft de afgelopen dagen het leuke spelletje ontdekt van precies de andere kant uitlopen.

Vandaag in de supermarkt ook gillend van het lachen steeds wegrennen. Tot ik wegliep en zwaaide en dag tegen haar zei, toen kwam ze half huilend achter me aan gedribbeld.

Ook halverwege het tuinpad ineens omdraaien en weer snel richting de straat rennen. Best eng als je net 2 seconden niet oplet.

@mirjam: maatje 17 zeg! en ze vallen niet ruim toevallig?

Floor heeft nu maat 19 maar ik heb haar nieuwe schoenen in maat 20 gekocht omdat ze in maat 19 weinig groeiruimte had.

@krokus: hier staat ook nog een tweedehands buggy waar ik eigenlijk niet blij mee ben. Ik wil dus ook nog een nieuwe.

Pebbles, had jij het laatst niet over een 20% korting dag/-avond bij Prenatal? Wanneer is die? Ik wil graag een nieuwe buggy (Maclearen) kopen, die van zoon van 10 jaar geleden is nog wel goed, maar ik heb zin in een nieuwe (roze...)

En wat vervelend van je oog! Pijnlijk zeg..is het hetzelfde oog als laatst?
@mirjam: de geruchten zijn dat het eind april is maar zelfs de medewerkers van Prenatal krijgen het pas op het laatste moment te horen. Het zijn een paar dagen meestal.

Het is weer hetzelfde oog ja. Het schijnt heel lang kwetsbaar te blijven en dat heb ik nu gemerkt.

Dus wrijven is dan al te veel? Sjonge.. Heeft je zwangerschap er ook nog iets mee te maken?

En hoe weet jij dat van Prenatal? Wij gaan 25 april met vakantie, ik hoop toch maar dat het voor die tijd is...houd je mij op de hoogte svp? Thanks.
Het enige dat lastig is met mijn zwangerschap is dat ik nauwelijks pijnstillers mag hebben en dat antibiotica natuurlijk liever niet gegeven wordt.

Volgens mij heeft het verder meer met mijn eigen lompheid te maken dat ik te hard heb gewreven.

Ik heb er laatst eens op gegooled en toen kwam ik op een forum uit waar ze dachten dat die dagen eind april zouden zijn.

Als ik het weet geef ik het meteen door.
Ik kwam nu dit op dat forum tegen:

24 t/m 27 april zijn mama mazzeldagen bij prenatal --> 20 % korting, alleen stokke, avent en bugaboo doen niet mee

Dat zou je dus nog net halen.
Yes, yes, yes. Op 24 april ben ik daar de eerste...

Ik ga zo eens kijken welke buggy ik dan zal kiezen. Leuk, die voorpret. Ga jij nog voor dingen?
Zeker weten! Ik wil de Phil & Teds kinderwagen met duozit.

Daar is laatst een topic over geweest en ik ben om, ik wil hem ook. Ideaal voor twee opvolgende kinderen. Mijn Urban Jungle gaat dus helaas even de kast in als de baby er is.

En ik wil een nieuwe buggy voor de vakantie, waarschijnlijk wordt dat zo'n prenatal buggy want ik gebruik hem eigenlijk niet vaak genoeg om een dure Maclaren te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven