Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi

Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.

ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
Als wij met vrienden gaan BBQen zijn we ongeveer 30,- tot 35,- pp kwijt. Maar dat is dan wel een culinaire BBQ met entrecote, verse tonijn, verse worsten, zelgemaakte salades, groenten, dessert, wijn én cocktails (dus er is ook rum wodka etc).

Dat krijg je als je veel vrienden hebt die in de horeca werken en van lekker eten houden. Er wordt altijd bij de Hanos ingekocht. Superkwaliteit en als je veel koopt is het voordelig.

Kinderen doen we niet aan.

Het hangt imo dus erg af van het soort BBQ. Voor wat wij krijgen vind ik het het geld waard, als ik een avond uit eten ga en daarna stappen ben ik veel meer kwijt.

Voor een cheapass kiloknaller BBQ met hamburgers, blikjes bier en wijn kan je met 15,- pp ook makkelijk uit.
quote:groentsoep2 schreef op 05 augustus 2012 @ 00:39:

[...]

Bij mij schoom ie niet hoor. En het kind in kwestie had er zelf om gevraagd. Zo'n gastvrouw ben ik dan ook wel weer .Ik geloof je. Bij anderen zie ik het ook wel eens, zelf vind ik het niks. Maar goed, ik ben dan ook geen frikandellenfan.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012:

Vroeg me gewoon af of ik de enige was die het een behoorlijk bedrag vind. Ga het ook gewoon betalen hoor en er een gezellige avond van maken maar wilde jullie mening eens horen.

Ja vind het nog steeds een behoorlijk bedrag.

Maar blijkbaar zie ik dat fout. Daarom vraag ik het toch ook hier?quote:lemoos schreef op 04 augustus 2012 @ 21:54:

[...]

Ja, en dan krijg je gewoon diverse meningen. Dat is niet 'een simpele vraag uit zijn verband rukken'.

Maar als TO het wel betaalbaar vond, dan opent ze toch geen topic?

In dit geval is het niet goed/fout. Het is een kwestie van haalbaar (budget), zo komt het op mij over.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als ik een gastronoom was, zou ik eerder naar de Aziatische groothandel gaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Daar is ze weer.

dit hebben we gehad:

bbq worst

karbonade

1 stokje sate van varkenshaas

speklap

gyroslapje

salade

stokbrood

Er was wijn bier en fris

Kinderen hebben 1 bbq worst gehad. Als ze nog honger hadden konden ze nog een hamburger krijgen.

Het was wel gezellig.
En was het lekker? Vond je het het geld waard?

Wat top gepland trouwens, zo met het weer van gisteren!
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 19 augustus 2012 @ 12:39:

Geen salades, brood, sausjes, toetje, bestek, bord, stoel, servetten, muziek, kaarsen, tuinlampen, etc? Want ook daar gaat veel geld in zitten.Salade en brood heeft TO genoemd toch? En ik neem aan dat het vlees niet in de hand werd geserveerd nee.
BBQ was van henzelf, 2 tuintafels met stoelen bestek borden was allemaal van hen dus niets gehuurd.

Frizzy, het weer was absoluut geweldig!
quote:cupcakegirl schreef op 19 augustus 2012 @ 12:28:

Daar is ze weer.

dit hebben we gehad:

bbq worst

karbonade

1 stokje sate van varkenshaas

speklap

gyroslapje

salade

stokbrood

Er was wijn bier en fris

Kinderen hebben 1 bbq worst gehad. Als ze nog honger hadden konden ze nog een hamburger krijgen.

Het was wel gezellig.Ik zou wat graag die Makro kassabon willen zien . Afijn, lijkt mij persoonlijk een bescheiden BBQ voor ¤ 40 per gezin.
quote:paloma schreef op 19 augustus 2012 @ 12:45:

[...]

Ik zou wat graag die Makro kassabon willen zien .

Echt.
Het vlees wat TO op haar bord heeft gekregen is verpakt in zoveel kilo pakken en kost (in de aanbieding) geen stuiver. En sorry hoor, maar een speklapje? Waar is die kots smiley? En kinderen 1 worst en bij erge honger nog 1 hamburger? Oké, voor de lieve buren vrede je mond dichthouden? Prima. Maar TO is opgelicht voor haar ¤ 40 en daar hoef je op dit forum niet geheimzinnig over te doen.
Och Paloma, weet jij veel wat voor salades ed erbij zaten? Wat een snelle conclusie.
Er zaten rauwkostsalades bij 3 verschillende, van elk 1 bak. 2 bakjes kruidenboter, stuk of 6 stokbroden, 2 bakken gesneden fruit en 1 bak huzarensalade.

3 sausjes.
quote:cupcakegirl schreef op 19 augustus 2012 @ 13:08:

Er zaten rauwkostsalades bij 3 verschillende, van elk 1 bak. 2 bakjes kruidenboter, stuk of 6 stokbroden, 2 bakken gesneden fruit en 1 bak huzarensalade.

3 sausjes.Precies. Salades die je bij een speklapje zou kunnen verwachten. En 3 sausjes nog wel (heerlijk dat je dat in een aparte regel vermeld ). Kortom. Opgelicht.
quote:frizzy schreef op 19 augustus 2012 @ 13:03:

Och Paloma, weet jij veel wat voor salades ed erbij zaten? Wat een snelle conclusie.Valt wel mee hoor. Ik had die conclusie al getrokken nog voordat de bbq had plaatsgevonden.
In theorie had je kunnen vragen: "Zijn jullie er nog uit gekomen met de kosten?", maar ik geloof niet dat ik dat zou doen.
Oké. Vanuit de buren gezien. Wie weet hebben ze eerder iets dergelijks georganiseerd en hebben er toen geld bij moeten leggen? Dan ga je achteraf ook niet meer om het restant vragen. En deze keer wilden ze het zekere voor het onzekere nemen en hebben een ruim bedrag gevraagd? Ze hebben het geld gekregen, dat in de portemonnee verdwijnt en voor de rest denk je er niet meer bij na, of je meer hebt gekregen, dan je hebt uitgegeven?
Dat kan ik me niet voorstellen Paloma, je weet heus wel wat je hebt uitgegeven.
Is ¤ 40 dan niet een tikkeltje teveel voor een bbq zoals deze?
Eerlijk gezegd... Dat kan ik echt niet inschatten.
Eerlijk gezegd? Ik ook niet. Ik zou het alleen nooit vragen, maar ook nooit betalen. In de OT staat dat TO is uitgenodigd. En voor uitnodigingen wordt niet betaald in mijn boekje.

Cupcakegirl, vond jij de bbq uiteindelijk je ¤ 40 waard?
Wat gezelligheid betreft wel, wat eten betreft niet.
Bier wijn en frisdrank is ook niet gratis hè. Weet jij veel hoe hard iedereen heeft doorgedronken daar.
Ik vind barbecueën sowieso niks. Behalve met Marokkanen, die zijn er veel beter in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven