waarom doe ik dit?

09-08-2012 20:47 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Omdat je de andere kant ook begrijpt? En als je dat probeert uit te leggen aan hem, in de hoop dat hij die ook begrijpt, zodat je conflict voorkomt... creëer je hem juist, omdat hij de andere kant eventjes niet in wil zien, hij wil zich alleen maar gesteund voelen door jou.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zulk gedrag herken ik van mijn oma zaliger.

mijn moeder, haar dochter dus, zei dat ze dit gedrag altijd al had gehad, mijn moeder wist niet anders.

maar t werkt erg kleinerend.
wij slapen nooit.
Ik ben het wel eens met spininhoek eigenlijk.
Het Viva forum is papaja.
Klinkt een beetje of je, voor hem, altijd advocaat van de duivel speelt. Moeilijk voor hem. Ikzelf zou er ook niet blij mee zijn, als mijn lief mij zo zou afvallen.
Spininhoek: volgens mij sla jij hier de spijker op de kop!!!
Nu je je bewust bent van wat je doet, zou ik me niet afvragen waarom je het doet, maar waarom je er niet mee stopt.
Misschien moet je je afvragen of het erg is, als hij die andere kant eventjes niet ziet.

Geef hem eerst gelijk, steun hem en als het echt om iets groots ging, kun je de andere kant ook laten zien, wanneer hij afgekoeld is.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ja, wel herkenbaar, een beetje dan.

Ik ben ook van het conflict vermeiden en mijn man is zo'n type dat zijn mening niet onder stoelen of banken steekt. Als dat conflicterend werkt heb ik sterk de neiging de tegenpartij te gaan supporten.

Bij mij werkte heb om de positieve kant van zijn eigenschap te zien: hij wordt dus niet afgezet bij de garage en als je je dood ergert aan iets maar het maar tolereert voor de lieve vrede gooit hij de knuppel in het hoenderhok, geeft even ruzie, maar lost uiteindelijk ook veel op.
ze kiest altijd direct de kant van de andere partij, schrijft ze.

dat betekend dat ze niet lang nadenkt , dus kan ze ook niet weten of de tegenpartij gelijk heeft.
wij slapen nooit.
Spininhoek, weer een top advies. Want als hij gekalmeerd is is hij voor reden vatbaar en hij is ook niet te beroerd zijn ongelijk toe te geven.
Vosje, misschien moet ik het meer als een positieve eigenschap zien. Misdchien schaam ik me wel voor hem?
Ik forum mobiel vandaar mijn typos
quote:zimaja schreef op 09 augustus 2012 @ 21:15:

Vosje, misschien moet ik het meer als een positieve eigenschap zien. Misdchien schaam ik me wel voor hem?Ja zoiets had ik wel. Niet echt schamen, maar wel iets van hou nou je mond!
quote:Spininhoek schreef op 09 augustus 2012 @ 20:49:

Omdat je de andere kant ook begrijpt? En als je dat probeert uit te leggen aan hem, in de hoop dat hij die ook begrijpt, zodat je conflict voorkomt... creëer je hem juist, omdat hij de andere kant eventjes niet in wil zien, hij wil zich alleen maar gesteund voelen door jou.Mee eens! Misschien ben jij altijd de bemiddelaar, wil jij de boel sussen en ben jij altijd erg begripvol. En begrijp je niet zo goed waarover hij zich zo druk maakt, omdat je zelf zo niet in elkaar steekt. Heel herkenbaar!
ik vind dat geen sussen, want je lokt een conflict uit met je partner.en je hoeft het echt niet altijd met elkaar eens te zijn, maar een partner die aan mijn woorden twijfelt, en zeker in het openbaar, zou de mijne niet zijn.
wij slapen nooit.
Er bestaat zo'n kwadrant. Je bent zelf heel goed ergens in. Je hebt dan dus een hekel aan het tegenovergestelde. En je hebt een valkuil en een uitdaging. Waarschijnlijk is jou goede eigenschap: bemiddelend/ diplomatiek. Je houdt niet van conflicten en mensen die de confrontatie aan gaan. Je uitdaging is wel de confrontatie aan gaan als dat echt nodig is en je valkuil is vermijden.

Zoiets
Kernkwadrant van Offman geloof ik..
quote:Julus schreef op 09 augustus 2012 @ 21:22:

Kernkwadrant van Offman geloof ik..thanx. Klopt inderdaad.
Eens met bericht nr 1.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Vosje: interessant! Zit ook zeker wat in. Ik accepteer van nature veel van mensen, ben niet snel boos en vergevingsgezind. Mijn man heeft dat dus minder. Is ook niet zo empathies als ik.

Ik ga even het schema bestuderen en uitvogelen hoe dat op onze casus van toepassing is....
Valentinamaria, je hebt wel gelijk dat ik vaak het conflict met mijn partner kies boven een conflict met een onbekende bijvoorbeeld.... Choose your battles zeggen ze
Door dit gedrag ondermijn je je relatie.

Hoe zou jij het vinden als je partner je altijd afvalt?

Kan je hem niet steunen, houd je er dan op zijn minst buiten en bemoei je er niet mee.
quote:valentinamaria schreef op 09 augustus 2012 @ 21:20:

ik vind dat geen sussen, want je lokt een conflict uit met je partner.en je hoeft het echt niet altijd met elkaar eens te zijn, maar een partner die aan mijn woorden twijfelt, en zeker in het openbaar, zou de mijne niet zijn.Nope. Dat je dat naderhand thuis doet is wat anders, maar niet in gezelschap. Dat is echt lullig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven