Dierenbescherming bellen?

14-08-2012 11:13 55 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid.

Vraag was of ik de dierenpolitie wel of niet moet inschakelen. Reacties hieronder zeggen genoeg
Oh, en ik geef bij voorbaat al aan dat ik bij genoeg antwoorden bovenstaande post ga aanpassen ivm herkenbaarheid. Sorry alvast!
Je hebt toch nu die dierenpolitie. Die zou ik bellen en het voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, direct dierenbescherming bellen. En wellicht de politie vanwege de doodgebeten dieren. Hebben ze die vent ook gelijk op de kaart.
Ja natuurlijk, gelijk bellen!
Wat vreselijk! Volgens mij kan je voor zoiets ook de gewonen politie bellen. Die nemen dan eerst poolshoogte en kijken dan wat ze kunnen doen. Maar zeker bellen!! Echt zielig voor die arme beesten!
Yep, bellen.
Ja, bellen!
zowel politie korps van jou regio,( gewoon via 09008844 dan vragen ze plaatsnaam en krijg je automatisch het goede korps), als dierenpolitie, als dierenbescherming bellen!

Politie komt eerst kijken, die overleggen met dierenpolitie wat te doen en door wie, maar de dierenbescherming kan de dieren dan uiteindelijk in beslag nemen na akkoord van politie!

Te triest voor woorden zoiets.....
BELLEN!
Ik vind dat je eigenlijk al veel te lang gewacht hebt met bellen.

Wanneer wil je wel bellen dan? Als 1 van de honden daadwerkelijk dood in de tuin ligt.
Het liefst neem ik de dieren zelf mee naar huis maar ik heb daar helaas de ruimte en tijd niet voor. Het zijn wel lieve honden als ze de juiste behandeling en aandacht krijgen.

Maar zelfs in een dierenasiel zullen deze honden het beter hebben dan nu.
Gadverdamme wat naar, direct bellen natuurlijk!

(Eigenlijk al eerder, maar dat maakt nu niet meer uit.)

Ik zou zoals hier boven gezegd ook alle instanties bellen die hier iets mee kunnen/moeten. En er vervolgens boven op zitten dat er vlot wat gedaan wordt.
Ik hoop dat je inmiddels al gebeld hebt en een update geeft over wat de acties zijn. Mijn god, hoe zielig, buurman van je zus is een hufter. Hopen dat hij nooit aan kinderen begint.
144, red een dier. Daar zijn ze voor.
@Sugarmiss, ik heb ook veel te lang gewacht maar ik durf gewoon niet zo goed. Mijn zus is als de dood dat het een burenruzie wordt, terwijl zij wel goed met hun kan opschieten. Past ook op de kinderen enzo.
Ik had al láng gebeld.
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:24:

Het liefst neem ik de dieren zelf mee naar huis maar ik heb daar helaas de ruimte en tijd niet voor. Het zijn wel lieve honden als ze de juiste behandeling en aandacht krijgen.

Maar zelfs in een dierenasiel zullen deze honden het beter hebben dan nu.

Dit moet je natuurlijk niet tegenhouden om te bellen, maar als ik het zo lees is er best een kans dat de dieren niet plaatsbaar meer zijn en uiteindelijk afgemaakt zullen worden. Honden die een tijd lang hebben moeten vechten voor hun eten kunnen daar zo beschadigd van raken dat dat er niet meer uit te krijgen is en ze een gevaar zijn voor hun omgeving. Heb er helaas zelf ervaring mee.

Maar het zijn er drie, en al zit er maar eentje tussen die wel nog kans heeft op een normaal bestaan, dan is dat toch dubbel en dwars de moeite van het bellen (en evt. de instanties achter de broek aan zitten) waard?
Bellen, zo snel mogelijk!

Maar wat ik niet zo goed begrijp uit je verhaal; de honden lopen gewoon los aangezien ze de mezenbollen uit de tuin van je zus opeten? Kunnen ze dus gewoon bij je zus in de tuin? En ze kunnen dus ook bij schapen en bij andere honden (aangevallen hond van die mevrouw)?
Zeker bellen. Hier zijn ze voor.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Vandaar dus ook: hoe eerder bellen, hoe beter. Hoe korter dieren in zo'n situatie zitten, hoe groter de kans dat ze weer terug kunnen naar normaal gedrag.
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:27:

@Sugarmiss, ik heb ook veel te lang gewacht maar ik durf gewoon niet zo goed. Mijn zus is als de dood dat het een burenruzie wordt, terwijl zij wel goed met hun kan opschieten. Past ook op de kinderen enzo.Hoe kun je nou goed opschieten met dierenmishandelaars? Ik vind die mensen per definitie misselijkmakend. Anyhoe, een burenruzie had ik er wel voor over. Daarnaast kan melden gwn anoniem.
Bellen, direct! Ik zou daar echt niet van kunnen slapen.

Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen.

Bah wat een nare situatie.

Vraagje......

Hoe is de relatie van je zus met de buurman. Als hij haar maar niet verantwoordelijk houdt voor mogelijke gevolgen. Heeft zij huisdieren? Zo ja, hou ze in de gaten, dat hij ze niet iets aan kan doen. Het is maar een gedachte......

Succes.
@caviahaar, dat is al te laat.. Hij heeft 3 kinderen van 3 verschillende vrouwen. Bij alle 3 vrouwen is hij overigens vreemd gegaan. Vaak met één van hun beste vriendinnen.

Triest. Jullie hebben gelijk, zo'n man moet ik niet langer in bescherming nemen.

Ben intussen even aan het smsen met mijn broer. Hij gaat nu wat foto's maken en kijken hoe ranzig het hok is e.d. We kunnen dan een volledig beeld geven van de situatie. Ikzelf woon er niet in de buurt helaas.
quote:kiwi87 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:27:

@Sugarmiss, ik heb ook veel te lang gewacht maar ik durf gewoon niet zo goed. Mijn zus is als de dood dat het een burenruzie wordt, terwijl zij wel goed met hun kan opschieten. Past ook op de kinderen enzo.En ondanks dat ze zo goed met ze op kan schieten, heeft ze nog nooit gezegd 'goh goede buurman, ik vind het wel vreemd dat je op vakantie gaat en de honden geen eten geeft/waarom liggen de honden in hun eigen poep/goh, dat konijn ziet er niet best uit, misschien moet je er even mee naar de dierenarts?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven