vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
quote:Julus schreef op 13 augustus 2012 @ 22:48:

[...]

Als je me iets wilt zeggen mag dat hoor, wat moet ik met dit icoon?
Vond hem grappig! En ga verder niet inhoudelijk meedoen in de discussie, omdat ik er geen puf voor heb. Lees wel graag mee.
Is het niet bedroevend dat in een tijd waarin seriële monogamie de meest doodgewone zaak is voor wie *nog* geen 'vaste' relatie heeft, het succes van een huwelijk nog steeds schijnt af te hangen van seksuele exclusiviteit? Misschien zouden er heel wat minder relatiebreuken ontstaan mochten we nu eens van meet af aan van die gedachte afstappen.
Ik vind het jammer dat een discussie over vreemdgaan, steeds weer ontaard in een (wrevelige) byte-my-words discussie. Iedereen heeft zijn/haar recht op zijn/haar mening. Prima! Maar respecteer elkaars mening, oook al ben je het er niet mee eens. Dat geldt voor Mopsie maar ook voor Sense.
quote:Rooss4 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:23:

[...]

Nou.. jij víndt eerlijkheid het belangrijkste. Ikzelf vind eerlijkheid in sommige gevallen zwaar overrated.

Mischien nog niet alleen de eerlijkheid, iedereen vertelt wel eens een leugen om bestwel.

Maar het vertrouwen dat je in partner hebt, ik denk dat je na zoiets je partner nooit meer voor 100% zult vertrouwen dat er toch altijd iets blijft knagen.
quote:liesbethtje schreef op 13 augustus 2012 @ 17:09:

[...]

Ik denk wel dat mijn huwelijk dan nog zou bestaan. Hij zou zich inderdaad wel gekwetst voelen. Maar hij kent mij al wel langer. En hij weet dat ik ook nogal avontuurlijk ben ingesteld. Voor alle duidelijkheid tot enkele weken geleden niet vreemd gegaan. ....en ik heb het wel bewust gezocht... gewoon omdat ik terug meer nood had aan spanning, en dan bedoel ik niet louter de sex, maar het terug mentaal aftasten, elkaar mentaal prikkelen. Het spel vooral maakt het net leuk. En ik denk dat het me nog meer daarom gaat.

Maar kan net zogoed blijken dat dit een fase is waar ik doorheen moet. Soort midlifecrisis? (ik word 45). En ik ga niet mijn huwelijk opblazen omdat ik door deze fase heen moet. En ik denk ook niet dat mijn man dat zou doen. Ik ga er vanuit dat hij voldoende intelligent is om dit te relativeren (daarom hoeft hij het nog niet leuk te vinden)

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt.

emoties kunnen erg rare dingen met mensen doen.

Het zorgt ervoor dat je verlieft/verlust wordt op iemand anders waardoor je dingen gaat doen waarvan je altijd gedacht hebt dit ga ik nooit doen.

emotie heeft niks met intelligentie te maken als je iemand maar hard genoeg kwets is het maar de vraag of hij/zij dit nog kan relativeren.

maar jij kent je man natuurlijk het beste.

net zoals ik dacht mijn vrouw te kennen...
Mijn mening is niet vreemd gaan je relatie is goed behalve seks , wie zegt dat je met en ander man waar jij beter seks kan hebben dat je ook goede relatie mee heb ? Dat blijft en vraag

Dan moet je elkaar nog kenen en aan elkaar noch wenen enz enz

Hoe lang gaat het duren tot dat jullie elkaar goed hebben gekend en wat is als laste de uitslag ?ken je er mee verder of nee dat zijn maar paar vragen de rest weet je zelf en die vragen heb je nu geen antwoord op

Kijk ik snap heel goed je gevoelens en je behoefte en daar heb je ook gelijk in we zijn allemaal mensen en seks in en relatie is heel belangrijk

Maar wel seks kan je doen in en uurtje bijvoorbeeld maar een relatie kan jij niet in zo kort tijd op bouwen meid !!!!

Hoe veel vijf jaar zit nog in je leven heb jij het verover ?

Denk aan je kinderen het is wel erg belangrijk om zelfde mama en papa te houden in hen leven

Natuurlijk vind ik erg jammer voor je dat de seks niet helemaal mee zit in je relatie

Maar wees nog blij dat je je goed relatie heb en geloof me 100% relatie bestaat niet !!!!!

Ik wil het niet moeilijk voor je maken maar het is gewoon moeilijk

Wel het leven met of zonder partner zal toch door gaan

Blijf zoeken naar en oplossing zonder vreemd te gaan geef niet op do wat aan je moet winnen

Do wat hij doet laat hem merken dat seks jou niet interesseert ga niet mee om het te doen

Ieder keer zeg gewoon ik heb geen zin in en als jullie het gaan doen laat hem merken dat jij het niet lekker vind hou en tijdje zo vol en kijk hoe hij daar op gaat reageren

Natuurlijk moet jij hem stiekem in de gaat houden dat hij zin behoefte niet ergens anders door brengt anders hebben we niks gedaan .

Veel succes
quote:Zeno2 schreef op 14 augustus 2012 @ 00:24:

...het succes van een huwelijk nog steeds schijnt af te hangen van seksuele exclusiviteit? Nee hoor, maar wel van eerlijkheid tegen je partner, en je houden aan wederzijdse afspraken.
quote:trotter schreef op 14 augustus 2012 @ 09:24:

[...]

Nee hoor, maar wel van eerlijkheid tegen je partner, en je houden aan wederzijdse afspraken.Eensch!
quote:trotter schreef op 14 augustus 2012 @ 09:24:

[...]

Nee hoor, maar wel van eerlijkheid tegen je partner, en je houden aan wederzijdse afspraken.

Met "van meet af aan" bedoelde ik dat seks zou beschouwd worden als een fundamentele vrijheid, een persoonlijk recht dat door een huwelijk niet zou worden ingeperkt. Eigenlijk net zoals een gehuwde vandaag ook niet aan haar/zijn partner hoeft te vragen of zij/hij met een andere mag praten, dansen, eten, etc.

Maar daar zijn we helaas nog lang niet aan toe.
quote:Zeno2 schreef op 14 augustus 2012 @ 14:47:

[...]

Met "van meet af aan" bedoelde ik dat seks zou beschouwd worden als een fundamentele vrijheid, een persoonlijk recht dat door een huwelijk niet zou worden ingeperkt. Eigenlijk net zoals een gehuwde vandaag ook niet aan haar/zijn partner hoeft te vragen of zij/hij met een andere mag praten, dansen, eten, etc.

Maar daar zijn we helaas nog lang niet aan toe.

Jawel hoor, daar zijn het single-leven en open relaties voor bedoeld. Alles in eerlijkheid en in overleg. Er is volgens mij een steeds grotere groep die voor een open relatie kiest, dus de kentering is al gaande.

Maar wat nou, als je in een relatie zit en je hebt geen behoefte aan anderen, dan alleen je eigen partner? Is dat dan fout, slecht of hopeloos ouderwets?

Als je het werkelijk zo bekijkt dat seks een fundamentele vrijheid is, die niet ingeperkt mag worden door een huwelijk/relatie, zou dan het hele "relatie-gebeuren" niet op de schop moeten? Allemaal single blijven, de vrijheid beleven? Zou wel een hoop gedonder schelen....dat dan weer wel.
quote:enjoy73 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 13:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="trotter in "vreemdgaan."" class="messagelink">trotter schreef op 14 augustus 2012 @ 09:24</a>:</b>

[...]

Nee hoor, maar wel van eerlijkheid tegen je partner, en je houden aan wederzijdse afspraken.</div></blockquote>Eensch! +1
quote:Mopsie41 schreef op 14 augustus 2012 @ 14:57:

[...]

Jawel hoor, daar zijn het single-leven en open relaties voor bedoeld. Alles in eerlijkheid en in overleg. Er is volgens mij een steeds grotere groep die voor een open relatie kiest, dus de kentering is al gaande. Gelukkig wel. Maar het streefdoel blijft dat relaties principieel "open" zouden moeten zijn.

Maar wat nou, als je in een relatie zit en je hebt geen behoefte aan anderen, dan alleen je eigen partner? Is dat dan fout, slecht of hopeloos ouderwets? Nee helemaal niet. Iets mogen is toch niet hetzelfde als iets moeten?

Als je het werkelijk zo bekijkt dat seks een fundamentele vrijheid is, die niet ingeperkt mag worden door een huwelijk/relatie, zou dan het hele "relatie-gebeuren" niet op de schop moeten? Mochten mensen een huwelijk of relatie uitsluitend aangaan om seks met elkaar te hebben, dan gaf ik je meteen gelijk.

[...]

Jawel hoor, daar zijn het single-leven en open relaties voor bedoeld. Alles in eerlijkheid en in overleg. Er is volgens mij een steeds grotere groep die voor een open relatie kiest, dus de kentering is al gaande.

Maar wat nou, als je in een relatie zit en je hebt geen behoefte aan anderen, dan alleen je eigen partner? Is dat dan fout, slecht of hopeloos ouderwets?

haha dan blijf ik liever lekker ouderwets. Ik zou echt verdrietig en boos zijn als mijn man met een ander sex zou hebben....

.

Je kan ook nog kiezen om samen te swingen, hier beleef je samen spannende momenten. Je weet van elkaar wat je doet en je ziet het ook (kan ook in aparte kamers als je het niet wilt zien)....niets geen stiekems of bedrog en toch samen.

Bovendien is mijn mening dat hierbij het nagenieten het leukst is omdat je weet met wie je partner heeft liggen seksen en wat er allemaal gedaan/gebeurt is. Een heerlijke boost voor na een date voor jullie samen.
quote:aannii schreef op 13 augustus 2012 @ 08:00:...

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.

Dit is zo herkenbaar voor mij. Maar dan mijn verlangens naar een vrouw dan . Inmiddels heb ik besloten om zo af en toe vreemd te gaan, gewoon voor de spanning. Ik zeg dit niet tegen mijn partner. Zal ik ook nooit doen. Ik hou van mijn partner, maar soms heb ik wat spanning (verandering) nodig, en dat zoek ik dan even ergens anders

Dus ik zou me niet schuldig meer voelen, maar accepteren dat sit bij jou hoort.

succes !
quote:enjoy73 schreef op 15 augustus 2012 @ 09:25:

[...]

Je kan ook nog kiezen om samen te swingen, hier beleef je samen spannende momenten. Je weet van elkaar wat je doet en je ziet het ook (kan ook in aparte kamers als je het niet wilt zien)....niets geen stiekems of bedrog en toch samen.

Bovendien is mijn mening dat hierbij het nagenieten het leukst is omdat je weet met wie je partner heeft liggen seksen en wat er allemaal gedaan/gebeurt is. Een heerlijke boost voor na een date voor jullie samen.Ik loop vast hopeloos achter op dat gebied....maar valt swingen ook niet onder een open relatie? Of zijn dat toch weer twee aparte dingen......Hangt het een niet samen met het ander........
@ zeno2

Gelukkig wel. Maar het streefdoel blijft dat relaties principieel "open" zouden moeten zijn.

Hoezo zou het streefdoel moeten zijn dat alle relaties open zouden moeten zijn, dit is iets wat jij vind maar ik niet en iemand anders heeft er vast weer een andere mening over.

is het zo moeilijk om met je partner(s) af te spreken wat voor relatie je samen wilt hebben.

niemand vind het een probleem als je wilt swingen open relatie of wat dan ook waar jij en je partner(s) behoefte aan hebben.

maar waar wel een probleem van gemaakt wordt is het gelieg en bedrieg wat vaak plaatsvind. maak gewoon afspraken waarbij iedereen zich lekker bij vind.
Tja het is natuurlijk hoe je een open relatie zelf ziet...ik zie het als twee geliefden die samenleven, maar ook af en toe zelf op pad gaat en daarbij een vrijbrief heeft voor uitspattingen.

De partner staat er min of meer buiten, kent de personen waarmee er afgesproken wordt niet altijd. Ook kan hier liefde ontstaan voor een evt 2e relatie.

Swingen is iets (zo zie ik het althans) dat je samen doet. Je kent de personen waar je partner mee vrijt en je doet het samen.

Een soort van "samen uit, samen thuis" idee....maar dan op seksueel gebied.

Verliefd worden (ook hier mijn idee) tijdens swingen not done.

Voor mij is het krijgen van kriebels; over en uit! Ook al ben ik niet degene met de kriebels, maar de andere man....ik wil die persoon dan niet meer daten.

En dan nog de aanvulling; voor mij is vreemdgaan; zonder medeweten van je partner een ander persoon treffen en hiermee een seksuele relatie aangaan.

Voor mij geldt hierbij dat je geen respect hebt voor je levenspartner en hem opzettelijk bedriegt met een ander persoon.

Let wel! Dit is mijn kijk erop! (ik kan het niet vaak genoeg herhalen)

Aanvallen heeft dus geen zin, ik begrijp dat jullie dat heel anders kunnen zien.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 15-08-2012 11:49
Reden: nog iets...
% gewijzigd
O, maar het was van mij uit ook niet als aanval bedoeld hoor. Ik dacht altijd dat open relatie en swingen door elkaar heen liepen, maar het zijn dus 2 aparte vormen in principe. (die dus ook door elkaar heen kunnen lopen, denk ik zomaar.)

Dat dit in eerlijkheid en overleg bestaat, was me al wel duidelijk.

Daar is ook niks mis mee als je daarvoor kiest.
quote:enjoy73 schreef op woensdag 15 augustus 2012 09:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Mopsie41 in "vreemdgaan."" class="messagelink">Mopsie41 schreef op 14 augustus 2012 @ 14:57</a>:</b>

.</div></blockquote>

Bovendien is <b>mijn</b> mening dat hierbij het nagenieten het leukst is omdat je weet met wie je partner heeft liggen seksen en wat er allemaal gedaan/gebeurt is. Een heerlijke boost voor na een date voor jullie samen. Das geeft toch juist een smerig gevoel? En hebben jullie daarna dan ook nog seks?
Pakt stoel , proseco erbij en lekkere kassplankje
Mopsie...ik zag het ook niet als aanval, maar er zijn meelezers die er een sport van maken om mensen aan te vallen.

Daar ben ik een beetje klaar mee, maar niet voor jou bedoeld dus.
quote:eenleukeman schreef op 15 augustus 2012 @ 10:16:

Inmiddels heb ik besloten om zo af en toe vreemd te gaan, gewoon voor de spanning. Ik zeg dit niet tegen mijn partner. Zal ik ook nooit doen. Ik hou van mijn partner, maar soms heb ik wat spanning (verandering) nodig, en dat zoek ik dan even ergens anders

Jij meldt je speciaal aan op een forum om te vertellen dat je wel eens vreemdgaat? Ik geloof er niks van dat je van je partner houdt. In mijn wereld belazer en bedrieg je iemand waar je van houdt niet. Dat vind ik namelijk compleet respectloos. En ik gok dat je partner daar wel eens net zo over zou kunnen denken als ik. Zo'n leukeman ben je dus niet.

Als het je puur om de spanning van een keer een ander gaat, waarom stel je dan niet eens voor om te gaan swingen, of om een open relatie te beginnen? Misschien wil je partner ook wel eens met een échtleukeman neuken.
Petrageluk....wat geeft jouw precies een smerig gevoel?

Over swingen wordt idd soms smerig gedacht, onterecht overigens, althans tijdens de dates die wij meemaken. Ik weet niet hoe vele andere swingers erin staan.

Wij laten ons 4 keer per jaar testen en doen dit al gedurende 8 jaar. Laatst kwam ik bij de GGD en daar kreeg ik een compliment omdat wij nog nooit een SOA hebben gehad.

Maar ben benieuwd wat jij smerig vindt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven